Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 15. nov 2016, 15:08

Kæresten skal højst sandsynligt spille VM i Tokyo i oktober næste år, hvilket skal foregå i den gamle OL-by, hvor de også skal indkvarteres.

Vi overvejer derfor at tage afsted nogle dage før for at opleve det sammen - tænker at har han allerede været i Japan, så er det nok andre rejsemål, der vil trække fremover. Men - jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal blive der under VM. Altså, jeg vil jo rigtig gerne se ham spille, men det betyder jo så også, at jeg ville skulle bo alene og have en masse tid på egen hånd i den periode... Hvilket jeg som sådan ikke har noget imod, men kender bare ikke så meget til byen.

Er Tokyo OK at opholde sig i alene?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 15. nov 2016, 15:32

Mi55y skrev:Kæresten skal højst sandsynligt spille VM i Tokyo i oktober næste år, hvilket skal foregå i den gamle OL-by, hvor de også skal indkvarteres.

Vi overvejer derfor at tage afsted nogle dage før for at opleve det sammen - tænker at har han allerede været i Japan, så er det nok andre rejsemål, der vil trække fremover. Men - jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal blive der under VM. Altså, jeg vil jo rigtig gerne se ham spille, men det betyder jo så også, at jeg ville skulle bo alene og have en masse tid på egen hånd i den periode... Hvilket jeg som sådan ikke har noget imod, men kender bare ikke så meget til byen.

Er Tokyo OK at opholde sig i alene?


Det tror jeg Annione ved noget om :)

Annione skrev:Kig ind :-D
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 15. nov 2016, 15:51

Mi55y skrev:Kæresten skal højst sandsynligt spille VM i Tokyo i oktober næste år, hvilket skal foregå i den gamle OL-by, hvor de også skal indkvarteres.

Vi overvejer derfor at tage afsted nogle dage før for at opleve det sammen - tænker at har han allerede været i Japan, så er det nok andre rejsemål, der vil trække fremover. Men - jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal blive der under VM. Altså, jeg vil jo rigtig gerne se ham spille, men det betyder jo så også, at jeg ville skulle bo alene og have en masse tid på egen hånd i den periode... Hvilket jeg som sådan ikke har noget imod, men kender bare ikke så meget til byen.

Er Tokyo OK at opholde sig i alene?


Ja, det er den. Det er en super fed by. Jeg havde været der 2 gange før, da jeg tog til Tokyo alene i 8 dage. Det var en skøn oplevelse.
Jeg havde gennemskuet deres metro-system, så jeg besluttede mig for at fare lidt vild og bare vade lidt rundt, for man finder altid en metro igen. Det var noget af en oplevelse.
Jeg kan også anbefale deres dulle-grejsbutikker. De har alt. Og det er meget billigere end i Dk.

Ginza området er dog lidt kedeligt, men ellers synes jeg kun der er fede områder i Tokyo. Skriver gerne tips, hvis du gerne vil have det. Kan forøvrigt i høj grad anbefale denne bog https://www.saxo.com/dk/dk-eyewitness-t ... 1405355674 klart den bedste guide, hvis du spørger mig.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 15. nov 2016, 16:02

Annione skrev:
Ja, det er den. Det er en super fed by. Jeg havde været der 2 gange før, da jeg tog til Tokyo alene i 8 dage. Det var en skøn oplevelse.
Jeg havde gennemskuet deres metro-system, så jeg besluttede mig for at fare lidt vild og bare vade lidt rundt, for man finder altid en metro igen. Det var noget af en oplevelse.
Jeg kan også anbefale deres dulle-grejsbutikker. De har alt. Og det er meget billigere end i Dk.

Ginza området er dog lidt kedeligt, men ellers synes jeg kun der er fede områder i Tokyo. Skriver gerne tips, hvis du gerne vil have det. Kan forøvrigt i høj grad anbefale denne bog https://www.saxo.com/dk/dk-eyewitness-t ... 1405355674 klart den bedste guide, hvis du spørger mig.


Fedt! Så tænker jeg ikke, at jeg skal være nervøs for at kede mig...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 15. nov 2016, 16:35

Mi55y skrev:
Fedt! Så tænker jeg ikke, at jeg skal være nervøs for at kede mig...


