Moderationen på stedet her.

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 19:41

Kyle skrev:Hov, det var ikke ment som et angreb. Jeg har som nævnt hovedpine og har måske formuleret mig kluntet. Jeg har bare tænkt enkelte gange at her virkede det som nogle der kente hinanden godt og derfor kan det virke knapt så objektivt, som hvis man ikke kender hinanden. Det betyder ikke at jeg har set direkte forskelsbehandling eller at det ikke har været objektivt. Blot at der er en risiko.


Så skulle du næsten ha' set nogle af de diskussioner vi har haft i moderator-forum.
Der var og er absolut ingen kammerateri.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:46

Jeg har ikke så meget at brokke mig over. Men episoden i dag med Alias, fandt jeg egentlig ret "Nu holder du bare mund. Vi vil ikke høre din forklaring, for vi har taget stilling"-agtig.
Hvis mods. skulle ind over hver gang en debattør føler sig ramt at noget der er skrevet i "Det må man ikke sige"- eller "Fordomstrådene", så forudser jeg, at I får rigtig travlt.

Nu aner jeg af gode grunde ikke hvad der foregår bag scenen, men det jeg læste i tråden i dag, var at Alias forsøgte at forklare meningen med sit indlæg, men at det bare blev bestemt, at han/hun da helt klart var ude med riven efter en meddebattør. Basta.
Og det synes jeg ikke er i orden. Og havde jeg været Alias, havde jeg også "hævet tonen". Jeg gider virkelig ikke have, at andre vælger deres egen tolkning som sandheden - og da slet ikke, hvis det var ud fra et indlæg jeg havde skrevet. Et indlæg, som jeg jo nok var den eneste der kendte betydningen af, når alt kommer til alt.

Hvis jeg går ind i fordomstråden og skriver: "Kvinder, der tegner deres øjenbryn op med en tusch, ejer virkelig ikke smag eller stil - og de er heller ikke særlig kløgtige", så er det virkelig ikke mit problem, hvis Sarah1234<3 sidder og føler sig personlig ramt. Jeg hentydede ikke til hende. Ergo ville en påtale eller advarsel på ingen måde gøre mig i et sprudlende humør. Det ville være fuldstændig langt ude.


Jeg ville anmelde anmeldelsen. Mrm. Det ville jeg faktisk.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:47

Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:50

Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:50

Der er slet ikke frit slag til at sparke nogen overhovedet. Med mindre det er en bold.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:52

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.

Jeg kan kun sige, at vi reagerer på anmeldelser.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:52

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.

Jeg kan kun sige, at vi reagerer på anmeldelser.

Ja da. Men der er jo ikke automatisk hold i en anmeldelse?
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 19:55

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.

Jeg kan kun sige, at vi reagerer på anmeldelser.

Ja da. Men der er jo ikke automatisk hold i en anmeldelse?

Det vurderede vi så i fællesskab, at der var.

Vi går altså ikke og slynger advarsler ud efter forgodtbefindende.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 19:56

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:Hvis jeg skulle ha dobbeltprofil for at være moderator, ville jeg droppe debatten.

Vi har et (for mig set) et fint system med at skrive tydeligt i indlæggene når vi skriver som mods.
Det vil sige at hvis vi ikke skrive det, er vi almindelige brugere.



Hvorfor ville det være et problem at logge ud og ind de få gange du skal skrive et indlæg som moderator?


Jeg ved af erfaring, at jeg vil være mindre aktiv, som almindelig bruger, ved selvstændig dobbeltprofil.
Jeg er moderator på et bilforum, og læser med hver dag, med auto-login som moderator.
Men jeg undlader at deltage i tråden, fordi jeg ikke gider at logge ud og ind igen, for at kommentere.
På samme måde gider jeg heller ikke at logge ud fra min almindelige brugerkonto, for at moderere, så hænger den på de andre.

Vi skriver klart og tydeligt, når vi moderere..
Det kan være at folk bare skal lære det.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:57

Yvooonne skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.



