Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22325
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52512

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf fisken80 » 8. okt 2015, 12:13

Suzan skrev:Jeg kendte en ung kvinde der tog opvasken med hjem til sine forældre, så den kunne få en tur i deres opvaskemaskine.
Hun pakkede simpelthen alt ned i en bærepose og kørte afsted med bussen :lol: :lol:

Aprpos opvaskemaskiner ville jeg virkelig gerne selv have råd til at have to:
En til at stille det snavsede ind i, og en jeg tog det rene ud fra.
Vupti, køkkenskabe er ikke nødvendige mere.



Lige da jeg læste det her, så tænkte jeg: "vil hun seriøst flytte det rene til en anden maskine? Så er det da lige så nemt at sætte på plads..." og SÅ faldt min 10-øre :lol:
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Delfin » 8. okt 2015, 12:26

Maoam skrev:
Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!


Jeg hørte første gang om det i et Jamie Oliver program for flere år siden.


Min veninde malkede allerede medisterpølse i start 90erne.




Jeg kan ikke lige komme på noget. Ethvert gærde kan sænkes for mig efterhånden. Målet helliger midlet og så kan den lillebitte smule overskud, jeg kan mønstre, buges til noget andet. Det gør lidt, at jeg ikke helt føler mig berettiget til at måbe over andres gærder.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Moxy-lady » 8. okt 2015, 15:16

En gammel kammerat købte de der kæmpe service-kasser fra Aida med porcelæn til 12 personer. Nogle gange vaskede han op, men det meste af tiden smed han det bare ud efterhånden som det var beskidt.

Og så fik han mad fra pizzaria hver dag.
0
My world 12-10-18 :lun:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Karkluden » 11. okt 2015, 23:21

Smiling_Goat skrev:Jeg kender én, hvis nærmeste supermarked ligger 850 m væk fra hendes adresse. Hun tager bussen.. Det er fuldstændigt absurd for mig.

Jeg kan måske forstå det hjem, hvis man har købt virkelig meget eller tungt ind, men da ikke derhen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Flora » 12. okt 2015, 17:21

Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Flora » 12. okt 2015, 19:40

Det minder mig om et andet af mine lave gærder. Madlavning. Egentlig foretrækker jeg at lave rigtig mad fra bunden, men det sker altså jævnligt alligevel at aftensmaden består af en måltidssalat, frostpizza eller anden færdigret. Det hjemmelavede smager bedre, men hvor er det dog skønt en gang imellem bare at smide et eller andet i mikroen og så slippe for madlavning og opvask.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Flora » 12. okt 2015, 20:20

Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 22:00

Flora skrev:Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.


Min far kan sagtens finde på at tage bilen for mindre distancer end det. Eller også cykler han.
Nu, hvor jeg tænker over det, tror jeg næsten aldrig, at jeg har set ham gå til og fra noget, medmindre han decideret er ude at spadsere.
Det er faktisk helt forrykt. At man gerne tager en gåtur på 2-3 km, men ikke kan gå op til købmanden, der ligger på samme lille villavej, som man selv bor på :stoned:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf hotlips » 12. okt 2015, 22:19

Flora skrev:Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.



Det tror jeg aldrig jeg har kendt nogen med bil der ikke gjorde,bortset fra min mor der bor ved søerne så det vil tage længere tid at finde parkering end at gå.
Jeg ville sikkert også selv gøre det også selvom jeg var normalt gående,man falder jo tit over noget mere end det man gik efter.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 22:23

Her er et i mine øjne vildt gærde, som jeg lige kom i tanke om.

En af mine veninders mor arbejder på hospital, og når hun havde julevagten, da min veninde og hendes bror var børn, troppede de og faderen op på hospitalet for at spise julemiddag, for hvordan skulle de dog ellers få andesteg, osv.?

Ja, faderen kunne jo sådan set have lært at lave det selv, men det faldt ham aldrig ind, selvom der immervæk må have været nogle juleaftener at øve sig i.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Neenah » 12. okt 2015, 22:58

Da min far var studerende var han kendt for at lave finten med at gemme al sin opvask i skabet indtil han fik gæster, så de kunne hjælpe til med at tage den.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Delfin » 12. okt 2015, 23:04

DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.


Min far kan sagtens finde på at tage bilen for mindre distancer end det. Eller også cykler han.
Nu, hvor jeg tænker over det, tror jeg næsten aldrig, at jeg har set ham gå til og fra noget, medmindre han decideret er ude at spadsere.
Det er faktisk helt forrykt. At man gerne tager en gåtur på 2-3 km, men ikke kan gå op til købmanden, der ligger på samme lille villavej, som man selv bor på :stoned:


Måske fordi det er tungt at slæbe tunge indkøbsposer hjem?
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 04:22

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Flora skrev:Mine forældre bor 1 km fra nærmeste supermarked. De tager bilen når de skal over at handle. Også selvom de kun skal have et par småting.


Min far kan sagtens finde på at tage bilen for mindre distancer end det. Eller også cykler han.
Nu, hvor jeg tænker over det, tror jeg næsten aldrig, at jeg har set ham gå til og fra noget, medmindre han decideret er ude at spadsere.
Det er faktisk helt forrykt. At man gerne tager en gåtur på 2-3 km, men ikke kan gå op til købmanden, der ligger på samme lille villavej, som man selv bor på :stoned:


Måske fordi det er tungt at slæbe tunge indkøbsposer hjem?


Købmanden bruges kun til min mors lottokuponer og ugeblade, så nej, sådan hænger det ikke sammen :) Store indkøb foretages én gang om ugen på en rundtur til 2-3 supermarkeder.
Det er ren vane og magelighed, hvis bilen bruges til købmandsture, og det siger han også selv.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Delfin » 13. okt 2015, 05:39

Ellers smager risalamande i bøtte fra Kløver glimrende.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 05:45

Allmost_Famous skrev:Der var engang et forældrepar, der havde medbragt pizzaer fra det lokale pizzeria til fællesspisning på skolen :D


Det nummer har vi også lavet til fællesspisning i vores søns børnehave :devil:

Fællesspsiningen startede kl.17 og ingen af os kunne nå at komme hjem inden. Så vi medbragte pizza, hvilket vakte stor lykke hos både børn og forældre. Det var faktisk det eneste der blev spist op :lol:


Lige for tiden springer vi over hvor gærdet er lavest, ved at spise købe-supper til aftensmad 2 gange i ugen. De der saltbomber som Mou laver :slem: Jeg gider ikke at stå og fedte med stavblenderen når jeg skriver eksamensprojekt.
1
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Livets forhold"