Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 11:48

Lækre Arne skrev:Sindsygt upassende at jeg blevet slået/dasket ud efter (og råbt af) af en medcyklist for at ringe med klokken og ville overhale.
Situationen er således:
Jeg kommer kørende over Torvegade på Christianshavn, mod Amager, forrest i en række af cyklister, i en grøn bølge. Vi nærmer os fodgængerovergangen der ikke er lysreguleret. Jeg ser at en bus og lastbil holder på kørebanen for at lade en far og hans søn passere vejen fra en mindre sidevej, de krydser hele vejbanen ca. 30 meter FØR fodgængerovergangen. Barnet er nybegynder og trækker på ingen måde til højre da de kører ind på cyklerstien, og faren dækker ham op længere og længere mod venstre, de kører sådan de næste ca. 40 meter. Jeg overvejede et sekund om de var turister der ikke vidste at de skulle trække ind. Dem er der en del af i Kbh :P Anyway, jeg ringer med klokken, og kører langsomt op på siden af faren, med flere cyklister i hælene og kan se andre cyklister, på nippet til at overhale drengen indenom. Wtf, i øvrigt??
I forbifarten siger jeg (stille og roligt) at de skal trække ind.
Så får jeg et slag på armen og han brøler af mig: " KAN DU FOR FANDEN IKKE SE AT DET ER ET LILLE BARN?".
Jeg kunne godt se at han nok var helt forskrækket over at de måske var blevet overrasket af de der busser, så jeg kigger bare flere gange på ham helt roligt og siger at det er ok. Helt ok, prøvede at glatte lidt ud forstås :genert: Så faldt han heldigvis ned. Han var virkelig vred.
Men hvad fuck er det for en opførsel at udvise foran sit barn. Slå et andet menneske? Råbe på den måde? Hvis jeg ikke havde været sikker på min cykel, kunne jeg have væltet direkte ud på kørebanen.

Og så skulle han i øvrigt hellere lære sit barn at bruge en fodgængerovergang, eller evt. bare et lysreguleret kryds næste gang de skal ud og øve i trafikken.
Åndsvage bonghovede altså.
Han kiggede mig ikke engang i øjnene da jeg prøvede at glatte situationen ud. Bøjede bare nakken og kiggede på asfalten. Suuuper forbillede :gogo:


Det er helt hen i vejret at cykeltræne med sit barn i, lyder det til, myldretiden på et af de mest trafikerede steder i Kbh, men ja, faderen fremstår heller ikke just logisk tænkende.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. okt 2015, 11:56

Mi55y skrev:
Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.


Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.

Jeg kan ikke huske det.
Det var i hvert fald noget via FB.


En på min FB har slået denne op... Men kan ikke finde nogen datomærkning, og det ligner ikke nogen specielt seriøs nyhedsside. Jeg tror, du kan tage det helt roligt.

http://kallus.dk/snestorm-rammer-danmar ... t-ramt-377

Ja, der var den jo. Og jeg blev altså lige lidt bange, indtil min hjerne fattede, at det er en god idé at tjekke mere troværdige sider :blush:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. okt 2015, 12:17

Jeg gider ikke at læse linket men går bare ud fra at det er nyheden om snefnug her på Debatten som har ramt FB :-D
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 12. okt 2015, 13:46

Har lige været i Fakta. Der var en mand med to børn ude og handle. De gik og kiggede lidt på pålæg til madpakken. Der kom en kvindelig medarbejder, og han spurgte ind til, hvor rullepølsen mon var. Til det svarede hun totalt nedladende og upassende i tone og tale, at det da lå lige for øjnene af ham, det kunne han da vel se?!! Ungerne ville også have leverpostej, så hun sendte manden ned i den anden ende af butikken for at finde en på tilbud, men det kunne han ikke, og så fik han (og ungerne?) ord med på vejen om, hvor store kvajpander de var :nerve: Hun var sindssygt upassende i sit sprog. Tilsyneladende var det hendes egne børn og mand, men det er sindssygt upassende at opføre sig sådan, når man er på arbejde for det første, og for det andet er det virkelig upassende generelt at tale sådan til andre mennesker. Stod virkelig sådan her :nerve: over hendes opførsel, wow!
11
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 12. okt 2015, 14:32

Pussikat82 skrev:......Tilsyneladende var det hendes egne børn og mand.....!
Tænk at danne par med sådan en upassende ko? :tie:
(Ja her dømmer jeg hårdt ud fra 1 enkelt refereret optrin)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 12. okt 2015, 15:43

Lurende Peber skrev:
Pussikat82 skrev:......Tilsyneladende var det hendes egne børn og mand.....!
Tænk at danne par med sådan en upassende ko? :tie:
(Ja her dømmer jeg hårdt ud fra 1 enkelt refereret optrin)

Fik ærlig talt også lidt ondt af manden. Altså, alle kan have en dårlig dag, men når man er på arbejde, er man altså nødt til at stramme sig lidt an og lade være med at skabe sig på den måde, i mine øjne i hvert fald. Det må hun vente med, til hun kommer hjem. Selvom det er synd for mand og børn.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 12. okt 2015, 16:55

Den mandlige lærer/pædagog, der havde en flok drenge i 10-12 års alderen med i S-toget, var højst upassende. Ungerne hang og svingede i de der støttestænger/håndtag i loftet, fór ind og ud af stillekupéen og løb rundt i cykelrummet, mens de larmede og talte og grinte højt. Det var tydeligt, at folk blev generet af det. En ting er så, at de virkede møguopdragne og uregerlige, men han var allermest upassende, for han havde ikke styr på en skid. Jeg hørte ham sige undskyld til folk i stillekupéen en gang, men han bad ikke efterfølgende ungerne om at tie stille eller i det mindste sidde stille. Han sagde bare til dem, hvor de skulle af, og så gik han ud af stillekupéen og satte sig i cykelrummet og lod dem larme videre 5 stop.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 12. okt 2015, 19:04

Den kvinde der lod sit max 2 måneder gamle barn hyle og græde noget så hjerteskærende uden nærmest at ænse det, under en indkøbstur i Irma, hvor hun bare tullede rundt og gloede på alverdens varer. Så tag dig dog af dit barn kvindemenneske! Jeg tog mig god tid til mine indkøb og var stadig inde og ude af butikken inden hun overhovedet var nået frem til mejeriafdelingen, alt imens baby græd og græd :(
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. okt 2015, 21:04

Rakel skrev:For at tage en f*cking kopi på biblioteket?

