Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 8. okt 2015, 08:53

Jeg grinte lidt af knægten imorges for han ville høre om jeg ikke kunne smøre den madpakke som han skulle have med imorgen, inden jeg skulle afsted til operation idag. Mig, Nej det kan jeg ikke for du vil ikke have dem hvis de er fra dagen før, ham, men mor (hans far kommer og sover i vores hjem i aften) far kan altså virkelig ikke smøre madpakke, det bliver sådan ikke min stil og så er det SÅ pinligt. Men jeg lover at fortælle far hvordan du gerne vil have det, ok (han er ret sippet med madpakker og måden det ligger/er pakket på)

Mor, far husker det jo ikke, du skal skrive det ned, tage billeder og printe dem ud, så han forstår det :lol:

Han er hverken ocd lignende eller noget, men hans far har smurt madpakke en gang for mange år siden, og det har så udløst et traume øjensynligt.. Jeg giver knægten ret, det halter lidt..

For dem der undre sig, så nej, han sover ikke ved far på skoledage selvom han er 10.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 8. okt 2015, 19:21

Jeg har E på 2,10 og R på 1,4. :D


E har i noget tid haft udslæt i bleområdet, og lægen sagde at hun nok ikke kunne tåle bleerne (Remas - det passede sjovt nok lige med at udslættet kom, da Rema lavede om på bleerne :rulle:). Vi har skiftet, og fået noget creme til det, som har hjulpet. Det forsvinder dog ikke helt, og jeg er simpelthen der hvor jeg tænker om det ville være bedst for hende at stoppe med at bruge ble.

Hun går ofte med numsen bar herhjemme, men vil helst ikke på toilet eller potte. Hun har tisset et par gange i potten og en gang lavet lort, men gider ikke rigtig ellers. Derfor tænker jeg at hun ikke er klar.
Desuden er hun lige begyndt i børnehave, som er noget af en omvæltning.

Vi har ferie i næste uge, så har tiden til det, hvis det er. Men det er mere om det er en umulig opgave, når hun egentlig ikke virker super klar.

Nogle inputs?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 8. okt 2015, 19:51

Dikus skrev:Jeg ville spørge hende... Og begynde at tage potten frem og lade hende sidde på den, når der alligevel foregik ting på badeværelset.


Vi spørger flere gange dagligt om hun ikke lige skal prøve at sidde på potten. Indimellem vil hun gerne sidde der lidt, andre gange nægter hun. Men kan godt være vi skal prøve at spørge hende hvad hun siger til at stoppe med at bruge ble.. :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 8. okt 2015, 19:59

Allmost_Famous skrev:
ina skrev:Jeg har E på 2,10 og R på 1,4. :D


E har i noget tid haft udslæt i bleområdet, og lægen sagde at hun nok ikke kunne tåle bleerne (Remas - det passede sjovt nok lige med at udslættet kom, da Rema lavede om på bleerne :rulle:). Vi har skiftet, og fået noget creme til det, som har hjulpet. Det forsvinder dog ikke helt, og jeg er simpelthen der hvor jeg tænker om det ville være bedst for hende at stoppe med at bruge ble.

Hun går ofte med numsen bar herhjemme, men vil helst ikke på toilet eller potte. Hun har tisset et par gange i potten og en gang lavet lort, men gider ikke rigtig ellers. Derfor tænker jeg at hun ikke er klar.
Desuden er hun lige begyndt i børnehave, som er noget af en omvæltning.

Vi har ferie i næste uge, så har tiden til det, hvis det er. Men det er mere om det er en umulig opgave, når hun egentlig ikke virker super klar.

Nogle inputs?

Jeg tror, den bedste motivation er hendes egen. Og hvis den ikke er der endnu, så bliver det muligvis lidt en kamp, som det ikke behøver være. Det ville selvfølgelig være ret fedt at kunne tage overgangsperioden i en ferie, men på den anden side, så virker hun ikke umiddelbart klar. Personligt ville jeg vente med at gøre mere ved det - lige bortset fra måske at skifte bleer :gruble:


Altså, det er jo også det jeg tænker. At hun selv skal være klar. Men vi kunne nok godt prøve at fokusere lidt mere på det - så det ikke nødvendigvis er BLEfri om en uge, men en måned eller to. Tænkte at det kunne være der sad en herinde og havde erfaring med at gå i gang alligevel? :D

Vi har skiftet bleer til nogen hun har kunnet tåle før. Creme skulle virke i løbet af 14 dage, og det ser også pænere ud. Er gået fra at være over det hele, til kun at være et par knopper. Men kan da godt være vi skal prøve endnu et mærke.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 14:18

Jeg har ferie :banan:.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 9. okt 2015, 14:23

Sorenspige skrev:Jeg har ferie :banan:.