Not at all. Og Tokyo er bl.a. kendt for sit virkelig smukke efterår. Så der er masser at se på - og et utal af templer o.l. du kan besøge.

Du kan evt. kigge på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.dk/search/label/Japan Der er lidt fra Kyoto også, men der er 3 indlæg fra Tokyo. Dog ikke fra min tur alene.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 18. nov 2016, 08:10

http://finans.dk/live/erhverv/ECE915433 ... ctxref=ext

Hvis det spreder sig, ville i så købe jer til nogen af delene?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 18. nov 2016, 09:41

Ficus skrev:http://finans.dk/live/erhverv/ECE9154335/nyeste-paahit-til-monkey-class-paa-flyet-du-maa-kun-tage-1-stk-haandbagage-med-og-den-skal-kunne-ligge-under-saedet/?ctxref=ext

Hvis det spreder sig, ville i så købe jer til nogen af delene?

Det kommer an på rejsen. Hvis jeg rejser alene, hvad jeg ofte gør, ville jeg nok ikke købe mig til sædevalg (med mindre det var billigt, jeg har fx købt mig til en vinduesplads næste gang for 37 kr.). Normalt rejser jeg kun med ét stykke håndbagage, så det ville ikke ændre sig.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 18. nov 2016, 12:00

Ficus skrev:http://finans.dk/live/erhverv/ECE9154335/nyeste-paahit-til-monkey-class-paa-flyet-du-maa-kun-tage-1-stk-haandbagage-med-og-den-skal-kunne-ligge-under-saedet/?ctxref=ext

Hvis det spreder sig, ville i så købe jer til nogen af delene?


Mht. sædevalg, så ville jeg stadig betale for at kunne vælge sæde. Har man én gang prøvet at sidde på bagerste række (i 5½ time), med toilet-lugt i næsen og en konstant kø af folk der skulle på toilettet, samt at ryglænet ikke kunne slås tilbage, betaler man gerne (jeg gør, i det mindste)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Rapfisk » 18. nov 2016, 12:32

paint skrev:
Ficus skrev:http://finans.dk/live/erhverv/ECE9154335/nyeste-paahit-til-monkey-class-paa-flyet-du-maa-kun-tage-1-stk-haandbagage-med-og-den-skal-kunne-ligge-under-saedet/?ctxref=ext

Hvis det spreder sig, ville i så købe jer til nogen af delene?


Mht. sædevalg, så ville jeg stadig betale for at kunne vælge sæde. Har man én gang prøvet at sidde på bagerste række (i 5½ time), med toilet-lugt i næsen og en konstant kø af folk der skulle på toilettet, samt at ryglænet ikke kunne slås tilbage, betaler man gerne (jeg gør, i det mindste)

Det har jeg prøvet - London til San Francisco. Og ja, det er da anstrengende, men jeg ville ikke give flere hundrede kroner for sædevalg, selv i den situation.

Der havde de i øvrigt splittet min mor og mig op, og vi sad 4 rækker fra hinanden. Det var inden hele spareiveren gik i gang, og på den måde synes jeg da, det er fint, hvis man kan spare noget på at sidde fra hinanden i stedet for at have det som risiko på fuldprisbilletter.
0
Livslinjen: 70 201 201
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ficus » 18. nov 2016, 12:48

Jeg oplever nu også at man mange steder allerede betaler for sædevalg, nogle gange har jeg betalt, andre har jeg ikke.
Har også siddet NYC-KBH på bagerste række ved toilet, endda i et fly hvor at skærmene ikke virkede i den bagerste del og de startede med maden oppe foran, så der kun var 1 af mulighederne tilbage da de kom til de bagerste, hvor det var tydeligt hvorfor den var valgt fra... alt i alt en lortet flyvetur, godt med turbulens = flere toiletbesøg.......

Det har dog ikke gjort at jeg altid tilkøber ret til at vælge et sæde nu.

