Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 15:14

Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Det var også langt væk. Hvor gammel er han?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 15:23

FruKuk skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Det var også langt væk. Hvor gammel er han?


Altså det er ikke fordi han sådan er en baby, men 10 år. Han har bare aldrig været alene med sin far i så mange dage og så langt væk, uden jeg kan slukke brand eller assistere på nogen måde. Men jeg tager i stiv arm mens han er her, og når taxien er kørt, så piver jeg nok :whine:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 16:25

Panton skrev:
FruKuk skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Det var også langt væk. Hvor gammel er han?


Altså det er ikke fordi han sådan er en baby, men 10 år. Han har bare aldrig været alene med sin far i så mange dage og så langt væk, uden jeg kan slukke brand eller assistere på nogen måde. Men jeg tager i stiv arm mens han er her, og når taxien er kørt, så piver jeg nok :whine:


Men 10 år er da heller ingen alder :kys: Læste dit første indlæg som om, at han skulle rejse til NY alene. Håber, at han får en skøn tur, og at du klarer dig.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 12. okt 2015, 16:51

^^selvom jeg ynker er jeg glad for lidt forståelse fra Jer, tak damer :worship:

far har det bare bedst med afmålte doser og daglig tid til sig selv og sådan. Han spurgte også om jeg ville med, men i og med jeg er opereret er det ligesom ikke muligt. Barnet ville også gerne afsted uden den strenge mor!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. okt 2015, 17:44

Allmost_Famous skrev:Nå, så måtte sønnike og jeg et smut forbi lægen.

Vi var ude at spise, og knægten fik pludselig voldsomt ondt i venstre side af maven. Han græd og græd og græd, og lægen ville godt se ham med det samme, selvom smerter i venstre side ikke umiddelbart tydede på blindtarmsbetændelse, men en så pludselig smerte skulle altså tjekkes. Vi kom ind lige med det samme, og lægen var rigtig sød. Det viser sig, at knægten har hævede lymfekirtler omkring tarmene, som altså giver den her smerte. Så længe der ikke er feber, er det altså "bare" smertestillende og gevaldig afslapning nogle dage, der skal til. Han fik besked på at lægge sig hjem på sofaen og se en masse film - dér scorede lægen lige nogle point hos den unge mand ;)

Sønnike har fødselsdag i morgen, så det er selvfølgelig lidt surt at skulle ligge foran fjerneren den dag. Vi havde planlagt en masse sjovt i morgen, som vi så nok skal have udskudt. Men så er det da heldigt nok, at det er efterårsferie, så det ikke skal udskydes for længe.


Æv Stakkels sønnike. Det lyder virkelig ikke som en rar omgang. Godt det "bare" var det.
Og god bedring med ham.

Men ikke mindst tillykke med i morgen :banan:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 12. okt 2015, 17:45

Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Øj jeg kan godt forstå dig. Hold op det må være skrækkeligt selvom man godt ved at det nok skal gå godt.
Hvor længe skal de være væk? Og hvordan gik det at sende afsted?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 17:47

På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 17:50

Så er betterøven puttet og jeg sidder med en kop kaffe og bander mit nye liv uden sukker langt væk :evil: Jeg ved godt, at jeg selv har valgt det, men de her aftener, hvor jeg normalt ville hygge med kage, chokolade og serier, bliver bare lidt triste, når der kun er serier og kaffe.

Men det har ellers været svært hyggeligt kun at have den lille hjemme. Vi har danset og hoppet og ingen skulle vente på tur eller være i vejen.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 17:52

Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.


Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 18:01

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.


Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:


Det er utroligt så meget hysteri, der kan være i sådan et lille menneske :lol:

Men hun har også været så sød i dag, hvor jeg ikke har været på toppen, og sagt 'så så lille mor, jeg passer på dig' og hentet saftevand (helt uden brok over den pink kop ikke var ren) og ostehaps til os. :love: :lun:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 18:07

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.


Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:


Det er utroligt så meget hysteri, der kan være i sådan et lille menneske :lol:

Men hun har også været så sød i dag, hvor jeg ikke har været på toppen, og sagt 'så så lille mor, jeg passer på dig' og hentet saftevand (helt uden brok over den pink kop ikke var ren) og ostehaps til os. :love: :lun:


Ja det er næsten som om, at der er lighedstegn mellem mængden af hys og mængden af kærlighed :lun:

Håber i øvrigt, at du snart er på toppen igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 18:15

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.