Det har jeg også :banan: Eller næsten ihf. Jeg skal lige læse 100 siders jura men så kan jeg også holde fri som jeg lyster :banan:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2015, 16:57

FruDulle skrev:Vi er endeligt færdige på hospitalet her og heldigvis har C det meget bedre. Kan mærke at vi også er noget mere friske og med mere overskud. C ser også bedre ud, mere farve i huden, spiser bedre, ikke så sorte rander under øjnene og hans mave er ikke en stor udspilet ballon. Hans tarme er irriterede og vi skal justere hans kost lidt mere. De syntes at han skulle på special modermælkserstatning igen, men vi er uenige og finder det unødvendigt. Han spiser som en lille hest og er bestemt ikke kræsen og kun udfordret ift allergi og selvfølgelig den lange sygdomsperiode han lige har været igennem. Så all done og vi slapper bare af de sidste dage i Bangkok. Og shopper :D


Åhr hvor dejligt, at han er i bedring. Skønt. Og god shopping. Jeg hader shopping, så er altid meget fascineret og lidt misundelig på dem, der nyder det.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2015, 16:58

Allmost_Famous skrev:Jeg scorede kagepoints i sønnike klasse i dag :banan:

Hvad skal folk lave i weekenden? :glad:


Fedt med kagepoint. Jeg kan hverken bage eller lave mad :blush:

I dag står den bare på hygge. Ungerne sidder med slik og iPads, manden og jeg drikker øl og om lidt er der flæskestegs sandwich :savl:

I morgen står den på legeaftaler for ungerne og rødvinshygge med gode venner for de voksne, når ungerne er puttet.

Hvad med jer?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 18:12

Dulle, godt at høre med C :kys:.

Hvilke noget legetøj har I købt? R har nemlig snart fødselsdag.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 9. okt 2015, 19:17

Sorenspige skrev:Dulle, godt at høre med C :kys:.

Hvilke noget legetøj har I købt? R har nemlig snart fødselsdag.


Seriøst? Ej, men tiden går bare for hurtigt! :8: :kys:


Nu har vi ferie! :banan: Det er altså virkelig skønt!

Vi har aftaler hele weekenden - skal lege med nogle veninder og deres børn i morgen og hygge hos mine forældre søndag - og så skal vi i sommerhus nogle dage næste uge. Det bliver skønt med afslapning, men jeg skal snart til eksamen, så bliver nødt til også at komme i gang med det. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2015, 20:41

Rakel, kondolerer.

Ellers lyder det som hyggelige planer rundt om.

I morgen skal min mand arbejde. Jeg tænker S og jeg tager en tur i gågaden og ser hvad der er af aktiviteter.
Om aftenen skal vi spise hos nogle venner

Søndag kommer mine forældre på besøg til eftermiddagskaffe, så vi skal bage boller til det.
Min mand har ekstra fri, så tror bare vi skal nyde at han er hjemme hos os. S er utroligt farsyg og savner ham meget i hans arbejdsperioder, så hun nyder at han er hjemme.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 9. okt 2015, 20:47

Ina, der er 13 dage til hans 2 års fødselsdag. Jeg fatter ikke, hvor tiden blev af. Samtidig synes virkelig, at han har en skøn alder lige nu :love:. Fjoller og snakker og giver mysser :love:. Frygter dog lidt når "selvstændighedsalderen" sætter ind, for han ved allerede nu, hvad han vil og ikke vil.

Vi skal til fødselsdag i morgen, og søndag har vi endnu ingen planer.

Rakel, jeg kondolerer :ae:.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. okt 2015, 21:51

Rakel skrev:Vi tænker, at vi skal i Tivoli til Halloween - er det noget, som I gør Jer i rundt omkring i de små hjem? :)


Kondolerer - håber det bliver en smuk afsked!

Vi plejer at tage til Halloween i tivoli, men synes dog også uge 42 kan være lige streng nok ifht. antal gæster, der er altså MANGE. Det duer min tålmodighed ikke helt til, må jeg ærligt indrømme. Svært at holde styr på flokken min, og mennesker der skubber, aser og maser.
Men hvis de store skal med, og det vil ihvertfald nr. 2 gerne, ja så må det jo blive i uge 42 en dag.
Tror jeg skal låne niecen og hendes babyjogger så har jeg den som værn :D
Lige på sådanne ture savner jeg altså at være indehaver af et baby-køretøj.



