Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 14:33

sigge skrev:
icelady skrev:
sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.


Personligt ville jeg finde det dræbende kedeligt.
Løbet skal køres ad een gang.

Måske det er pres fra de nye amerikanske ejere? :gruble:


Åbenbart havde det været en kæmpe seer-magnet med den der langgaber af et regnvejrsløb i Brasilien for en uge siden, og deraf har de så konkluderet, at det er det folket vil ha'. :stoned:

Jeg ville nok heller ikke komme til at se det hele, hvis det bliver sådan der. Så ville jeg nok nøjes med 2. halvleg.

Jeg synes, at en del af spændingen også ligger i at få materiellet til at holde i de der 1½-2 timer. Og hvis man kører sin frontvinge af i en duel med en konkurrent, så må man altså tilpasse din taktik til det tidstab et eventuelt ekstra pitstop vil give og ikke bare vente til pausen og skifte den "gratis". Man kan måske argumentere for, at det så vil give flere tætte dueller, hvis man får muligheden for det gratis ekstra lange pitstop, men jeg er lidt gammeldags ligesom John Nielsen: Jeg kan godt lide, at der er lidt konsekvenser, hvis en kører begår en fejl.

I øvrigt skulle ideen også hænge sammen med en generel tendens i menneskeheden til nedsat koncentrationsevne, hvor flere sportsgrene efter sigende arbejder med kortere spilleperioder af gangen.

Nå, som det nok fremgår, er jeg heller ikke fan. :genert:

Jeg vil gætte på af det magnetiske var af se bilerne køre galt på grund af regnvejr
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24907

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 14:43

Aspargsen skrev:
sigge skrev:
Åbenbart havde det været en kæmpe seer-magnet med den der langgaber af et regnvejrsløb i Brasilien for en uge siden, og deraf har de så konkluderet, at det er det folket vil ha'. :stoned:

Jeg vil gætte på af det magnetiske var af se bilerne køre galt på grund af regnvejr


Det lyder umiddelbart som et noget bedre bud end, at det skulle være perioden med rødt flag, hvor kommentatorerne "trådte vande". Hø hø.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 21. nov 2016, 15:29

Bad Samaritan skrev:Hvordan nogen kan være så syg i bøtten, at de står op en morgen, laver pandekager med sirup til to drenge på 10 og 11, giver dem en skoletaske fyldt med sprængstof, søm og skruer på ryggen, og kysser dem farvel, inden de sender dem mod fjendens linjer med hver deres hvide flag. Detonatoren var designet således at den eksploderede, hvis nogen samlede dem op og krammede dem.

Lige når jeg tror menneskeheden ikke kan synke længere ned i fucked up afstumpet adfærd og assorterede modbydeligheder, står der altid liiige et eller andet pikhoved klar til at tage den skridtet videre...

:trist:

Skal man forstå det som at det var drengenes egne forældre (eller omsorgspersoner), der gjorde det?
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 21. nov 2016, 16:04

Bad Samaritan skrev:
Charly skrev:
Bad Samaritan skrev:Hvordan nogen kan være så syg i bøtten, at de står op en morgen, laver pandekager med sirup til to drenge på 10 og 11, giver dem en skoletaske fyldt med sprængstof, søm og skruer på ryggen, og kysser dem farvel, inden de sender dem mod fjendens linjer med hver deres hvide flag. Detonatoren var designet således at den eksploderede, hvis nogen samlede dem op og krammede dem.

Lige når jeg tror menneskeheden ikke kan synke længere ned i fucked up afstumpet adfærd og assorterede modbydeligheder, står der altid liiige et eller andet pikhoved klar til at tage den skridtet videre...

:trist:

Skal man forstå det som at det var drengenes egne forældre (eller omsorgspersoner), der gjorde det?


De var forældreløse og faldet i hænderne på de forkerte mennesker. Planen var tilsyneladende at sende dem tværs over frontlinjen i håber om at fjendtlige soldater ville løbe ud og samle dem op, hvilket de angiveligt også gjorde, dog uden at mekanismen detonerede på nogen af dem.

Gerningsmændene blev angiveligt inspireret af et andet angreb forleden, hvor en lille dreng tog mere end halvtreds mennesker med sig i døden ved en kurdisk bryllupsceremoni.

Det bliver næsten ikke mere sørgeligt :trist: Og skræmmende at nogle mennesker kan være så iskolde.

