Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. okt 2015, 21:19

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Lækre Arne skrev:Nu kan jeg ikke finde ud af om man godt må sige at man er vild med skæg eller om man ikke må. Forvirrede Arne.
Jeg kan uanset :savl:

Jeg kan sgu lide det meste så længe det klæder manden.

I min vennekreds må man ikke. Og hvis jeg siger det, får jeg skudt i skoene, at det er, fordi min kæreste har meget lidt skæg. Nej, det er omvendt - jeg synes bl.a., han er lækker, fordi han ikke har et ubehageligt, uhygiejnisk og grimt fuldskæg :lol:
Jeg har en del veninder og bekendte, der er meget glade for skæg. Nogle er gode til "hver sin smag" (jeg synes jo også deres kærester er skidesøde og fine alligevel), mens andre tager det som en personlig fornærmelse, selv når det er en generel diskussion om præferencer.

Jamen jeg bliver da også en smule fornærmet over at høre, at min mand åbenbart er både uhygiejnisk og grim - altså lige indtil min fornuft fortæller mig, at jeg jo ved bedre :-D

Altså skæg ER uhygiejnisk. Det er bevist flere gange.
Og jeg siger ikke, din mand eller andre mænd er grimme, jeg siger, at skægget er grimt. Jeg har flere bekendte, hvor jeg virkelig synes, deres kærester er nogle pæne mænd - skægget er bare grimt.
Ligesom man kan synes rødt hår eller sorte kjoler er.
Det er jo ikke en sag, man kan have ret i. Jeg synes, skæg er grimt, andre synes, det er pænt. Der er lidt til alle så :)

Det er da ikke uhygiejnisk, hvis det bliver holdt rent og pænt - men det kan selvfølgelig være fordi, A's er ret kort. Jeg har aldrig oplevet ham have madrester og sådan noget i skægget :badr:
Og præferencer er altid OK.
Jeg ved så ikke, hvordan jeg ville have det med fuldskæg, hvis det ikke lige sad på min gemal. Det har jeg aldrig sådan rigtigt spekuleret på.

Præcis. Jeg er altså også helt ligeglad, om andre har fuldskæg. Jeg stopper ikke mænd på gaden og sådan :lol: Det er udelukkende noget, jeg tænker over, hvis jeg skal kysse på dem, og jeg kysser jo kun på min kæreste.
altså det er vel ikke anderledes end, at min kæreste foretrækker en stor barm, og har fundet en kæreste med det. Bliver den mindre, så elsker han mig såmænd alligevel, men han kan bedst lide en større barm.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 12. okt 2015, 21:20

DetSorteCirkus skrev:Inspireret af Karkludens indlæg.
I min verden rangerer "Din kæreste er ikke rigtig mand" på linie med "Din kæreste er nigger" eller "Din kæreste er en luder".
Det syn på det udtryk må man helt sikkert ikke have mange steder, for så er man hysterisk, men heldigvis er mine venner af samme opfattelse som mig.


Enig. "Rigtig mand" skal generelt bare lægges i graven.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 21:22

Neenah skrev:
DetSorteCirkus skrev:Inspireret af Karkludens indlæg.
I min verden rangerer "Din kæreste er ikke rigtig mand" på linie med "Din kæreste er nigger" eller "Din kæreste er en luder".
Det syn på det udtryk må man helt sikkert ikke have mange steder, for så er man hysterisk, men heldigvis er mine venner af samme opfattelse som mig.


Enig. "Rigtig mand" skal generelt bare lægges i graven.


Jeg er rystet over, at et stort firma som Boozt lige nu bruger det i en reklame.
De må være helt væk fra vinduet.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 21:22

Bwahahahaha. Jeg fik pludselig nogle billeder af en meget ivrig Karklud, der løber rundt i gågaden efter alle mænd med skæg, for lige at fortælle dem, at de er grimme.
:lol:
:kys:
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. okt 2015, 21:24

Fru Sunshine skrev:Bwahahahaha. Jeg fik pludselig nogle billeder af en meget ivrig Karklud, der løber rundt i gågaden efter alle mænd med skæg, for lige at fortælle dem, at de er grimme.
:lol:
:kys:

Sådan kunne man godt få en dag eller 5 i Århus til at gå. Især i Mejlgade :lol:
Nej, men really jeg tænker kun over det, hvis jeg bliver spurgt eller hvis det (før i tiden) har været i romantisk forstand. Eller hvis min kærestes skægstubbe gror for langt ud.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 12. okt 2015, 21:27

Neenah skrev:
DetSorteCirkus skrev:Inspireret af Karkludens indlæg.
I min verden rangerer "Din kæreste er ikke rigtig mand" på linie med "Din kæreste er nigger" eller "Din kæreste er en luder".
Det syn på det udtryk må man helt sikkert ikke have mange steder, for så er man hysterisk, men heldigvis er mine venner af samme opfattelse som mig.


Enig. "Rigtig mand" skal generelt bare lægges i graven.


Så kan den urigtige mand ligge dernede og hygge sig med den urigtige kvinde.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 21:27

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Bwahahahaha. Jeg fik pludselig nogle billeder af en meget ivrig Karklud, der løber rundt i gågaden efter alle mænd med skæg, for lige at fortælle dem, at de er grimme.
:lol:
:kys:

Sådan kunne man godt få en dag eller 5 i Århus til at gå. Især i Mejlgade :lol:
Nej, men really jeg tænker kun over det, hvis jeg bliver spurgt eller hvis det (før i tiden) har været i romantisk forstand. Eller hvis min kærestes skægstubbe gror for langt ud.