Men synes du at det er god debattone at skrive stikpiller til andre debattører? Er det ikke langt bedre at de tager debatten og diskussionen i stedet for det der med at rende i en anden tråd og hentyde ting?

Nej, det synes jeg ikke. Det synes de færreste vel. Men jeg synes heller ikke det er i orden, at Alias faktisk ikke kunne få "et ord indført".
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Ado » 8. okt 2015, 19:58

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Det var på grund af tonen.
Og så vil jeg være glad, hvis vi holdt debatten på et generelt plan.

Be om.


Men min tone ville også blive anstrengt, hvis andre ville tolke sandheden på noget jeg havde skrevet. Og det er vel generelt, dette her? Det med Alias handler jo netop om moderation.

Jeg kan kun sige, at vi reagerer på anmeldelser.

Ja da. Men der er jo ikke automatisk hold i en anmeldelse?

Det vurderede vi så i fællesskab, at der var.

Vi går altså ikke og slynger advarsler ud efter forgodtbefindende.

Næeh, det regnede jeg heller ikke med. Men jeg kan kun ytre min mening om hvad jeg så i tråden. Og det virkede lidt som "alle mod én".
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Elvispop » 8. okt 2015, 20:01

Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:
Yvooonne skrev:
Elvispop skrev:Hvis jeg skulle ha dobbeltprofil for at være moderator, ville jeg droppe debatten.

Vi har et (for mig set) et fint system med at skrive tydeligt i indlæggene når vi skriver som mods.
Det vil sige at hvis vi ikke skrive det, er vi almindelige brugere.



Hvorfor ville det være et problem at logge ud og ind de få gange du skal skrive et indlæg som moderator?


Jeg ved af erfaring, at jeg vil være mindre aktiv, som almindelig bruger, ved selvstændig dobbeltprofil.
Jeg er moderator på et bilforum, og læser med hver dag, med auto-login som moderator.
Men jeg undlader at deltage i tråden, fordi jeg ikke gider at logge ud og ind igen, for at kommentere.
På samme måde gider jeg heller ikke at logge ud fra min almindelige brugerkonto, for at moderere, så hænger den på de andre.

Vi skriver klart og tydeligt, når vi moderere..
Det kan være at folk bare skal lære det.



Okay - jeg kan ikke se problemet - du kan jo bare være logget ind som debattør - med adgang til moderatorforummet, og så kan andre jo bare skrive det i tråden hvis det er. Men det var også bare et input jo. Det kan være at folk bare skal lære at læse inputs som input.


Jeg læser det osse kun som input, og forklarer hvorfor jeg er modstander af forslaget, fordi du spurgte.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 20:03

Jeg synes det fungerer rigtigt fint at der står Moderator med fed og skriften skifter farve, når I modererer. Synes det gør det ret nemt at skelne hvornår I skriver som hhv. moderatorer og som privatpersoner :)
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 20:09

Liseletpåtå skrev:Jeg må indrømme, at jeg syntes, det er lidt overkill, at der skal diskuteres så meget, fordi én debattør, føler sig trådt over tærene. Altså det er vildt godt at moderatorene er på bane og gerne forklare osv, men på grund af én debattør?


Nu er den godt nok lige tilbage og runde den aktuelle hændelse, men ellers var den jo bare startskuddet til en mere generel diskussion, som jeg mener kan være væsentlig nok for at få set nogle forskellige aspekter. Det er ikke os mod dem i mine øjene.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Moderationen på stedet her.

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 20:12

Elvispop skrev:
Jeg læser det osse kun som input, og forklarer hvorfor jeg er modstander af forslaget, fordi du spurgte.


Personligt har jeg ikke noget behov for at I skal have to profiler, men hvis det skulle ende med det, man man have to profiler åbne på samme tid i hver sin browser eller den ene i privat vindue.
1
14 11 14

Tilbage til "Forslag til forbedringer"