1. Opret dig på bibliotekets hjemmeside - nej! Du kan ikke låne en computer til det!

2. Indbetal 20 kr på din kopikonto!

3. Godkend og du kan tage kopien.

Det er længe siden, at jeg har hørt noget så tåbeligt. Boksen til at smide de famøse 2 kr i hang der stadig, men næh nej.

Vi smuttede ind i fotobutikken ved siden af og fik kopien, der bare var sort/hvid og de ville ikke have noget for det.

Det er altså upassende at kommunen skal gøre det så besværligt at kopiere et stykke papir på et bibliotek, hvor det har kørt uden problemer med møntindkast. Personalet så ret trætte ud.


Jeg kunne godt låne en computer, og personalet var søde til at hjælpe om nødvendigt, men til gengæld føler jeg mig som en elefant i en glasbutik, når jeg bruger printeren og hver gang skal løbe hen til maskinen og stemple mit sygesikringskort ind. Det må forstyrre de andre, der decideret sidder og skriver, rimelig meget.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 13. okt 2015, 05:17

Det er upassende, at jeg er blevet logget af, på min pc, når jeg prøver, skriver den, at jeg bruger forkert password. Når jeg senderben mail, skriver den, min konto er aktiveret. Jeg er kun på via iPad, pc og mobil er logget af :(
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 13. okt 2015, 05:20

Nu lykkedes det :banan:
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 06:23

Jeg var i teatret i går, og forestillingen startede med et stykke musik, mens lyset ændrede sig lidt.
Selvom der endnu ikke var kommet skuespillere på scenen, og en del af scenografien bestod af et scenetæppe, der ikke med det samme blev trukket fra, var det tydeligt, at nu var vi i gang.
Alligevel var der et par kvinder blandt publikum, som blev med at sidde og snakke højlydt, indtil musikken stoppede.
Man knævrer sgu da heller ikke under ouverturen til en ballet eller opera.
6
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 13. okt 2015, 13:14

I forbindelse med Røde Kors' "Smid tøjet"-kampagne afleverede jeg noget tøj i en af deres containere. På containeren sad et klistermærke om, at man som tak for hjælpen kunne sende en sms og deltage i en konkurrence om et gavekort til dagligvarer. Jeg læste alt på klistermærket for at se, om man samtidig gav lov til, at de måtte kontakte en fremover, for det gad jeg ikke. Det stod der imidlertid intet om, og jeg ville gerne vinde et gavekort, så jeg sendte en sms.
Siden har Røde Kors så ringet til mig og sendt mig sms'er flere gange om måneden. Og det synes jeg ærligt talt er upassende. Nu lader jeg bare være med at tage telefonen, når det er det nr., der ringer, om sms-strømmen har jeg fået afmeldt. Men jeg synes ærligt talt, det er dårlig stil at jagte folk på den måde, bare fordi de en gang har doneret. Jeg købte på et tidspunkt en ting i Læger Uden Grænsers webbutik, og det var samme historie - bortset fra, at de så brugte midler på at sende mig rigtige breve med posten og tigge om flere penge.

Det er den slags, der gør, at jeg fremover bliver mere tilbageholdende til at donere noget, hvis jeg samtidig skal afgive kontaktoplysninger, for jeg vil ikke jages og køres guilt trip på for at give endnu mere. Så må jeg nøjes med at smide penge i en indsamlingsbøsse, hvis jeg kommer forbi sådan én.
13
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 01:15

[youtubeapp][/youtubeapp]
HappyPaww skrev:Den kvinde der lod sit max 2 måneder gamle barn hyle og græde noget så hjerteskærende uden nærmest at ænse det, under en indkøbstur i Irma, hvor hun bare tullede rundt og gloede på alverdens varer. Så tag dig dog af dit barn kvindemenneske! Jeg tog mig god tid til mine indkøb og var stadig inde og ude af butikken inden hun overhovedet var nået frem til mejeriafdelingen, alt imens baby græd og græd :(


Har oplevet et par kolikmødre reagere sådan. Hvad vi andre ikke ved er jo, at det her barn måske har hylet fem timer i streg forinden. Og nu har Mor for en stund givet op, fordi intet, hun har gjort, har hjulpet. Selv om hun er en god og kærlig mor, tror jeg godt, man i ekstreme tilfælde kan blive ramt af en helt ustyrlig afmagt.

Jeg forstår hende helt ærligt godt. Men dét er nok upassende at sige.
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 14. okt 2015, 01:22

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej, jeg læste det i en eller anden avis i nat, da jeg ikke kunne sove. Den påstod, at det ville ramme hårdest over Nordjylland, og at det ville blive af den slags, det var farligt, at bevæge sig ud i.

Men jeg har tjekket både YR og Storm nu - og de varsler ingenting. Jeg tror bare, jeg vælger at tro på dem. Men jeg er ret hys med det vejr der.


Det var sikkert tv2, selvom det ikke er en avis. De er ret gode til at piske en storm op i et glas vand.


... eller i Vesterhavet. :rulle:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"