Med håndbagage har jeg som regel kun 1 i forvejen. Det er en trolley, men noget under max str., tror dog stadig ikke den ville kunne komme under sædet foran, da den jo bliver ufleksibel som hardcase.
Synes det virker til at der er mange selskaber der mere eller mindre allerede prøver at begrænse håndbagage til en enkelt. Har den sidste måned fløjet 6 gange fordelt hos SAS, Swiss, TAP og Norwegian, hvor 4 af gangene har været så presset med fulde fly og masser af håndbagage, at der er blevet målt og vejet ved gate og hvor der er opfordret til at man kun havde en enkelt med op i flyet og nr 2 kunne indcheckes gratis.
Det har så givet mig problemer hos SAS, hvor systemet ikke har kunne forstå at jeg har haft 4 stykker indchecket bagage, uden at skulle betale.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 18. nov 2016, 12:52

Rapfisk skrev:
paint skrev:
Ficus skrev:http://finans.dk/live/erhverv/ECE9154335/nyeste-paahit-til-monkey-class-paa-flyet-du-maa-kun-tage-1-stk-haandbagage-med-og-den-skal-kunne-ligge-under-saedet/?ctxref=ext

Hvis det spreder sig, ville i så købe jer til nogen af delene?


Mht. sædevalg, så ville jeg stadig betale for at kunne vælge sæde. Har man én gang prøvet at sidde på bagerste række (i 5½ time), med toilet-lugt i næsen og en konstant kø af folk der skulle på toilettet, samt at ryglænet ikke kunne slås tilbage, betaler man gerne (jeg gør, i det mindste)

Det har jeg prøvet - London til San Francisco. Og ja, det er da anstrengende, men jeg ville ikke give flere hundrede kroner for sædevalg, selv i den situation.

Der havde de i øvrigt splittet min mor og mig op, og vi sad 4 rækker fra hinanden. Det var inden hele spareiveren gik i gang, og på den måde synes jeg da, det er fint, hvis man kan spare noget på at sidde fra hinanden i stedet for at have det som risiko på fuldprisbilletter.


"Risikoen" for at skulle sidde ved siden af sin mor, på hele turen. :shock:

;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 22. nov 2016, 12:13

Vi ville jo have været til New York i maj i forbindelse med Store Bededag, men nu har svigerfar inviteret på en weekendtur der, så nu må vi lige revidere vores planer. Vi overvejer derfor påsken, hvordan er det med helligdage og lukketider der?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Njord
Indlæg: 214
Tilmeldt: 2. nov 2016, 12:51
Kort karma: 9
Geografisk sted: Trekant området
Likede indlæg: 96

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Njord » 22. nov 2016, 13:04

Starten af december bliver fyldt med en uge på Tenerife med sønnen, ren charter... Dog med bil på øen, hele ugen :-)

Januar / februar ser det ud til at blive en to ugers tur til Kina, med jobbet... Overvejer at snuppe en uge i Vietnam på hjemturen, måske med tog fra Shanghai og ned over grænsen...
Alternativt kan det også blive en uge i Thailand eller Laos på hjemturen...
Ved ikke hvad jeg skal se og opleve, men tror det kunne blive en fed oplevelse.. Nogen der har været i Laos eller med tog til/fra Vietnam / Kina?

Kender mest til togrejser fra www.seat61.com hvilket er en ret lækker og informerende side.. Har da lært at købe billet til togene i Kina med lidt hjælp herfra.. Og har ingen problemer med at købe billetter på stationen, eller ombytte reservationer, hvis man har været i god tid.. Dog træls man ikek kan reservere på de kinesiske (nationale) sider med udenlandske kredit kort... de accepterer kun kort udstedt i Kina.

/ Njord
0
Njord, den nordiske Gud for havet og rigdom.....
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf StripesAddict » 22. nov 2016, 15:06

Hvis man nu gerne vil et par dage til Berlin eller Hamborg i januar, hvordan kommer man så billigst derned med tog eller bus (ikke fly)?

Er der derudover nogen der kan anbefale et godt men billigt hotel eller airbnb (gerne bare et værelse, men med mulighed for at låse af)?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 22. nov 2016, 15:12

Vi har givet 440 retur for togbillet til Hamborg (pr person) og mener priserne til Berlin er en lille smule højere - selvfølgelig billigere jo tidligere man bestiller.
Men det er ret nemt at researche på DSB's hjemmeside
0

Tilbage til "Rejser"