Havde slet ikke set denne hyggelige tråd :)
opgav helt den her slags tråd på "den unævnelige" fordi der var så enormt mange mennesker i dem, at jeg slet ikke kunne holde rede på dem, og hver gang skulle læse 10-12 sider op, satser på det går lidt mere rolig for sig her, nu. :-P

Men ja, 4 drenge kan jeg prale af, i alderen 11½, 9½ 5 og 3½. 2 skolebørn og 2 børnehavebørn.
De 2 store er fanget i cyberspaces store farlige kløer, de elsker at spille div, platformspil sammen med andre børn, og de råber og skriger over skype. Men de er gode til det og de hygger sig, og de er benhårde til engelsk, så det er vel en form for win-win, og så slukker vi for nettet indimellem når nok er nok ;)
De 2 små er nogle hyggelige banditter, der tumler rundt, roder og regerer og udforsker alt.Er dog ikke helt tilfreds med at mindstemanden vokser, lærer, udvikles, han måtte altså godt forblive en form for baby, men sådan går det jo ikke ligefrem - det går derimod alt for hurtigt.

Præ-præ-teens, præ-teens osv. kender vi alt til herhjemme, vi har temperamentsfulde drenge, der indimellem ikke har helt styr på impulskontrollen og derfor ender med at slå fra sig.
Nr 1. faldt heldigvis ret hurtig til efter skoleskifte 1. november sidste år, han har fået nogle rigtig gode venner, og er meget selvkørende på sin fritid, har netop meldt sig ud af fritidsklub primært gr. de lange skoledage. Han er, efter en periode hvor vi i den grad har fået lov at se temperament og attitude, faldet godt til ro, har god humor, er omsorgsfuld, kærlig og hjælpsom, oftest :)

Nr. 2 har kæmpet en brav kamp med at falde til i skolen, et hårdt slag for ham (og os) at det ikke var så nemt igen, da vi havde forventet dette, det fik han et ordentlig knæk på. Både han og vi har heldigvis fået god hjælp, det er dejligt.
Og nu her efter sommerferien ser alt meget bedre og lysere ud, der er nogle små episoder hvor han overreagerer på hvad andrer siger og gør, men småting ifht. sidste skoleår. Og så elsker han at gå i skole og lærer, og det meste falder ham nemt, så længe han ikke skal lave lektier hjemme ;)

Nr 3. er vores emil fra lønneberg, altid noget der skal forsøges, prøves, undersøges - og det går jævnligt galt, eller mindre godt end han regnede med ;) Han er nysgerrig på alt. Temperamentet driller ham p.t. han vil rigtig gerne styre og bestemme, både hjemme og i BH, og er ikke helt tilfreds med at det ikke lader sig gøre. Så han fylder lidt i billedet både der og hjemme som tingene er nu, men fælles front er forhåbenlig løsningen på det!
Han ender med at blive håndværker, i en alder af 5 år har han allerede mere værktøj end hans far havde dengang vi blev kærester :D
han elsker at buldre og banke i sit værksted, og når morfar (håndværker) indimellem har gang i nogle projekter hjemme ved os, så bliver han i den grad nærstuderet. Han vil hellere i Harald Nyborg og kigge på værktøj, end han vil ind i legetøjsbutikker, og han har styr på hvad forskelligt værktøj hedder og bruges til.

nr 4. han er den klassiske mindste, smiler sødt, lægger hovedet på skrå, og snoer alle om sin lillefinger. Han er oftest blid og glad, men har bestemt også sine meninger om hvordan tingene bør være, han ejer dog tilsyneladende noget mere diplomati end storebrødrene ;)
Han har en kæmpe fantasi, synger sange om det han laver, har sig en fantasi-farfar (ud over den rigtige farfar) kan nulre rundt i evigheder og bare være. Han har mod på alt, men hænger måske lidt fast i, trods alt, at være den lille.
Men større bliver han jo, og det sidste år har han sagt farvel til sutter og bleen uden problemer.


Vi flyttede for et år siden til min gamle barndomsby, vi har mormor og morfar tæt på, og det nyder vi. Vi flyttede fordi vi gerne ville have et større hjem med mere albuerum og plads, og det har vi fået. 222 kvm på 2 plan, men 6 værelser, 2 stuer, og en god stor have. 300 meter fra skolen.
Vi elsker at bo her, det er trygt og godt for børn, og det er skønt at de kan navigere rundt selv i ret stor udstrækning.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. okt 2015, 21:53

Efterårsferie her, vi har valgt at benytte os af at der er nødpasning i børnehaven, da vi synes det er NØD-vendigt at de 2 store får et par dage hvor der ikke skal tages hensyn til småbrødrene...
Vi skal en tur i biffen, måske en tur i lejre (gider kun hvis vejret er nogenlunde) måske lidt svømmehal, tivoli, og så ellers bare noget nulren rundt hjemme, slappe af, hvile ud, tage den med ro, hvor tidsstyring ikke sætter dagsorden, nyde et break fra børns fritidsaktiviteter. Det er dejligt, og tiltrængt! :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. okt 2015, 22:26

Jeg har væske på det ene øre. I guder det gør ondt. Jeg kan virkelig godt forstå at små børn skriger, når de døjer med det :tie: :whine:
0

Tilbage til "Forældre"