Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 3. dec 2016, 20:28

Moxy-lady skrev:
Vira skrev:Denne anmeldelse på trustpilot, jeg har ikke den ringeste ide om hvad der menes :-D :lol2:

Unavngivet.png


Min kæreste er ordblind, så jeg er ret rutineret efterhånden:

Man kan kigge på tingene 24/7 uden at skulle ud overhovedet, og man får noget andre ikke har pillet ved eller prøvet :)

Overskriften er jeg dog mere usikker på. Måske at det ikke er noget andre folk og børn (eller andre folks børn) har pillet ved?

At der ikke er pillet ved alt, som børn jo altid gør. Er mit bud.
1
...
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 3. dec 2016, 22:10

hvorfor jeg altid er tørstig om aftenen ?
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 4. dec 2016, 21:51

Hvem Filipa Suenson er? Og hvorfor hun ser så trist ud.... når nu hun er kendt nok til at være på tv.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 4. dec 2016, 22:51

Hvorfor jeg er blevet vegetar på det sidste? Jeg kan simpelthen ikke have kød for tiden. Det smager bare dårligt. Jeg har til gengæld spist masser af quorn og jordnøddebøffer osv. Ammenam.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 4. dec 2016, 22:52

Hvordan jeg kan bruge så mange glas på en dag, uden at opdage det før om aftenen? :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2016, 23:08

Hvordan det altid lykkes mig at åbne medicinpakker i den ende indlægssedlen ligger
15
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 5. dec 2016, 00:06

Artikler som denne.
Det undrer mig hvilke tanker datanalytikere har gjort sig.
Jeg læser det og tænker:
Er det maden, der har gjort disse børn dummere osv eller er det fordi at familier i de lavere samfundslag generelt set spiser dårligere mad, så det er netop de børn, der er vokset op i ressourcesvage familier, som bliver omdrejningspunktet i undersøgelsen?
I så fald synes jeg virkelig at det er at strække den og sige at det er maden, der gør dummere.
Hvis noget er det en blanding.
Det undrer mig altid med sådan nogle undersøgelser.
Lidt ligesom når de proklamerer at det mest er uuddannede og lavtlønnede der stemmer DF.
Jeg tænker at de veluddannede bare er kloge nok til ikke at fortælle at de stemmer DF. Heller ikke i anonyme undersøgelser.
-Ikke at alle DF vælgere er veluddannede. Jeg tror bare overhovedet ikke på at billedet er så todimesionelt som det bliver gjort til.

http://www.alt.dk/sundhed/artikler/fodvarer-din-hjerne-ikke-kan-lide

"Cola og pizza skader børns IQ
Flere undersøgelser peger på, at det har betydning for vores intelligens, hvad vi bliver fodret med de første tre år af vores liv. I de første leveår vokser hjernen mest, og er mest modtagelig over for ikke bare psykisk stimulans, men i høj grad også overfor at blive proppet med de mest optimale, ernæringsmæssige byggesten, der så netop gør barnet i stand til at suge til sig af viden. Børn, der ofte får forarbejdet, sukker- og fedtholdig mad som f.eks. pasta, burgere, pizza og kage, i deres første tre leveår, kan få op til en fem procent lavere IQ end deres jævnaldrende kammerater, som bliver præsenteret for fisk, frugt og grøntsager."

Det lyder rimelig meget som en ressourcesvags families kost, gør det ikke?
Det lyder ikke som noget de får på strandvejen i hvert fald.
Eller er jeg for fordomsfuld?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 5. dec 2016, 00:16

kidkomb skrev:Artikler som denne.
Det undrer mig hvilke tanker datanalytikere har gjort sig.
Jeg læser det og tænker:
Er det maden, der har gjort disse børn dummere osv eller er det fordi at familier i de lavere samfundslag generelt set spiser dårligere mad, så det er netop de børn, der er vokset op i ressourcesvage familier, som bliver omdrejningspunktet i undersøgelsen?
I så fald synes jeg virkelig at det er at strække den og sige at det er maden, der gør dummere.
Hvis noget er det en blanding.
Det undrer mig altid med sådan nogle undersøgelser.
Lidt ligesom når de proklamerer at det mest er uuddannede og lavtlønnede der stemmer DF.
Jeg tænker at de veluddannede bare er kloge nok til ikke at fortælle at de stemmer DF. Heller ikke i anonyme undersøgelser.
-Ikke at alle DF vælgere er veluddannede. Jeg tror bare overhovedet ikke på at billedet er så todimesionelt som det bliver gjort til.

