Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Bimmerdyret » 26. dec 2016, 01:01

Orchidea skrev:Som wizzie siger de, så er det mærkeligt hvad man finder trøst i i den her sag....


Det kan jeg godt følge dig og Wizze i.
Jeg tror det bunder i at der ikke har været så mange sager herhjemme "af den slags" - ok lyder absurd men vi er jo ærlig talt præget af en globalisering hvor vi i daglige medier møder ligende sager fra udlandet alt for ofte, og når der så sker en sag herhjemme så har man ikke så meget andet at sammenligne med end det der sker "derude".
Og når man så gennem de senere år har læst og hørt om Krampusch (staveplade) og andre unge piger, der har været bortført osv i årevis og levet under forfærdelige vilkår, så kan jeg godt se, at "man" trøster sig over at "det i hvert fald ikke var den skæbne hun led".
Dertil også at vi lever i så lille et land at det jo er et mysterie at så grumme ting man hører om fra udlandet overhovedet skulle kunne ske herhjemme, og HVIS det endelige skulle være tilfældet ville det være skræmmende.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3902

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Anlewi » 26. dec 2016, 08:22

Jeg bliver ikke normalt påvirket af andres tragedier, men sagen om Emilie har fyldt hos mig. Måske fordi jeg selv er mor til et ungt menneske.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8692

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf englishchannel » 26. dec 2016, 09:00

Jeg synes at det mest uhyggelige er, at vi nu har to uopklarede kvindedrab på Sjælland indenfor få måneder. Det er nok ikke den samme gerningsmand, men det er alligevel meget usædvanligt i Danmark, hvor langt de fleste drab opklares i løbet af ingen tid.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Ficus » 26. dec 2016, 09:07

Normalt lader jeg mig i påvirke specielt. Og har da heller ikke tænkt på Emilie siden i sommers, hvor der selvsagt var noget mere fokus.

Men både da det var helt nyt og nu hvor hun er fundet, har jeg tænkt meget på dengang jeg var 16-22 år og gik i byen nærmest hver weekend, oftest afsluttet af en 4-5 km gåtur hjem. Man havde sjældent det rigtige tøj på i forhold til vejret. Og aldrig sko der ville være gode at løbe i, hvis der nu var nogen der passede en op. Gik endda igennem et område hvor der nu også er et uopklaret kvindedrab. På trods af at mine forældre havde fortalt mig at der i 80-90'erne havde været en anden, vist nok også, uopklaret sag og at området generelt er lidt halvklamt når det er mørkt.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf MOGA » 26. dec 2016, 09:19

Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Godt at familien nu har fået vished. Men så svært som det var at finde et eneste spor, frygter jeg om de kan finde en gerningsmand. Jeg færdes ved og i omegn af Korsør hver eneste dage og kører rundt på landet der hver dag 4 gange om dagen. Min tanker kredsre hver dag om hende og om hun lå et eller andet sted tæt på hvor jeg var.


Politiet har registreret samtlige telefoner der har været aktive i området hvor hun forsvandt den nat, det var jo ret sent, så kun et par hundrede. De skal nok blive gennemgået nøje, og finder de bare en minimal rest dna på liget, så skal gerningsmanden nok blive fundet 7-9-13.

Den største frygt er at det er en udlænding, der er over alle bjerge for længst :trist:


Der er nogle ting, der skal passe sammen, før det virker.
Hvis han (formoder jeg) ikke har haft telefon med, så finder de ham vel kun, hvis de kender DNA'et.

Jeg spekulerer mest på, om det er en tilfældig forbrydelse, eller nogen fra familien/vennekredsen har gjort det.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Æble » 26. dec 2016, 09:41

Angelina skrev:
englishchannel skrev:Jeg synes at det mest uhyggelige er, at vi nu har to uopklarede kvindedrab på Sjælland indenfor få måneder. Det er nok ikke den samme gerningsmand, men det er alligevel meget usædvanligt i Danmark, hvor langt de fleste drab opklares i løbet af ingen tid.


Hvem er den anden?


