Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 11. okt 2015, 15:07

Ballademager skrev:@Ally: Det er sgu noget sært noget med de cravings. Hørte noget om, at der vist er en videnskabelig forklaring med, at man craver det, som kroppen har brug for, men synes ikke, at den holder i byretten :gruble:

:lol: :lol: :lol: Mon den holder?! Med andre ord - når jeg craver slik og chips, er det fordi min krop har brug for det?! Priceless! :-D :klap:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. okt 2015, 17:40

Vil nogen godt snart lære mig, IKKE at spise to portioner af mandens curry med både naan, fladbrød og pappadums! :gisp: :fløjt:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 11. okt 2015, 17:43

Er I klar på Etape 3? :banan:


Jeg tror faktisk, at jeg er nået dertil, hvor jeg er klar til at gøre endnu et forsøg på at kæmpe mod vægten. Lige helt hvordan er jeg stadig i tvivl om, men jeg bliver forhåbentlig klogere i løbet af den kommende uge. Med lidt held tilsender den skønne @Bøtte forskelligt WW-materiale og jeg satser også på, at fysioterapeuten kan være behjælpelig med træningstips- og øvelser.

Mine etapemål
* Fredagssnolder er kun fredag
* Motion i form af cykling og gåture
* Negleolie og håndcreme
* Drikke mere vand
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 11. okt 2015, 17:59

Gud ja! Etape 3:

Spise sundt nu jeg er hjemme til det
Få gået nogle ture
Drikke mere vand, når jeg sidder og skriver opgave bliver det for hurtigt til cola
Spise mere frugt
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 11. okt 2015, 18:27

Jeg skal nok Ally. Jeg har bare nået at kigge på det endnu :genert:
1
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf OsCoccygis » 11. okt 2015, 18:31

Må man komme dumpende midt i det hele og melde sig ind? :wave:

Nul kage/slik/sodavand osv. 6 ud af 7 dage("fridagen" bliver søndag, hvor jeg er inviteret til fødselsdag)
Besøge FW to gange
Gå/cykle til supermarkedet
2
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 12. okt 2015, 06:01

Etape 3:
Holde et fornuftigt kalorie indtag
Spise til jeg er mæt
Minimere sukker og overspisning
Være fysisk aktiv 2-3 dage om ugen trods eksamens stress.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 12. okt 2015, 06:03

OsCoccygis skrev:Må man komme dumpende midt i det hele og melde sig ind? :wave:

Nul kage/slik/sodavand osv. 6 ud af 7 dage("fridagen" bliver søndag, hvor jeg er inviteret til fødselsdag)
Besøge FW to gange
Gå/cykle til supermarkedet


Self. må du det :) :wave:



----------------------------------------------------------------------------------

En lille update for mig er, at jeg er på vej nedaf med eksamens stress.. Mine omgivelser er ganske simpelt for krævende i forhold til mine ressourcer. Så jeg er gået på minimal mængde træning, mentaltræning og et forsøg på at tøjle kosten.. Jeg har det ikke specielt godt pt, så det skal jeg lige have styr på.
:wacko:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 07:10

Sophaya skrev:Tak @Guilded_Lily! Jeg skal aflevere d.26 og den skal heldigvis ikke forsvares. Men så har jeg en skriftlig eksamen d. 27. uden hjælpemidler, så jeg skal også have læst op samtidig med at jeg skriver den her opgave - og det er desværre ikke samme emne :D

Årh, jeg hader de nætter hvor man bare ikke kan sove for tankerne. Jeg håber du får sovet bedre i nat :kys:


Pyha... Så kan jeg godt forstå, du er lidt presset! Jeg hader eksamener af et godt hjerte, så jeg krydser alt, hvad krydses kan! XXXXXXXXXXXX :kryds: :pompom:

Og tak - jeg har heldigvis sivet fantastisk i nat og drømt en god drøm, hvor jeg fik afklaret en masse ting (spøjst, egentlig)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 07:13

Ballademager skrev:@Ally: Det er sgu noget sært noget med de cravings. Hørte noget om, at der vist er en videnskabelig forklaring med, at man craver det, som kroppen har brug for, men synes ikke, at den holder i byretten :gruble:

@Guilded_Lily: Hvor træls med det tankemylder. Håber, at det snart holder op (og at I finder flyverdeagterne i dag) :kys:



Det, du skriver til Ally, er vist rigtigt nok. Ikke at kroppen craver slik, chips og chokolade, men nogle stoffer, der er i. Salt = chips, fx.

Tak :kys: Vi fik flyverdragten til datteren, men der var intet som helst brugbart til sønnen, så vi håber, vi kan finde noget i Hamborg.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 07:14

OsCoccygis skrev:Må man komme dumpende midt i det hele og melde sig ind? :wave:

Nul kage/slik/sodavand osv. 6 ud af 7 dage("fridagen" bliver søndag, hvor jeg er inviteret til fødselsdag)
Besøge FW to gange
Gå/cykle til supermarkedet


Velkommen til :wave2:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 07:15

FitBrideToBE skrev:
En lille update for mig er, at jeg er på vej nedaf med eksamens stress.. Mine omgivelser er ganske simpelt for krævende i forhold til mine ressourcer. Så jeg er gået på minimal mængde træning, mentaltræning og et forsøg på at tøjle kosten.. Jeg har det ikke specielt godt pt, så det skal jeg lige have styr på.
:wacko:


Pas nu godt på dig selv! Tag én ting ad gangen om nødvendigt! :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 07:30

Evaluering:

