Bad moms - Når der er plads til forbedring

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 2. jan 2017, 19:52

Evapeva skrev:Og det er lige præcis på grund af (fordomme om) larm, kaos og masser af buler/skrammer, at vi ikke har turdet kaste os ud i det.

Som det allerede er nævnt, så forventes det, at man har børnene under tæt opsyn (ikke?). Jeg er hverken bygget :genert: eller gearet til at hoppe med rundt på rutsjebaner eller klatrestativer. Hvis I forstår. :blush: Jeg er netop strikke-mor, der gerne vil sidde med sin kaffe og kigge på. Er det overhovedet muligt?


I sommers blev vi nødt til at være med rundt derinde, fordi han var nogle cm for kort til selv at kunne kravle op af de legeting han syntes var aller mest sjove. Nu er han stor nok til dem alle, så jeg har en bog med og kaffe (og slik, men det er god gemt i tasken og bliver kun spist når ungen ikke kan se det - apropos bad mom :-D ) og så kommer han hen når der er noget eller han ønsker opmærksomhed. Omkring spisetid plejer jeg lige at lede efter ham og tvinge ham til at sidde stille i fem minutter og få møvet så meget rugbrød i ham som jeg kan nå inden han løber igen. Yderligere har legeland den bonus at barn er rigtig godt træt når man kommer hjem.
9
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf ajnaM » 2. jan 2017, 20:47

Jeg synes bare, det er helt forfærdeligt, hele det der multifarvede plastic-setup, den dårlige kaffe (og at man ikke må medbringe noget, men er tvunget til at købe deres dårlige og overprized mad og drikkevarer) og - indrømmet - de andre børn, der efter min erfaring typisk er højtråbende møgunger, hvis forældre tydeligvis ikke kunne holde ud at være sammen med i hjemmet længere og derfor har slæbt med i legeland.

Jeg har været der to gange, og begge gange har jeg set børn, hvor forældrene på ingen måde har været til stede, mens børnene har raseret dele af legelandet, skubbet andre børn osv. :tie:

Jeg ville foretrække en tur i svømmehallen any day, og jeg hader svømmehallen. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf ajnaM » 2. jan 2017, 20:50

Nå, men forresten parkerede jeg ældstebarnet hos bedsteforældrene 1. januar. Jeg ringede ikke engang og spurgte, sendte bare en sms - "Hej mor, jeg kommer med Sofus et par timer. Vi er på vej. Håber det er okay. Kys"

Ved ikke lige, om det er så meget 'bad mom' - nok nærmere 'bad daughter'. :D Men altså, det slog legelandet med SÅ mange længder!
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf milisa » 2. jan 2017, 20:55

Lulu skrev:Sjovt som legeland kan være så hadet af mange.
Jeg synes det er den bedste opfindelse nogensinde. Ind, betale, overtøj og sko af og så fred og ro til mor indtil vi skal hjem :love: Vi har årskort til legeland :blush:


Ha, det har vi også! Altså, nej, jeg synes da ikke, det er en fest at sidde i et indelukket rum med en masse skrigende unger af varierende placering på så-opfør-dig-dog-ordentligt-eller-jeg-kvæler-dig-skalaen, men min egen unge har en fest og er så dejligt træt bagefter. Plus det i øvrigt har gjort underværker for hendes motoriske udvikling.
0
Tally-ho
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2017, 21:21

Evapeva skrev:Og det er lige præcis på grund af (fordomme om) larm, kaos og masser af buler/skrammer, at vi ikke har turdet kaste os ud i det.

Som det allerede er nævnt, så forventes det, at man har børnene under tæt opsyn (ikke?). Jeg er hverken bygget :genert: eller gearet til at hoppe med rundt på rutsjebaner eller klatrestativer. Hvis I forstår. :blush: Jeg er netop strikke-mor, der gerne vil sidde med sin kaffe og kigge på. Er det overhovedet muligt?


