Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. okt 2015, 21:00

Tibbler skrev:
Jeg skal 2 gange i Djurs Sommerland i næste uge. 1 gang med hver af drengene.
Så én dag med de stille og rolige forlystelser, og én dag med alle de store vilde :D


Ikke nogen dum ide, her har far og nr. 2 været afsted på tur alene, for at kunne prøve alle de vilde ting, uden at vi andre skal vente ;)
Og når vi har været andre steder fælles har de 2 gået for sig selv af flere omgang. Så er der lidt for alle.

Vi nupper tivoli torsdag, men uden forlystelser, gider simpelthen ikke æde prisen for et turbånd, når vi for samme pris har fået årskort til bonbon-land, så må de tosse rundt der, og i stedet nyde stemningen i tivoli :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 11. okt 2015, 21:05

DD_81 skrev:
Tibbler skrev:
Jeg skal 2 gange i Djurs Sommerland i næste uge. 1 gang med hver af drengene.
Så én dag med de stille og rolige forlystelser, og én dag med alle de store vilde :D


Ikke nogen dum ide, her har far og nr. 2 været afsted på tur alene, for at kunne prøve alle de vilde ting, uden at vi andre skal vente ;)
Og når vi har været andre steder fælles har de 2 gået for sig selv af flere omgang. Så er der lidt for alle.

Vi nupper tivoli torsdag, men uden forlystelser, gider simpelthen ikke æde prisen for et turbånd, når vi for samme pris har fået årskort til bonbon-land, så må de tosse rundt der, og i stedet nyde stemningen i tivoli :D


Her i huset er manden næsten villig, til at gøre hvad som helst, for at slippe for, at komme i en forlystelsespark :D
Så det er min og drengene, der har sæsonkort til Djurs Sommerland.

Sønnen fik i øvrigt lokket mig op i Svend Svingarm, da vi var i Bon Bonland. Jeg elsker rutsjebaner, men er ikke ret glad for dem der bare drejer/svinger. Den behøver jeg ikke prøve igen :tie:
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 04:12

Min kæreste, min datter og jeg holder jul sammen. Vi skal ud til min søster, hendes kæreste og søn og så kommer hendes kærestes forældre og mine/vores forældre.

Det plejer at være hyggeligt nok og det er som om at alle anspændtheder fra resten af året er lagt på køl lige den dag
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 05:16

:gruble: [
FruDulle skrev:Vi er tilbage igen med en noget friskere dreng. Det er dejligt.

Til jul skal vi være i sommerhuset og jeg håber at bedsterne kommer. Om der kommer andre ved jeg ikke. Men døren er åben. Satser på at købe julekasse hos Aarstiderne, så er det hele lidt nemmere. Jeg skal være kreativ ift juleknas når der er mælkeallergi. Spændt på hvordan småkager bliver når de er lavet på "Fri". Glæder mig til at shoppe julepynt og holde den første jul som C forstår lidt mere af


De bliver faktisk gode :)

Min kusine er veganer, så jeg har ind i mellem smagt hendes.
Hvis du vil, kan jeg godt høre min faster til nogle opskrifter?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 12. okt 2015, 06:24

Er der plads til en mere? :)
4
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 12. okt 2015, 06:39

Vi skal holde jul hjemme (i vores nye hus :D) for første gang. Og jeg glæder mig simpelthen SÅ meget. Enten bliver det os selv (mand, datter og mig) + farmor. Eller også kommer mormor, morfar og oldemor også. Det er ikke helt afklaret. Uanset bliver det en stille og rolig jul, hvor barnet bare kan komme i seng, når hun ikke kan mere, og hvor vi ikke skal tænke på at pakke bil og overnatte ude.

Og jeg ved at både mine forældre og min svigermor hellere end gerne vil hjælpe, så det bliver heldigvis ikke os selv der kommer til at stå med det hele.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 12. okt 2015, 11:53

Primle, velkommen :kys:.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 12:11

Velkommen til Primle :)

Jeg satser på at kunne hente poderne lige om lidt. Der er frugt i børnehaven fra 14.00 til 14.30, så der er der udstedt ordre fra den store om "ikke at blive forstyrret", da det åbenbart er dagens højdepunkt. Så derfor drikker jeg lige en kop kaffe mere, inden jeg kører op og henter dem. Så er sandsynligheden for, at lillebror er færdig med sin lur også bedre.

