Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 1. jan 2017, 14:13

Rimelige upassende unge mænd der hang ud af Burger Kings' vinduer ved Rådhuspladsen kl 23.59 og smed milkshake ud over folk som stod pakket til bristepunktet nedenunder.

Megaklamt at blive ramt af kan jeg afsløre. De fik en ret upassende håndgestus retur.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 1. jan 2017, 20:40

Ballademager skrev:Statusopdateringer, der beskriver opkast (i seneste tilfælde oven i købet i detaljer) er simpelthen så upassende... og ulækkert! Har folk intet filter?

Niks. På Facebook eksisterer filter kun på billeder. :D
4
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 2. jan 2017, 07:44

Smiling_Goat skrev:Min kærestes far bor hos os (lang historie) og nægter nærmest at forlade huset. Han er pensioneret og tilbringer al sin tid hjemme. Min kæreste har ihærdigt forsøgt at få ham til at besøge nogen nytårsaften, men det lykkedes aldrig. Manden enten kunne eller ville ikke forstå, at han ikke var helt velkommen, og blev ved med at holde fast på, at aftenen var ligegyldig for ham, så han havde intet imod at være alene.

Vi skulle selv have gæster (hvilket var grunden til faderen ikke var helt velkommen,) og da maden blev serveret, trissede han ud fra sit værelse og satte sig ved spisebordet som det mest selvfølgelige i verden (så meget for at være alene.) Herefter ville han tage et stykke kød, der svarede til minimum 1/4-del af kødet på 3,5 kg. Hvilket var lidt problematisk, eftersom det var et stykke, som flere var interesseret i (jeg var ikke én af dem,) og de endte med at måtte sige til ham, at der skulle deles, for han blev ved med at bedyre, at han sagtens kunne spise det :stoned:

Til gengæld endte han med at drikke så meget af rødvinen, at han "fik det dårligt" og var nødt til at slingre i seng kl. 22.30 :lol:

(Jeg trøster mig med, at han i det mindste havde en god aften, og så ikke skulle sidde helt alene, som han tydeligvis ikke var helt okay med alligevel.)


Hvis man bor sammen som familie så er man i mine øjne vildt upassende ved at holde fest når nogen ikke er velkomne. i særdeleshed når det er et gammelt menneske man på forhånd udmærket godt ved helst vil være hjemme.
Og ikke mindst at forvente nogen er okay med at være stuvet af vejen på deres værelse fordi man egentlig ikke gider have dem med.
18
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 2. jan 2017, 12:12

hotlips skrev:
Smiling_Goat skrev:Min kærestes far bor hos os (lang historie) og nægter nærmest at forlade huset. Han er pensioneret og tilbringer al sin tid hjemme. Min kæreste har ihærdigt forsøgt at få ham til at besøge nogen nytårsaften, men det lykkedes aldrig. Manden enten kunne eller ville ikke forstå, at han ikke var helt velkommen, og blev ved med at holde fast på, at aftenen var ligegyldig for ham, så han havde intet imod at være alene.

Vi skulle selv have gæster (hvilket var grunden til faderen ikke var helt velkommen,) og da maden blev serveret, trissede han ud fra sit værelse og satte sig ved spisebordet som det mest selvfølgelige i verden (så meget for at være alene.) Herefter ville han tage et stykke kød, der svarede til minimum 1/4-del af kødet på 3,5 kg. Hvilket var lidt problematisk, eftersom det var et stykke, som flere var interesseret i (jeg var ikke én af dem,) og de endte med at måtte sige til ham, at der skulle deles, for han blev ved med at bedyre, at han sagtens kunne spise det :stoned:

Til gengæld endte han med at drikke så meget af rødvinen, at han "fik det dårligt" og var nødt til at slingre i seng kl. 22.30 :lol:

(Jeg trøster mig med, at han i det mindste havde en god aften, og så ikke skulle sidde helt alene, som han tydeligvis ikke var helt okay med alligevel.)


