Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Joe » 25. sep 2015, 20:23

Vi har jo tråden om dealbreakers, som jeg finder vældigt fin. Men nogle gange er det bare mere hyggeligt at tale om de ting man virkelig godt kan lide, de ting der får en til at blive rød i kinderne og muligvis tænkte lumske tanker.

Så skyd løs! Hvad er virkelig lækkert?
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Joe » 25. sep 2015, 20:31

Jeg elsker mænd, der grænser til det arrogante.
De skal ikke være hel-arrogante, men jeg er helt vild med topselvsikre mænd, som lidt gør og siger hvad der passer dem, uden altid helt at tænke på, hvordan andre opfatter dem. Måske fordi det er så anderledes fra hvordan jeg selv, som er rimeligt hensynsfuld og sådan, selv er. Men de skal så absolut have noget at have det i. De mænd jeg tænder på, er så selvsikre, fordi de samtidig er hamrende skarpe (også socialt), rimeligt sjove, flotte, og virkeligt charmerende.
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Lurende Peber » 25. sep 2015, 20:38

Humor
Livsglæde
Sexlyst
Mod (på eventyr såvel som i arbejdsliv)
Intelligens
Socialt fungerende


Ikke nødvendigvis i den rækkefølge :genert:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Joe » 25. sep 2015, 20:45

Så er jeg vild med mænd, der har sproget i deres hule hånd. En veltalende, velskrivende mand, det kan virkelig tænde mig. Især i de indledende faser, hvor man muligvis ikke ser hinanden hver dag, men i stedet skriver sammen.
6
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Aima » 25. sep 2015, 22:46

Jeg er ret meget til sådan en ret fri, simpel og uafhængig tilgang til livet og tilværelsen. De der typer der egentlig godt kan virke lidt ansvarsforskrækkede og, sammenlignet med en mere almen opfattelse af hvordan man bør forvalte sit liv, umodne.

Typer, der i et mere positivt perspektiv opfattes som meget passionerede eller sådan lidt kunstnertossede er ofte sådan, så sådan en dude der var iklædt baggyjeans eller flannelshirt, transporterede sig selv på en ethjuletcykel, virkede lidt distræt og som det første bad mig lytte til et eller andet stykke musik på sin telefon fordi han selv syntes det var så nice, ville med garanti fange min interesse udover det sædvanlige.

Og så er glade, umiddelbare mænd bare generelt skønne, så der har jeg det nok ret modsat af din 'arrogance-ting', Johan. De eneste arrogante eksempler på mænd, jeg har haft the hots for, er Chuck Bass og ham der spindoktoren Pilou Asbæk spiller i Borgen, havde de været virkelige, ville jeg dog med garanti have syntes, de var nogle pikhoveder :D
Nåmn, mænd der er glade og umiddelbare og velafbalancerede på samme tid, naturligvis, de er nok mere mig.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Joe » 25. sep 2015, 22:57

Aima skrev:Jeg er ret meget til sådan en ret fri, simpel og uafhængig tilgang til livet og tilværelsen. De der typer der egentlig godt kan virke lidt ansvarsforskrækkede og, sammenlignet med en mere almen opfattelse af hvordan man bør forvalte sit liv, umodne.

Typer, der i et mere positivt perspektiv opfattes som meget passionerede eller sådan lidt kunstnertossede er ofte sådan, så sådan en dude der var iklædt baggyjeans eller flannelshirt, transporterede sig selv på en ethjuletcykel, virkede lidt distræt og som det første bad mig lytte til et eller andet stykke musik på sin telefon fordi han selv syntes det var så nice, ville med garanti fange min interesse udover det sædvanlige.

Og så er glade, umiddelbare mænd bare generelt skønne, så der har jeg det nok ret modsat af din 'arrogance-ting', Johan. De eneste arrogante eksempler på mænd, jeg har haft the hots for, er Chuck Bass og ham der spindoktoren Pilou Asbæk spiller i Borgen, havde de været virkelige, ville jeg dog med garanti have syntes, de var nogle pikhoveder :D
Nåmn, mænd der er glade og umiddelbare og velafbalancerede på samme tid, naturligvis, de er nok mere mig.


Jeg kan også godt lide glade, umiddelbare og velafbalancerede mænd. Jeg kan bare også godt lide Chuck Bass-typerne.
Men det bedste for mig er nok, når jeg finder en der har begge sider. Som har den der næsten arrogante selvsikkerhed, men som samtidig lytter på mig, når jeg har haft en dårlig dag, og som heller ikke er for smarte til at fjolle.
Men det lyder sjovere, bare at skrive, at jeg tænder på arrogante mænd.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Aima » 25. sep 2015, 23:40

Jahon skrev:
Aima skrev:Jeg er ret meget til sådan en ret fri, simpel og uafhængig tilgang til livet og tilværelsen. De der typer der egentlig godt kan virke lidt ansvarsforskrækkede og, sammenlignet med en mere almen opfattelse af hvordan man bør forvalte sit liv, umodne.

