Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 14:10

Fru Sunshine skrev:
Kyle skrev:Skal vi kører jeg kender en der kender en? For der er jo også mange historier fra Joachims udenlandsrejser for at repræsenterer Danmark.

Jeg har det fra den person, der var ansat på Schackenborg. Altså fra hestens egen mule.
Det var gennem kusinen, jeg kom til at snakke med hende. Så det...

Point proven :sarkasme:
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf fisken80 » 8. okt 2015, 16:39

Kyle skrev:Skal vi kører jeg kender en der kender en? For der er jo også mange historier fra Joachims udenlandsrejser for at repræsenterer Danmark.


Nu kender jeg jo faktisk manden og har ikke hørt det gennem nogen der kender nogen. Han arbejdede rent faktisk på slottet, og det skal siges, at han først fortalte det efter, at han var stoppet (og nej, han blev ikke fyret, så det handler heller ikke om bitterhed). Det var i øvrigt år før skilsmissen og længe inden der begyndte at blive skrevet mindre pæne ting om Alexandra. Faktisk arbejdede han der mens hun endnu var hele Danmarks darling, så det handlede heller ikke om medløberi, han fortalte det bare.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Kyle » 8. okt 2015, 16:47

fisken80 skrev:
Kyle skrev:Skal vi kører jeg kender en der kender en? For der er jo også mange historier fra Joachims udenlandsrejser for at repræsenterer Danmark.


Nu kender jeg jo faktisk manden og har ikke hørt det gennem nogen der kender nogen. Han arbejdede rent faktisk på slottet, og det skal siges, at han først fortalte det efter, at han var stoppet (og nej, han blev ikke fyret, så det handler heller ikke om bitterhed). Det var i øvrigt år før skilsmissen og længe inden der begyndte at blive skrevet mindre pæne ting om Alexandra. Faktisk arbejdede han der mens hun endnu var hele Danmarks darling, så det handlede heller ikke om medløberi, han fortalte det bare.

Fint nok. Min pointe var faktisk at jeg synes alle disse viderebragte historier var lidt usmagelige. Dels fordi det altså er hear say, selvom du kender manden, så fortæller du stadig noget nogen har fortalt dig. Og dels fordi man kan fortælle alle slags historier. Hvis jeg fortalte noget fra rejserne kunne du da heller ikke vide hvor præcist det var. Og det er faktisk ret dårlig stil hvis jeg gør. Hvad enten det er positivt eller negativt det jeg fortæller.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 21:09

Jeg kan godt leve med, at nogen synes, det er dårlig stil.
Det er god sladder alligevel :-D
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 21:26

Jamen jeg kender en, der kender en, der kender en, der boede på kollegie i Aarhus med en pige, der efter en våd aften i byen kom ud fra sit værelse og erklærede, at kronprinsen lå inde i hendes seng.
Og det gjorde han så - hvis altså det passer :gruble:

Det er da en god historie, der godt nok ikke har noget med skilsmisse at gøre.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 21:30

Jeg kender en der kender en der har læst på forsiden af Se og Hør at Grevinde Alexandra skal skilles.

Så jeg tror den er god nok....eller..... :genert:
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Karkluden » 8. okt 2015, 21:45

Jeg har det sgu helt ærligt sådan med sladder, at så længe nogen ikke overskrider en reel tavshedspligt, så er det helt alvorligt en af bagsiderne ved at vælge eller være født til et offentligt liv - de har så også nogle fordele. Og omvendt for os andre.
Jeg kunne aldrig drømme om så meget som at antyde noget om nogen som helst fra mit arbejdsliv - men jeg er også snart sygeplejerske, og der er en fuldstændig utvetydig tavshedspligt. Om det så er Dronningen, Helle T eller Joy fra Mig og Min mor man havde haft som patient. Eller Gennemsnitlige Fru Hansen. Og jeg synes, det er virkelig usmageligt, når der er sygeplejersker og jordemødre, der tipper Se & Hør fx. Det er sgu en ret basal del af vores job, at medmindre folk fortæller noget om børn, der lider overlast, så har vi altså tavshedspligt.

