iPad i børnehaveklassen (SFO)

bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1361

iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf bibbs » 21. sep 2015, 10:44

Vores søn er lige startet i skole og han plager i vildskab for at få vores iPad med i skole og de onde forældre siger nej.

Men nu er jeg nysgerrig, hvad er jeres holdning..
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Frandsen » 7. okt 2015, 08:35

Også helt udelukket her. Jeg ser ingen grund til det.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Thestral » 7. okt 2015, 08:38

Udelukket.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Muuh » 7. okt 2015, 08:54

Der hvor mine drenge går i skole og sfo, må de slet ikke have egne spillemaskiner med til hverdag, de har dog en gang i mellem spille dag i sfo'en, hvor det har været tilladet og der har de faktisk fået lov at få deres tablet med. Men der har de så også gået i 3. kl

De ville aldrig få lov til at have den med hver dag
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Fru Sunshine » 7. okt 2015, 10:34

At det kommer an på om det er som legetøj eller som arbejdsredskab.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1361

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf bibbs » 7. okt 2015, 10:41

Det er til leg i sfo
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf missme » 7. okt 2015, 11:02

Hos os, må de gerne have en spillemaskine, fx ipad med i skole til legetøjsdag, som er en gang hver måned. Jeg ved at der er en eller to som har det med. Men vi giver ikke lov. Læreren gør også meget ud af at fortælle, at det er på eget ansvar, at den er med. Men jeg har egentlig også den holdning, at der bliver spillet rigeligt hjemme, uden at der også skal spilles oppe i skolen ;)
På 4. årgang var det sådan sidste år, at de måtte spille i frikvarterene hver onsdag.
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf lulu-p » 7. okt 2015, 12:17

De må ikke få ipad med i skole / SFO / BH. Men den ældste (som går i 6. klasse) skal nu selv have PC eller ipad med som arbejdsredskab. Hun har en bærbar som hun har med NÆSTEN hver dag. Skolen kan ikke stille PCere til rådighed for alle eleverne..og de virker heller ikke altid.

Begge skolebørn (3. og 6. klasse) har fast deres mobiltelefoner med. Det er mest praktisk da de selv fragter sig frem og tilbage, og så kan de let ringe og få legeaftaler på plads.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 12:26

Medmindre der er tale om et initiativ fra skolen/sfo, hvor man i et særlig tidsrum gerne må have egne legesager med, er jeg af den holdning, at man lader sine ting blive derhjemme og leger med det, der findes på stedet.

Jeg synes, at det er en uvane, at en del børn i dag slæber alt muligt, ofte skrøbeligt, med i institution og skole, som forældrene så forventer, at personalet skal spilde deres tid på at passe på ikke går i stykker, løse konflikter på grund af, osv.
Som jeg husker det, var det nærmest en utænkelig mulighed selv at vælge at tage legetøj med, da jeg var barn.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. okt 2015, 12:30

Jeg ville i øvrigt næppe lade et barn på 6-7 år tage min tablet ud af huset. Det er så en anden ting.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf vibbsen » 7. okt 2015, 17:27

DetSorteCirkus skrev:Medmindre der er tale om et initiativ fra skolen/sfo, hvor man i et særlig tidsrum gerne må have egne legesager med, er jeg af den holdning, at man lader sine ting blive derhjemme og leger med det, der findes på stedet.

Jeg synes, at det er en uvane, at en del børn i dag slæber alt muligt, ofte skrøbeligt, med i institution og skole, som forældrene så forventer, at personalet skal spilde deres tid på at passe på ikke går i stykker, løse konflikter på grund af, osv.
Som jeg husker det, var det nærmest en utænkelig mulighed selv at vælge at tage legetøj med, da jeg var barn.


This.....I vores institution er der legetøjsdag hver fredag, og det går ungerne ret meget op i - jeg synes det er pissetræls...Men Hendes Kongelige Højhed vil simpelthen så gerne, så hun får lov til at få en dukke eller en bamse med...That it....Hun er ellers altid fuld af gode forslag til alverdens dippedutter og dingenoter, tasker, telefoner og andet gøjl som hun skal have med. Men jeg er totalt stejl på det punkt....Dukker og bamser. Nicht vieder....Alt andet legetøj får lov til at blive liggende i bilen. Og det samme gælder de andre dage....Det er fredag man må have legetøj med. Ikke Mandag, tirs, onsdag eller torsdag.

Hvad angår Ipad så ville det være et no-go her i huset.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 22:03

bibbs skrev:Det er til leg i sfo

Så ville det være klart nej.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 22:08

DetSorteCirkus skrev:Medmindre der er tale om et initiativ fra skolen/sfo, hvor man i et særlig tidsrum gerne må have egne legesager med, er jeg af den holdning, at man lader sine ting blive derhjemme og leger med det, der findes på stedet.

Jeg synes, at det er en uvane, at en del børn i dag slæber alt muligt, ofte skrøbeligt, med i institution og skole, som forældrene så forventer, at personalet skal spilde deres tid på at passe på ikke går i stykker, løse konflikter på grund af, osv.
Som jeg husker det, var det nærmest en utænkelig mulighed selv at vælge at tage legetøj med, da jeg var barn.

Det er lidt sjovt, for vi måtte gerne have legetøj med i skole, så længe det forblev i tasken i timerne (at det så kneb gevaldigt i bipspillenes tid og i vores geografitimer er en helt anden historie), og der var aldrig store problemer med det. Som oftest var det sjippetove, hoppeelastikker, bolde og sådan noget til fælles leg, men også professorterninger, yoyoer og lignende.

Det gav virkelig aldrig anledning til konflikter.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf lulu-p » 9. okt 2015, 10:56

Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:Medmindre der er tale om et initiativ fra skolen/sfo, hvor man i et særlig tidsrum gerne må have egne legesager med, er jeg af den holdning, at man lader sine ting blive derhjemme og leger med det, der findes på stedet.

Jeg synes, at det er en uvane, at en del børn i dag slæber alt muligt, ofte skrøbeligt, med i institution og skole, som forældrene så forventer, at personalet skal spilde deres tid på at passe på ikke går i stykker, løse konflikter på grund af, osv.
Som jeg husker det, var det nærmest en utænkelig mulighed selv at vælge at tage legetøj med, da jeg var barn.

Det er lidt sjovt, for vi måtte gerne have legetøj med i skole, så længe det forblev i tasken i timerne (at det så kneb gevaldigt i bipspillenes tid og i vores geografitimer er en helt anden historie), og der var aldrig store problemer med det. Som oftest var det sjippetove, hoppeelastikker, bolde og sådan noget til fælles leg, men også professorterninger, yoyoer og lignende.

Det gav virkelig aldrig anledning til konflikter.


Sjovt. Jeg tænkte det samme. Der var heller ikke restriktioner vedr legetøj da jeg gik i skole, og vi havde jævnligt ting med, som vi legede med i frikvartererne. Det var meget de samme ting, også bip-bip spil. Måske hænger det sammen med at vi var færre i klasserne? I min folkeskole måtte der max være 17 eller 18 i klasse, jeg gik så på privatskole, men jeg tænker klassekvotienten generelt var lavere den gang. I mine børns skole hedder det vist 28 elever :stoned: , og jeg kan sagtens forstå, at man er nødt til at stramme mere op med så mange elever.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: iPad i børnehaveklassen (SFO)

Indlægaf lulu-p » 9. okt 2015, 10:58

@sunshine

Det skulle vel aldrig være de der Coca Cola og Fanta yoyoer du tænker på. Tænk...jeg tror næsten vi er jævnaldrene :-D
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Børn"