Hvis man bor sammen som familie så er man i mine øjne vildt upassende ved at holde fest når nogen ikke er velkomne. i særdeleshed når det er et gammelt menneske man på forhånd udmærket godt ved helst vil være hjemme.
Og ikke mindst at forvente nogen er okay med at være stuvet af vejen på deres værelse fordi man egentlig ikke gider have dem med.


Og det er selvfølgelig fair nok.

Men synes det er vildt at mene at man bør sætte sit liv på hold, hvis man gør nogen en tjeneste (ved at lade dem bo hos sig).
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 2. jan 2017, 15:34

Det er pisse upassende, at december går så hurtigt. Det er upassende, at ferien er slut.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 2. jan 2017, 16:05

Lismaens skrev:Jeg finder det aldeles upassende at det åbenbart er mere reglen end undtagelsen at ens sagsbehandler ansøger om venskab på Facebook, hvis man af éen eller anden grund er kommet på offentlig forsørgelse, det være sig kontanthjælp, ressourceydelse, flex usw. Nogle er endda så emsige at de "straffer" folk, hvis de bliver afvist, eller fjernet. Enten ved at lege tøsefornærmede og undgår folks forsøg på kontakt, ved at nedsætte ydelsen uden nærmere information, ved at skrive truende beskeder på messenger, hvor de "kræver" at blive lukket ind igen.

What? :nerve:
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 2. jan 2017, 16:08

Lismaens skrev:Jeg finder det aldeles upassende at det åbenbart er mere reglen end undtagelsen at ens sagsbehandler ansøger om venskab på Facebook, hvis man af éen eller anden grund er kommet på offentlig forsørgelse, det være sig kontanthjælp, ressourceydelse, flex usw. Nogle er endda så emsige at de "straffer" folk, hvis de bliver afvist, eller fjernet. Enten ved at lege tøsefornærmede og undgår folks forsøg på kontakt, ved at nedsætte ydelsen uden nærmere information, ved at skrive truende beskeder på messenger, hvor de "kræver" at blive lukket ind igen.

:nerve:

Det har jeg godt nok aldrig oplevet, og heldigvis for det da! Det er godt nok usselt, især hvis det er "udsatte" personer, der ikke magter at klage eller gå videre med det, det går ud over!
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 2. jan 2017, 16:16

Lismaens skrev:Jeg har været medlem af en gruppe for fibromyalgi i er par måneder nu og jeg har efterhånden læst det en del gange derinde. Og også i en anden gruppe for udsatte. Det er simpelthen skræmmende, netop fordi de er udsatte og ikke hverken tør at sige fra eller til af frygt for sanktioner.


Det er simpelthen fucked. Jeg er midlertidigt i en situation, hvor jeg har sagsbehandler tilknyttet, og hvis noget lignende skete for mig, ville jeg sætte himmel og hav plus mit ret store journalistnetværk i bevægelse. Men jeg kan forestille mig, at hvis man er i en langt mere sårbar situation, så har man ikke ressourcerne til andet end at blive skræmt. Stakkels mennesker.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 2. jan 2017, 16:34

Lismaens skrev:Jeg finder det aldeles upassende at det åbenbart er mere reglen end undtagelsen at ens sagsbehandler ansøger om venskab på Facebook, hvis man af éen eller anden grund er kommet på offentlig forsørgelse, det være sig kontanthjælp, ressourceydelse, flex usw. Nogle er endda så emsige at de "straffer" folk, hvis de bliver afvist, eller fjernet. Enten ved at lege tøsefornærmede og undgår folks forsøg på kontakt, ved at nedsætte ydelsen uden nærmere information, ved at skrive truende beskeder på messenger, hvor de "kræver" at blive lukket ind igen.

What, det har jeg aldrig været udsat for, eller hørt om før :nerve:
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 2. jan 2017, 16:36

Lismaens skrev:Jeg har været medlem af en gruppe for fibromyalgi i er par måneder nu og jeg har efterhånden læst det en del gange derinde. Og også i en anden gruppe for udsatte. Det er simpelthen skræmmende, netop fordi de er udsatte og ikke hverken tør at sige fra eller til af frygt for sanktioner.


