Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kyle » 11. okt 2015, 17:33

Jeg kan ikke gennemskue om det er upassende at skrive man har skæg.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. okt 2015, 17:33

Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.


Hvis jeg nu, som sandt er, skriver, at jeg ikke bryder mig om skæg, kan vi i det mindste skabe balance og på den måde helgardere os :D
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 17:42

:savl: :love: :slem: :dåne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 11. okt 2015, 18:29

En eller anden må bære det tunge lod og sige følgende - og som det opofrende menneske jeg er, gør jeg det gerne: Har vi det ikke bare skægt?

:pompom:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 11. okt 2015, 18:32

:/
Kyle skrev:Jeg kan ikke gennemskue om det er upassende at skrive man har skæg.


Hvis du er hunkøn, er det måske lidt opsigtsvækkende. Ellers ser jeg ikke, at det er meget anderledes end at råbe: "Jeg (synes selv at jeg) er for lækker!"

Om dét er upassende, afgør du. :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 11. okt 2015, 21:40

2SHY skrev::savl: :love: :slem: :dåne:


Jeg er oprigtigt imponeret: En mand med skæg, som ikke er den mindste smule lækker.

:devil2:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 11. okt 2015, 21:51

ManicNinja skrev:
2SHY skrev::savl: :love: :slem: :dåne:


Jeg er oprigtigt imponeret: En mand med skæg, som ikke er den mindste smule lækker.

:devil2:

:lol: Han er så en af de absolut få mænd jeg synes er lækker med skæg :D
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 11. okt 2015, 23:11

Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.

I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 12. okt 2015, 00:04

adagio skrev:
dgd2007 skrev:Jeg kan ikke tage folk, der bruger ordet "ressourcestærke/-svage" :tie:


Jeg foretrækker også klart at det staves resurse, det andet er spild af bogstaver.


Det er et af de ord, jeg åbenbart bare ikke kan lære at stave. Uanset hvilken udgave jeg vælger, ender jeg med røde streger på stavekontrollen
0
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 00:45

adagio skrev:
dgd2007 skrev:Jeg kan ikke tage folk, der bruger ordet "ressourcestærke/-svage" :tie:


Jeg foretrækker også klart at det staves resurse, det andet er spild af bogstaver.

Arh, det var nu ikke det, jeg mente. "Ressource" er en sej stavemåde :)
Det var mere den der salvelsesfulde måde at være socialt nedladende på, som jeg sporer i udtrykkene "ressourcesvage" kontra "ressourcestærke".
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. okt 2015, 04:14

Skæg er da så lækkert!
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 04:42

Der er åbenbart en bevægelse i gang i USA for at få sløjfet Columbus Day. Jeg håber virkelig, at det lykkes.
Samtidig bliver jeg dog sur, fornærmet og oprørt, hvilket åbenbart slet ikke burde ligge i min genom, når jeg læser den bundnaive kommentar, der ledsager dette billede.

Billede

"Colombus himself perhaps best conveyed this in his writings, describing the indigenous people as "...the best people in the world and above all the gentlest—without knowledge of what is evil—nor do they murder or steal…they love their neighbors as themselves and they have the sweetest talk in the world…always laughing....They are very simple and honest and exceedingly liberal with all they have, none of them refusing anything he may possess when he is asked for it. They exhibit great love toward all others in preference to themselves.”
Colombus shamelessly describes his vicious thoughts, oblivious to his own inhumanity : “They would make fine servants. With fifty men we could subjugate them all and make them do whatever we want.”
- Howard Zinn's A People's History"

For mig signalerer sådan et opslag tre ting:

- Oprindelige mennesker har ikke udviklet sig de sidste 523 år
- Hos oprindelige mennesker er der en tæt sammenhæng mellem etnicitet og personlighed
- Oprindelige mennesker kan ikke finde ud af at handle selv og er derfor afhængige af, at hvide venstreorienterede med hjertet på det rette sted klarer ærterne for dem

Og nåja, så er oprindelige mennesker også en så homogen masse, at de allesammen både før og nu kan beskrives gennem det samme Columbus-citat.

Som på den ene side efterkommer af et indianersamfund, der slæbte "deres Columbus" til døde bag en hest, da mandens agenda efter kort tid gik op for dem, og på den anden side absolut vesterlænding, tilmed med en grad i Europas historie i senmiddelalderen (dvs. Columbus' tid og sted), bliver jeg sååå træt. Og ikke kun fordi klokken er 6.42.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2015, 07:11

Jeg synes, der bliver givet alt for få parkeringsbøder i København.

Jeg ville ønske, der var dobbelt så mange parkeringsvagter, og de skulle være endnu mere nidkære. Især skulle de gå rundt i mit hood og give helt sindssygt mange bøder til særligt dem, der dobbeltparkerer og blokerer vejbanen og dem, der ikke overholder grænsen til hjørnerne, så man ikke kan orientere sig.

Sådan nogle anordninger, hvor folks biler bliver låst fast kunne også være en fin løsning.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 09:09

DetSorteCirkus skrev:[...]For mig signalerer sådan et opslag tre ting:
[...]
- Oprindelige mennesker kan ikke finde ud af at handle selv og er derfor afhængige af, at hvide venstreorienterede med hjertet på det rette sted klarer ærterne for dem [...]

Bliver du ikke ind imellem lidt upopulær i de EL/Alternative kredse, du færdes i? :)

DetSorteCirkus skrev:Som på den ene side efterkommer af et indianersamfund, der slæbte "deres Columbus" til døde bag en hest, da mandens agenda efter kort tid gik op for dem [...]

Hvad hentyder dette til?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 12. okt 2015, 10:11

Karkluden skrev:I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.


Men hvis det er sådan der, altså 'grimt, ubehageligt og uhygiejnisk', du, selvom det er generelt, omtaler skæg, forstår jeg nu godt, man kan føle sig stødt af det, hvis man selv eller ens kæreste har skæg.

Jeg sad engang til en fest, hvor en dude forklarede noget om, hvorfor det ikke blev til noget mellem ham og en kvinde der vistnok crushede ret meget på ham, det skyldtes hendes overvægt, for han 'tændte simpelthen bare af på alt det fedt' plus andre vægtkommentarer jeg ikke husker ordret, der var et par overvægtige i selskabet, og stemningen blev egentligt nok sådan ret akavet, for selvom hans kommentarer ikke handlede om dem, følte de sig jo alligevel lidt ramt. Det forstår jeg egentlig godt, også selvom han jo sikkert synes de er skidesøde og fine alligevel.
11
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"