Hvor er jeres gærder lavest...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf kidkomb » 4. okt 2015, 21:27

Medisterpølseboller i karry er himmelsk! :love:

Jeg støvsuger paneler og døre. Med det resultat, at der kommer grimme sorte ridser på panelerne :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf kidkomb » 4. okt 2015, 22:10

Dikus skrev:
kidkomb skrev:Medisterpølseboller i karry er himmelsk! :love:

Jeg støvsuger paneler og døre. Med det resultat, at der kommer grimme sorte ridser på panelerne :blush:


Bruger du ikke det mundstykke med beskyttende hår? Det gør jeg.

Men det er da bare ordentlig rengøring.

Nej, præcis. Dét gærde er åbenbart bare for højt for mig :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Delfin » 5. okt 2015, 00:27

Denne tråd trøster mig virkelig. Jeg har det af og til skidt med, at tingene flyder for mig, men jeg er ikke alene
:pompom: :banan: :pompom: :banan: :pompom:


Jeg har lige købt det her vidunder, og jeg elsker den allerede højt og inderligt. Den er ikke puttet væk i et skab, som den rigtige støvsuger er, så det er let lige at nappe den fra laderen og køre et par gange midt på gulvet, når der ligger et par krummer eller en nullermand.
Nu behøver jeg kun støvsuge rigtigt hver 4-5 uge eller deromkring :cool: :ninja:

Electrolux-Ergorapido-Antique-Steel.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Delfin » 5. okt 2015, 00:28

shit et stort billede :D
0
14 11 14
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. okt 2015, 11:43

Jeg får ikke altid sorteret mit affald så konsekvent, som jeg gerne vil.
Det skyldes ikke så meget ugidelighed som manglende plads i køkkenet. Jeg kan ikke have mange forskellige bøtter og kasser stående til formålet.

Sidste år blev jeg bevidst om, at jeg har kognitive vanskeligheder, og at det primært var derfor, jeg sommetider har så svært ved at overskue min husholdning. Derfor lavede jeg i vinters et lavt gærde for mig selv, hvor jeg smed en masse tøj i nogle sorte sække og satte dem op på loftet. Så var der automatisk dømt hyppig tøjvask i stedet for det kaos, der før i tiden bare blev udvidet og udvidet, fordi der jo stadig var rent tøj.
Efter samme devise indkøbte jeg forskellige meget kemiske rengøringsmidler, som klarer rengøringen hurtigere og lettere, og jeg begyndte at se take away og færdigretter i ny og næ som en gave i stedet for et problem, der skulle ændres.

Min strategi har i den grad hjulpet og givet et større overskud. I dag er tøjet blevet hentet ned og er blevet sorteret og gjort klar til afstøvningsvask (for en sikkerheds skyld), lejligheden er ryddelig, og fryseren er fyldt med hjemmelavet, let aftensmad.
Så sådan kan lave gærde også bruges.
9
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 07:26

Jeg har fået et nyt lavt gærde, når det gælder nudler som tilbehør.
Jeg køber pot noodles, som jeg tilbereder i den dertilindrettede kop, bare uden at tilsætte indholdet af de der små pakker med kunstig smag.
Så behøver jeg ikke at finde en gryde frem m.m. Er der nudler tilovers, sætter jeg bare låget på koppen og stiller den i køleskabet til næste dag.
2
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf englishchannel » 10. okt 2015, 10:43

Jeg HADER virkelig at dyrke motion, så mine lave gærder relaterer sig meget til det.

Da jeg lige var flyttet hjemmefra, var jeg så doven, at jeg hellere skippede et måltid eller tre end at spise rigtigt og dyrke motion. Dengang var det bare vigtigt at være slank, så hvis man kunne opnå det samtidig med, at man sparede energi ved både at droppe løbeturen og ikke at skulle lave mad, var det ren win-win.

I dag har jeg indset, at jeg ikke kommer uden om motionen, men det er tilrettelagt efter det laveste gærde overhovedet. Jeg går til træning én gang om ugen, og det er valgt efter, at holdet ligger i gåafstand fra min lejlighed. Derudover har jeg fundet nogle øvelser, jeg kan lave, mens jeg er på debatten eller ser tv. Jeg behøver ikke engang at skifte tøj inden, det er bare at gå i gang, mens jeg alligevel ligger på sofaen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf kidkomb » 10. okt 2015, 11:05

englishchannel skrev:Jeg HADER virkelig at dyrke motion, så mine lave gærder relaterer sig meget til det.