http://www.alt.dk/sundhed/artikler/fodvarer-din-hjerne-ikke-kan-lide

"Cola og pizza skader børns IQ
Flere undersøgelser peger på, at det har betydning for vores intelligens, hvad vi bliver fodret med de første tre år af vores liv. I de første leveår vokser hjernen mest, og er mest modtagelig over for ikke bare psykisk stimulans, men i høj grad også overfor at blive proppet med de mest optimale, ernæringsmæssige byggesten, der så netop gør barnet i stand til at suge til sig af viden. Børn, der ofte får forarbejdet, sukker- og fedtholdig mad som f.eks. pasta, burgere, pizza og kage, i deres første tre leveår, kan få op til en fem procent lavere IQ end deres jævnaldrende kammerater, som bliver præsenteret for fisk, frugt og grøntsager."

Det lyder rimelig meget som en ressourcesvags families kost, gør det ikke?
Det lyder ikke som noget de får på strandvejen i hvert fald.
Eller er jeg for fordomsfuld?

Jeg er helt enig i dine fordomme
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 5. dec 2016, 04:55

Jeg undre mig over man falder over en artikel så fyldt med bullshit fra 2014. Jeg overvejede at sende den til en bekendt der elsker at rykke den slags pseudovidenskabelige pis fra hinanden, men så skulle den have været ny.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vinaia » 5. dec 2016, 05:13

2SHY skrev:Hvordan det altid lykkes mig at åbne medicinpakker i den ende indlægssedlen ligger

Det er også en af mine hemmelige superhelte-evner. :stoned:
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 5. dec 2016, 05:15

Joe skrev:Om der er fødsels/graviditetsboom for tiden, om Facebook har ændret en algoritme, så alle babybilleder i hele verden ender på min startside, eller det bare er mig der er så herre bitter, at jeg ser det overalt?


Mine FB venner deltager for tiden i alle konkurrencer i verdenshistorien. Blokerede i går 25. Efter det holdt jeg op med at tælle. Ffs!
Hvorfor skal jeg se alt det?
Jeg har en teori om at FB panikker, hvad de skal vise mig. Jeg har virkelig meget på ignore :lol:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 5. dec 2016, 06:25

sortkaffe skrev:hvorfor jeg altid er tørstig om aftenen ?


Det er jeg også. Men jeg er så heller ikke god til at få drukket nok i løbet af dagen, så jeg tænker at det må være derfor.
1
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tricolette » 5. dec 2016, 08:15

Vira skrev:En mand der bor overfor mig, som tydeligvis ikke har nogen lamper. Udover en enkelt i køkkenet. Det virker meget meget mærkeligt :ad!:


Måske manden er blind - så har han jo ikke specielt meget brug for lys ;)
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. dec 2016, 16:45

Lemonella skrev:
Samano skrev:Hvad det er der kan få sindene i kog på debatten :gruble:
Jeg har sagt mange provokerende ting på debatten i min debattid og læst mange provokerende ting.
Nogle gange er der ingen reaktioner, nogle gange får man skylder klap og andre gange går folk helt amok.
Men jeg sgu ikke set et mønster i hvornår, hvad sker :stoned:
Udover at det altid er i orden at svine hjemmeværnet :lol:
Det giver altid rygklap :klap:


Debattens veje er uransagelige. :D


Dog ved vi med sikkerhed at alle herinde ligger i top 10 procent når det gælder udvikling på det personlige plan, lovlydighed, humoristisk sans, at være nuanceret og en masse andre gode dyder :-D
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 5. dec 2016, 16:54

Vira skrev:At jeg tidligere i dag har set en mand udenfor i shorts og kortærmet t-shirt. Jeg har skrevet nøjagtigt det samme to gange, for omkring en måned siden. Det er ikke samme mand, og det undrer mig mere og mere. Altså hvad fuck er der galt med nogen mennesker? :forvirret:


Jeg har set virkelig mange i år. Jeg spekulerer på, om det er noget i stil med vikingemærket for spejdere
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"