Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

MODERATOR

Indlægaf Fru Sunshine » 9. okt 2015, 13:15

Kunne I ikke være søde at fjerne nicket på gutten, der forsøger at hverve medlemmer?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf englishchannel » 12. okt 2015, 08:29

Jeg synes faktisk, at det er vildt upassende, at vores håndværkere larmer tidligt om morgenen. En ting er naturlige arbejdslyde, men fra de møder kl. 7, spilles der høj musik, der gungres op og ned ad trappen og de råber meget højt til hinanden. Jeg ved ikke, om de ikke tænker over, at mange mennesker faktisk gerne vil sove til senere end kl. 7 i deres efterårsferie og at det derfor kunne være en idé lige at tone larmen en anelse ned, eller om de bare er røvligeglade med at de vækker andre.

Og det er ikke bare i dag. Det er konsekvent hver gang, at der er håndværkere hos os. De møder altid kl. 7 og der er altid unødvendig larm fra morgenstunden.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 08:43

englishchannel skrev:Jeg synes faktisk, at det er vildt upassende, at vores håndværkere larmer tidligt om morgenen. En ting er naturlige arbejdslyde, men fra de møder kl. 7, spilles der høj musik, der gungres op og ned ad trappen og de råber meget højt til hinanden. Jeg ved ikke, om de ikke tænker over, at mange mennesker faktisk gerne vil sove til senere end kl. 7 i deres efterårsferie og at det derfor kunne være en idé lige at tone larmen en anelse ned, eller om de bare er røvligeglade med at de vækker andre.

Og det er ikke bare i dag. Det er konsekvent hver gang, at der er håndværkere hos os. De møder altid kl. 7 og der er altid unødvendig larm fra morgenstunden.


Jeg forhøjer med håndværkere, der hverken overholder aftaler eller giver besked.
Det er nu 14 dage siden, at jeg blev bedt om at aflevere nøgle eller være hjemme to dage i tidsrummet 7-15. De kom aldrig. Dagen efter fik jeg besked om, at de ville komme den næste dag. De kom stadig ikke. Jeg mener, at der siden da har været en morgen, hvor de uanmeldt bankede på mit stuevindue (plejer man i øvrigt ikke at henvende sig via hovddøren?), men hvor jeg var i bad og derfor ikke kunne lukke op. Siden har jeg intet hørt fra dem, og jeg er SÅ glad for, at de ikke har min nøgle.
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf girl_beat » 12. okt 2015, 08:53

Jeg synes bare, at mandage er upassende og burde gå hjem og blive der til tirsdag... :træt:
6
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kyle » 12. okt 2015, 08:54

Jeg synes det er upassende, at der er så isnende koldt på mit arbejde, fordi vores udlejer ikke har tændt for varmen endnu. Brrrrr.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 10:02

Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.
DET KAN MAN IKKE. Jeg skal hente min mand i lufthavnen onsdag aften og vi skal i sommerhus i Ebeltoft på fredag.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36796

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 12. okt 2015, 10:08

Fru Sunshine skrev:Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.
DET KAN MAN IKKE. Jeg skal hente min mand i lufthavnen onsdag aften og vi skal i sommerhus i Ebeltoft på fredag.


Snestorm??? :8: :8:
Hvilken vejrudsigt kigger du på?

Edit: Det er vel i Norge de melder snestorm, right? :blush:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 10:41

Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Upassende, at den grønlandske kulde åbenbart ikke kan finde ud af at blive i Grønland, så der er varslet snestorm onsdag.
DET KAN MAN IKKE. Jeg skal hente min mand i lufthavnen onsdag aften og vi skal i sommerhus i Ebeltoft på fredag.


Snestorm??? :8: :8:
Hvilken vejrudsigt kigger du på?

Edit: Det er vel i Norge de melder snestorm, right? :blush:

Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 10:52

Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:05

Sophaya skrev:Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.

Kan man få det ud af at barbere armhulerne? Gad vide, hvad de så siger om os, der også barberer ben?
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:08

Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.


Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:10

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.


Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.

Jeg kan ikke huske det.
Det var i hvert fald noget via FB.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophaya » 12. okt 2015, 11:13

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes det er upassende når folk prøver at trække ned over hovedet på mig, at jeg barberer mig under armene fordi samfundet siger jeg skal og at det er synd for mig, og at jeg nok ikke hviler i mig selv når jeg ikke kan sige fra og lade håret gro. Bare nej.

Kan man få det ud af at barbere armhulerne? Gad vide, hvad de så siger om os, der også barberer ben?


Åbenbart. Jeg turde slet ikke sige noget om hvad jeg gør på resten af kroppen.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lækre Arne » 12. okt 2015, 11:44

Sindsygt upassende at jeg blevet slået/dasket ud efter (og råbt af) af en medcyklist for at ringe med klokken og ville overhale.
Situationen er således:
Jeg kommer kørende over Torvegade på Christianshavn, mod Amager, forrest i en række af cyklister, i en grøn bølge. Vi nærmer os fodgængerovergangen der ikke er lysreguleret. Jeg ser at en bus og lastbil holder på kørebanen for at lade en far og hans søn passere vejen fra en mindre sidevej, de krydser hele vejbanen ca. 30 meter FØR fodgængerovergangen. Barnet er nybegynder og trækker på ingen måde til højre da de kører ind på cyklerstien, og faren dækker ham op længere og længere mod venstre, de kører sådan de næste ca. 40 meter. Jeg overvejede et sekund om de var turister der ikke vidste at de skulle trække ind. Dem er der en del af i Kbh :P Anyway, jeg ringer med klokken, og kører langsomt op på siden af faren, med flere cyklister i hælene og kan se andre cyklister, på nippet til at overhale drengen indenom. Wtf, i øvrigt??
I forbifarten siger jeg (stille og roligt) at de skal trække ind.
Så får jeg et slag på armen og han brøler af mig: " KAN DU FOR FANDEN IKKE SE AT DET ER ET LILLE BARN?".
Jeg kunne godt se at han nok var helt forskrækket over at de måske var blevet overrasket af de der busser, så jeg kigger bare flere gange på ham helt roligt og siger at det er ok. Helt ok, prøvede at glatte lidt ud forstås :genert: Så faldt han heldigvis ned. Han var virkelig vred.
Men hvad fuck er det for en opførsel at udvise foran sit barn. Slå et andet menneske? Råbe på den måde? Hvis jeg ikke havde været sikker på min cykel, kunne jeg have væltet direkte ud på kørebanen.

Og så skulle han i øvrigt hellere lære sit barn at bruge en fodgængerovergang, eller evt. bare et lysreguleret kryds næste gang de skal ud og øve i trafikken.
Åndsvage bonghovede altså.
Han kiggede mig ikke engang i øjnene da jeg prøvede at glatte situationen ud. Bøjede bare nakken og kiggede på asfalten. Suuuper forbillede :gogo:
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 12. okt 2015, 11:46

Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.


Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.

Jeg kan ikke huske det.
Det var i hvert fald noget via FB.


En på min FB har slået denne op... Men kan ikke finde nogen datomærkning, og det ligner ikke nogen specielt seriøs nyhedsside. Jeg tror, du kan tage det helt roligt.

http://kallus.dk/snestorm-rammer-danmar ... t-ramt-377
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"