Lillebror og jeg skal være alene hjemme fra i aften til i morgen aften, da manden og storesøster skal på overnatning sammen med en af mandens kammerater og dennes datter. De skal sove i telt, lave mad på bål og ellers bare hygge sig. Lillebror er dømt ude, da han ikke kan finde ud af at blive nede i soveposen, når han sover, og dermed bliver det ALT for koldt. Så han må blive hjemme ved mig og hygge i stedet.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 12. okt 2015, 12:32

Tak for velkommen :)

Hvor lyder det hyggeligt med telttur, FruKuk :)

Jeg går rundt og pakker (ind imellem at jeg sidder i sofaen og drikker kaffe). Vi flytter i starten af næste måned. Barnet har været hos mormor og morfar siden lørdag og kommer hjem her i eftermiddag. Det var med at udnytte freden til at få noget fra hånden.

Men kaffedrikkeri skal altså også prioriteres :D
0
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kyle » 12. okt 2015, 12:49

Rakel skrev:Jeg bruger Nutana, der der mælkefri og mandelmælk til småkager. Det fungerer helt fint. Der er flere af den slags 'smør' - også Valio og Fri. Man må se, der hvor man handler, hvad mælkefri 'smør/margarine' sælges under. Sirup fx fungerer også godt, når man bager. Det skal du nok få taklet, Dulle.

Jeg ved endnu ikke, om jeg skal arbejde d. 24.12. Det er vist mest op til mig selv (og min samvittighed).

Er Valio ikke kun laktosefri og ikke mælkefri? Vi har af og til brugt Fri til småkager og andet bagværk og det fungerer fint.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 12. okt 2015, 13:17

Er det for tidligt at gnaske pebernødder?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 14:56

Allmost_Famous skrev:Nå, så måtte sønnike og jeg et smut forbi lægen.

Vi var ude at spise, og knægten fik pludselig voldsomt ondt i venstre side af maven. Han græd og græd og græd, og lægen ville godt se ham med det samme, selvom smerter i venstre side ikke umiddelbart tydede på blindtarmsbetændelse, men en så pludselig smerte skulle altså tjekkes. Vi kom ind lige med det samme, og lægen var rigtig sød. Det viser sig, at knægten har hævede lymfekirtler omkring tarmene, som altså giver den her smerte. Så længe der ikke er feber, er det altså "bare" smertestillende og gevaldig afslapning nogle dage, der skal til. Han fik besked på at lægge sig hjem på sofaen og se en masse film - dér scorede lægen lige nogle point hos den unge mand ;)

Sønnike har fødselsdag i morgen, så det er selvfølgelig lidt surt at skulle ligge foran fjerneren den dag. Vi havde planlagt en masse sjovt i morgen, som vi så nok skal have udskudt. Men så er det da heldigt nok, at det er efterårsferie, så det ikke skal udskydes for længe.


Sikke en forskrækkelse alligevel AF, og selvom det er hyggeligt at stene tv, så er det bare noget andet når man har fødselsdag.. Er det 9 eller 10 han bliver imorgen? (Mener han er et år yngre end min) Men hvad så med de hævede lymfekirtler, er det one time deal eller kan det dukke op igen?

God bedring til knægten AF :kys:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 14:57

Jabi skrev:Er det for tidligt at gnaske pebernødder?


Øhm, nej :forvirret: Det var ihvertfald en dum regel hvis det var :/
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 15:00

Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 15:13

Allmost_Famous skrev:Nå, så måtte sønnike og jeg et smut forbi lægen.

Vi var ude at spise, og knægten fik pludselig voldsomt ondt i venstre side af maven. Han græd og græd og græd, og lægen ville godt se ham med det samme, selvom smerter i venstre side ikke umiddelbart tydede på blindtarmsbetændelse, men en så pludselig smerte skulle altså tjekkes. Vi kom ind lige med det samme, og lægen var rigtig sød. Det viser sig, at knægten har hævede lymfekirtler omkring tarmene, som altså giver den her smerte. Så længe der ikke er feber, er det altså "bare" smertestillende og gevaldig afslapning nogle dage, der skal til. Han fik besked på at lægge sig hjem på sofaen og se en masse film - dér scorede lægen lige nogle point hos den unge mand ;)

Sønnike har fødselsdag i morgen, så det er selvfølgelig lidt surt at skulle ligge foran fjerneren den dag. Vi havde planlagt en masse sjovt i morgen, som vi så nok skal have udskudt. Men så er det da heldigt nok, at det er efterårsferie, så det ikke skal udskydes for længe.


Lyder skisme smertefuldt. God bedring med ham - og håber, at han får en skøn fødselsdag alt til trods.
0

Tilbage til "Forældre"