Ja-da.....Ungerne når en alder (for vores var det omkring 3 1/2) hvor de bare skrider og så sidder man der og blomstrer. Problemet er faktisk efter min opfattelse ikke forældre som ikke holder øje med deres børn. Problemet er de der lorte børnefødselsdage hvor ungerne får kørt hinanden HELT op i det røde felt. Her er det med at finde ud af hvornår der er flest børnefødselsdage, og så undgå disse tidspunkter. Jeg har helt faste aftale med Emma når vi er afsted. Enten sidder jeg lige her. Ellers er jeg nede og hente kaffe og kommer om et øjeblik. Det forstår hun godt. Og bortset fra en episode hvor hun påstod at hendes mørkhårede mor var gået fra hende (Jeg er lyshåret og sad sådan at hun kunne se mig :nej: ) har det aldrig været et problem. Hun synes konceptet er genialt.

Jeg kender besøgstiden på hovedparten af legelandene i hovedstadsområdet. Og har udvalgt Dinoland i Ishøj til min favorit. Her er der nemlig masser og plads hvilket betyder at der ikke opstår alt den der masen og møffen. De fleste fødselsdage ligger om formiddagen.Vi er altid den slags steder om eftermiddagen. Og så er der masser af personale og ret mange regler som de faktisk sørger for bliver overholdt. Vi var der nede i juleferien og det gik fint. Der var mange mennesker men det var ikke være end tårnlegepladsen i fælledparken på en lun dag..


Det tæller dog også ret godt at man giver 39 kroner for en hel termokande med kaffe (og så er mælken gratis) istedet for mange af de andre steder hvor man betaler 35 kroner for en "Jeg er en maskine som kan lave 24 forskellige slags kaffeprodukter" Latte som ikke engang er ordentlig varm....Det betyder at hvor Emma er kørt godt flad så kan jeg nærmest kravle på væggene når vi går derfra :preggo1: :preggo1: :preggo1: :preggo1: .
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jan 2017, 21:24

Lismaens skrev:Åh ja, Legelandet er faktisk et ret godt sted at måle sine børn op mod andre på. Selvom jeg er blevet tidligt gråhåret og nogle gange giver mine børn skylden for det ( :devil: ) og ofte tænker hvordan jeg mon har overlevet 10 år på egen hånd med to primadonnaer, så glædes jeg altid over at se dem i forhold til andre børn. Det være sig i legeland eller andre steder med mange børn samlet. Altså, nogle gange fanger jeg MINE børn i at stå og måbe af de andre. Man bliver så glad. :-p



Min den 6 årige er noget af en impulsstyret spilopmager, der i den grad har fået noteret diverse på sit cv :fløjt: men jeg kan i den grad relatere til følelsen. For nogle måneder siden var vi i svømmehal, hvor nogle 10+ års drenge stjal ting fra ham, og kold i rumpen, stillede han sig og op siger "hey drenge, gi mig lige den der - sådan behandler man sgu da ikke små drenge, opfør jer lige ordentligt hva" - og de afleverede pænt :gogo: :cool:
12
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2017, 21:25

HappyPaww skrev:Min søn har ikke været i svømmehallen siden vi gik til banysvømning - og han er snart 3,5 :blush: Har indtryk af at det er sådan en ting alle gør/bør med deres børn men jeg Kan virkelig ikke overskue det...! Generelt er vi hjemme det meste af tiden, orker sjældent de store udflugter og overrendte aktiviteter for børn i de alt for korte weekender vi har..


