Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 07:10

Her er tråden for de glade gavegivere :jule:

Skriv hvad du skal give familie og venner eller søg efter en god ide til den perfekte gave.

Det er tilladt at sniksnakke og julehygge i tråden :deer:
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Thestral » 1. okt 2015, 07:15

Min datter er helt vild med "gammeldags " klassikere (bog) med guld på siderne og læderindbinding så har købt Alice i Eventyrland og en læderindbundet notesbog indtil videre. Jeg har overvejet at købe et par bukser som supplement.

Min kæreste overvejer jeg et par ruskind ankelstøvler men det er stadig under overvejelse
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Lull » 1. okt 2015, 07:34

Min bror og svigerinde får sådan en her til opbevaring af pejsebrænde:
brænde.png


samt denne til at rode i kaminen med:
pejs.jpg


Min far skal nok have nogen af disse til at servere nipserier på:
skære.jpg


Min fars kone: Tekande + noget lækkert te

Min niece:
?

Veninde 1: en bog (sikkert noget teen-fantasy noget, det er hun helt vild med)

Resten af flokken, har jeg ikke fundet på endnu
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. okt 2015, 08:44

Barn 1:
Gamer tastatur til hans pc

Barn 2:
Hummel retro sko
Hummel shortsæt (til håndbold)

Barn 3:
Noget brio "skrue samle" sæt
En æske Ninjago LEGO

Barn 4:
Noget brio togbane tilbehør, tror det er et fyrtårn

Det er det der er købt indtil nu :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 10:16

Forældrene:
Gavekort til et besøg for to på Arken + sengetøj
Evt. et par smågaver til dem hver især.
(Hvis de selv finder på at tage på Arken inden jul, får de bare gavekortet som en adventsgave. De tager nemlig næppe afsted før december, da min mor, så længe hun er i kemobehandling, ikke rigtig må komme ud blandt andre af hensyn til smittefare)

Onkel og tante - Lyngby:
Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København) + hjemmelavet julesmørepålæg med dadler + bodyscrub med lavendel til min tante

Onkel og tante - Nørrebro: Stor gaveæske med diverse hjemmelavede, spiselige gaver + bodyscrub til min tante

Kusine og mand: Noget hjemmelavet spiseligt + bodyscrub (når jeg nu alligevel er i gang, kan alle lige så godt få...)

Fætter og kone: Ditto

Ovenfor nævntes i alt fire børn: Vides endnu ikke. Jeg slår mig altid sammen med mine forældre.

Veninde: Bodyscrub + viskestykker + citronthe fra Urtekram
Hendes datter, 5: Pippi Langstrømpe-bog + strømpebukser med Tweety o.a.
Hendes søn, 1: Badehåndklæde med blæksprutte + tallerken i stentøj med dyreansigt (begge dele fra H&M Home)

Veninde: Vægkalender + krukke fra H&M Home + kraniumlys
Hendes kæreste: Ian Doescher: William Shakespeare´s Star Wars (bog)

Veninde: Bodyscrub + viskestykker + snacks-sæt i stentøj
Hendes datter 3½: Sæt med kogebog + kageudstikkere + strømpebukser med Tweety o.a.
Hendes søn, knap 2: Badehåndklæde med blæksprutte + piratspejl (begge dele fra H&M Home)

Veninde: Bodyscrub (surprise!)

Hendes babytvillinger: Bog til fælles "læsning" + tallerkener i stentøj med dyreansigter

Min mors veninde: Bodyscrub (det kan alle bruge :devil:)

Hendes mand: Peter Olesen: Genbrugte huse (tematiseret byvandringsbog om København)

Vores familiefrisør (hvis jeg når at se hende inden jul): Bodyscrub
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Spjaerten » 1. okt 2015, 10:25

Blir stadig lige overrasket over i andre hvert år.
For det første så er det kotume i min familie at vi udveksler ønskesedler. Og så prøver man at holde sig til dem.
Derudover så går vi først igang når året sidste 2 fødselsdage 25/11 er overstået.

