Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 14. dec 2016, 09:20

vUlpeS skrev:
Sophaya skrev:
vUlpeS skrev:
HappyPaww skrev:Hvis ens liv som "fuldtidsblogger" er så hårdt, og man er så fattig fordi man ikke kan betale regninger med sponsorgaver, så får man sig et rigtigt arbejde i stedet for at klynke over det :lol: Ej men come on altså :rulle:

Jeg hader lidt bloggere...

http://lortemor.dk/2016/12/lorte-aar/?u ... =bloglovin

Hvis man fører dagbog på internettet, er der noget galt med éen. Narcissismen stråler ud af hende hér. Halvklamt.


Det er også svært at tage den slags whine-fest seriøst, når hun i samme hug skriver at hun har fløjet 25+ gange i år. Hvilket i sig selv er et sjovt tal, men fred være med det. Det skriger bare ikke ligefrem "fattig", som hun ellers giver udtryk for at være.

Ifølge min lille regnemaskine er det oftere end en gang hver 14. dag. De fleste charterferier varer vel mellem en og to uger, så man må da beundre hendes energi; det er vildt nok, at hun overhovedet har tid til at passe sin drøje tjans med at skrive dagbog. :lol:


Uden at kende den dame så tænker jeg nu at hvis man flyver så ofte så er det enten forretninger eller småture på få dage. Jeg har aldrig hørt om folk der bare tager på charterferie ekstra tit.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 14. dec 2016, 09:24

^^ Men nu ER det her jo tråden for alt det, man ikke må sige ... :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 902

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Jydepigen » 14. dec 2016, 09:50

Arbejde er røvkedeligt!
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 14. dec 2016, 09:58

vUlpeS skrev:Racismen fejler generelt ikke noget hos disse segmenter. Somaliere? :)

Det er en skam, der ikke er offentligt mere om, hvad de forskellige indvandrergrupper mener om hinanden ... efter de brudstykker, jeg har hørt, skulle det være ret saftigt ;)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 14. dec 2016, 11:07

Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 11:14

Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?

Garanteret ikke.
Og det er en vigtig pointe.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2016, 15:01

Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?


Nøh, men hvorfor skulle man også dét? Og nej, det giver da ikke mening at skære alle italienere, franskmænd, jyder eller fynboer over én kam, men det giver stadig mere mening end at skære 1 milliard tilhængere af en religion over én kam. Synes jeg.

Og jo, jeg ved godt, at der findes mennesker, der gør det samme med muslimer, men det er stadig dumt, dummere end det med nationalitet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 14. dec 2016, 15:40

fisken80 skrev:
Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?


Nøh, men hvorfor skulle man også dét? Og nej, det giver da ikke mening at skære alle italienere, franskmænd, jyder eller fynboer over én kam, men det giver stadig mere mening end at skære 1 milliard tilhængere af en religion over én kam. Synes jeg.

Og jo, jeg ved godt, at der findes mennesker, der gør det samme med muslimer, men det er stadig dumt, dummere end det med nationalitet.

Hvad er der så specielt ved grupperingen muslimer, der gør af de har behov for ekstra beskyttelse?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Chachacha » 14. dec 2016, 15:40

Forældre (og andre voksne), der bræger op om skærmtid og børns aaaaalt for store forbrug af computer/ipad skal lukke røven, fordi de selv er groet sammen med deres iphones og tjekker dem som var det en vital og uimodståelig blinkefunktion i øjenene.
10
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 14. dec 2016, 15:41

Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?

Nej !
Så var indlægget blevet redigeret utroligt hurtigt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2016, 16:14

Aspargsen skrev:
fisken80 skrev:
Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?


Nøh, men hvorfor skulle man også dét? Og nej, det giver da ikke mening at skære alle italienere, franskmænd, jyder eller fynboer over én kam, men det giver stadig mere mening end at skære 1 milliard tilhængere af en religion over én kam. Synes jeg.

Og jo, jeg ved godt, at der findes mennesker, der gør det samme med muslimer, men det er stadig dumt, dummere end det med nationalitet.

Hvad er der så specielt ved grupperingen muslimer, der gør af de har behov for ekstra beskyttelse?


Nå okay, jeg troede egentlig det gav sig selv, at jeg heller ikke ville skære alle kristne, alle buddhister, alle jøder eller alle hinduister over én kam...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 16:16

Det giver nøjagtig lige så meget mening at have fordomme overfor muslimer end for alle andre? :forvirret:
Der er lige så mange kinesere som muslimer, men måske er 1 milliard grænsen for hvornår man må have fordomme?
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Avino » 14. dec 2016, 16:33

Sagen er jo, at de mennesker har fået pension efter de gældende regler på det tidspunkt. Hvis deres sager skal tages op igen, er det på linje med at ændre lovgivning med tilbagevirkende kraft.

Samtidig indrømmer jeg blankt, at jeg godt kan føle et snert af misundelse, når jeg endnu en dag har slæbt mig på arbejde. Mit liv er stort set arbejde og restitution, og jeg har absolut hverken overskud til kagebagning eller for den sags skyld at støvsuge, før jeg tvinger mig selv til det, når nullermændene er vokset til anseelig størrelse. men jeg er ikke er berettiget til et fleksjob.

Jeg mener bare stadig ikke, at det ville være ok eller umagen værd at tage gamle sager op igen, og det ville koste en masse resurser at gennemgå, afprøve og udvikle en måske arbejdsevne, resurser som ville være bedre brugt andre steder. Problemet er i gang med at løse sig selv og lidt til, da pension i dag er meget svært at få
------------------------------------------------------------------

Puha.
Samme her.
Jeg ville sådan ønske, at det var muligt- at få en førtidspension i dag. Det er det bare ikke.
Som en skrev. Det blev næsten kastet i nakken på folk, for år tilbage.
Nu skal man i arbejdsprøvning osv- og jeg skal komme efter dig.
Man ikke berettiget til et fleksjob. Vi skal sgu bare holde ud.
Det er bare ikke ok.

Jeg er sgu slidt ned til sokkeholderne, men er nødt til at fortsætte med at arbejde.

Er så heller ikke sikker på, at jeg vil kunne klare mig- økonomisk på en førtidspension.

Men det at vide, at man/ jeg bare SKAL holde til at arbejde til jeg bliver 66. Det er næsten umenneskeligt.
Vi er nogle, som har arbejdet- fysisk hårdt- siden vi var 17- 18 år.
Det er sgu ikke ok, at vi bare skal blive ved til vi segner.
4
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 14. dec 2016, 16:57

Jeg er kold i måsen over, hvilke firmaer der annoncerer hvor og hvordan :stoned:
Jeg handler præcis hvor det passer mig.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2016, 17:07

vUlpeS skrev:
Anilara skrev:Heh, hvis man sagde det I siger om nationaliteter, om muslimer.. Var den så gået?

"Moving the goalposts".

Der er en lille, dog ikke helt undseelig nuanceforskel mellem nationalitet (og heraf betinget kultur) og religion, der nok ikke bør underkendes.

Vil du påstå at italienere ikke fægter meget med armene og er højlydte, når de er i flok?

Jeg vil påstå at at religion har en lige så betinget kultur som nationalitet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"