Åh ville ellers være smart, hvis væsken havde gjort dig immun overfor "efter puttetid vræleri". Herhjemme var det nej til plaster på imaginært sår, der udløste et hysanfald... Håber, at hun snart sover :kys:


Det er utroligt så meget hysteri, der kan være i sådan et lille menneske :lol:

Men hun har også været så sød i dag, hvor jeg ikke har været på toppen, og sagt 'så så lille mor, jeg passer på dig' og hentet saftevand (helt uden brok over den pink kop ikke var ren) og ostehaps til os. :love: :lun:


Ja det er næsten som om, at der er lighedstegn mellem mængden af hys og mængden af kærlighed :lun:

Håber i øvrigt, at du snart er på toppen igen.


Tak :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 12. okt 2015, 20:04

Rakel skrev:Vs for den yngste spørger til om den årlige børneundersøgelse er gået ok. Pædagogen lignede et ? da jeg sagde, at den tog vi ikke så nøje.
Nu skal hun ikke afsted derned de næste 4-8 uger alt efter vores planlægning, der er skubbet lidt ud af kurs efter dødsfald i familien.

Vi kan virkelig mærke, at det er vores barn nr 3 - men vi var vist hellere ikke overbevisende med de store med mindre at de skulle vaccineres - det har vi styr på - nå måske vi bare skal få bestilt tid hos lægen. Det jo da hyggeligt nok og kan nås til jul :jule:


Vi har kun "passet" de undersøgelser, der har lagt samtidig med vacciner.

Men det kan da godt være, at man burde. Hvor gammel var det nu, at lillesøster var?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. okt 2015, 20:39

Vi har altså heller ikke gået så meget op i de undersøgelser med de 2 mindste, nr. 4 er endda helt ude af trit med vaccinationerne, da de lige gik i glemmebogen, og lige vaccinationerne synes vi dog er vigtige. Ellers kan vi godt se om de trives både fysisk og psykisk, og om de er alderssvarende. De test lægen laver med dem giver jeg altså ikke meget for!

Vi skal dog snart afsted til en 5 års undersøgelse med nr. 3 der fylde i start juni, - mest afht. synet, som vi jo ikke på samme måde kan vurdere hvorvidt det fungerer helt optimalt. Men samtidig er vi ikke bekymrede.


Her bliver efterårsferien nydt! - de 2 små har været i BH i dag, og for nr. 3 der går i storbørns-børnehave et andet sted var det et skønt gensyn med deres tidligere fælles børnehave, så det var dejligt!
Jeg og de 2 store tog en tur i biffen, og de fik hver en feriebillet så de gik en tur og hentede "dimser" De var glade og tilfredse med en dag kun for dem. Mor her måtte dog lige markere sig, for de 2 knaldhætter finder stor fornøjelse i at genere hinanden mest muligt, så de fik at vide at det var nul ballade, ellers var der nogle andre børn der kunne overtage vores biobilletter kvit og frit.
Den store troede lige at han kunne være smart, for han mente jo kun de var reserveret og ikke betalt - men så blev der da ellers rettet ind ;)

Imorgen endnu en dag kun for store drenge, hvor de hver især har fået lov at invitere en ven med i svømmehallen, det glæder de sig meget til! skønt.

Og når vi skal i tivoli torsdag skal vi have nr. 3's højt savnede kæreste med, og hun skal med hjem på overnatning 2 nætter. Han har savnet hende vildt og inderligt siden vi flyttede for et år siden, og de har kun set hinanden en enkelt gang, til kæmpe glæde for begge.
Jeg glæder mig sådan til at fortælle ham det, han ved hun er tilbage på sjælland, efter et halvt år i jylland, og han ved de skal ses snart, men ikke hvornår, han bliver ellevild af lykke.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 12. okt 2015, 20:44

Rakel skrev:Vs for den yngste spørger til om den årlige børneundersøgelse er gået ok. Pædagogen lignede et ? da jeg sagde, at den tog vi ikke så nøje.
Nu skal hun ikke afsted derned de næste 4-8 uger alt efter vores planlægning, der er skubbet lidt ud af kurs efter dødsfald i familien.

Vi kan virkelig mærke, at det er vores barn nr 3 - men vi var vist hellere ikke overbevisende med de store med mindre at de skulle vaccineres - det har vi styr på - nå måske vi bare skal få bestilt tid hos lægen. Det jo da hyggeligt nok og kan nås til jul :jule:


Her blev yngstemanden 4 i marts, og vi har ikke fået ham forbi til tjek endnu :genert:
0

Tilbage til "Forældre"