Hjælper selvfølgelig at vi efterhånden kun er 5 tilbage i familien.


Men må simpelthen lige spørge. Er der aldrig nogen af jer der bliver skuffet / irriteret over at i investerer meget tid i selv fundne gaver og i så modtager ting i ikke har ønsket jer / blir glade for?
Jeg kan nemlig slet ikke sætte mig ind i det fede af tante yrsa fandt en strik på udsalg i januar hun synes jeg skal ha til jul.
Eller at jeg fandt et ih så fint glas på Bornholm i min sommerferie og synes det er da lige det min mor bare ikke kan leve uden. Vi vill begge sige pænt tak men ikke sådan synes det var så fantastisk :blush:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2015, 10:53

Spjaerten skrev:Blir stadig lige overrasket over i andre hvert år.
For det første så er det kotume i min familie at vi udveksler ønskesedler. Og så prøver man at holde sig til dem.
Derudover så går vi først igang når året sidste 2 fødselsdage 25/11 er overstået.

Hjælper selvfølgelig at vi efterhånden kun er 5 tilbage i familien.


Men må simpelthen lige spørge. Er der aldrig nogen af jer der bliver skuffet / irriteret over at i investerer meget tid i selv fundne gaver og i så modtager ting i ikke har ønsket jer / blir glade for?
Jeg kan nemlig slet ikke sætte mig ind i det fede af tante yrsa fandt en strik på udsalg i januar hun synes jeg skal ha til jul.
Eller at jeg fandt et ih så fint glas på Bornholm i min sommerferie og synes det er da lige det min mor bare ikke kan leve uden. Vi vill begge sige pænt tak men ikke sådan synes det var så fantastisk :blush:


Personligt har jeg det sådan, at jo "dårligere" man kender hinanden, og/eller jo større budgettet er, jo mere er der brug for en ønskeseddel.
Fx. ser jeg kun min fætter og kusines i alt fire børn to gange om året, og derfor køber jeg altid noget, de ønsker sig.
Mine veninder (og deres børn) ser jeg meget ofte, og vi er gode til at ramme, hvad hinanden kan lide. Dertil kommer, at vi kun er på symbolske gaver med hinanden, sådan gjort op i kroner og ører, hvilket kræver, at man kigger sig omkring i god tid. Når budgettet et et andet, fx. ved runde fødselsdage og bryllup, bliver der brugt ønskeseddel. Det er dumt potentielt at spilde mange penge på gaver, der ikke falder i smag.

Mine forældre blokerer overfor ønskesedler. De kan ikke finde på noget, når de sidder med det hvide papir foran sig, eller også køber de bare det, de vil have, når behovet opstår, så med dem sørger jeg for i løbet af året at bide mærke i, hvad de taler om. I år er det nyt sengetøj, som de af en eller anden grund ikke har fået købt selv. Til gengæld forventer de ud en udspecificeret ønskeseddel fra mig, og det får de så.
Mine onkler og tanter ønsker sig heller ikke noget, for de har alt eller kan købe det. De har specifikt givet udtryk for, at en god gave for dem er noget, de ikke selv kender til i forvejen, men som selvfølgelig er udvalgt efter deres interesser.

Jeg har set gaver, der tydeligvis ikke var valgt til modtageren, men mere har været et udslag af, at noget skulle gå lynhurtigt eller være så billigt som muligt. Den metode bakker jeg ikke op om.
5
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Persnikedy » 6. okt 2015, 11:17

Jeg har idag hentet den første gave på posthuset :banan: Nu er den så gemt bagerst i skabet med alle de andre gave indkøb.



Min mor får den pakkekalender jeg er igang med, og en flaske vin eller noget chokolade på selve dagen.

Min far får en flaske rom som endnu ikke er købt, men det er det han altid ønsker sig.