Knivdrab på gravid kvinde i Herlev.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Spjaerten » 26. dec 2016, 09:41

Angelina skrev:
englishchannel skrev:Jeg synes at det mest uhyggelige er, at vi nu har to uopklarede kvindedrab på Sjælland indenfor få måneder. Det er nok ikke den samme gerningsmand, men det er alligevel meget usædvanligt i Danmark, hvor langt de fleste drab opklares i løbet af ingen tid.


Hvem er den anden?

Jeg skulle også lige tænke. Formoder der er tale om den unge gravide der blev knivstukket i Herlev i november
0
Tryk på * :slem:
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Modesty Blame » 26. dec 2016, 15:56

Bad Samaritan skrev:Individuelle tragedier er svære at forholde sig til, synes jeg. Jeg har ikke svært ved at finde empati, grue eller føle for et offer for en voldsom forbrydelse eller, som I det nævnte tilfælde, en pige hvis skæbne på alle mulige måder er uvis - og jeg synes selvsagt det er ganske forfærdeligt. Men det er ikke desto mindre svært på den måde, at det jo er svært at gøre noget ved eller involvere sig i. Hverken mit neglebideri eller min lejlighedsvise opdatering af browseren gør noget som helst ved situationen - og jeg er nok sådan indrettet, at hvis ikke jeg reelt kan bidrage med noget til situationen andet end med min egen ængstelighed, så holder jeg en vis distance, for jeg kan simpelthen ikke se, hvad det skulle bidrage med.

De "større" problemstillinger til gengæld, som feks. terrorangreb, krig og katastrofer, er altsammen størrelser, jeg synes man som menneske er nødt til at forholde sig til. Ikke mindst når tingene berør os selv - enten i form af flygtningestrømme eller begivenheder på dansk jord - og i særdeleshed hvis vores levevis eller den politik vi fører som nation har indflydelse på dem. Først og fremmest fordi at de problemer reelt kan løses, hvis der ligger tilstrækkelig med (politisk) vilje bag - men også fordi der ligger et vigtigere moralsk imperativ bag som man ikke bare kan ignorere, uden også samtidig at miste retten til at bitche over globalisering, fremmedhed og alt det andet, vi frygter kan koste os på vores livsstil. Den dér tid, hvor man bare kan stikke fingrene i ørene, lukke øjnene og lade som om at så forsvinder alt det dårlige nok af sig selv, er definitivt forbi... og hvis vi ikke selv bliver en del af løsningen på vor tids største problemer, så er vi en del af de problemer istedet - og følgeligt også noget, som andre mennesker derude finder deres egen løsning på... og så er det slet ikke sikkert at de spørger om vores holdning til noget som helst.

Ditto.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf kidkomb » 31. jul 2019, 12:37

icelady skrev:De har fundet Emilie.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-25-emilie-meng-fundet-doed


Man må jo næsten gå ud fra, der ligger en forbrydelse bag. Sørgeligt. :(

Undskyld for at hive en ældgammel historie op. Men det påvirker mig at de laver click-bait på Facebook, hvor der står at der er optagelser hvor man tydeligt kan høre en pige sige hun er Emilie Meng gennem væggen hos naboen til den mand, hvis hus blev ransaget 5 gange. Det løber mig iskoldt ned ad ryggen.
Er det virkelig sandt? Nej, vel?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HerErJeg
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5033

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf HerErJeg » 31. jul 2019, 12:49

Nej det gør jeg ikke. Enkelte undtagelser kan være helt små børn som lever i et eller andet voldshelvede som ender med at tage livet af dem - og hvor forældrene naturligvis benægter alt. Der kan jeg virkelig føle mig rasende, men det er nok mere i forhold til forældrene. Og for børnenes vedkommende, så skal jeg ikke tænke for meget over hvad sådan et lille menneske gennemlever.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Aima » 31. jul 2019, 13:12

kidkomb skrev:
icelady skrev:De har fundet Emilie.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-25-emilie-meng-fundet-doed


Man må jo næsten gå ud fra, der ligger en forbrydelse bag. Sørgeligt. :(

Undskyld for at hive en ældgammel historie op. Men det påvirker mig at de laver click-bait på Facebook, hvor der står at der er optagelser hvor man tydeligt kan høre en pige sige hun er Emilie Meng gennem væggen hos naboen til den mand, hvis hus blev ransaget 5 gange. Det løber mig iskoldt ned ad ryggen.
Er det virkelig sandt? Nej, vel?


