Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 25. nov 2016, 13:00

Guldfisk skrev:
Joe skrev:Jeg blev bare pissed i dag, da der poppede et opslag op på min Facebook om at ukendt mand havde "gjort sin borgerpligt", da han havde doneret blod.
Jeg synes det er ganske glimrende at folk donerer blod, jo flere jo bedre. Men det er kraftedme ikke en borgerpligt.

Der er så meget hellighed og arrogance i forbindelse med bloddonation.


Og specielt københavnere/sjællændere skal åbenbart have noget hellighed ud af det, før de gider.
Herovre (somewhere in Nordsjælland) får man et blad med ros, alt muligt gøglet information og tilbud på merchandise...
Jeg fik altså intet andet end opringninger om tidsbestilling, mens jeg var tilmeldt i Aarhus. Øboere er mærkelige.


Hold op hvor er I jyder da bare heldige - vi øboere får ikke opringninger, vi skal booke selv. Jyder er privilegeret donorer.

Naturligvis disclaimer - ironi.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 25. nov 2016, 13:00

dgd2007 skrev:
Mulan skrev:Nå. Skal vi det?

Kommer den evindelige hetz mod sjællændere og københavnere mon ind under racismeparagraffen? :gruble: :fløjt:


Ja for stejlen - og når det så går helt galt, så trækker jeg; min mor var altså jyde - så jeg må svine begge sider!
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guldfisk » 25. nov 2016, 15:40

dykkersild skrev:
Guldfisk skrev:
Joe skrev:Jeg blev bare pissed i dag, da der poppede et opslag op på min Facebook om at ukendt mand havde "gjort sin borgerpligt", da han havde doneret blod.
Jeg synes det er ganske glimrende at folk donerer blod, jo flere jo bedre. Men det er kraftedme ikke en borgerpligt.

Der er så meget hellighed og arrogance i forbindelse med bloddonation.


Og specielt københavnere/sjællændere skal åbenbart have noget hellighed ud af det, før de gider.
Herovre (somewhere in Nordsjælland) får man et blad med ros, alt muligt gøglet information og tilbud på merchandise...
Jeg fik altså intet andet end opringninger om tidsbestilling, mens jeg var tilmeldt i Aarhus. Øboere er mærkelige.


Hold op hvor er I jyder da bare heldige - vi øboere får ikke opringninger, vi skal booke selv. Jyder er privilegeret donorer.

Naturligvis disclaimer - ironi.


Jeg får også opringninger her...
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guldfisk » 25. nov 2016, 15:49

Guldfisk skrev:
dykkersild skrev:
Guldfisk skrev:
Joe skrev:Jeg blev bare pissed i dag, da der poppede et opslag op på min Facebook om at ukendt mand havde "gjort sin borgerpligt", da han havde doneret blod.
Jeg synes det er ganske glimrende at folk donerer blod, jo flere jo bedre. Men det er kraftedme ikke en borgerpligt.

Der er så meget hellighed og arrogance i forbindelse med bloddonation.


Og specielt københavnere/sjællændere skal åbenbart have noget hellighed ud af det, før de gider.
Herovre (somewhere in Nordsjælland) får man et blad med ros, alt muligt gøglet information og tilbud på merchandise...
Jeg fik altså intet andet end opringninger om tidsbestilling, mens jeg var tilmeldt i Aarhus. Øboere er mærkelige.


Hold op hvor er I jyder da bare heldige - vi øboere får ikke opringninger, vi skal booke selv. Jyder er privilegeret donorer.

Naturligvis disclaimer - ironi.


Jeg får også opringninger her...


Og jeg antager egentligt at blodbanken eller hvem det nu er, sender det blad ud herovre, fordi det virker.
Det synes jeg ikke, er en helt vild crazy antagelse...
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. nov 2016, 18:00

Jeg har selv klippet mit hår, det gik efter princippet "Tag en ordentlig håndfuld og så prøv at klippe lige", det tog højst 5 minutter inkl. at rette spidser, og det ser fuckergodt ud og falder helt perfekt, og er 10 gange bedre end min allerbedste tur til frisør (og jeg siger det ikke højt pga der er en frisør i familien).
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lykke » 25. nov 2016, 18:13

Dirtylittledevil skrev:Jeg har selv klippet mit hår, det gik efter princippet "Tag en ordentlig håndfuld og så prøv at klippe lige", det tog højst 5 minutter inkl. at rette spidser, og det ser fuckergodt ud og falder helt perfekt, og er 10 gange bedre end min allerbedste tur til frisør (og jeg siger det ikke højt pga der er en frisør i familien).


