Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 8. okt 2015, 16:58

Skumfidusen skrev:Arj, amatør - man svarer ALDRIG på endeløse hvorfor-spørgsmål på den måde. Enhver semirutineret forældre ved at bliver man aldrig nogen sinde færdig med. Man skal svare med modspørgsmål. Børn er helt vildt dumme og bliver slået totalt ud af kurs på den måde :)


Jeg var amatør på det tidspunkt. :lol: Havde jo kun erfaring med mit eget barn, som trods alt var noget lettere at slippe af med end Freya. :D

Det var først senere, jeg lærte det med modspørgsmål. Nu er jeg en spørge-Jørgens værste frygt. :cool:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2015, 17:06

Delfin skrev:Jeg plejer at køre med et stykke, og når der så bliver for meget hak i rillen, vender jeg den lige en omgang og SÅ kommer modspørgsmålene. :D

Ved godt, det ikke lige har med sagen her at gøre, men det minder mig en udgave af BBC's crazy-quiz QI, hvor spørgsmålet var, hvordan man kunne kende forskel på, om dullen i baren var en kvinde eller en transvestit. Svaret skulle vist nok være, at det kunne man ikke. Men et af budene var faktisk ret kvikt:
Stil hende et spørgsmål - hvis hun svarer med et modspørgsmål, så er det en kvinde! :D
(Fx: "Ved du, hvor posthuset ligger?" - "Nå, skal du da sende et brev?")
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 17:16

Det minder mig om min historielærer. Han stod der og krammede sine gamle gulnede a4 ark, mens han ævlede og ævlede. Kun afbrudt af jævnlige kig ud over de søvnige høveder med udbruddet: "Og hvorfor det hvar?"
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 19:03

Ungerne kan vel læse og skrive ikke? Så næste gang de spørger om noget, så siger I bare "spørg Google" :D
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf girl_beat » 8. okt 2015, 19:04

Kvittevisse skrev:Jeg er så fu..ing træt af, at jeg skal på "kursus" i den uge jeg har fri. Jeg har altså et liv ved siden af mit arbejde, som jeg prioriterer meget højt.
Det er ikke rigtigt et "kursus" jeg kan bruge til noget.
Det er kun for at se- fra ledelsens side- om vi nu også dukker op. Hvis ikke vi gør- kan vi fandemig komme til tjenstlig samtale.

Hvad er det dog der gør, at en leder bare vil have sine medarbejdere til at troppe op- uden at kurset har nogen relevans. :gruble:
Jeg græmmes.
Er træt - er jeg :(


Det kan jeg ikke rigtigt se logikken i :gruble:

Lyder lidt som (endnu mere) spild af offentlige midler i mine ører...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 8. okt 2015, 21:38

Jeg er SÅ ligeglad med hvilke dyr Odense Zoo slagter hvordan, og jeg er endnu mere ligeglad med hvor forarget du er. Faktisk er jeg træt af alle de der frelste typer, der himler op om hvad som helst. Jeg har ikke hørt om den løve, jeg gider ikke høre om den løve, hold kæft med den løve.

.. til gengæld så elsker jeg popcorn og drama, hver gang jeg kan lugte popcornene skynder jeg mig at lede efter indlæggene :D
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mi55y » 9. okt 2015, 08:46

Jeg synes, at vores praktikant er for nærtagende.

Han har åbenbart spurgt en kollega til, at jeg skulle have sagt, at jeg ikke mener, at han laver nok!?!? Det bunder så i, at jeg kom men kommentaren: "Arh, du har da slet ikke knoklet nok i dag, mener du virkelig, at du går hjem nu?" efter at han havde knoklet som en hest hele dagen med fysisk hårdt arbejde - hvilket jeg i øvrigt også havde kommenteret tidligere på dagen. Hvis man ikke kan se, at det er ment i sjov (og det var også sagt med et skævt smil og et glimt i øjet), så synes jeg altså man tager livet lidt for seriøst. Oveni det, så sidder jeg i administrationen, og han er i praktik hos ingeniørerne - jeg aner altså absolut intet om, hvad han går og laver til daglig.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 9. okt 2015, 08:49

Mi55y skrev:Jeg synes, at vores praktikant er for nærtagende.

