Kulturnatten

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Kulturnatten

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2015, 21:47

Nogen københavner debattører der har været ude i Kulturnatten?

Nogen gode / dårlige oplevelser?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kulturnatten

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2015, 22:05

Tolkien Aften på Nationalmuseet, ganske udmærket, omend, nok mere rettet til børnene i de tidlige teenår, end til børnene på 40 :genert:
Men der var også noget for os :lun:

Glyptoteket var fint, mange forskellige oplevelser, og ikke bare mere af det samme man kan opleve i alm. åbningstid.

Men det måtte godt have været en lidt varmere aften :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kulturnatten

Indlægaf hotlips » 10. okt 2015, 19:43

hvor sært der ikke er nogen svar her.

vi var afsted,og der er jo virkelig mange mennesker der deltager efterhånden,også så mange at de må til at finde løsninger efter min bedste overbevisning.

det var,som altid,en skøn tur,vi pakker klapvognen med brownies,varm kakao og kaffe og tager varmt tøj på,igår var første gang vinterjakker og vanter blev luftet iår.

vi var først i botanisk have,der var det de kaldte en lysinstallation i drivhusene,det så fantastisk ud med farverne,men den musik og hvad det var der hørte til synes jeg ikke lige passede,det var sådan noget med bulder og brag og der stod flere end os og blev forvirrede,fordi det var så malplaceret at man ikke umiddelbart fangede at det var noget der hørte til,så stod man der og kiggede rundt og prøvede at finde noget det kunne hænge sammen med.
vi købte en masse rodknolde og løg,camilla plum havde en lille biks derinde med halv pris,suppe og sårn,meget hyggeligt og det passede fint ind.

der var også en del telte med ting man kunne se i mikroskop fra akvarier og naturhistorisk linje på universitetet,det så spændende ud men vi gik ikke derind.

det var en fin tanke alt sammen,men det hele led fælt under at det meste af haven var afspærret,der var simpelthen ikke plads nok til alle de mennesker,vi stod 45 minutter og ventede alene på at komme ud af lågen,og med folks manglende køkultur var det ikke særligt fedt.mange mennesker stod egentlig stille ved tønder med bål osv,men de stod så de også fyldte på de stier der var åbne og det holdt sq ikke,det er muligt vi var der mens der var mest trængsel og det har været bedre på et andet tidspunkt,men for os var det sådan lidt en fuser,også selvom selve det de havde arrangeret derinde var virkelig godt.

så gik vi i kongens have,det var planen at vi ville se på den mysterietur de havde derinde og så ville vi i Rundetårn og se på stjerner i teleskoper fra taget og se selve tårnet med alt muligt flot lys på.
men vi kom ikke længere end til livgardens kaserne,selvom jeg havde set på børn i kulturnatten,kgs haves egen side osv så stod der ingen af de steder at hjemmeværnet,livgarden og beredsskabsstyrelsen var inde på ekseserpladsen,men det var de,og store beredskabskøretøjer med blink,soldater,og alt hvad man kunne ønske sig i den afdeling som 4 årig var derinde,der var jeeps,tanks,pansrede mandskabsvogne,helikoptere,svævefly,lastbiler og man måtte kravle rundt på det hele,og få lov at bruge den der store elektriske saks de bruger til at klippe biler i stykker.

så der brugte vi resten af aftenen,det var rigtig godt og ikke overrendt,der var mange mennesker men der var både plads og køretøjer nok til at man ikke behøvede stå nævneværdigt i kø,min dreng var ellevild og jeg forstod ham godt,hvis ikke min arm var så skidt ville jeg dælme også gerne have brugt den der klippedims..

alt i alt en dejlig aften hvor vi fik set nogen ting man kun kan på kulturnatten og som vi kommer til at tale om længe.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Kulturnatten

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2015, 05:15

Det er også blevet for overrendt for mig. Det blev det egentlig allerede for 10-15 år siden.
Det er mit indtryk, at mange gæster på Kulturnatten normalt ikke overrender diverse kulturtilbud, hvilket jeg i stor stil gør, og så er der egentlig ingen grund til, at jeg lige den dag skal afsted, når der i forvejen er mangel på plads.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Kulturnatten

