Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 6. dec 2016, 23:36

En artikel hvor der står der idag er 36 kvinder., imod 30 ud af 1000 i 60erne der har så smalt bækken at de ikke vil være i stand til at føde et barn.

Det er kun 6 år siden jeg 3 gange blev vurderet forkert mht hvor meget plads jeg havde , og det var med billeder og scanninger både med og uden barn, lavet på riget og vurderet af fødselslægerne på Hvidovre der trods alt er landets største fødeafdeling.

Jeg gad godt vide hvordan de har lavet de undersøgelser fra for 50 år siden, medmindre det er fra døde så kan jeg ikke gennemskue hvordan man skulle gøre det så nøjagtigt at det skulle gøre så lille et tal så sensationelt at det ryger ud til den almindelige presse.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. dec 2016, 03:18

Jeg har lige tabt et stykke franskbrød med tandsmør, som landede med smørsiden opad.... :gruble:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 7. dec 2016, 03:47

kidkomb skrev:Jeg har lige tabt et stykke franskbrød med tandsmør, som landede med smørsiden opad.... :gruble:

Bandt du madden på ryggen af en kat?
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 7. dec 2016, 04:00

Novella skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige tabt et stykke franskbrød med tandsmør, som landede med smørsiden opad.... :gruble:

Bandt du madden på ryggen af en kat?

Nej, det er nemlig lige det! Det gjorde jeg ikke.
Jeg er ude i noget Schrödingers lige pludselig. Jeg er ikke helt tryg ved det...
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 7. dec 2016, 05:43

hotlips skrev:En artikel hvor der står der idag er 36 kvinder., imod 30 ud af 1000 i 60erne der har så smalt bækken at de ikke vil være i stand til at føde et barn.

Det er kun 6 år siden jeg 3 gange blev vurderet forkert mht hvor meget plads jeg havde , og det var med billeder og scanninger både med og uden barn, lavet på riget og vurderet af fødselslægerne på Hvidovre der trods alt er landets største fødeafdeling.

Jeg gad godt vide hvordan de har lavet de undersøgelser fra for 50 år siden, medmindre det er fra døde så kan jeg ikke gennemskue hvordan man skulle gøre det så nøjagtigt at det skulle gøre så lille et tal så sensationelt at det ryger ud til den almindelige presse.


Det er vel blevet vurderet under en fødsel der ikke er faldet heldigt ud.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 7. dec 2016, 07:22

kidkomb skrev:Jeg har lige tabt et stykke franskbrød med tandsmør, som landede med smørsiden opad.... :gruble:

Så ved man bare at du får en awesome dag! :pompom:
1
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 7. dec 2016, 07:37

Flora skrev:
TheAuthor skrev:
Flora skrev:Jeg har modtaget et brev addresseret til damen der boede i min lejlighed før mig. Det er fra noget der hedder MEDIQ og der står at kommunen har meldt hende ind fordi de har bevilget hende diverse rabatter til noget sundhedsrelateret. Det undrer mig fordi damen der boede her døde umiddelbart før jeg flyttede ind og det er altså over 5 år siden :forvirret:


Jeg undrer mig over, om du har læst er brev , der ikke er adresseret til dig?


Ja, det har jeg. Kriminel som jeg tydeligvist er. Jeg kunne selvfølgelig også bare have smidt det ud, men jeg tror nu den tidligere beboer er ligeglad. Hun har som sagt været død i mere end 5 år...

:D

Jeg havde sgu også læst det.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 7. dec 2016, 07:39

Jeg undrer mig over at Politiken seriøst tænker at det er en god ide at hæve prisen på deres minimumsabonnement fra 79 kr til 299 (bevares, så får man også e-avisen men den er jeg så personligt ligeglad med).

Så var det så slut med det abonnement.

Og deres nye layout er desuden ret grimt, nå.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 7. dec 2016, 08:05

Samano skrev:
Wizzze skrev:
Samano skrev:Om alle der forsøger at blive gravide bruger ligeså mange Ægløsningstest som folk her på debatten?
For så det da godt nok en dyr omgang at blive gravid.
De test koster jo en formue.

