Anbefal mig en kaffe

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Anbefal mig en kaffe

Indlægaf Tiger » 11. okt 2015, 14:16

Mit kaffeindtag er steget støt over kort tid og nu har jeg købt en Moccamaster til vores hjem. Jeg vil stadig drikke instant, når jeg møder før fanden får sko på osv. Men Moccamasteren skal anvendes nogle gange om ugen.

Jeg har lige brygget min første kande med en Arabicablanding fra Løgismose og den er superlækker. Jeg vil dog gerne udvide min kaffehorisont og gider ikke igennem skodblandingerne :wink3:

Hvilken filterkaffe kan I anbefale? :-D

I første omgang er det formalet kaffe jeg søger, men kan ikke udelukke at jeg køber en kaffekværn på et tidspunkt.
Senest rettet af Tiger 14. okt 2015, 13:00, rettet i alt 2 gange.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en filterkaffe

Indlægaf Tiger » 11. okt 2015, 14:19

Og hvordan opbevares kaffen bedst? I pose eller dåse? :slem:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal mig en kaffe

Indlægaf Tiger » 14. okt 2015, 13:01

Er der sket ikke nogen, der drikker kaffe lavet på kaffemaskine mere? :gruble: :genert:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Anbefal mig en kaffe

Indlægaf Kyle » 14. okt 2015, 13:07

Jeg har tidligere bestilt herfra og været udemærket tilfreds: http://kaffeteriet.dk/10-filterkaffe-bonner Så kan du prøve dig lidt frem til du finder lige netop din favorit. Jeg kan love dig for at ingen af dem jeg har prøvet derfra har været skodkaffer. Jeg har selv købt en kværn nu og eksperimenterer også med at riste bønner selv sammen med en ven.

Kaffen skal opbevares i en lufttæt beholder og gerne køligt. F.eks. i køleskabet.
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Anbefal mig en kaffe

Indlægaf Elvispop » 16. okt 2015, 10:58

Jeg bruger da osse min moccamaster flittigt, men jeg går ikke så højt op i hvilken kaffe jeg putter i.
Det ender som regel med Karat, og en sjælden gang i mellem Merrild103.
Aldi's røde pose, eller Lidl's egen, købes som nød-kaffe et par gange om året.

Efter min bedste overbevisning, holder kaffen sig bedst, når den opbevares mørkt, køligt og i lufttæt bøtte.
Og så skal en pose kaffe (som der er taget hul på) ikke opbevares i flere måneder. :badr:
1
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Mad og drikke"