Typer, der i et mere positivt perspektiv opfattes som meget passionerede eller sådan lidt kunstnertossede er ofte sådan, så sådan en dude der var iklædt baggyjeans eller flannelshirt, transporterede sig selv på en ethjuletcykel, virkede lidt distræt og som det første bad mig lytte til et eller andet stykke musik på sin telefon fordi han selv syntes det var så nice, ville med garanti fange min interesse udover det sædvanlige.

Og så er glade, umiddelbare mænd bare generelt skønne, så der har jeg det nok ret modsat af din 'arrogance-ting', Johan. De eneste arrogante eksempler på mænd, jeg har haft the hots for, er Chuck Bass og ham der spindoktoren Pilou Asbæk spiller i Borgen, havde de været virkelige, ville jeg dog med garanti have syntes, de var nogle pikhoveder :D
Nåmn, mænd der er glade og umiddelbare og velafbalancerede på samme tid, naturligvis, de er nok mere mig.


Jeg kan også godt lide glade, umiddelbare og velafbalancerede mænd. Jeg kan bare også godt lide Chuck Bass-typerne.
Men det bedste for mig er nok, når jeg finder en der har begge sider. Som har den der næsten arrogante selvsikkerhed, men som samtidig lytter på mig, når jeg har haft en dårlig dag, og som heller ikke er for smarte til at fjolle.
Men det lyder sjovere, bare at skrive, at jeg tænder på arrogante mænd.


Jeg forstår hvad du mener, og det var nu heller ikke fordi jeg opfattede det som om, du generelt var til fals for rendyrket pikhoved-adfærd. Det ville i hvert fald overraske mig :)
Jeg syntes bare lige min egen præference, når den blev skrevet, stod så meget i kontrast til en præference du havde nævnt, at det var sjovt at påpege, også selvom jeg godt forstår din præference (så meget, at jeg får lyst til endnu et Gossip Girl-maraton, udelukkende for at kunne sidde og sukke over Chuck Bass).
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Persnikedy » 26. sep 2015, 09:33

Mænd som er hurtigt tænkende.
Min hjerne køre som regel over fartgrændserne og en mand der kan komme med en klog/vittig kommentar til en samtale som jeg ikke selv havde overvejet står højt på listen.

Men ellers så er omsogsfulde, lettere flabet, kærlige, åbne, livsnydere, intelligente, passinonerede ikke kun omkring arbejde men omkring det at leve, og gentleman med tilhørende dirty mind :lun:
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 26. sep 2015, 13:19

Jeg har to 1) high maintenance drama queens der bagtaler deres veninder, gerne med Madonna-piercinger og skaldede hunde :lun: 2) stereotypical crazy girls, med udiagnosticeret BPD, selvdestruktive og med en mindre hær af skeletter i skabet. :love:

Det er min pendant til pigernes bad boys.
4
Grab them by the pussy
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Kakro05 » 8. okt 2015, 14:52

Mænd der er gode mennesker. Jeg bliver blød i knæene når mænd hjælper fremmede, inkludere nye kollegaer og ting i den stil.
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf lulu-p » 8. okt 2015, 16:10

Mænd der kan synge, de har mig i deres hule hånd. Min mand har så ikke en tone i livet, han kan så nogen andre ting.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Zombie » 8. okt 2015, 21:33

Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.


Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Joe » 9. okt 2015, 14:00

Jeg kan virkeligt godt lide konstruktive mænd, der er nede på jorden. Jeg er et meget... Følende menneske, og hvis jeg ikke skal være helt oppe at flyve hele tiden, har jeg brug for en ved min side, som er realistisk, og altid evner at se tingene fra en konstruktiv vinkel. Og ved at tilbringe rigtigt meget tid med sådan en type, er jeg faktisk også begyndt at gøre brug af det i samtaler med andre. Men det kniber ved mig selv, så derfor har jeg brug for - og kan lide en konstruktiv mand.
Selvom jeg nogle gange mangler en kæreste, der gider bakke mig op i, at det altid er alle andres skyld, og ae mig på håret og sige, jeg er perfekt som jeg er. Men det er til gengæld det, jeg har en far til.
3
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Dime » 9. okt 2015, 14:07

Har lidt svært ved at sætte ord på, men sådan noget med at være lidt "unormal" og alternativt tænkende... Kulsort humor og gerne helt derude hvor det slet ikke behøver give mening...
Dette, kombineret med en bred (og igen, gerne mærkelig) viden og en underspillet høj intelligens...
Jøps, mere behøver jeg ikke :D
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 23:25

Selvfølgelig er det liiiidt forskelligt, om vi fx tænder på udadvendt eller indadvendt, arrogant eller lidt underspillet og forsigtig osv. Så til et vist punkt giver det vel mening, at vi hver især sidder og hiver hver vores sæt adjektiver frem.

Men i virkeligheden synes jeg, det er langt mere interessant, hvis man kan give eksempler. For så vil det sikkert vise sig, at selv om flere kvinder fx godt kan lide flabethed eller omsorg, så er der stor forskel på, hvilken adfærd det er, vi oplever som flabet på den gode måde eller omsorgsfuld.

Og det, som nogle betegner som "nede på jorden", ville jeg måske betegne som skidekedeligt/forsigtigt eller hvad ved jeg.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"