Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. okt 2015, 06:01

DD Velkommen til. Dejlig beskrivelse af dine drenge. Her er mindstebarnet også tilmeldt børnehave to dage, hvor ældstebarnet har fri.

Dulle: Så har du det præcis som mig :-p

Bøtte: Nej ikke igen da :tie: du har filme ikke været heldig med de øre :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2015, 06:46

FruKuk skrev:DD Velkommen til. Dejlig beskrivelse af dine drenge. Her er mindstebarnet også tilmeldt børnehave to dage, hvor ældstebarnet har fri.

Dulle: Så har du det præcis som mig :-p

Bøtte: Nej ikke igen da :tie: du har filme ikke været heldig med de øre :kys:




Endte med at trommehinden sprang. Det hjalp gevaldigt, nu kan jeg bare ikke høre ret meget på det øre.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. okt 2015, 11:22

Hej i tråde.
Håber der er plads til en mere.

Jeg har N fra nov 13. Han er en lille selvstændig bandit der virkelig har lært at sige NEJ MOAR og NEJ FAAAR. Og hvis det ikke passer ham så smider han sig gerne ned og tuder.
Jeg havde nok ikke lige forventet at dramaen allerede startet nu :D

Vi har ikke ferie desværre men regner med at N får nogle hyggelige dage i VG uden der er så mange andre.

Og hold da op jeg er glad for vores vuggestue efter det i har skrevet :8:
De har endnu ikke ringet N hjem. De har en enkelt gang oplyst at han havde røde kinder og de derfor havde taget hans temp da det ikke ligner ham. Men at den "kun" var 37,8 og han var jo i fint humør så derfor så de ikke grund til at ringe ham hjem.
Han var så heldigvis hellere ikke syg.

Her står weekenden på 50 års fødselsdag. Uden N.
det er med hele min familie så N skal passes for første gang med overnatning hos farmor og farfar. Jeg er ved at skide grønne grise og håber bare det går.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 10. okt 2015, 16:10

Dikus skrev:Ups. Jeg er kommet til at købe årets første julekalender fra Toms. Jeg holder ellers altid igen, men den stod der og lignede hygge :genert:

Hvis det fortsætter, ender min datter med et rekordår i kalendre... Og det plejer nu nok at kunne tage overhånd, selvom jeg lægger bånd på mig selv :tie:

Aner jeg en sukkertråd :slem:














:lol:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 10. okt 2015, 18:21

DD, velkommen til. Er det din yngste, som starter med R? Min dreng hedder nemlig det samme :).

Xxx, selvfølgelig er der plads til dig :kys:. Så hyggeligt at se dig her. Jeg vil lige få skrevet i vores anden tråd, så de andre også kan komme, hvis de har lyst.

Dulle, jeg kender ikke ret meget af det, du taler om :genert:. Brio-tog og Thomas tog.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. okt 2015, 08:23

Dikus skrev:Ups. Jeg er kommet til at købe årets første julekalender fra Toms. Jeg holder ellers altid igen, men den stod der og lignede hygge :genert:

Hvis det fortsætter, ender min datter med et rekordår i kalendre... Og det plejer nu nok at kunne tage overhånd, selvom jeg lægger bånd på mig selv :tie:


Min får slet ikke kalendere med chokolade i, det stoppede efter seriøst drama da han var lille. Der endte alt chokoladen fra de forskellige i skraldespanden og så slap jeg for raseri anfald. Nu har han bare accepteret at han ikke får og det er de flere i hans klasse der ikke gør.

Så får han sommetider en lille pakke istedet for, men ikke nogle faste dage og det er meget varierende hvad de indeholder. Vi køber dog ulandskalenderen og den anden uden slik.. :whip:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. okt 2015, 10:26

Dikus skrev:Vores største drama er, at alle kalenderne skal flyves til DK til jul :lol: (Vi har boet i Nuuk et år - så det er nyt). Hun elsker jul og er begyndt på julemusikken... Jeg tror, det er snevejret, der driller os :-D

Julemanden kommer med pakker om natten. Og jamen... December er en dejlig måned :love:


men så bor I også midt i juleland med sne und alles :D

Jeg kan bare ikke så godt lige jul, december og alt det der, men det bunder i barndommen med traume og kaos. Min søn er ret vild med det, så her kommer pokerfjæset på for selvom jeg prøver at leve mig ind i det og skabe egne traditioner, så vil det ikke fæstne sig. Glæden altså, den der i maven man får, eller nogen får ;) :wacko:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2015, 12:32

Jeg glæder mig til december og jul i år.