Jeg har ikke set overskriften, men det lyder ulækkert med click-bait. Jeg tænker, aktualiteten afstedkommer af, at BT har lavet en podcast-serie om sagen. De to seneste afsnit har handlet om, at en kvinde i Korsør, fra sin garage, i tiden efter Emilie Meng forsvandt, var overbevist om, hun hørte lyde gennem muren. Hun påstod bl.a. at kunne høre en ung kvindestemme der sagde, hun hed Emilie, kaldte på sin mor mm.

Kvinden løsnede en mursten i væggen, lagde sin mobil ind i hullet og lavede nogle lydoptagelser af lydende, som hun gik til politiet med. Senere lagde hun også professionelt optageudstyr derind, og på et tidspunkt mødes hun, blandt andre, med to kriminalbetjente, som også mener at kunne høre Emilie på optagelserne. Kvinden har bl.a. fået, hvad de mente var Emilie, til at svare på nogle kontrolspørgsmål såsom “hvad hedder din lillebror?” osv.

Huset ved siden af bliver i alt ransaget fem gange, og de går også hele kloaksystemet under bygningen igennem. De finder intet og manden der bor der bliver renset for enhver mistanke. Kvinden derimod blev tidligere på året dømt for ulovlig overvågning.

Ingen har btw. et svar på, hvilke lyde det var, de mente t have hørt på de der optagelser.

Podcasten hedder Emilie Meng-mysteriet.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf JoyNips » 31. jul 2019, 13:30

Aima skrev:
kidkomb skrev:
icelady skrev:De har fundet Emilie.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-25-emilie-meng-fundet-doed


Man må jo næsten gå ud fra, der ligger en forbrydelse bag. Sørgeligt. :(

Undskyld for at hive en ældgammel historie op. Men det påvirker mig at de laver click-bait på Facebook, hvor der står at der er optagelser hvor man tydeligt kan høre en pige sige hun er Emilie Meng gennem væggen hos naboen til den mand, hvis hus blev ransaget 5 gange. Det løber mig iskoldt ned ad ryggen.
Er det virkelig sandt? Nej, vel?


Jeg har ikke set overskriften, men det lyder ulækkert med click-bait. Jeg tænker, aktualiteten afstedkommer af, at BT har lavet en podcast-serie om sagen. De to seneste afsnit har handlet om, at en kvinde i Korsør, fra sin garage, i tiden efter Emilie Meng forsvandt, var overbevist om, hun hørte lyde gennem muren. Hun påstod bl.a. at kunne høre en ung kvindestemme der sagde, hun hed Emilie, kaldte på sin mor mm.

Kvinden løsnede en mursten i væggen, lagde sin mobil ind i hullet og lavede nogle lydoptagelser af lydende, som hun gik til politiet med. Senere lagde hun også professionelt optageudstyr derind, og på et tidspunkt mødes hun, blandt andre, med to kriminalbetjente, som også mener at kunne høre Emilie på optagelserne. Kvinden har bl.a. fået, hvad de mente var Emilie, til at svare på nogle kontrolspørgsmål såsom “hvad hedder din lillebror?” osv.

Huset ved siden af bliver i alt ransaget fem gange, og de går også hele kloaksystemet under bygningen igennem. De finder intet og manden der bor der bliver renset for enhver mistanke. Kvinden derimod blev tidligere på året dømt for ulovlig overvågning.

Ingen har btw. et svar på, hvilke lyde det var, de mente t have hørt på de der optagelser.

Podcasten hedder Emilie Meng-mysteriet.