Edit: kan så se de koster en del mindre på nettet end jeg har set dem til i supermarkedet, men undrer mig stadig.


Penge er lidt ligegyldige i den sammenhæng, men ja det er ikke billigt.


Selvfølgelig hvis man har forsøgt i mange år og har svært ved at blive gravid.
Jeg synes bare det virker til at mange bruger dem fra begyndelsen og det undrer jeg mig over.
Det ville være en stressfaktor for mig.


Jeg tror mange bruger de første par cykli, for st finde ud af hvor ægløsning ligger.

Personligt brugte vi det efter to mislykkedes graviditet, der fuldstændig smadrede min cyklus og alle mine symptomer på ægløsning forsvandt. Og med en mand, der arbejdede på nogle dumme tidspunkter gjorde det det bare nemmere. Men det betød ikke at vi kun havde sex under ægløsning. Vi havde nok bare misset sex omkring ægløsning, hvis jeg ikke havde testet for det.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. dec 2016, 08:41

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627


:gruble:

Kan da også virkelig godt se, det er for ringe, der ikke er alle bogstaver i sådan en pose.




:D
12
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 7. dec 2016, 08:51

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627


:gruble:

Kan da også virkelig godt se, det er for ringe, der ikke er alle bogstaver i sådan en pose.




:D


Jeg synes faktisk hun har ret til erstatning for at komme sig over det traume. 1mio mindst!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. dec 2016, 09:07

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627


:gruble:

Kan da også virkelig godt se, det er for ringe, der ikke er alle bogstaver i sådan en pose.




:D


Kostpyramiden ville brænde sammen hvis den så hendes bud på en lækker middagstallerken :lol:
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 7. dec 2016, 10:15

At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

https://www.facebook.com/BoerneLoppen/p ... 16/?type=3


Og jeg arbejder også i detail, bare indenfor design og interiør, oplever præcis hvad de laver skæg med. Mange mænd der først rigtig interesserer sig for noget, når de begynder at se lyset for enden af tunnellen, der er en overstået shoppingtur... Tror og mener jeg så at alle mænd er sådan? Nej. Betyder det at jeg bare hader enlige mødre og homoseksuelle? Nej. Geeeez people!
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 7. dec 2016, 10:30

Ficus skrev:At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

https://www.facebook.com/BoerneLoppen/p ... 16/?type=3


Og jeg arbejder også i detail, bare indenfor design og interiør, oplever præcis hvad de laver skæg med. Mange mænd der først rigtig interesserer sig for noget, når de begynder at se lyset for enden af tunnellen, der er en overstået shoppingtur... Tror og mener jeg så at alle mænd er sådan? Nej. Betyder det at jeg bare hader enlige mødre og homoseksuelle? Nej. Geeeez people!

Jeg bliver så træt af folk, der nærmest sidder og støvsuger Facebook for ting, som de kan blive forarget over, fordi det ikke lige er 200% korrekt.
1
Donna Martin Graduates!
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Oveditlevsen » 7. dec 2016, 10:36

Ficus skrev:At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

https://www.facebook.com/BoerneLoppen/p ... 16/?type=3


Og jeg arbejder også i detail, bare indenfor design og interiør, oplever præcis hvad de laver skæg med. Mange mænd der først rigtig interesserer sig for noget, når de begynder at se lyset for enden af tunnellen, der er en overstået shoppingtur... Tror og mener jeg så at alle mænd er sådan? Nej. Betyder det at jeg bare hader enlige mødre og homoseksuelle? Nej. Geeeez people!


Det er fordi det er en del af et større strukturelt problem, mansplaining eller del af nogle overordnede fordele i samfundet som kun kommer mænd til gode.

Løsningen er kvoter, at alle bliver kaldt hen og en feministisk brainstorm med veganske snacks til.
0

Tilbage til "Generelt"