Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:59

Karkluden skrev:
Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.

I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.

Jamen jeg bliver da også en smule fornærmet over at høre, at min mand åbenbart er både uhygiejnisk og grim - altså lige indtil min fornuft fortæller mig, at jeg jo ved bedre :-D
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 12:51

Arh, kvinder stiller jo altid urimelige krav ... men ender alligevel med at tage de mænd, der er :gammel:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 13:06

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:[...]For mig signalerer sådan et opslag tre ting:
[...]
- Oprindelige mennesker kan ikke finde ud af at handle selv og er derfor afhængige af, at hvide venstreorienterede med hjertet på det rette sted klarer ærterne for dem [...]

Bliver du ikke ind imellem lidt upopulær i de EL/Alternative kredse, du færdes i? :)

DetSorteCirkus skrev:Som på den ene side efterkommer af et indianersamfund, der slæbte "deres Columbus" til døde bag en hest, da mandens agenda efter kort tid gik op for dem [...]

Hvad hentyder dette til?


Det hentyder til dette: https://en.wikipedia.org/wiki/Gaitana#P ... .C3.B1asco
Det er svært at finde gode netsider om emnet, medmindre man forstår spansk, så du må nøjes med lidt noteløst Wikipedia.

Jeg tror egentlig ikke, at mine holdninger er så usædvanlige ige :) Den del af det rød-grønne landskab, som har en mere nuanceret indsigt i samfundsforhold, er bare ofte mere usynlige end den, der føler en masse og altid synes, at det er synd for nogen.

Edit: Nuanceret skulle der selvfølgelig stå.
Senest rettet af DetSorteCirkus 12. okt 2015, 13:18, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf computermus » 12. okt 2015, 13:31

At visse hundeejere tror at de bare kan lade deres hunde gå ind på en grund, der er omkranset af et lavt hegn,og skide.
Selvom hegnet og huset burde sige vedkommende at dette er privat grund.
Det gør visse personer da bare alligevel,for hunden skal jo have lov alt (næsten).
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 12. okt 2015, 14:40

computermus skrev:At visse hundeejere tror at de bare kan lade deres hunde gå ind på en grund, der er omkranset af et lavt hegn,og skide.
Selvom hegnet og huset burde sige vedkommende at dette er privat grund.
Det gør visse personer da bare alligevel,for hunden skal jo have lov alt (næsten).


Hvad må man ikke sige her? Lyder mere som et indlæg, der skulle have ligget i "Hvad irriterer dig grænseløst?"-tråden.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. okt 2015, 16:45

ManicNinja skrev:
computermus skrev:At visse hundeejere tror at de bare kan lade deres hunde gå ind på en grund, der er omkranset af et lavt hegn,og skide.
Selvom hegnet og huset burde sige vedkommende at dette er privat grund.
Det gør visse personer da bare alligevel,for hunden skal jo have lov alt (næsten).


Hvad må man ikke sige her? Lyder mere som et indlæg, der skulle have ligget i "Hvad irriterer dig grænseløst?"-tråden.

Præcis.
Det er katte man ikke må sige sådan om :rulle:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2015, 18:58

Når man utallige gange har været inviteret hos andre til mad og drikke og det hele, og når man er voksne og færdiguddannede og vellønnede, så beder man ikke sine venner om selv at medbringe vin til middag lørdag aften.

Hold nu kæft, hvor er nogen mennesker bare nærige!
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 12. okt 2015, 20:59

kidkomb skrev:
ManicNinja skrev:
computermus skrev:At visse hundeejere tror at de bare kan lade deres hunde gå ind på en grund, der er omkranset af et lavt hegn,og skide.
Selvom hegnet og huset burde sige vedkommende at dette er privat grund.
Det gør visse personer da bare alligevel,for hunden skal jo have lov alt (næsten).


Hvad må man ikke sige her? Lyder mere som et indlæg, der skulle have ligget i "Hvad irriterer dig grænseløst?"-tråden.

Præcis.
Det er katte man ikke må sige sådan om :rulle:



Hov. Det var ikke heeeelt det, jeg sagde, du. Dét synspunkt står du selv på mål for, unge dame! :naughty:

;)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. okt 2015, 21:03

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:
ManicNinja skrev:
computermus skrev:At visse hundeejere tror at de bare kan lade deres hunde gå ind på en grund, der er omkranset af et lavt hegn,og skide.
Selvom hegnet og huset burde sige vedkommende at dette er privat grund.
Det gør visse personer da bare alligevel,for hunden skal jo have lov alt (næsten).