Da jeg lige var flyttet hjemmefra, var jeg så doven, at jeg hellere skippede et måltid eller tre end at spise rigtigt og dyrke motion. Dengang var det bare vigtigt at være slank, så hvis man kunne opnå det samtidig med, at man sparede energi ved både at droppe løbeturen og ikke at skulle lave mad, var det ren win-win.

I dag har jeg indset, at jeg ikke kommer uden om motionen, men det er tilrettelagt efter det laveste gærde overhovedet. Jeg går til træning én gang om ugen, og det er valgt efter, at holdet ligger i gåafstand fra min lejlighed. Derudover har jeg fundet nogle øvelser, jeg kan lave, mens jeg er på debatten eller ser tv. Jeg behøver ikke engang at skifte tøj inden, det er bare at gå i gang, mens jeg alligevel ligger på sofaen.


Oh. DO share! :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Daphne » 10. okt 2015, 13:55

Delfin skrev:Denne tråd trøster mig virkelig. Jeg har det af og til skidt med, at tingene flyder for mig, men jeg er ikke alene
:pompom: :banan: :pompom: :banan: :pompom:


Jeg har lige købt det her vidunder, og jeg elsker den allerede højt og inderligt. Den er ikke puttet væk i et skab, som den rigtige støvsuger er, så det er let lige at nappe den fra laderen og køre et par gange midt på gulvet, når der ligger et par krummer eller en nullermand.
Nu behøver jeg kun støvsuge rigtigt hver 4-5 uge eller deromkring :cool: :ninja:

Electrolux-Ergorapido-Antique-Steel.jpg


Hold nu kæft hvor er jeg bare misundelig! Har tigget min kæreste om at få lov til at købe sådan en trådløs fidus i over et halvt år. Den jeg har kig på koster 1200 kroner (skal kunne klare kattehår), hvilket er en mindre formue herhjemme for tiden. Jeg håber og beder til, at det bliver min tur til Jul - så må flere af mine gavegivere gå sammen! :kryds:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Delfin » 10. okt 2015, 14:02

Daphne skrev:
Delfin skrev:Denne tråd trøster mig virkelig. Jeg har det af og til skidt med, at tingene flyder for mig, men jeg er ikke alene
:pompom: :banan: :pompom: :banan: :pompom:


Jeg har lige købt det her vidunder, og jeg elsker den allerede højt og inderligt. Den er ikke puttet væk i et skab, som den rigtige støvsuger er, så det er let lige at nappe den fra laderen og køre et par gange midt på gulvet, når der ligger et par krummer eller en nullermand.
Nu behøver jeg kun støvsuge rigtigt hver 4-5 uge eller deromkring :cool: :ninja:

Electrolux-Ergorapido-Antique-Steel.jpg


Hold nu kæft hvor er jeg bare misundelig! Har tigget min kæreste om at få lov til at købe sådan en trådløs fidus i over et halvt år. Den jeg har kig på koster 1200 kroner (skal kunne klare kattehår), hvilket er en mindre formue herhjemme for tiden. Jeg håber og beder til, at det bliver min tur til Jul - så må flere af mine gavegivere gå sammen! :kryds:


Jeg gav kun 699 kr for den her i Føtex. Det er mindre en end halv pris. :banan:
Det har haft dem længe til den pris i flg min mor.
1
14 11 14
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Daphne » 10. okt 2015, 14:11

Delfin skrev:
Daphne skrev:
Delfin skrev:Denne tråd trøster mig virkelig. Jeg har det af og til skidt med, at tingene flyder for mig, men jeg er ikke alene
:pompom: :banan: :pompom: :banan: :pompom:


Jeg har lige købt det her vidunder, og jeg elsker den allerede højt og inderligt. Den er ikke puttet væk i et skab, som den rigtige støvsuger er, så det er let lige at nappe den fra laderen og køre et par gange midt på gulvet, når der ligger et par krummer eller en nullermand.
Nu behøver jeg kun støvsuge rigtigt hver 4-5 uge eller deromkring :cool: :ninja:

Electrolux-Ergorapido-Antique-Steel.jpg


Hold nu kæft hvor er jeg bare misundelig! Har tigget min kæreste om at få lov til at købe sådan en trådløs fidus i over et halvt år. Den jeg har kig på koster 1200 kroner (skal kunne klare kattehår), hvilket er en mindre formue herhjemme for tiden. Jeg håber og beder til, at det bliver min tur til Jul - så må flere af mine gavegivere gå sammen! :kryds:


Jeg gav kun 699 kr for den her i Føtex. Det er mindre en end halv pris. :banan:
Det har haft dem længe til den pris i flg min mor.