Faste 1-2 gange Tjek. 2 gange
Træne min. 2 gange Fik trænet tre gange :banan:
1½ L vand dagligt Tjek
Overleve emneugen Tjek
Hygge max til efterårsferiefrokosten efter motionsdagen på fredag! Tjek - omend den var lidt død. Alle var trætte og vi sluttede relativt tidligt. Men vi hyggede, gjorde vi :)

Etape 3:
* faste 2 gange
* træne 2-3 gange
* 1½ L vand pr. dag
* personlig pleje
* forsøge at lade være med at gå helt i feriemode og kaste mig over al hyggen i form af slik, chokoladekiks, bagværk og chips - og holde mig til én portion aftensmad!
* få styr på lidt hængepartier (arbejde, hus, have, fødselsdag)

___

Jeg har det lidt godt for tiden mht. min krop. Jeg er i zen med træningen (begynder at blive rastløs, hvis der går for længe imellem), og i går købte jeg simpelthen en kjole mere - figursyet OG med tværgående striber! :8: :gisp: Så det går bestemt den rigtige vej - for to år siden begyndte jeg at købe skinny jeans, nu går jeg ikke i andet, og nu er jeg begyndt på kjolerne - hvad skal det dog ikke ende med! :lol: :lun:

Manden er til møde ang. mulig revalidering (han må nok desværre indse og acceptere, han ikke længere kan varetage et fysisk arbejde - jeg er lidt nervøs for, om han går ned med et brag på den. Tre uddannelser skulle der til, før han fandt drømme jobbet - og så smadrer han sin ryg på det. Det er så trist!)
Resten af dagen tager vi, som den kommer. Jeg læste Harry Potter og Fangen fra Azkaban færdig for ungerne i går og vi så filmen i går, men hvis de holder stilen, ser de filmen mindst én gang dagligt resten af ferien :lol:
Der skal lige laves en overordnet plan for ugen, inviteres gæster til kage og kaffe på lørdag, en madplan, arbejdes (så de andre skal ud af huset imens) og så lige en plan for hus og have.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 12. okt 2015, 08:03

@FitBrideToBE Pas godt på dig selv :kys: :kram: Hvor langt er du i uddannelsen?

@Guilded_Lily Harry Potter :love: Hvad synes ungerne om bøgerne og filmene? Jeg elsker HP og hans univers! Læste bøgerne for mange år siden, mens jeg var aupair i Holland, og har siden læst bøgerne og set filmene utallige gange. Det er dog ikke al fantasy, der tiltaler mig - dog blev jeg grebet af Hungergames-filmene og skal helt klart se sidste film, når den får premiere i løbet af november.

Og - lækkert med kjolen! :gogo: Jeg begyndte også at gå i skinny jeans for år tilbage og går nærmest ikke i andet. Kjoler og nederdele er jeg også begyndt at gå meget mere i. Overvejer faktisk at anskaffe mig en pailettnederdel til årets firmajulefrokost - det ville blive ren bling-bling :D


---


Efterårsferie :love: Manden skal arbejde i dag og i morgen, men pigerne og jeg har ferie hele ugen. I dag er de hos mine forældre, da manden og jeg lige skal et smut i vores nye bank og snakke boliglån og jeg skal også til fysioterapi. Sidst på eftermiddagen henter vi så pigerne og spiser aftensmad på Domino's, der er åbnet i Viborg. Pizzanight - oh yeah! :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. okt 2015, 08:10

Ally skrev:
@Guilded_Lily Harry Potter :love: Hvad synes ungerne om bøgerne og filmene? Jeg elsker HP og hans univers! Læste bøgerne for mange år siden, mens jeg var aupair i Holland, og har siden læst bøgerne og set filmene utallige gange. Det er dog ikke al fantasy, der tiltaler mig - dog blev jeg grebet af Hungergames-filmene og skal helt klart se sidste film, når den får premiere i løbet af november.

Og - lækkert med kjolen! :gogo: Jeg begyndte også at gå i skinny jeans for år tilbage og går nærmest ikke i andet. Kjoler og nederdele er jeg også begyndt at gå meget mere i. Overvejer faktisk at anskaffe mig en pailettnederdel til årets firmajulefrokost - det ville blive ren bling-bling :D


---


Efterårsferie :love: Manden skal arbejde i dag og i morgen, men pigerne og jeg har ferie hele ugen. I dag er de hos mine forældre, da manden og jeg lige skal et smut i vores nye bank og snakke boliglån og jeg skal også til fysioterapi. Sidst på eftermiddagen henter vi så pigerne og spiser aftensmad på Domino's, der er åbnet i Viborg. Pizzanight - oh yeah! :D


De er ret vilde med HP. Sønnen især. Han var Harry til fastelavn i år, og nu forsøger han at få sit stride hår til at lægge sig som Malfoys :lol: Datteren mener også, hun er Malfoy (altså - jo). Fangen fra Azkaban ligger højt på listen over både yndlingsbøger og HP-film. Emma Thompson er intet mindre end fantastisk som Professor Trelawny :love: Den er dog noget sjovere på engelsk, men ungerne kører de danske stemmer.
Nu glæder sønnen sig til, at vi skal i gang med Flammernes Pokal - den er vi vist ikke færdige med før til sommer :lol:

HP er nok det eneste fantasy-univers, der siger mig noget. Jeg har så ikke set Hunger Games.

Det er sgu lidt fedt, når man pludselig kan komme i kjoler og samtidig have det godt i dem, uden konstant at skulle trække maven ind :love: Det lyder godt med bling-bling til julefrokosten :slem:
Senest rettet af Guilded_Lily 12. okt 2015, 08:11, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"