Hvad må man ikke sige her? Lyder mere som et indlæg, der skulle have ligget i "Hvad irriterer dig grænseløst?"-tråden.

Præcis.
Det er katte man ikke må sige sådan om :rulle:



Hov. Det var ikke heeeelt det, jeg sagde, du. Dét synspunkt står du selv på mål for, unge dame! :naughty:

;)


Det var ikke for, at skyde dig noget i skoene. Jeg står absolut på mål for den holdning.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. okt 2015, 21:04

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.

I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.

Jamen jeg bliver da også en smule fornærmet over at høre, at min mand åbenbart er både uhygiejnisk og grim - altså lige indtil min fornuft fortæller mig, at jeg jo ved bedre :-D

Altså skæg ER uhygiejnisk. Det er bevist flere gange.
Og jeg siger ikke, din mand eller andre mænd er grimme, jeg siger, at skægget er grimt. Jeg har flere bekendte, hvor jeg virkelig synes, deres kærester er nogle pæne mænd - skægget er bare grimt.
Ligesom man kan synes rødt hår eller sorte kjoler er.
Det er jo ikke en sag, man kan have ret i. Jeg synes, skæg er grimt, andre synes, det er pænt. Der er lidt til alle så :)
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. okt 2015, 21:06

Aima skrev:
Karkluden skrev:I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.


Men hvis det er sådan der, altså 'grimt, ubehageligt og uhygiejnisk', du, selvom det er generelt, omtaler skæg, forstår jeg nu godt, man kan føle sig stødt af det, hvis man selv eller ens kæreste har skæg.

Jeg sad engang til en fest, hvor en dude forklarede noget om, hvorfor det ikke blev til noget mellem ham og en kvinde der vistnok crushede ret meget på ham, det skyldtes hendes overvægt, for han 'tændte simpelthen bare af på alt det fedt' plus andre vægtkommentarer jeg ikke husker ordret, der var et par overvægtige i selskabet, og stemningen blev egentligt nok sådan ret akavet, for selvom hans kommentarer ikke handlede om dem, følte de sig jo alligevel lidt ramt. Det forstår jeg egentlig godt, også selvom han jo sikkert synes de er skidesøde og fine alligevel.

Det er det heller ikke. Der bruger jeg ord som "jeg bryder mig ikke så meget om skæg, så det passer jo fint, at min kæreste ikke har så meget" eller "skæg er ikke lige mig". Så får jeg ofte kommentaren "det er bare, fordi din kæreste ikke er rigtig mand". Så næh, jeg synes egentlig jeg siger det pænt i den virkelig verden, hvis nogen spørger.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 12. okt 2015, 21:11

Karkluden skrev:
Aima skrev:
Karkluden skrev:I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.


Men hvis det er sådan der, altså 'grimt, ubehageligt og uhygiejnisk', du, selvom det er generelt, omtaler skæg, forstår jeg nu godt, man kan føle sig stødt af det, hvis man selv eller ens kæreste har skæg.

Jeg sad engang til en fest, hvor en dude forklarede noget om, hvorfor det ikke blev til noget mellem ham og en kvinde der vistnok crushede ret meget på ham, det skyldtes hendes overvægt, for han 'tændte simpelthen bare af på alt det fedt' plus andre vægtkommentarer jeg ikke husker ordret, der var et par overvægtige i selskabet, og stemningen blev egentligt nok sådan ret akavet, for selvom hans kommentarer ikke handlede om dem, følte de sig jo alligevel lidt ramt. Det forstår jeg egentlig godt, også selvom han jo sikkert synes de er skidesøde og fine alligevel.

Det er det heller ikke. Der bruger jeg ord som "jeg bryder mig ikke så meget om skæg, så det passer jo fint, at min kæreste ikke har så meget" eller "skæg er ikke lige mig". Så får jeg ofte kommentaren "det er bare, fordi din kæreste ikke er rigtig mand". Så næh, jeg synes egentlig jeg siger det pænt i den virkelig verden, hvis nogen spørger.