Hvor sjovt, jeg har nøjagtig haft den samme oplevelse. Altså med en total smadret IKEA saks. Var bare tæt af det garn. Aldrig har det være aå flot. Det var endda en pludselig indskydelse mens jeg sad på toilet bare lige for at toppe den ;)
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buffy » 25. nov 2016, 22:10

Dirtylittledevil skrev:Jeg har selv klippet mit hår, det gik efter princippet "Tag en ordentlig håndfuld og så prøv at klippe lige", det tog højst 5 minutter inkl. at rette spidser, og det ser fuckergodt ud og falder helt perfekt, og er 10 gange bedre end min allerbedste tur til frisør (og jeg siger det ikke højt pga der er en frisør i familien).


Jeg klipper også selv mit hår, har gjort det er stykke tid. Min mor er uddannet frisør, hun er vild med min frisure :D
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 26. nov 2016, 07:30

Dirtylittledevil skrev:Jeg har selv klippet mit hår, det gik efter princippet "Tag en ordentlig håndfuld og så prøv at klippe lige", det tog højst 5 minutter inkl. at rette spidser, og det ser fuckergodt ud og falder helt perfekt, og er 10 gange bedre end min allerbedste tur til frisør (og jeg siger det ikke højt pga der er en frisør i familien).


Hep! Jeg har altså ikke været til frisøren i snart 10 år, og det er fordi jeg klipper det selv. Folk er ved at falde bagover, når jeg fortæller dem det, men jeg kan godt lide min frisure og har ikke brug for at få klippet etager eller jeg-ved-ikke-hvad til 700 kr. Jeg bruger også hjemmefarve, når jeg endelig gør det :slem:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 26. nov 2016, 07:35

Vil nogle af jer, der selv klipper håret ikke fæashe billeder? :)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Viskelæder » 26. nov 2016, 08:17

Jeg hjemmefarver også selv og klipper ind i mellem selv ;)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 26. nov 2016, 09:24

Jeg må gerne sige det, men tør ikke, da de fleste omkring mig er jyder; jeg betalte 1600 sidst jeg var ved frisøren. Og man kan næsten ikke se forskel, med mindre man ved det. Så min kæreste, mine forældre og min bachelormakker får ingenting at vide :blush:
Og jeg er en af dem som klippede mig selv fra jeg var 13-27 år, grundet frisørangst og høje priser :-p
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 26. nov 2016, 11:07

Samano skrev:Jeg synes at alt hårfarvning, hvor man kan se at folk er blevet farvet er grimt.


Jeg er helt modsat. Jeg elsker når der er friske farver og noget vildt.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. nov 2016, 12:02

Jeg har aldrig forstået og forstår fortsat ikke, hvorfor SoSu-faget bliver betragtet som nemt arbejde. Det giver virkelig ingen mening for mig.
Jeg ved godt, at selve uddannelsen er til at bestå for de fleste, og at der desværre ikke er traditionel prestige i at arbejde med mennesker, men altså - at pleje og støtte fysisk og mentalt skrøbelige borgere med stort behov for tilstrækkelig og kvalificeret hjælp, hvoraf mange af samme grund kan være svære at kommunikere med og have komplekse sociale problemstillinger tæt inde på livet - det er sgu da ikke nemt at udføre det arbejde godt.
33
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 26. nov 2016, 12:28

Jeg har aldrig rigtigt forstået det dér med julepynt.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Viskelæder » 26. nov 2016, 12:29

ManicNinja skrev:Jeg har aldrig rigtigt forstået det dér med julepynt.



Heller ikke mig.
0

Tilbage til "Generelt"