Men det generer mig ikke at fortælle, at da min mor kørte taxa i slut-80'erne/start 90'erne, kørte hun engang med kronprinsen, og hans to vagter eller hvad de var. Og at kronprinsen var sød og venlig, og vagterne nogle røvhuller.
Eller hvis jeg havde spottet Dronningen eller en anden kendis på Skejby Sygehus' grund eller for den sags skyld i Sallings undertøjsafdeling. Jeg gad aldrig sælge historien til medierne, men jeg kunne da godt finde på at sige "nå, jeg tror sgu, at Helle T var på udkig efter nye BH'er i dag" til et middagsselskab, hvis jeg havde set hende i Sallings undertøjsafdeling.
Det er jo ligesom offentligt tilgængelige steder. Men at sidde og udtale sig om deres sygdomme eller problemer div. steder, som man har kendskab til i en betroet stilling. Det er dårlig stil.

Og derfor synes jeg faktisk også, den er svær med dem der har været ansat på fx slottene. For jeg vil da formode, at der også har været en kontrakt om tavshedspligt der. Og i mit fag er det i hvert fald sådan, at tavshedspligten gælder altid. Altså hvis jeg havde Helle T som patient i går, og stopper som sygeplejerske om 10 år, gælder tavsheden stadig.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 21:51

Karkluden skrev:Jeg har det sgu helt ærligt sådan med sladder, at så længe nogen ikke overskrider en reel tavshedspligt, så er det helt alvorligt en af bagsiderne ved at vælge eller være født til et offentligt liv - de har så også nogle fordele. Og omvendt for os andre.
Jeg kunne aldrig drømme om så meget som at antyde noget om nogen som helst fra mit arbejdsliv - men jeg er også snart sygeplejerske, og der er en fuldstændig utvetydig tavshedspligt. Om det så er Dronningen, Helle T eller Joy fra Mig og Min mor man havde haft som patient. Eller Gennemsnitlige Fru Hansen. Og jeg synes, det er virkelig usmageligt, når der er sygeplejersker og jordemødre, der tipper Se & Hør fx. Det er sgu en ret basal del af vores job, at medmindre folk fortæller noget om børn, der lider overlast, så har vi altså tavshedspligt.

Men det generer mig ikke at fortælle, at da min mor kørte taxa i slut-80'erne/start 90'erne, kørte hun engang med kronprinsen, og hans to vagter eller hvad de var. Og at kronprinsen var sød og venlig, og vagterne nogle røvhuller.
Eller hvis jeg havde spottet Dronningen eller en anden kendis på Skejby Sygehus' grund eller for den sags skyld i Sallings undertøjsafdeling. Jeg gad aldrig sælge historien til medierne, men jeg kunne da godt finde på at sige "nå, jeg tror sgu, at Helle T var på udkig efter nye BH'er i dag" til et middagsselskab, hvis jeg havde set hende i Sallings undertøjsafdeling.
Det er jo ligesom offentligt tilgængelige steder. Men at sidde og udtale sig om deres sygdomme eller problemer div. steder, som man har kendskab til i en betroet stilling. Det er dårlig stil.

Og derfor synes jeg faktisk også, den er svær med dem der har været ansat på fx slottene. For jeg vil da formode, at der også har været en kontrakt om tavshedspligt der. Og i mit fag er det i hvert fald sådan, at tavshedspligten gælder altid. Altså hvis jeg havde Helle T som patient i går, og stopper som sygeplejerske om 10 år, gælder tavsheden stadig.


Af nysgerighed...hvad er egentlig konsekvensen hvis man bryder tavshedspligten efter man er stoppet i stillingen? Er der nogen retningslinjer for det?

I øvrigt enig i at det er virkelig dårlig stil uanset konsekvens.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 22:01

Så er det godt, det ikke var mig, der var kusinen.

Men jeg har også evig tavshedspligt omkring personfølsomme oplysninger om mine elever.
Jeg må gerne fortælle om små oplevelser, men ikke nævne navne eller andet, der gør dem genkendelige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Aima » 9. okt 2015, 01:20

Liseletpåtå skrev:Men det at Alexsandra er en bossy kælling, er det ikke en ret gammel nyhed? Syntes jeg har læst/hørt om det for mange år siden. Og jeg kender ikke nogen, der kender nogen.