Ah, ok. Fair nok. Det der synes jeg egentlig også er sært så. Altså at du ikke får anerkendt din præference uden der bliver stillet spørgsmål til motivet, det er da sådan lidt... underkendende.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 21:12

Inspireret af Karkludens indlæg.
I min verden rangerer "Din kæreste er ikke rigtig mand" på linie med "Din kæreste er nigger" eller "Din kæreste er en luder".
Det syn på det udtryk må man helt sikkert ikke have mange steder, for så er man hysterisk, men heldigvis er mine venner af samme opfattelse som mig.
7
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. okt 2015, 21:15

Aima skrev:
Karkluden skrev:
Aima skrev:
Karkluden skrev:I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.


Men hvis det er sådan der, altså 'grimt, ubehageligt og uhygiejnisk', du, selvom det er generelt, omtaler skæg, forstår jeg nu godt, man kan føle sig stødt af det, hvis man selv eller ens kæreste har skæg.

Jeg sad engang til en fest, hvor en dude forklarede noget om, hvorfor det ikke blev til noget mellem ham og en kvinde der vistnok crushede ret meget på ham, det skyldtes hendes overvægt, for han 'tændte simpelthen bare af på alt det fedt' plus andre vægtkommentarer jeg ikke husker ordret, der var et par overvægtige i selskabet, og stemningen blev egentligt nok sådan ret akavet, for selvom hans kommentarer ikke handlede om dem, følte de sig jo alligevel lidt ramt. Det forstår jeg egentlig godt, også selvom han jo sikkert synes de er skidesøde og fine alligevel.

Det er det heller ikke. Der bruger jeg ord som "jeg bryder mig ikke så meget om skæg, så det passer jo fint, at min kæreste ikke har så meget" eller "skæg er ikke lige mig". Så får jeg ofte kommentaren "det er bare, fordi din kæreste ikke er rigtig mand". Så næh, jeg synes egentlig jeg siger det pænt i den virkelig verden, hvis nogen spørger.


Ah, ok. Fair nok. Det der synes jeg egentlig også er sært så. Altså at du ikke får anerkendt din præference uden der bliver stillet spørgsmål til motivet, det er da sådan lidt... underkendende.

Præcis. Derefter er jeg en gang eller to kommet til at sige, at jeg finder skæg grimt og uhygiejnisk, men har ligesom også erkendt, at det er ligeså barnligt som at sige, at min kæreste ikke er en rigtig mand. Så nu er jeg gået over til at sige, at nu sidder ens mandighed og selvfølelse jo ikke i skægget, og at vi begge er glade for at undvære det.
Herinde tillader jeg mig dog at sige, at jeg ikke bryder mig om det - og også bruge stærkere fraser.
Men jeg oplever meget i min omgangskreds, at hvis man ikke kan lide en eller anden diskurs, så skal det forsvares til døde. Et andet eksempel er, at jeg ikke ønsker at arbejde med børn eller på skadestue (sådan i det lange løb, kan sagtens gøre det i en periode) som sygeplejerske. Der hører jeg tit, at det må være, fordi jeg ikke er dygtig nok eller hader børn.
Jeg er virkelig dygtig både teoretisk, håndværksmæssigt og ift patienterne, og jeg kan godt lide børn. Det er bare ikke min drøm. Men det er uforståeligt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 21:17

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.

I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.

Jamen jeg bliver da også en smule fornærmet over at høre, at min mand åbenbart er både uhygiejnisk og grim - altså lige indtil min fornuft fortæller mig, at jeg jo ved bedre :-D

Altså skæg ER uhygiejnisk. Det er bevist flere gange.
Og jeg siger ikke, din mand eller andre mænd er grimme, jeg siger, at skægget er grimt. Jeg har flere bekendte, hvor jeg virkelig synes, deres kærester er nogle pæne mænd - skægget er bare grimt.
Ligesom man kan synes rødt hår eller sorte kjoler er.
Det er jo ikke en sag, man kan have ret i. Jeg synes, skæg er grimt, andre synes, det er pænt. Der er lidt til alle så :)

Det er da ikke uhygiejnisk, hvis det bliver holdt rent og pænt - men det kan selvfølgelig være fordi, A's er ret kort. Jeg har aldrig oplevet ham have madrester og sådan noget i skægget :badr:
Og præferencer er altid OK.
Jeg ved så ikke, hvordan jeg ville have det med fuldskæg, hvis det ikke lige sad på min gemal. Det har jeg aldrig sådan rigtigt spekuleret på.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"