Han har åbenbart spurgt en kollega til, at jeg skulle have sagt, at jeg ikke mener, at han laver nok!?!? Det bunder så i, at jeg kom men kommentaren: "Arh, du har da slet ikke knoklet nok i dag, mener du virkelig, at du går hjem nu?" efter at han havde knoklet som en hest hele dagen med fysisk hårdt arbejde - hvilket jeg i øvrigt også havde kommenteret tidligere på dagen. Hvis man ikke kan se, at det er ment i sjov (og det var også sagt med et skævt smil og et glimt i øjet), så synes jeg altså man tager livet lidt for seriøst. Oveni det, så sidder jeg i administrationen, og han er i praktik hos ingeniørerne - jeg aner altså absolut intet om, hvad han går og laver til daglig.


Jeg tror ikke det handler om at være nærtagende. Som praktikant er man jo altid interesseret i at gøre et godt indtryk, og hvis man oplever at der bliver kommenteret på ens arbejdsindsats, kan man da godt være nervøs for om man egentlig knokler så hårdt eller godt, som man selv tror. Sådan havde jeg det i hvert fald :)
4
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kalimsofie » 9. okt 2015, 08:51

Jeg er faktisk lidt skuffet over, at vi har fået så få barselsgaver. Når jeg ser og hører de andre mødre i mødregruppen vise og fortælle om alt det, de har fået af venner og familie, kan jeg godt føle mig lidt snydt.
Især den veninde, hvis 4-årige datter jeg har begavet med barselsgaver, julegaver, fødselsdagsgaver, hjemmestrik osv. igennem de sidste fire år, har skuffet. Hun havde nemlig slet ikke noget med, da hun besøgte os...

Men det siger jeg ikke højt...
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2015, 08:58

SåForSusan skrev:Jeg er faktisk lidt skuffet over, at vi har fået så få barselsgaver. Når jeg ser og hører de andre mødre i mødregruppen vise og fortælle om alt det, de har fået af venner og familie, kan jeg godt føle mig lidt snydt.
[...]

Det er selvfølgelig altid faren ved den slags fagforeninger :)

Men til lykke med barnet!
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mi55y » 9. okt 2015, 09:15

Neenah skrev:
Mi55y skrev:Jeg synes, at vores praktikant er for nærtagende.

Han har åbenbart spurgt en kollega til, at jeg skulle have sagt, at jeg ikke mener, at han laver nok!?!? Det bunder så i, at jeg kom men kommentaren: "Arh, du har da slet ikke knoklet nok i dag, mener du virkelig, at du går hjem nu?" efter at han havde knoklet som en hest hele dagen med fysisk hårdt arbejde - hvilket jeg i øvrigt også havde kommenteret tidligere på dagen. Hvis man ikke kan se, at det er ment i sjov (og det var også sagt med et skævt smil og et glimt i øjet), så synes jeg altså man tager livet lidt for seriøst. Oveni det, så sidder jeg i administrationen, og han er i praktik hos ingeniørerne - jeg aner altså absolut intet om, hvad han går og laver til daglig.


Jeg tror ikke det handler om at være nærtagende. Som praktikant er man jo altid interesseret i at gøre et godt indtryk, og hvis man oplever at der bliver kommenteret på ens arbejdsindsats, kan man da godt være nervøs for om man egentlig knokler så hårdt eller godt, som man selv tror. Sådan havde jeg det i hvert fald :)


Og det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men her skal der godt nok en ordentlig portion usikkerhed til for ikke at fange, at der var tale om ironi - især fordi jeg tidligere havde kommenteret på, at han tog godt fat. Der er så heller ikke tale om en usikker teenager men en voksen mand, som har en erhvervsuddannelse bag sig og har været erhvervsaktiv, før han påbegyndte ny uddannelse. Men jeg er nok også bare lidt mærket af, at være en af de eneste kvinder i en branche af mænd, så jeg er slet ikke vant til den slags usikkerhed, når man tager lidt uskyldigt pis på folk.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2015, 09:41

Mi55y skrev:Og det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men her skal der godt nok en ordentlig portion usikkerhed til for ikke at fange, at der var tale om ironi - især fordi jeg tidligere havde kommenteret på, at han tog godt fat. Der er så heller ikke tale om en usikker teenager men en voksen mand, som har en erhvervsuddannelse bag sig og har været erhvervsaktiv, før han påbegyndte ny uddannelse. Men jeg er nok også bare lidt mærket af, at være en af de eneste kvinder i en branche af mænd, så jeg er slet ikke vant til den slags usikkerhed, når man tager lidt uskyldigt pis på folk.


