Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2016, 22:25

Min lille smølf har fået halsbetændelse....En rigtig led bakterie en som hun får penicillin for.....Hun er SÅ dygtig til at tage sin medicin...Men hvor skærer det i mit hjerte at se hvor skidt hun har det....Hun vågner cirka hver 1/2 time og græder og klager over ondt i halsen...Pt. er hun godt dopet på panodil junior...Men hun vågner stadig og er ked af det....Lille musse....

Farmand er sendt ned og bo i kælderen så hun kan sove i hans seng...Tak for at vi valgte et stort hus med en god kælder da vi i sin tid flyttede herud...Det gør det altså noget nemmere...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2016, 08:00

Vibbsen, god bedring med hende :ae:. Jeg havde selv halsbetændelse med bakterier i sidste uge, og det gjorde så ondt. Panodil og ipren hjalp ikke.

Så jeg føler med din lille pige. Håber, hun hurtig er frisk igen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2016, 08:04

Rakel, hvor dejligt at lillesøster så sov længe. Her sov M igennem, hvilket kun er sket et par gange før, men jeg lå vågen fra kl. 3.30, fordi jeg hele tiden troede, at nu vågnede hun. Det er for åndssvagt.

Derud bøvler jeg også med en masse tanker omkring R. Vi har mange konflikter for tiden, og jeg synes, det er så hårdt. Det er især mig, han udfordrer.

Han er ikke interesseret i, at Nissen kommer med gaver (han vil ikke åbne dem :(). Så jeg må vist pakke nogle af mine juleforventninger ned.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2016, 08:21

Måske skulle jeg prøve det med at lægge tingen uden at den er pakket ind (og glemme at jeg har brugt tid på at pakke 24 gaver ind :tie:).

Din kollega er klog og har ret. Det vil jeg prøve at huske på...
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2016, 08:23

Xxx, R sagde ikke rigtig noget til det med nissedøren. Jeg kan ikke helt finde ud af, om han tror på det.

Og så endte jeg faktisk med at finde hans nissehue fra sidste år, som han stadig kan passe.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2016, 10:32

Her i huset lægger nissen gaven - uindpakket - i vores brændeovn...Den er ikke i brug til andet end det da den er både gammel og utæt....Men effekten er meget god...Nissen tænder iøvrigt også en lyskæde når han har lagt pakken.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2016, 12:24

Jeg har slet ikke tænkt på, at gaverne ikke behøvede være pakket ind :genert:. Men nu har Nissen stillet en ting foran sin dør.

God ide med lygten :gogo:. R har lavet en i bh, så det prøver vi også.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. dec 2016, 15:29

Rakel skrev:Aarght... undskyld.

Indtil nu har det været op til bestyrelsen i vores bh, at der er madpakker og ikke madordning og køkkenet kan ikke opgraderes til produktionskøkken. Der er ikke plads.

Kommunen har så bestemt, at der skal stemmes om at modtage frokost udefra eller madpakker. Over hovedet på de selvejende institutioner.

Jeg er meget for madordning i institutioner, men med et barn på temmelig meget deltid i bh og med behov for særkost, så gider jeg ikke 643 kr. om måneden for frokost.

Nå. Vi må se. Svaret på afstemningen kommer først efter jul :deer:

Det er weekend :banan:


Min erfaring er at til den pris, så vil folk hellere lave madpakker selv.
Det er jo en kortpris på ca. 30 kr. pr. hverdag. - som ikke nødvendigvis lige kan frameldes hvis man ønsker en fridag, barnet er syg eller lign.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. dec 2016, 15:31

Her kommer nissen med gaver i sokkerne til hele familien, hver søndag, børnene elsker at vi forældre også får :)
De to små, de tror fuldt og fast på nisser og julemænd, og de store bakker heldigvis op om det, så det er hyggeligt.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 2. dec 2016, 16:10

Rakel skrev:Aarght... undskyld.

Indtil nu har det været op til bestyrelsen i vores bh, at der er madpakker og ikke madordning og køkkenet kan ikke opgraderes til produktionskøkken. Der er ikke plads.

Kommunen har så bestemt, at der skal stemmes om at modtage frokost udefra eller madpakker. Over hovedet på de selvejende institutioner.

Jeg er meget for madordning i institutioner, men med et barn på temmelig meget deltid i bh og med behov for særkost, så gider jeg ikke 643 kr. om måneden for frokost.

Nå. Vi må se. Svaret på afstemningen kommer først efter jul :deer:

Det er weekend :banan:


Vi har også lige haft afstemning om det.
550-600 kroner for frokost. Så skulle man stadig selv sørge for formiddags- og eftermiddagsmad. Det blev heldigvis nedstemt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 5. dec 2016, 21:15

Spørgsmål vedr natble; Lillebror sover med ble om natten, fordi hans mor var træt af, at han tissede i sengen lidt for ofte... Nu er vi nede på, at bleen er våd 1-2 gange på en 14 dags periode - så mit spørgsmål er, om I ville tage bleen af nu eller vente til der var længere mellem?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. dec 2016, 21:19

FruKuk skrev:Spørgsmål vedr natble; Lillebror sover med ble om natten, fordi hans mor var træt af, at han tissede i sengen lidt for ofte... Nu er vi nede på, at bleen er våd 1-2 gange på en 14 dags periode - så mit spørgsmål er, om I ville tage bleen af nu eller vente til der var længere mellem?


Hvad siger han selv? Kan du snakke med ham on det?
S tog selv beslutningen om at komme af med natbleen. Den var ellers våd hver morgen (havde hende mistænkt for at tisse i den, når hun vågnede) og vi har haft 4-5 uheld i alt på 2-3 måneder.

Men jeg tror godt jeg turde tage den :)
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 6. dec 2016, 07:29

FruKuk skrev:Spørgsmål vedr natble; Lillebror sover med ble om natten, fordi hans mor var træt af, at han tissede i sengen lidt for ofte... Nu er vi nede på, at bleen er våd 1-2 gange på en 14 dags periode - så mit spørgsmål er, om I ville tage bleen af nu eller vente til der var længere mellem?


Jeg kan ikke huske hvor gammel han er?

Jeg ville nok ikke have særlig travlt. Jeg ville snakke med ham om det og så tage det stille og roligt.

Vores den ældste havde også natble på ret længe, han sov så tungt at han slet ikke mærkede noget som helst.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. dec 2016, 11:48

Min tanke er, at han måske bare tisser "fordi han jo alligevel har den på", nu det sker så sjældent. Han er ligeglad, om han har den på eller ej. Og det er jeg egentligt også, kom bare til at tænke på det.
Han bliver 4 år til januar.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 6. dec 2016, 11:58

FruKuk skrev:Min tanke er, at han måske bare tisser "fordi han jo alligevel har den på", nu det sker så sjældent. Han er ligeglad, om han har den på eller ej. Og det er jeg egentligt også, kom bare til at tænke på det.
Han bliver 4 år til januar.


Så ville jeg snakke med ham om at den har han ikke brug for mere og så se hvad der sker.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Forældre"