Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 25. nov 2016, 06:46

At jeg ikke kan lugte noget og min smagssans er sær. Det er første gang det nogensinde er sket når jeg har været forkølet. Det har også været værre og varet længere end det plejer. :gruble:
0
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vinaia » 25. nov 2016, 08:47

Badesandalen skrev:At jeg ikke kan lugte noget og min smagssans er sær. Det er første gang det nogensinde er sket når jeg har været forkølet. Det har også været værre og varet længere end det plejer. :gruble:

Du er heldig. Jeg mister både smags- og lugtesans HVER gang jeg er forkølet. :trist:
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 25. nov 2016, 09:04

Vinaia skrev:
Badesandalen skrev:At jeg ikke kan lugte noget og min smagssans er sær. Det er første gang det nogensinde er sket når jeg har været forkølet. Det har også været værre og varet længere end det plejer. :gruble:

Du er heldig. Jeg mister både smags- og lugtesans HVER gang jeg er forkølet. :trist:

Det er jeg, men så er jeg til gengæld helt utroligt ynkelig. :genert:
Jeg håber at det er en engangsforestilling, for det er lidt ubehageligt at lugte til noget der som regel har en stærk lugt, og så er der bare ingenting.

Så håber jeg ikke at du er forkølet ofte. Også fordi det er røvirriterende generelt. :ae:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 25. nov 2016, 10:11

Jeg faldt tilfældigt over en overskrift på nettet, som på en måde rammede nogle tanker/en fornemmelse ind, som jeg har gået med i årevis, og haft en halvdårlig smag i munden over.

Overskriften var:

"Når 'underklassen' underholder "

På en måde, rammer overskriften præcist den 'dårlige smag i munden', over programmer som:

De Unge Mødre
Luksusfælden
På Røven i Nakskov
Blok På Bistand
Prinsesser Fra Blokken
etc. etc.

Jeg undrer mig bare over, hvordan vi er kommet dertil at vi lader os underholde af mennesker, som på den én eller anden måde, befinder sig i en 'underskuds-tilstand' (i mangel af bedre betegnelse), uden at kunne se, at det siger mere om os selv (som seere og mennesker) end om dem som portrætteres (hænges ud).
Vi burde vel være bekymret? Men det ser ikke ud til at være tilfældet? :gruble:
Senest rettet af paint 25. nov 2016, 13:03, rettet i alt 1 gang.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 25. nov 2016, 10:49

Hvordan julepynt (fucking julepynt!!!) kan skabe så meget splid mellem to afdelinger på mit arbejde? Føles som rød stue vs. grøn stue.....
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 26. nov 2016, 09:05

Hvorfor er kalenderlys lavet så tåbeligt? Der skal brændes et godt stykke inden man når ned til 1. Stykket under 24 er så kort at det næsten ikke kan stå fast i ler.
6
Klimatosse
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 26. nov 2016, 09:07

Anne Droid skrev:Hvorfor er kalenderlys lavet så tåbeligt? Der skal brændes et godt stykke inden man når ned til 1. Stykket under 24 er så kort at det næsten ikke kan stå fast i ler.


Ja. Så kan man gå hele december og få OCD over at datoen ikke passer.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 26. nov 2016, 10:06

Anne Droid skrev:Hvorfor er kalenderlys lavet så tåbeligt? Der skal brændes et godt stykke inden man når ned til 1. Stykket under 24 er så kort at det næsten ikke kan stå fast i ler.

Et tip er at stikke et par stykker tyk ståltråd i bunden af lyset, sådan det bare står ovenpå leret. :)
3
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 26. nov 2016, 10:10

Studsgaard skrev:
Anne Droid skrev:Hvorfor er kalenderlys lavet så tåbeligt? Der skal brændes et godt stykke inden man når ned til 1. Stykket under 24 er så kort at det næsten ikke kan stå fast i ler.

Et tip er at stikke et par stykker tyk ståltråd i bunden af lyset, sådan det bare står ovenpå leret. :)


God idé. Må se om vi kan huske det næste år.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. nov 2016, 11:41

Hvad det er for nogen mennesker som altid skal foreslå selskabslege til fx julefrokosten. Selvom snakken går lystigt og der bliver skålet og musikken er høj og der intet reelt er at komme efter mht at ryste folk sammen. Så skal de alligevel pludselig midt i det hele rejse sig... "Halloooo!! Hej allesammen!! Hej hejjj dernede i hjønet? Lise? Ulrik? Kan I lige kigge herop? Svend gider du lige slukke for musikken? ... Tak! Jamen alle os i festudvalget har lige forberedt en sjov leg, vi mangler bare tre frivillige som skal herop på scenen og så skal de holde fast i de her stykker rødt garn imens vi... bla bla bla"

Argh lad os nu være!
19
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 26. nov 2016, 11:57

Vira skrev:Hvorfor jeg modtager sognebladet i postkassen, når jeg aldrig har været medlem af folkekirken

Hvis det er på samme måde som her hos mig, så er sognebladet/ kirkebladet inden i en af de lokale aviser. Så kan det måske være derfor.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. nov 2016, 12:01

computermus skrev:
Vira skrev:Hvorfor jeg modtager sognebladet i postkassen, når jeg aldrig har været medlem af folkekirken

Hvis det er på samme måde som her hos mig, så er sognebladet/ kirkebladet inden i en af de lokale aviser. Så kan det måske være derfor.


Jeg modtager også sådan et sogneblad. Det kommer altid om natten synes jeg. Jeg mistænker at det er præsten selv som lister rundt med dem, sammen med sine evindelige invitationer til "Gud og spaghetti" (En rigtig unfair kombi når man elsker mad).
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 26. nov 2016, 12:09

Hvorfor oprydning pludselig bliver et hit bare fordi jeg er bagud med mine eksamens forberedelser :(
2
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 26. nov 2016, 13:20

Vira skrev:
computermus skrev:
Vira skrev:Hvorfor jeg modtager sognebladet i postkassen, når jeg aldrig har været medlem af folkekirken

Hvis det er på samme måde som her hos mig, så er sognebladet/ kirkebladet inden i en af de lokale aviser. Så kan det måske være derfor.

Det er det ikke. Det kommer altid særskilt


Buddet render nok ikke rundt med en liste over døbte og udøbte i sognet
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 26. nov 2016, 13:42

Vira skrev:
Delfin skrev:
Vira skrev:
computermus skrev:
Vira skrev:Hvorfor jeg modtager sognebladet i postkassen, når jeg aldrig har været medlem af folkekirken

Hvis det er på samme måde som her hos mig, så er sognebladet/ kirkebladet inden i en af de lokale aviser. Så kan det måske være derfor.

Det er det ikke. Det kommer altid særskilt


Buddet render nok ikke rundt med en liste over døbte og udøbte i sognet

Nej men hvorfor ikke? Jeg kan ikke forstå det :lol: Der er efterhånden mange der ikke er medlem af folkekirken, det virker mærkværdigt at modtage et blad fra et trossamfund jeg aldrig har været medlem af


Jeg vil tro, det koster meget mere at lave adresseret uddeling, men det er et gæt. Måske er der også et ønske om at ramme nogle af dem/os, som aldrig kommer i kirken, selvom de/vi er døbt.
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"