Det må være svært at være vidne til.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 21. nov 2016, 20:19

Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.
3
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 21. nov 2016, 20:36

Modesty Blame skrev:Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.


Og i skrivende stund har 23.000 kommenteret Linses opslag om det på Facebook.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 21. nov 2016, 20:44

Muspel skrev:
Modesty Blame skrev:Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.


Og i skrivende stund har 23.000 kommenteret Linses opslag om det på Facebook.

Og helt ærligt. Kesslers mor betyder en masse for hendes familie, og det er trist, når folk mister nogen de holder af. Men helt ærligt - hvilken betydning har hun haft for menneskeheden? Eller bare for dansken? Hvad har hun præsteret?

Verden er af fucking lave.
6
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2016, 21:03

Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 21:07

Jeg tror folk har et forhold til hende, via programmet, og i bund og grund bare vil vise deres empati overfor de efterladte.


At der så i div opslag (både her og på FB) er folk, der gerne fremstiller sig som usympatiske, kan man jo kun have en hovedrysten til overs for.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 21. nov 2016, 21:36

MaybeBaby skrev:Jeg var hos tandlægen i dag. Jeg var ikke træt da jeg lagde mig i stolen men mistænker ham for at have bedøvet andet end mit tandkød og nerver for kort efter bedøvelsen midt i han borede i min tand var jeg helt væk. Jeg sov ikke, men jeg var lige på nippet til det, nærmest som i .

Det undrer mig man kan powernappe i tandlægestolen :gruble:.


Jeg kan fortælle du ikke er alene.
Min mand tog engang til tandlægen lige efter en nattevagt, han var ret træt, så han faldt i søvn og kom til at bide sammen om tandlægens finger
:wacko:

Jeg selv er ret tandlægeskræk så det undre også mig at man kan falde i søvn der.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 21. nov 2016, 21:51

kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!


Det har du helt ret i. Og jeg under da HELT sikkert familien den massive mængde kondolencer, de får. For de er da bestemt sympatiske. Og særligt mobber.

Men samtidig siger det også bare rigtig meget om vores samfund, at så mange undtrykker sorg over døden af en, der er kendt for at være mor til en der er kendt for at være søster til en bokser- det synes jeg altså er ret vildt. Og at er et tegn på, hvor meget reality påvirker vores liv.

Og jeg mener ikke verden er at lave. Men jeg undrer mig.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 21:57

At mit ene øje nu i 4 dage har løbet i vand, stort set konstant og kløet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 21. nov 2016, 22:13

Muspel skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!


Det har du helt ret i. Og jeg under da HELT sikkert familien den massive mængde kondolencer, de får. For de er da bestemt sympatiske. Og særligt mobber.

Men samtidig siger det også bare rigtig meget om vores samfund, at så mange undtrykker sorg over døden af en, der er kendt for at være mor til en der er kendt for at være søster til en bokser- det synes jeg altså er ret vildt. Og at er et tegn på, hvor meget reality påvirker vores liv.

Og jeg mener ikke verden er at lave. Men jeg undrer mig.


Jeg tror, det spiller meget ind her, at vi har fulgt Mopper i årevis, så på en eller anden sær måde, kender vi hende - næsten. Selvfølgelig er det tv, men hun har været ret autentisk hele vejen igennem, og jeg tvivler meget stærkt på, at hendes små skæve bemærkninger er noget, som er instrueret. Hun har i mine øjne båret en stor del af programmet.

Jeg plejer også at være rimeligt kold overfor kendtes død, men jeg kommer til at mangle Mopper i programmet. Familien på Bryggen er et af de yderst få realityprogrammer, jeg har fulgt lidt fra tid til anden uden at have set dem alle, men jeg tror ikke, jeg gider se fremtidige sæsoner. Så interessant er Linse heller ikke, men jeg græder da ikke snot og erklærer landesorg.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2016, 22:15

kidkomb skrev:[...]
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men er det næstekærlighed at følge med i fremmede mennesker genvordigheder, bare fordi de har været i reality tv? :)
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2016, 22:16

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:[...]
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men er det næstekærlighed at følge med i fremmede mennesker genvordigheder, bare fordi de har været i reality tv? :)

Nej, men det er en næstekærlig gestus at tilkendegive sympati i forhold til familiens tab, på facebook.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"