Jeg har været fristet af flere omgange, for de har nemlig været i både Føtex og Bilka osv. Og de er noget billigere. Men har hver gang besindet mig og valgt at vente på the real deal, som jeg brugte et par uger på at finde frem til. Vores lille løve-mis herhjemme smider sine hår overalt, og det skal den kunne klare + have en god driftstid. But some day soon...... :fløjt:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25609

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Delfin » 10. okt 2015, 15:13

Daphne skrev:
Delfin skrev:
Daphne skrev:
Delfin skrev:Denne tråd trøster mig virkelig. Jeg har det af og til skidt med, at tingene flyder for mig, men jeg er ikke alene
:pompom: :banan: :pompom: :banan: :pompom:


Jeg har lige købt det her vidunder, og jeg elsker den allerede højt og inderligt. Den er ikke puttet væk i et skab, som den rigtige støvsuger er, så det er let lige at nappe den fra laderen og køre et par gange midt på gulvet, når der ligger et par krummer eller en nullermand.
Nu behøver jeg kun støvsuge rigtigt hver 4-5 uge eller deromkring :cool: :ninja:

Electrolux-Ergorapido-Antique-Steel.jpg


Hold nu kæft hvor er jeg bare misundelig! Har tigget min kæreste om at få lov til at købe sådan en trådløs fidus i over et halvt år. Den jeg har kig på koster 1200 kroner (skal kunne klare kattehår), hvilket er en mindre formue herhjemme for tiden. Jeg håber og beder til, at det bliver min tur til Jul - så må flere af mine gavegivere gå sammen! :kryds:


Jeg gav kun 699 kr for den her i Føtex. Det er mindre en end halv pris. :banan:
Det har haft dem længe til den pris i flg min mor.


Jeg har været fristet af flere omgange, for de har nemlig været i både Føtex og Bilka osv. Og de er noget billigere. Men har hver gang besindet mig og valgt at vente på the real deal, som jeg brugte et par uger på at finde frem til. Vores lille løve-mis herhjemme smider sine hår overalt, og det skal den kunne klare + have en god driftstid. But some day soon...... :fløjt:


Den er er altså effektiv. Hvilken er the real deal?
1
14 11 14
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf missme » 10. okt 2015, 15:41

charlottefrich skrev:Jeg. sorterer. ikke. rigtig. mit. vasketøj.... Så, der slap den ud.

Aj, men seriøst. En gang i mellem, samler jeg sammen til en kogevask og er der noget helt nyt, stærkt kulørt, tøj, vasker jeg det separat de første gange. Men derefter, tager jeg faktisk bare en armfuld og kyler i maskinen på 40 grader og flytter over i tørretumbleren, når det er færdigvasket.
Eneste undtagelser er de få uld-sweaters som manden har. - Ja, jeg har ødelagt lidt tøj gennem tiden (egentlig ikke ret meget) og noget er sikkert ikke så pænt, i lige så lang tid, som det kunne have været. Til gengæld, sparer jeg oceaner af tid, på det rådne vasketøj.


:fløjt: Det gør jeg heller ikke. Vi har 60C, Manden arbejdstøj, Hvidt (Men alligevel kommer i hvide trøjer ofte med kulørt :gisp: ), og kulørt.
Har godt set, at nogle sortere deres kulørte tøj i sort/mørke farver/lyse farver eller efter hvilket stof det er :shock:
Det vil være alt for omstændigt for mig. Til gengæld er mit tøj så misfarvet og forvasket ind imellem, men man kan jo ikke få alle fordelene.
1
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf missme » 10. okt 2015, 15:45

Vi har vinduepudser. Jeg hader at vaske vinduer. Så det betaler jeg gerne en anden for at gøre.
Kan til gengæld slet ikke se fidusen i at have rengøringhjælp. Hvis jeg alligevel skal rydde alt op, så kan jeg lige så godt også selv gøre rent. Det er oprydningen som tager tiden herhjemme.

Ønsker mig en au pair. Har sagt det til manden, men han er ligesom ikke rigtig frisk på det. Men nu er det jo snart jul, så må jeg jo skrive hende på ønskeseddlen :lol:
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Frk. L » 10. okt 2015, 17:05

Jeg pudser ikke vinduer. VED bare, at jeg ikke kan finde ud af det, så gider ikke engang prøve. Ved bare det ender med striber og alt muligt. Engang blev de så beskidte at min far til sidst vaskede dem for mig :genert: Det tilbyder han ikke rigtig mere, så nu betaler jeg mig fra det. Både indvendig og udvendig. Mit liv er simpelthen for kort til at pudse vinduer :D
0
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Livets forhold"