Sommetider tror jeg, man skal tage den slags med et gran salt. Jeg er selv medlem af nogle diagnose-netværksgrupper på FB, og jeg sporer en tydelig tendens til, at ting "smitter". Jeg har af samme årsag forladt nogle af de værste, fordi jeg bare ikke magter al den jammerdal.
Der går på en eller anden måde sport i at overtage symptomer og grimme oplevelser i sundhedssystem og i kommunerne, og helst også overgå hinanden, så måske er det startet med en enkelt ekstremt uheldig sagsbehandler som nogle stykker har været i kløerne på (ikke at det er i orden heller), og så er der pludselig ti andre, som har oplevet det samme, og så breder det sig ellers som ringe i vandet. Hvis historien/erne holder vand, ville jeg indgive en officiel klage over vedkommende sagsbehandler.
9
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave

Indlægaf Delfin » 2. jan 2017, 17:13

Lismaens skrev:
Det er lidt henad det samme i disse grupper. Det er ren negativitet og selv-ynk, det er yderst sjældent at der er positive opslag. Og det smitter! Alle dem der laver opslag om der ikke var liiige vel meget selvynk, bliver bedt om at melde sig ud. :D Men jeg ser det ikke kun i diagnosegrupperne. Og jeg tror faktisk på dem, når de skriver om de her oplevelser med systemet.


Haha ja og så får man smidt i nakken på vej ud, at man nok ikke er så syg så. Jeg er nu gået selv, men jeg har set andre blive kylet ud på den måde. :D
Jeg er også medlem af en gruppe for kvinder i overgangsalder. Du drømmer ikke om, hvad overgangsalderen kan være skyld i af gebrækkeligheder, og hvis man tillader sig at spørge, om de ikke burde få undersøgt, om deres ledsmerter måske i stedet skyldes slidgigt, så skal du se drama :8:

Jeg er fuldtud klar over, at der er nogle, der har problemer med systemet, og at der er enorm forskel fra kommune til kommune. Jeg har selv været der gennem en næsten 3-årig periode for nogle år siden, og det var hæsligt, men jeg må indrømme, at jeg stiller mig lidt tvivlende overfor nogle af de fortællinger, jeg også er stødt på undervejs.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 2. jan 2017, 17:24

Lismaens skrev:Jeg finder det aldeles upassende at det åbenbart er mere reglen end undtagelsen at ens sagsbehandler ansøger om venskab på Facebook, hvis man af éen eller anden grund er kommet på offentlig forsørgelse, det være sig kontanthjælp, ressourceydelse, flex usw. Nogle er endda så emsige at de "straffer" folk, hvis de bliver afvist, eller fjernet. Enten ved at lege tøsefornærmede og undgår folks forsøg på kontakt, ved at nedsætte ydelsen uden nærmere information, ved at skrive truende beskeder på messenger, hvor de "kræver" at blive lukket ind igen.


WTF :nerve:
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2017, 21:33

Delfin skrev:
Lismaens skrev:
Det er lidt henad det samme i disse grupper. Det er ren negativitet og selv-ynk, det er yderst sjældent at der er positive opslag. Og det smitter! Alle dem der laver opslag om der ikke var liiige vel meget selvynk, bliver bedt om at melde sig ud. :D Men jeg ser det ikke kun i diagnosegrupperne. Og jeg tror faktisk på dem, når de skriver om de her oplevelser med systemet.


Haha ja og så får man smidt i nakken på vej ud, at man nok ikke er så syg så. Jeg er nu gået selv, men jeg har set andre blive kylet ud på den måde. :D
Jeg er også medlem af en gruppe for kvinder i overgangsalder. Du drømmer ikke om, hvad overgangsalderen kan være skyld i af gebrækkeligheder, og hvis man tillader sig at spørge, om de ikke burde få undersøgt, om deres ledsmerter måske i stedet skyldes slidgigt, så skal du se drama :8:

Jeg er fuldtud klar over, at der er nogle, der har problemer med systemet, og at der er enorm forskel fra kommune til kommune. Jeg har selv været der gennem en næsten 3-årig periode for nogle år siden, og det var hæsligt, men jeg må indrømme, at jeg stiller mig lidt tvivlende overfor nogle af de fortællinger, jeg også er stødt på undervejs.