Jeg HADER svømmehallen....Vi skal egentlig forestille at gå til svømning med Emma i DGI byen....Vi har været der 2 ud af de 8 gange....Det magtede moren altså ikke lige.... :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:

Egentlig synes jeg det er fedt at svømme. Men ikke med et barn rundt om halsen. :nej: :nej:

Og så magter jeg - bortset fra legeland hvor der trods alt er lidt space - bare generelt ikke de der steder i weekenden.....Det bliver bare lidt for crowded til mig....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2017, 21:30

Lismaens skrev:Åh ja, Legelandet er faktisk et ret godt sted at måle sine børn op mod andre på. Selvom jeg er blevet tidligt gråhåret og nogle gange giver mine børn skylden for det ( :devil: ) og ofte tænker hvordan jeg mon har overlevet 10 år på egen hånd med to primadonnaer, så glædes jeg altid over at se dem i forhold til andre børn. Det være sig i legeland eller andre steder med mange børn samlet. Altså, nogle gange fanger jeg MINE børn i at stå og måbe af de andre. Man bliver så glad. :-p


Præcis. For hvor er min datter velfungerende sammenlignet med nogle af de møgunger man støder på i diverse legeland :tie: :tie: :tie: :tie: ....Og hvor er hun dog velopdragen. Og lydig. Hun gør hvad der bliver sagt. Når der bliver sagt. Og fordi det bliver sagt. Og hvor er jeg dog en forældre som er i god kontakt med mit barn. Og møder hende på hendes eget niveau. Og som taler pænt til min barn. Og hvis barn taler pænt til mig :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Når vi går ud derfra plejer Emma at få både en is og en slush-ice...Ene og alene fordi jeg synes hun er sådan en stjerne :-D :-D :-D
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Evapeva » 2. jan 2017, 22:06

vibbsen skrev:Ja-da.....Ungerne når en alder (for vores var det omkring 3 1/2) hvor de bare skrider og så sidder man der og blomstrer. Problemet er faktisk efter min opfattelse ikke forældre som ikke holder øje med deres børn. Problemet er de der lorte børnefødselsdage hvor ungerne får kørt hinanden HELT op i det røde felt. Her er det med at finde ud af hvornår der er flest børnefødselsdage, og så undgå disse tidspunkter. Jeg har helt faste aftale med Emma når vi er afsted. Enten sidder jeg lige her. Ellers er jeg nede og hente kaffe og kommer om et øjeblik. Det forstår hun godt. Og bortset fra en episode hvor hun påstod at hendes mørkhårede mor var gået fra hende (Jeg er lyshåret og sad sådan at hun kunne se mig :nej: ) har det aldrig været et problem. Hun synes konceptet er genialt.

Jeg kender besøgstiden på hovedparten af legelandene i hovedstadsområdet. Og har udvalgt Dinoland i Ishøj til min favorit. Her er der nemlig masser og plads hvilket betyder at der ikke opstår alt den der masen og møffen. De fleste fødselsdage ligger om formiddagen.Vi er altid den slags steder om eftermiddagen. Og så er der masser af personale og ret mange regler som de faktisk sørger for bliver overholdt. Vi var der nede i juleferien og det gik fint. Der var mange mennesker men det var ikke være end tårnlegepladsen i fælledparken på en lun dag..


Det tæller dog også ret godt at man giver 39 kroner for en hel termokande med kaffe (og så er mælken gratis) istedet for mange af de andre steder hvor man betaler 35 kroner for en "Jeg er en maskine som kan lave 24 forskellige slags kaffeprodukter" Latte som ikke engang er ordentlig varm....Det betyder at hvor Emma er kørt godt flad så kan jeg nærmest kravle på væggene når vi går derfra :preggo1: :preggo1: :preggo1: :preggo1: .


Det lyder faktisk vældig hyggeligt. :dåne:

Men.... vi har to - snart tre - unger. Det komplicerer det hele lidt. :lol: Og ham lillebror på 2 år er bare en krudtugle, som vover sig ud i alt muligt, som han ikke kan bunde i.