Indlægaf Kommodedyret » 11. okt 2015, 09:57

Jeg synes at man burde udvide arrangementet, eventuelt arrangere en kulturweekend, så kunne det være at der blev lempet lidt op for kødrandene, og det blev til at komme til igen.
Jeg gider ikke at stå i kø i flere timer for at komme ind og se et eller andet stykke random kultur. Det ødelægger oplevelsen og bidrager blot med stress og jag.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Kulturnatten

Indlægaf Lurende Peber » 11. okt 2015, 10:03

Kommodedyret skrev:Jeg synes at man burde udvide arrangementet, eventuelt arrangere en kulturweekend, så kunne det være at der blev lempet lidt op for kødrandene, og det blev til at komme til igen.
Jeg gider ikke at stå i kø i flere timer for at komme ind og se et eller andet stykke random kultur. Det ødelægger oplevelsen og bidrager blot med stress og jag.
:clap:
Jeg observerede også køer ved busstoppestederne, hvor der skulle mere end en helt tom bus til af få alle med.
Endte med en hyggelig aften i Amager Bio til John Lennon tribute/75 års fødselsdag. Det var også kultur :)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Kulturnatten

Indlægaf Kommodedyret » 11. okt 2015, 10:09

Lurende Peber skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at man burde udvide arrangementet, eventuelt arrangere en kulturweekend, så kunne det være at der blev lempet lidt op for kødrandene, og det blev til at komme til igen.
Jeg gider ikke at stå i kø i flere timer for at komme ind og se et eller andet stykke random kultur. Det ødelægger oplevelsen og bidrager blot med stress og jag.
:clap:
Jeg observerede også køer ved busstoppestederne, hvor der skulle mere end en helt tom bus til af få alle med.
Endte med en hyggelig aften i Amager Bio til John Lennon tribute/75 års fødselsdag. Det var også kultur :)


Ja det med at satse på en enkelt ting, er også en strategi. Heldigt at du fandt noget godt så.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Kulturnatten

Indlægaf Pjeps » 11. okt 2015, 11:03

Jeg sprang over i år, mest pga travl arbejdsdag, så en sofaaften var mere tiltrængt. Jeg havde ellers travet programmet igennem og gemt det interessante, så jeg bare kunne klikke på kortet og vælge ud.

Men ellers kan jeg anbefale fakkelrundtur på Bispebjerg kirkegård og zoo , jeg plejer at vælge 3-4 ting ud og i cykelafstand. Busserne er rædselsfulde og og jeg fatter ikke at folk ikke hopper på cyklen, det er både hurtigere og nemmere, så stor er Kbh heller ikke.
0
:ninja:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kulturnatten

Indlægaf hotlips » 11. okt 2015, 12:29

det er nu første gang vi har været ude for der var så mange et sted at det var et problem og det kunne man efter min bedste overbevisning godt planlægge sig ud af,selvom man gerne vil beskytte planterne i botanisk have så nytter det jo alligevel ikke at sætte så mange afspærringer op at folk bare flytter dem og går igennem hvor det så end passer,og haven er jo stor nok når man ikke lukker den ned til 1/4.

vi bruger også div tilbud en del,men det fede ved kulturnatten er for mig at der kan man se alt muligt man ikke kan normalt,og så er det lagt så fint så det passer med vi går på ferie,det er jo nærmest en tradition efterhånden.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Kulturnatten

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2015, 12:36

Vi overvejede det længe, men vi kiggede på udbuddet og konkluderede at langt det meste er rettet mod børn. Det er fint, men vi orkede ikke at rende rundt imellem så mange børn, når vi gerne ville nyde de forskellige ting stille og roligt. Vi blev derimod inspireret til at besøge mange af de udbud, som var på Internettet, bare ikke på Kulturnatten. Så det var da godt for noget :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Kulturnatten

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2015, 12:54

Jeg har det som så mange andre - det er simpelthen blevet for proppet med mennesker til at være hyggeligt.

Og så er jeg sådan helt uskønt også der, hvor jeg som flittig kulturbruger egentlig ikke gider møve rundt med alle mulige, der er ude at få deres årlige kulturoplevelse, når nu der er så mange andre aftener, hvor jeg kan nyde noget kultur uden at der er fyldt med rookies (og børn og barnevogne). Ja, jeg er en indskrænket snob.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"