Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 05:47

Flora skrev:Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:


:lol: :klap:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 06:13

Lemonella skrev:Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

I min kærestes familie, holder de hvert år en stor familie-julefrokost og den onkel der som regel står for, at koordinerer, hvem der gør, hvad, er sådan en pernittengryn der helst kun spiser hjemmelavet mad og som brokker sig højlydt, hvis han kan se, at nogen har sprunget over, hvor gærdet er lavest.
For et par år siden, var tiden åbenbart løbet fra ham og han serverede risalamande fra Steff Houlberg. Den var tynd og pjasket og smagte ganske forfærdelig og så havde han glemt kirsebærsaucen.
Det hører han nu for, hvert år og jeg tror aldrig han gør det igen. :lol:


Det var kun risengrøden, der blev købt færdig :)

Jeg købte engang Irmas risengrød som datovare, og den smagte fuldstændig som min egen, så den ville jeg godt turde bruge til risalamande.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Flora » 13. okt 2015, 06:18

Lemonella skrev:
Flora skrev:Jeg kom engang til at love at medbringe hjemmelavet risalamande til en julefrokost. Havde ikke prøvet at lave det før, men hvor svært kan det være tænkte jeg. MEGET åbenbart :blush:. Kogte 3 mislykkede portioner risengrød indtil jeg gav op, købte en færdiglavet risengrød og blandede flødeskum i den. Den medbragte jeg så som min hjemmelavede risalamande :D

Der var i øvrigt ingen der bemærkede at den ikke var hjemmelavet og jeg fik meget ros for mine evner i køkkenet :lol:


Så har du godt nok været heldig med den risalamande du har købt.

I min kærestes familie, holder de hvert år en stor familie-julefrokost og den onkel der som regel står for, at koordinerer, hvem der gør, hvad, er sådan en pernittengryn der helst kun spiser hjemmelavet mad og som brokker sig højlydt, hvis han kan se, at nogen har sprunget over, hvor gærdet er lavest.
For et par år siden, var tiden åbenbart løbet fra ham og han serverede risalamande fra Steff Houlberg. Den var tynd og pjasket og smagte ganske forfærdelig og så havde han glemt kirsebærsaucen.
Det hører han nu for, hvert år og jeg tror aldrig han gør det igen. :lol:


Det var nu kun risengrøden jeg købte færdiglavet og så blandede jeg bare (hjemmepisket) flødeskum i. Det gør det jo lidt nemmere at styre konsistensen og det smager nok også mere hjemmelavet end hvis hele risalamanden er færdiglavet.

Men jeg tror også det betyder noget om folk ved at det er færdigkøbt. Hvis man anretter det fint og fortæller det er hjemmelavet, så tror jeg folk bedre kan lide det end hvis man bare kommer og klasker en rulle færdiglavet risalamande på køkkenbordet. Så tror jeg folk på forhånd "forventer" at det smager dårligere end hjemmelavet og så gør det det nok også.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Skralde » 13. okt 2015, 06:21

Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!


Det gør jeg også :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Fuck.exe » 13. okt 2015, 06:25

Skralde skrev:
Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!


Det gør jeg også :genert:


Hvor mange boller bliver der af sådan en medister? :genert:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 06:30

Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.
Han ankommer så sidst på eftermiddagen med to ænder under armen, der højst er optøede, og overrækker dem til sin datter.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Skralde » 13. okt 2015, 06:31

Fuck.exe skrev:
Skralde skrev:
Whoosh skrev:Jeg har engang læst om en der købte medister, og klemte indholdet ud, og så lavede boller i karry af farsen.
Opfindsomt!


Det gør jeg også :genert:


Hvor mange boller bliver der af sådan en medister? :genert:


Bum bum... 12 måske? :gruble: Men det kommer jo an på hvor lange du laver dem :slem:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 07:36

DetSorteCirkus skrev:Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.
Han ankommer så sidst på eftermiddagen med to ænder under armen, der højst er optøede, og overrækker dem til sin datter.


En af drengene fra min gymnasieklasse lavede samme nummer til sammenskudsmiddag, hvor han skulle medbringe pastasalat: En pose ukogte pastaskruer og et hoved iceberg. Værsgo, overrakt med selvtilfreds mine over at han havde husket det, han skulle.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 07:43

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Min mors veninde holdt engang sammenskudsjul, og hendes far skulle sørge for andestegen.
Han ankommer så sidst på eftermiddagen med to ænder under armen, der højst er optøede, og overrækker dem til sin datter.