Eller også evner han af en eller anden grund ikke at fange ironien.
Hvis det er tilfældet, kan jeg godt forstå, at han, uanset hvor selvsikker han end måtte være, undrer sig over din bemærkning.
Jeg mener dog samtidig, at det i så fald er en god ide at informere sine omgivelser om, at man har det på den måde, for som udgangspunkt var der i mine øjne intet galt med din bemærkning, der jo faktisk var ment rosende.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 11:06

I langt de fleste af de tilfælde, hvor en kvinde lægger en selfie op på Facebook eller Instagram, og en hel masse andre kvinder HIMLER op op, hvor smuk hun er og skriver "piiift" (hold i øvrigt OP med det!), er damen altså ikke smuk. Eller flot. I heldigste fald ser hun sød eller pæn eller måske velklædt ud.
I en del tilfælde har jeg haft lidt den samme følelse, som de få gange jeg har set X-factor. Sådan lidt: "Hvor er det synd, alle fortæller hende, at hun kan synge/er smuk. Bare hun ikke en dag tror, at det er en god idé at stille op i en modelkonkurrence." Flere gange har bemeldte kvinder været decideret uskønne at se på. Men dét må man helt sikkert ikke sige.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Puffi » 9. okt 2015, 11:17

ManicNinja skrev:I langt de fleste af de tilfælde, hvor en kvinde lægger en selfie op på Facebook eller Instagram, og en hel masse andre kvinder HIMLER op op, hvor smuk hun er og skriver "piiift" (hold i øvrigt OP med det!), er damen altså ikke smuk. Eller flot. I heldigste fald ser hun sød eller pæn eller måske velklædt ud.
I en del tilfælde har jeg haft lidt den samme følelse, som de få gange jeg har set X-factor. Sådan lidt: "Hvor er det synd, alle fortæller hende, at hun kan synge/er smuk. Bare hun ikke en dag tror, at det er en god idé at stille op i en modelkonkurrence." Flere gange har bemeldte kvinder været decideret uskønne at se på. Men dét må man helt sikkert ikke sige.


Jeg har det lidt blandet med det. For nej, de er måske ikke model-smukke eller pææææne, men de har da vel forhåbentlig nogle kvaliteter, der gør dem til gode mennesker - og det skinner måske igennem og gør at de ér smukke.

Og jeg synes, det er ret så fantastisk, at der sidder folk og siger pæne ting, kun for at sige noget pænt til et menneske, der måske har mere brug for at høre, at også de er smukke på deres egen måde, uanset om de så har en stor næse, lidt for små øjne, vejer 20 kg. for meget, har en uheldig frisure eller hvad det nu er, der gør, at de ikke er smukke-smukke, end de klassiske skønheder, der igen og igen og igen altid er de pæneste - og, her kommer en fordom, godt ved det og høster likes og kommentarer og føler sig enormt selvfed pga. dem - og for øvrigt poster det ene billede efter det andet, med samme duckface, samme synlige kavalergang og fra samme vinkel.

Det er lige vel rundkreds-hippie-agtigt, jeg ved det, men det er da også en lidt skøn tanke, at man skriver "du er så smuk" kun for at gøre et andet menneske glad.
6
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 11:28

^ Jeg er stor tilhænger af at gøre andre mennesker glade. Men ikke af at sige søde ting uden at mene dem.

Du har ret i, at skønhed er mange ting. Synes bare, der er gået inflation i brugen af "smuk" om ganske almindelige billeder. Hvad blev der af ord som fx "pæn"?

Duckfaces orker jeg slet ikke forholde mig til. :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"