Det gjorde jeg også indtil jeg deltog i et møde hvor sagsbehandleren var tydeligt fuld og i ramme alvor bad borgeren om at begynde at samle flasker.
Efter den oplevelse skal der en del til før jeg anser en given udtalelse eller opførsel for usandsynlig.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave

Indlægaf Delfin » 2. jan 2017, 23:13

bluetof1 skrev:
Delfin skrev:
Lismaens skrev:
Det er lidt henad det samme i disse grupper. Det er ren negativitet og selv-ynk, det er yderst sjældent at der er positive opslag. Og det smitter! Alle dem der laver opslag om der ikke var liiige vel meget selvynk, bliver bedt om at melde sig ud. :D Men jeg ser det ikke kun i diagnosegrupperne. Og jeg tror faktisk på dem, når de skriver om de her oplevelser med systemet.


Haha ja og så får man smidt i nakken på vej ud, at man nok ikke er så syg så. Jeg er nu gået selv, men jeg har set andre blive kylet ud på den måde. :D
Jeg er også medlem af en gruppe for kvinder i overgangsalder. Du drømmer ikke om, hvad overgangsalderen kan være skyld i af gebrækkeligheder, og hvis man tillader sig at spørge, om de ikke burde få undersøgt, om deres ledsmerter måske i stedet skyldes slidgigt, så skal du se drama :8:

Jeg er fuldtud klar over, at der er nogle, der har problemer med systemet, og at der er enorm forskel fra kommune til kommune. Jeg har selv været der gennem en næsten 3-årig periode for nogle år siden, og det var hæsligt, men jeg må indrømme, at jeg stiller mig lidt tvivlende overfor nogle af de fortællinger, jeg også er stødt på undervejs.


Det gjorde jeg også indtil jeg deltog i et møde hvor sagsbehandleren var tydeligt fuld og i ramme alvor bad borgeren om at begynde at samle flasker.
Efter den oplevelse skal der en del til før jeg anser en given udtalelse eller opførsel for usandsynlig.


Nogle af er nøgleordet
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave

Indlægaf bluetof1 » 2. jan 2017, 23:35

Delfin skrev:
bluetof1 skrev:
Delfin skrev:
Lismaens skrev:
Det er lidt henad det samme i disse grupper. Det er ren negativitet og selv-ynk, det er yderst sjældent at der er positive opslag. Og det smitter! Alle dem der laver opslag om der ikke var liiige vel meget selvynk, bliver bedt om at melde sig ud. :D Men jeg ser det ikke kun i diagnosegrupperne. Og jeg tror faktisk på dem, når de skriver om de her oplevelser med systemet.


Haha ja og så får man smidt i nakken på vej ud, at man nok ikke er så syg så. Jeg er nu gået selv, men jeg har set andre blive kylet ud på den måde. :D
Jeg er også medlem af en gruppe for kvinder i overgangsalder. Du drømmer ikke om, hvad overgangsalderen kan være skyld i af gebrækkeligheder, og hvis man tillader sig at spørge, om de ikke burde få undersøgt, om deres ledsmerter måske i stedet skyldes slidgigt, så skal du se drama :8:

Jeg er fuldtud klar over, at der er nogle, der har problemer med systemet, og at der er enorm forskel fra kommune til kommune. Jeg har selv været der gennem en næsten 3-årig periode for nogle år siden, og det var hæsligt, men jeg må indrømme, at jeg stiller mig lidt tvivlende overfor nogle af de fortællinger, jeg også er stødt på undervejs.


Det gjorde jeg også indtil jeg deltog i et møde hvor sagsbehandleren var tydeligt fuld og i ramme alvor bad borgeren om at begynde at samle flasker.
Efter den oplevelse skal der en del til før jeg anser en given udtalelse eller opførsel for usandsynlig.


Nogle af er nøgleordet


Det, jeg mener er, at selv de historier hvor jeg før ville tænke "så er det vist heller ikke værre!", dem er jeg tilbøjelig til at tage alvorligt efter ovennævnte oplevelse.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"