Der er da også mere spænding i den hobby. :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 12. okt 2015, 21:43

DetSorteCirkus skrev:
Neenah skrev:
DetSorteCirkus skrev:Inspireret af Karkludens indlæg.
I min verden rangerer "Din kæreste er ikke rigtig mand" på linie med "Din kæreste er nigger" eller "Din kæreste er en luder".
Det syn på det udtryk må man helt sikkert ikke have mange steder, for så er man hysterisk, men heldigvis er mine venner af samme opfattelse som mig.


Enig. "Rigtig mand" skal generelt bare lægges i graven.


Jeg er rystet over, at et stort firma som Boozt lige nu bruger det i en reklame.
De må være helt væk fra vinduet.


Den har jeg også undret mig over en del gange.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 22:27

DetSorteCirkus skrev:Jeg er rystet over, at et stort firma som Boozt lige nu bruger det i en reklame.
De må være helt væk fra vinduet.

Ja, den er rimeligt tåbelig. Ifølge dem er en rigtig mand en, der gerne vil være "trendy", men ikke gider købe ind (eller sådan noget).
Så mister begrebet da i hvert fald enhver magi :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 22:32

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er rystet over, at et stort firma som Boozt lige nu bruger det i en reklame.
De må være helt væk fra vinduet.

Ja, den er rimeligt tåbelig. Ifølge dem er en rigtig mand en, der gerne vil være "trendy", men ikke gider købe ind (eller sådan noget).
Så mister begrebet da i hvert fald enhver magi :)


Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?
Desværre har jeg på fornemmelsen, at Boozt, om det så er bevidst eller ubevidst, prøver at distancere deres seje, rigtige mandekunder fra det, de vil kalde"fashionbøsserne", som er forkerte, fordi de både går op i deres tøj og er villige til at sætte sig ind i tingene og gøre en indsats. Men uha, det er så feminint og umandigt, at Boozt er fanget i en limbo, som de på dummeste vis prøver at komme ud af.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. okt 2015, 23:52

DetSorteCirkus skrev:Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?
Desværre har jeg på fornemmelsen, at Boozt, om det så er bevidst eller ubevidst, prøver at distancere deres seje, rigtige mandekunder fra det, de vil kalde"fashionbøsserne", som er forkerte, fordi de både går op i deres tøj og er villige til at sætte sig ind i tingene og gøre en indsats. Men uha, det er så feminint og umandigt, at Boozt er fanget i en limbo, som de på dummeste vis prøver at komme ud af.

Man kan for resten også, så vidt jeg husker, blive en rigtig mand, hvis man spiser de nye pizzaburgere :D
Jeg mener dog ikke, de bruger selve udtrykket i de reklamer, men dog en masse klicheer, som gør, at man forventer, de siger det lige om lidt.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 13. okt 2015, 00:15

DetSorteCirkus skrev:
Ja, lige præcis. Det er sådan en lad holdning. Hvem vil gerne associeres med den?
Desværre har jeg på fornemmelsen, at Boozt, om det så er bevidst eller ubevidst, prøver at distancere deres seje, rigtige mandekunder fra det, de vil kalde"fashionbøsserne", som er forkerte, fordi de både går op i deres tøj og er villige til at sætte sig ind i tingene og gøre en indsats. Men uha, det er så feminint og umandigt, at Boozt er fanget i en limbo, som de på dummeste vis prøver at komme ud af.


Jeg kan ikke huske om du bor i København, men har du set der er screening på The Mask You Live In af the Representation Project i næste uge? Tænkte det måske var noget for dig :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 08:31

Karkluden skrev:Altså skæg ER uhygiejnisk. Det er bevist flere gange.


Hvordan uhygiejnisk? Det er jo bare hår.

Men måske hår er uhygiejnisk? Det er der jo nogen der mener. Især kønsbehåring.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 13. okt 2015, 09:22

Min mand har forbud mod at barbere sit skæg af. Jeg vil fammer ikke beskyldes for at være cougar. Han er kun to måneder yngre end mig, men skydes ofte meget yngre. Hell no!

Det accepterer han heldigvis :-D
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2015, 09:55

DetSorteCirkus skrev:Det hentyder til dette: https://en.wikipedia.org/wiki/Gaitana#P ... .C3.B1asco
Det er svært at finde gode netsider om emnet, medmindre man forstår spansk, så du må nøjes med lidt noteløst Wikipedia.

Tak for linket. Det er fint nok med en noteløs Wiki - jeg havde slet ikke hørt om den historie før :)

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror egentlig ikke, at mine holdninger er så usædvanlige ige :) Den del af det rød-grønne landskab, som har en mere nuanceret indsigt i samfundsforhold, er bare ofte mere usynlige end den, der føler en masse og altid synes, at det er synd for nogen.

Ja, det kan godt være en pointe. Det virker dog også, som om der er en del sider i Grønspættebogen for EL-folk (Rødspættebogen? :) ) om områder, hvor man for enhver pris skal benægte fakta "for ikke at hjælpe højrefløjen". :fløjt:

DetSorteCirkus skrev:Edit: Nuanceret skulle der selvfølgelig stå.

Ja, jeg læste også oprindeligt den sætning et par gange ud fra et boolsk synspunkt ... men jeg var nu ret sikker på, at jeg forstod, hvad du mente :)
0

Tilbage til "Generelt"