Det er lidt ligesom man forestiller sig sin barsel: Jeg skal læse bøger, lære at strikke, på café med veninderne yada-yada. Jeg forestiller mig også, at jeg skal sidde med min kaffe og noget strik. Men jeg tror - TROR - jeg i realiteten kravler rundt efter den lille med mave på og pruster og hader det i samfulde 3 timer eller whatever lang tid, man er der.

Men hey, nu skal de sgu stå sin prøve. Jeg kan ikke brokke mig sådan uden feltarbejde til at bakke det op! Jeg forsøger at lokke manden med en eftermiddag i weekenden så.... :genert:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf FruKuk » 2. jan 2017, 22:46

Tja så stod man der med fjæset klæbende op af ruden ind til SFO og måtte konstatere, at der stadig er ferielukket...

Armen det bliver da SÅ hyggeligt at komme med mor på arbejde...
7
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf HappyHippo » 2. jan 2017, 23:12

Min yngste sov på siden eller maven. Op ad mig. Mens jeg ammede i søvne. Sundhedsplejersken blev nærmest hysterisk, da jeg sagde det, så fortalte bare, det stoppede. Det gjorde det ikke :genert:

Jeg sætter ofte youtube-videoer på. De engelske med baby shark osv. Børnene elsker det og taler nu danlish
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf vibbsen » 2. jan 2017, 23:36

Det bedste ved den her tråd er faktisk at jeg får så dejlig god samvittighed....Ikke fordi I andre er dårligere mødre end mig...Men fordi vi åbenbart alle sammen er temmelig håbløse :D

Emma fik iøvrigt røde pølser, pasta og slikburger nytårsaften....Og faldt over en træstub ude i haven da hun løb for livet da nogen naboer fyrede et ordentlig kanonslag af mens ungerne var ude og lege med stjernekastere.......Hun havde dog beskyttelsesbriller på....:D
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf HappyHippo » 3. jan 2017, 00:22

Når vi kører bil og de begynder at skrige om kap stopper jeg dem fuld af slik. Så kan en pose matodormix hurtigt forsvinde...
3
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf HappyHippo » 3. jan 2017, 00:27

vibbsen skrev:Det bedste ved den her tråd er faktisk at jeg får så dejlig god samvittighed....Ikke fordi I andre er dårligere mødre end mig...Men fordi vi åbenbart alle sammen er temmelig håbløse :D

Emma fik iøvrigt røde pølser, pasta og slikburger nytårsaften....Og faldt over en træstub ude i haven da hun løb for livet da nogen naboer fyrede et ordentlig kanonslag af mens ungerne var ude og lege med stjernekastere.......Hun havde dog beskyttelsesbriller på....:D


Mine fik hovedsageligt chips og børnechampagne. Og tømte 50 dåser knaldperler. Uden beskyttelsesbriller
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Bad moms - Når der er plads til forbedring

Indlægaf Lulu » 3. jan 2017, 06:54

HappyHippo skrev:Min yngste sov på siden eller maven. Op ad mig. Mens jeg ammede i søvne. Sundhedsplejersken blev nærmest hysterisk, da jeg sagde det, så fortalte bare, det stoppede. Det gjorde det ikke :genert:

Jeg sætter ofte youtube-videoer på. De engelske med baby shark osv. Børnene elsker det og taler nu danlish


Min knægt (knap 3) har pænere udtale på engelsk end på dansk, og kan overraskende mange ord på engelsk. Heldigvis er han begyndt gerne at ville se netflix igen, så han også får set noget dansk tv igen :genert:

@Evapeva, i tilfælde af, at der er en milliard unger i legeland når I er der, så er det her hvor vi bor bedst at komme lige til åbning kl. 10 så kan man dele hele legelandet med en anden familie i en times tid og så dukker der lidt flere familier op. Ved 12 tiden er der et helt menneskemylder, men der sover min unge til middag og eftersom vores legeland ligger i centeret, så har vi altid haft klapvogn med, og så har han sovet mens mor har shoppet. :klap:
2

Tilbage til "Forældre"