En af drengene fra min gymnasieklasse lavede samme nummer til sammenskudsmiddag, hvor han skulle medbringe pastasalat: En pose ukogte pastaskruer og et hoved iceberg. Værsgo, overrakt med selvtilfreds mine over at han havde husket det, han skulle.


Pasta + salat = pastasalat :lol:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 07:43

Allmost_Famous skrev:Der var engang et forældrepar, der havde medbragt pizzaer fra det lokale pizzeria til fællesspisning på skolen :D


Er det et "vildeste lavt gærde"?

Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt. Måske er mine gærder meget lave....
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 07:52

Akehurst2 skrev:Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt. Måske er mine gærder meget lave....


For mig ville det være en nødløsning. Ikke fordi jeg skal distanceblænde forældre og børn, men fordi jeg synes, at fællesspisning bl.a. handler om at smage hinandens mad. Et vildt lavt gærde vil jeg dog ikke kalde det, da det vigtigste selvfølgelig er, at man møder op.

Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at fællesspisning i skoler giver logistiske problemer for nogen, da det ofte finder sted sent om eftermiddagen på hverdage, og der ofte er meget at rende til i løbet af året pr. barn. Men hvis der er tale om en sjælden gang, og man i øvrigt ikke er ramt af noget uforudset eller er svækket, synes jeg, at take away er et lavt gærde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 08:28

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt. Måske er mine gærder meget lave....


For mig ville det være en nødløsning. Ikke fordi jeg skal distanceblænde forældre og børn, men fordi jeg synes, at fællesspisning bl.a. handler om at smage hinandens mad. Et vildt lavt gærde vil jeg dog ikke kalde det, da det vigtigste selvfølgelig er, at man møder op.

Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at fællesspisning i skoler giver logistiske problemer for nogen, da det ofte finder sted sent om eftermiddagen på hverdage, og der ofte er meget at rende til i løbet af året pr. barn. Men hvis der er tale om en sjælden gang, og man i øvrigt ikke er ramt af noget uforudset eller er svækket, synes jeg, at take away er et lavt gærde.


Jamen, jeg er da enig i, at det ikke er et højt gærde, men det var mere det, at tråden hed noget med de vildeste lave gærder - og så lavt synes jeg ikke, det er.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf Hunkat » 13. okt 2015, 09:06

Jeg har læst om en amerikaner som gjorde tjeneste på et flådefartøj i den amerikanske flåde. En morgen sad han overfor en fyr som var kendt som VILDT doven. Fyren havde så fået sat sig så han fik solen i øjne mens han spiste så han ringede op til ham der var på vagt og instruerede ham i at dreje skibet 2-3 grader så solen flyttede sig væk fra ham istedet for at han skulle flytte sig til siden.

Hvis det er sandt så er det bare ultimativt det lavest gærde :lol:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. okt 2015, 10:54

Dikus skrev:Man kan selvfølgelig ikke kalde ens almindelige arbejde for uforudset :gruble:

Ikke om jeg gider bruge afspadsering på at stå og lave mad til fællesspisning. Eller... flere timer på at stege frikadeller, når nu Brugsen har en slagter :cool:

Med hensyn til risalamande, så har jeg immervæk smagt mange hjemmelavede af slagsen, hvor folk enten har vanvittigt dårlige opskrifter - eller også har de været knap så hjemmelavede. Det siger man jo bare ikke højt, når folk præsenterer det som hjemmelavet :blush:


Men det er vel også netop det, der kendetegner et lavt gærde? :)
At man vælger en lettere løsning, fordi man ikke gider den mere komplicerede.

Hvis madlavning krævede afspadsering, ville jeg sandsynligvis også købe mig fra opgaven, men det ville så være en nødløsning for mig, fordi jeg helst vil lave mad til fællesspisning selv.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Insp. Hvad er de vildste lave gærder, du har hørt om?

Indlægaf hotlips » 13. okt 2015, 11:14

jeg laver altid bagekartoflerne til fællesspisning,det er egentlig ikke så meget for at springe over men det passer så fint,jeg går hjemme så de kan få de 2-3 timer ordentlige bagekartofler skal ha og vi bor lige ved børnehaven så det er nemt at smide dem i klapvognen og de når ikke at blive kolde.
jeg slipper for at skulle stå og lave mad samme dag,det kan jeg ikke når jeg også skal ha kræfter til at være til tamtam,jeg kunne sikkert finde noget der kunne laves dagen før men der er alligevel ikke andre der har tiden til at ha dem i ovnen og det er jo ikke fedt at skulle med bus eller på cykel med en ordentlig gang skoldhede kartofler og et barn.
0

Tilbage til "Livets forhold"