Jeg tror, min dreng får en pakkekalender, som hænger fremme. Det er min gamle, hvor der så sent som sidste år også hang gaver til mig. Jeg håber, at han kan finde ud af, at den hænger fremme. Selv glædede jeg mig altid som barn over alle de fine pakker, som ventede.

Jeg har egentlig været i gang med at brodere en, men jeg startede nok for 5 år siden (måske mere) og er ikke i nærheden af at blive færdig :tie:.

Jeg tror også, vi skal have u-landskalenderen og måske den fra Tv-2.

Vi har allerede købt to. Den ene støtter Børns Vilkår og den anden den lokale fodboldklub.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2015, 14:21

S har fået en Frost julekalender af sin moster - min mand er godt på vej i julemode og spiller julemusik. Jeg venter dog lige lidt.
Det eneste jeg har gjort er at starte på pakkekalenderen til S og adventsgaverne til mine forældre.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2015, 14:25

Her får begge børn en pakkekalender. Det er bedste og farmor, der i fællesskab laver kalenderne, hvilket jeg er dem evigt taknemmelige for :love: Ungerne tror, at gaverne er nisserne, og vi har meget hygge ud af de små pakker.

Inden jeg fik børn, der kunne forstå bare lidt af det med jul, så sagde det mig ikke en fis, men jeg synes, at det er skønt at se deres små ansigter smurt ind i chokolade og æbleskiver og se dem hænge deres hjemmelavede julepynt op rundt i huset, mens de er ved at revne af stolthed.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. okt 2015, 17:38

Jeg er (som altid) på bar bund mht gaver til ungerne. Den store leger stort set ikke med legetøj, og den lille har allerede for mange gravkøer og klodser.

Nogle gode bud til en 5 årig pige, der helst vil lave kreative ting eller lege i haven. Og en knap 3 årig dreng, der ikke mangler noget?
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2015, 18:18

Jeg giver min mor adventsgaver, eller det nok nærmere weekendgaver, for hun får både lørdag og søndag. Det er ikke vildt store ting.

Jeg køber gerne lidt i løbet af året, så jeg mangler vist kun et par stykker.

FruKuk, hvad med boobles?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2015, 18:21

[list=][/list]
FruKuk skrev:Jeg er (som altid) på bar bund mht gaver til ungerne. Den store leger stort set ikke med legetøj, og den lille har allerede for mange gravkøer og klodser.

Nogle gode bud til en 5 årig pige, der helst vil lave kreative ting eller lege i haven. Og en knap 3 årig dreng, der ikke mangler noget?


Har I formbart sand?

S er ret vild med det.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 11. okt 2015, 18:30

Wow i er ude i god tid. Jeg er slet ikke i de tanker endnu og var meget overrasket da jeg forrig weekend så en reklamerne for årets julekalender og da de sagde de allerede var i butikkerne nu.
Men jeg kan godt se jeg så er bagud :lol:

Her får N en alm kalender tror jeg og måske en chokolade af en fra familien. Velkommen til helvede :D
Jeg synes dog han stadig er for lille til pakkekalender så det bliver først til næste år.

Jeg elsker alle traditioner omkring jul og jul er det bedste jeg ved så jeg glæder mig virkelig også til i år hvor N måske forstår mere.

Julen er så også dilemmas tid for mig fordi mine forældre er skilt. :(

Hvem skal i holde jul med?
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. okt 2015, 18:37

Xxx, vi har kun købt de to kalendere, fordi der er blevet banket på vores dør :).

Tror du, at drengene er for små til pakkekalender i år? Min mor plejer at lave en til min mand og jeg (og de sidste år med lidt til
R), men jeg tror da, at han vil bemærke, hvis han ingen gaver får.

Planen var, at jeg ville lave den med min mor. Ved ikke, om jeg så afskriver gaver til mig selv.

Mht jul så har jeg aldrig holdt jul med min far, og jeg overvejer det ikke. Vi holder jul hjemme i år (for anden gang) med mine svigerforældre. Min mor er også inviteret, men hun skal nok holde jul hos sin søster, hendes mand og min mormor.
0

Tilbage til "Forældre"