Min søster ønsker sig noget til når hun får lejlighed. jeg ved dog ikke præcist hvad så det er lidt svært at købe ind endnu. (Edit: ligesom jeg får skrevet dette så får jeg en besked fra min søster om at hun ønsker sig en bestemt halskæde, det er som om hun vidste at juleplanlægningen var igang idag)

Min bror ønsker sig altid tøj og sengetøj, så han ender i hvert fald med at få noget af stof.

Bedste ven får en bio tur eller en ny bog. Jeg plejer at være god til at finde noget han vil elske

Anden ven, kælenavn: yndlings kællingen, elsker ligesom jeg at lave mad så han får en gavekurv med mad relaterede ting i.

Ven, han er et legebarn lidt ligesom mig, så han får denne her som er en model af en af Da Vincis opfindelser. Også et varmt tørklæde. Han cykler meget så det tror jeg han ville blive glad for.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 17:17

Vi har kun købt til den norske del af familien, så min mand kunne tage dem med derop nu.
Svigermor: to kogebøger
Svigerfar: Jussi-bøger
Svigerinde og svoger 1: Rosendahl-vase
Svigerinde og svoger 2: Rosendahl-glas
Svoger: En bog om smoothies
Niece 1+2 og nevø 1: hver sin duft
Niece 3: Klodsmajor-spil (jeg havde absolut foretrukket PooHat-spillet, hvor man skal sidde med pøllehatte på hovedet).
Niece 4: Hamas perler med plader.
Nevø 2: Lego med biler.
Nevø 3 får ikke gave i år, men hans lille søn får en stor Lynet McQueen-pude-bamse-ting.

Ellers skal min mor have et par støvler, min søster et stort tørklæde, min datter noget fodtøj, min søn nok også noget til fødderne og min bror, min mand og min veninde har jeg ingen idé om.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf sigge » 11. okt 2015, 13:40

Jeg er som altid imponeret over jer, der er i så god tid med gaverne. Jeg gad virkelig godt, at jeg kunne finde ud af at købe ting hen over hele året. Men jeg har ikke ret mange, jeg giver gaver, og dem, jeg giver, er i den lidt dyrere kategori, derfor skal jeg være 100% stensikker, før jeg køber noget, der ikke kan byttes, og af samme grund kan jeg godt lide at have en ønskeseddel at støtte mig til. Jeg kunne dog godt finde på at købe en lille ekstrating, som ikke kan byttes.

Desuden har jeg to fødselsdage i familien i november og december, som jeg lige skal have styr på gaverne til, inden jeg begynder at tænke for alvor på julegaver. Min søsters fødselsdagsgave i november ved jeg dog allerede, hvad skal være. Så den skal bare købes, når vi kommer lidt tættere på.

Folk, jeg skal give gave:
Søster
Mor (gives sammen med søster)
Far (gives sammen med søster)
Veninde
Morfar (måske går jeg sammen med mine forældre)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Elvispop » 11. okt 2015, 13:55

Køber kun gaver til mine børn, og evt. gæster juleaften.
I min familie er vi voksne ikke på gaver, men jeg regner da med at finde en gave til min mor, når hun holder jul hos os.
Så det er 3-4 gaver der skal købes i år.

Jeg nægter at gå i gang med indkøb af julegaver før november.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. okt 2015, 14:14

Vi køber jo også kun tidligt til den norske del af familien, så min mand kan tage gaverne med.
Lige nu koncentrerer jeg mig mest om adventsgaverne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2015, 17:23

Jeg bliver vist nødt til at ændre lidt i en af mine gaver. Jeg var til fødselsdag hos min venindes datter i dag, og hun fik et par strømpebukser i samme str. som dem, jeg har købt, og de var alt for store til hende. Så nu gemmer jeg strømpebukserne til næste år og giver i stedet et stort sortiment med forskellig hårpynt, jeg også har på lager til hende.
Pippi-bogen er uændret :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf sigge » 19. okt 2015, 06:46

Jeg fik købt den første julegave i lørdags. :banan: Og det var endda en af de svære, nemlig den til min veninde. Hun får en lille evighedskalender i træ til at have stående på reolen eller skrivebordet, og så skal jeg nok have købt en lille ting mere.
0
You can't spell awesome without me.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Julegaver 2015 - hvad skal du give?