Det er meget mystisk, hvad de har hørt. For tidslinjen passer ikke - så vidt jeg husker var det retsmedicinernes vurdering at Emilie var død ca. omkring det tidspunkt, hun forsvandt, dvs. lige omkring d. 10. juli. Det er den 7. oktober, at politimændene mener at kunne høre og kommunikere med hende gennem muren.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
HerErJeg
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5033

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf HerErJeg » 31. jul 2019, 13:31

Det er lidt som den udødelige sag om Madeleine McCann. Igen og igen og igen til hele verdens bevågenhed, det er nok også medvirkende til at andre folks tragedier preller af. Det er blevet for meget, og kun for at opnå opmærksomhed. Men det fjerner fokus fra andre, og mindst lige så relevante sager.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf kidkomb » 31. jul 2019, 13:38

JoyNips skrev:
Det er meget mystisk, hvad de har hørt. For tidslinjen passer ikke - så vidt jeg husker var det retsmedicinernes vurdering at Emilie var død ca. omkring det tidspunkt, hun forsvandt, dvs. lige omkring d. 10. juli. Det er den 7. oktober, at politimændene mener at kunne høre og kommunikere med hende gennem muren.

Ja, det synes jeg også. Men nogen må da have hørt de optagelser igennem? Nogle professionelle indenfor aflytninger og lydoptagelser.
Ligesom dem der hørte den der optagelse af politimanden der sagde "perle" (Ah, hva'?).
Hvis der virkelig foreligger optagelser af en pige der kan svare på kontrolspørgsmålene, men det IKKE er Emilie Meng, så er der da nogen der i dén grad bør retsforfølges og straffes! Tænk at fabrikere sådan noget :shock:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Aima » 31. jul 2019, 13:41

JoyNips skrev:
Aima skrev:
kidkomb skrev:
icelady skrev:De har fundet Emilie.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-25-emilie-meng-fundet-doed


Man må jo næsten gå ud fra, der ligger en forbrydelse bag. Sørgeligt. :(

Undskyld for at hive en ældgammel historie op. Men det påvirker mig at de laver click-bait på Facebook, hvor der står at der er optagelser hvor man tydeligt kan høre en pige sige hun er Emilie Meng gennem væggen hos naboen til den mand, hvis hus blev ransaget 5 gange. Det løber mig iskoldt ned ad ryggen.
Er det virkelig sandt? Nej, vel?


Jeg har ikke set overskriften, men det lyder ulækkert med click-bait. Jeg tænker, aktualiteten afstedkommer af, at BT har lavet en podcast-serie om sagen. De to seneste afsnit har handlet om, at en kvinde i Korsør, fra sin garage, i tiden efter Emilie Meng forsvandt, var overbevist om, hun hørte lyde gennem muren. Hun påstod bl.a. at kunne høre en ung kvindestemme der sagde, hun hed Emilie, kaldte på sin mor mm.

Kvinden løsnede en mursten i væggen, lagde sin mobil ind i hullet og lavede nogle lydoptagelser af lydende, som hun gik til politiet med. Senere lagde hun også professionelt optageudstyr derind, og på et tidspunkt mødes hun, blandt andre, med to kriminalbetjente, som også mener at kunne høre Emilie på optagelserne. Kvinden har bl.a. fået, hvad de mente var Emilie, til at svare på nogle kontrolspørgsmål såsom “hvad hedder din lillebror?” osv.

Huset ved siden af bliver i alt ransaget fem gange, og de går også hele kloaksystemet under bygningen igennem. De finder intet og manden der bor der bliver renset for enhver mistanke. Kvinden derimod blev tidligere på året dømt for ulovlig overvågning.

Ingen har btw. et svar på, hvilke lyde det var, de mente t have hørt på de der optagelser.

Podcasten hedder Emilie Meng-mysteriet.


Det er meget mystisk, hvad de har hørt. For tidslinjen passer ikke - så vidt jeg husker var det retsmedicinernes vurdering at Emilie var død ca. omkring det tidspunkt, hun forsvandt, dvs. lige omkring d. 10. juli. Det er den 7. oktober, at politimændene mener at kunne høre og kommunikere med hende gennem muren.


For god ordens skyld, så er det ikke politimændene der mener, de kan kommunikere med hende, det er damen i huset og måske nogle typer fra en af de der foreninger/grupper der leder efter hende. Efterfølgende mødes de så, bl.a. med de to betjente, som hører optagelserne og bekræfter, at de hører det samme, altså at pigen er der og kommunikerer.

Men ja, altså hvad der er på de optagelser er godt nok noget mystisk. Efterforskerne har udelukket at Emilie Meng nogensinde har opholdt sig i huset.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"