Jo, visse dele af pressen har insinueret det i årevis. Det er en offentlig hemmelighed i stil med prinsgemalens homoseksualitet og dronningemoderens kleptomani.

Mht. kendissladder har jeg det faktisk også lidt anstrengt med det som koncept, dét, der har interesseret mig, har aldrig været historierne, jeg går forsvindende lidt op i fremmede menneskers private gøren og laden (bortset lige fra Medina <3), men måden folk reagerede på dem, og især den følelsesmæssige effekt de kan have for mennesker, for hvem genstandene for sladderen i virkeligheden ingen relevans har. Det der med at man kan føle sympati/foragt og tage parti og lade sig influere udfra mediers fremstilling og præsentation er helt vildt spændende, synes jeg. Det samme er i øvrigt gældende for kontroversielle realitypersonligheder, Sidney Lee-typerne, jeg har altid været ret fascineret og forundret over, hvor meget og stærkt folk kan føle for og mene om et menneske der overhovedet ikke har nogen indflydelse på deres liv, og som de ret beset ikke kender fra andet end nogle skarptvinklede TVprogrammer.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Maoam » 9. okt 2015, 17:00

Se og Hør skriver i denne uge på forsiden:

Nye billeder afslører.
Martin utro i månedsvis.
Vil skjule sandheden. Alex helt ødelagt.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf vibbsen » 12. okt 2015, 09:21

fisken80 skrev:Nu kender jeg jo faktisk manden og har ikke hørt det gennem nogen der kender nogen. Han arbejdede rent faktisk på slottet, og det skal siges, at han først fortalte det efter, at han var stoppet (og nej, han blev ikke fyret, så det handler heller ikke om bitterhed). Det var i øvrigt år før skilsmissen og længe inden der begyndte at blive skrevet mindre pæne ting om Alexandra. Faktisk arbejdede han der mens hun endnu var hele Danmarks darling, så det handlede heller ikke om medløberi, han fortalte det bare.


Jeg må tilstå at jeg har hørt det samme sladder fra en som havde noget familie der var ansat i kongehuset.....Så helt skævt er det nok ikke....Efter sigende så gik Alexandra under øgenavnet Den Kinesiske Drage på Schackenborg....Hun var åbenbart ikke helt så charmerende når der ikke var presse på :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf Wizzze » 12. okt 2015, 09:24

Maoam skrev:Se og Hør skriver i denne uge på forsiden:

Nye billeder afslører.
Martin utro i månedsvis.
Vil skjule sandheden. Alex helt ødelagt.


Den var endda nået så langt at sagen var en af dem som blev vendt i "Presselogen" på tv2 news igår. Se og Hør siger de har nogen billeder der viser utroskab i en lang periode, men de tør ikke vise billederne fordi det vil kunne lande dem en dom, hvad gør man så, jo man beskriver åbenbart hvad der sker på billederne og håber det så ikke ender med en dom? :rulle: Ham Se & Hør redaktøren fremstod godt nok ikke særligt overbevisende igår.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf vibbsen » 12. okt 2015, 09:26

Iøvrigt har jeg også ladet mig fortælle at Kronprinsessen er et ualmindelig sødt og rart menneske. Det er faktisk også sladder fra ansatte. Så sladder behøver ikke at være negativt hele vejen igennem.
Samme kilde kan dog berette Kronprinsen vist minder rigtig rigtig rigtig meget om sin morfar på visse områder
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor er det royale forum? Grevinde Alexandra skal skilles

Indlægaf sigge » 12. okt 2015, 13:51

vibbsen skrev:Iøvrigt har jeg også ladet mig fortælle at Kronprinsessen er et ualmindelig sødt og rart menneske. Det er faktisk også sladder fra ansatte. Så sladder behøver ikke at være negativt hele vejen igennem.
Samme kilde kan dog berette Kronprinsen vist minder rigtig rigtig rigtig meget om sin morfar på visse områder


Sådan ser hun altså også ud. Udover, at hun er virkelig pæn, ser hun også bare rigtigt sød ud og ligner én, man godt gad at være veninde med.


(Ja ja, jeg ved godt, at udseendet kan snyde :) )
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Livets forhold"