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 14:02

Spjaerten skrev:Blir stadig lige overrasket over i andre hvert år.
For det første så er det kotume i min familie at vi udveksler ønskesedler. Og så prøver man at holde sig til dem.
Derudover så går vi først igang når året sidste 2 fødselsdage 25/11 er overstået.

Hjælper selvfølgelig at vi efterhånden kun er 5 tilbage i familien.


Men må simpelthen lige spørge. Er der aldrig nogen af jer der bliver skuffet / irriteret over at i investerer meget tid i selv fundne gaver og i så modtager ting i ikke har ønsket jer / blir glade for?
Jeg kan nemlig slet ikke sætte mig ind i det fede af tante yrsa fandt en strik på udsalg i januar hun synes jeg skal ha til jul.
Eller at jeg fandt et ih så fint glas på Bornholm i min sommerferie og synes det er da lige det min mor bare ikke kan leve uden. Vi vill begge sige pænt tak men ikke sådan synes det var så fantastisk :blush:

Nej, jeg synes, at ønskesedler er sådan noget, man har til folk, der ikke er så gode til at bide mærke i præferencer.

Vi er færdige med alle julegaver, og vi gør det ud fra, at vi lægger mærke til, hvad folk siger. Fx nævnte min svigerfar en dag, at han da i grunden manglede en god ulden trøje. Vupti, en dag faldt vi over sådan en i en pæn uld-bomuldsblanding på tilbud.
Min svigermor nævnte en dag, at hun godt nok syntes, at det nye juleophæng fra Georg Jensen så pænt ud - så da Magasin lige satte det på udsalg til 200 kr i weekenden, købte vi det, for ved, hun ikke prioriterer det selv.
Min kusine sidder altid, og piller ved min navnehalskæde, og sukker henført over den, hvis jeg tager den på (sjældent efterhånden), så det var jo lige for at finde en med hendes navn. Bilka havde en stor kollektion med armytøj, og min fætter er helt sindssyg med army for tiden. Begge mine bedsteforældre faldt over en ting i Magasins skønhedsafdeling de gik og lurede på, men nææææh, man skal jo ikke bruge penge på sig selv, selvom det er småbeløb, men dem købte vi så.
Og til de små børn vi giver gaver, fandt vi også nogle dejlige alderssvarende legeting en dag, hvor det netop var blevet nævnt, at de egentlig var ved at være for store til det legetøj de havde. Min mor får kedelige 250 kr til en opsparing til en ring, men det er nu den ring, hun ønsker sig, og den er dyr, så det er jo fint. Min tante og onkel nævnte begge for et par uger siden, at undertøjsskuffen da vist trængte til udskiftning, og så havde magasins superbazaar da lige både herreboxere og flotte dameblondetrusser lidt nedsat, så kunne der blive lidt flere par.

Jeg kan ikke se, at en eneste af dem skulle blive gladere for at udstikke en ønskeseddel, og vi så skulle løbe forvildede rundt og købe tingene i december, når det nu med 99,9% sandsynlighed ville blive nøjagtigt de samme ting.

Jeg har en ønskeliste til at udstikke, når min distancerede onkel eller min kærestes svigerinde spørger til min dimission til januar fx. Men min mor, veninder, bedsteforældre, kæreste og svigerforældre ved udmærket godt, at jeg sukker over en ny hårtørrer, Clinique-øjencremen, 365+ serien fra IKEA, sorte håndklæder, Royal Copenhagenkopper med gummikant og ildfaste fade.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Fest og bryllup"