Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 05:34

xxx---xxx skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Øj jeg kan godt forstå dig. Hold op det må være skrækkeligt selvom man godt ved at det nok skal gå godt.
Hvor længe skal de være væk? Og hvordan gik det at sende afsted?


de skal kun være væk 10 dage, så det går lidt ud over skolen og det er jeg ikke så vild med. Det gik fint med at sende dem afsted, jeg kunne ikke køre dem da jeg er nyopereret. Men da de var gået, så kunne jeg vist ikke holde tårerne tilbage :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 05:38

Allmost_Famous skrev:
Panton skrev:
Sikke en forskrækkelse alligevel AF, og selvom det er hyggeligt at stene tv, så er det bare noget andet når man har fødselsdag.. Er det 9 eller 10 han bliver imorgen? (Mener han er et år yngre end min) Men hvad så med de hævede lymfekirtler, er det one time deal eller kan det dukke op igen?

God bedring til knægten AF :kys:

Han bliver 9 :)

Jeg håber, det er en one time thing, men det var faktisk ikke noget, vi snakkede om. Lægen ville nok have nævnt det hvis det var noget, der skulle gøres mere ved, eller jeg skulle være bekymret for fremadrettet.
Han har det meget bedre allerede, så kuren bestående af tegnefilm, sodavand, risengrød og smertestillende, har foreløbig hjulpet :D At nabodatteren kiggede forbi med fødselsdagskort og slik skadede heller ikke ;)

Hvor gammel er det, din er?


Fedt at høre det allerede går fremad, ordineret ro og tv tid må være en super kur :kys: Kæmpe tillykke med ham idag AF, jeg håber I på trods af det igår får en dejlig dag :pompom: :pompom:

MIn er 10 år :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 13. okt 2015, 05:51

tibbler, er du opmærksom på, at de skal vaccineres, når de er 4 år (MFR)?

Tillykke med sønnen :banan:, AlmoustFamous. Håber, I trods alt får en god dag.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 13. okt 2015, 06:05

Tillykke med sønnen AlmostFamous :) Håber I får en dejlig dag, selvom den ikke bliver helt som planlagt.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 13. okt 2015, 06:09

Jeg er så én af dem, der faktisk ikke anede, at man 'skulle' til de der årsundersøgelser. Så vi kom lidt sent afsted, til to års tjek.

Nu er vi så ofte afsted til forskellige ting i løbet af året, hvor der er masser af sundhedspersonale, der har fingrene i mit barn og holder øje med at alt er som det skal være. Så det går nok det hele :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2015, 07:57

Tillykke med sønnen AF :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 13. okt 2015, 07:58

Panton skrev:
xxx---xxx skrev:
Panton skrev:Nå, jeg har krise i maven, eller noget der minder om det. Barnet tager afsted om en time mod lufthavnen og NY. Uden mig vel og mærke og på trods af at han er røv irriterende meget af tiden, så har han ikke været på ferie uden mig før, men det lader til at han glæder sig til den første rigtige afslapningsferie hvor sergenten ikke er med :sur:


Øj jeg kan godt forstå dig. Hold op det må være skrækkeligt selvom man godt ved at det nok skal gå godt.
Hvor længe skal de være væk? Og hvordan gik det at sende afsted?


de skal kun være væk 10 dage, så det går lidt ud over skolen og det er jeg ikke så vild med. Det gik fint med at sende dem afsted, jeg kunne ikke køre dem da jeg er nyopereret. Men da de var gået, så kunne jeg vist ikke holde tårerne tilbage :genert:



10 dage er godt nok også lang tid. Det kan jeg godt forstå du hylede lidt over :kys:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 13. okt 2015, 08:31

Hold da op, der sker meget herinde. Har slet ikke nok tid til at følge med. :genert:
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 13. okt 2015, 10:51

Sorenspige skrev:tibbler, er du opmærksom på, at de skal vaccineres, når de er 4 år (MFR)?

Tillykke med sønnen :banan:, AlmoustFamous. Håber, I trods alt får en god dag.


Ja, jeg ved det godt :genert:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. okt 2015, 12:24

Panton skrev:
de skal kun være væk 10 dage, så det går lidt ud over skolen og det er jeg ikke så vild med. Det gik fint med at sende dem afsted, jeg kunne ikke køre dem da jeg er nyopereret. Men da de var gået, så kunne jeg vist ikke holde tårerne tilbage :genert:


:ae: Håber du alligevel formår at nyde dagene alene!
Jeg synes det lyder helt himmelsk med 10 dage uden barn :lol: :genert:


Og tillykke med knægten til dig AF - håber i har fundet anden og tophyggelig måde at fejre dagen på!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2015, 16:19

Bøtte skrev:På trods af væsken på ørerne har gjort mig næsten døv, kan jeg tydeligt høre S, der ligger i sin seng og skriger på et glas mælk. Hun må få vand og det absolut ikke godt nok.
Hun er simpelthen så hys i tiden. Alt er en kamp. Da jeg hentede hende i dag, var hun først sur over at det ikke var min faster, der kom (hun har hentet hende hver anden torsdag i en periode, dog ikke siden før sommerferie), dernæst var der brok over jakken, som hun slog ud ad hænderne, og til sidst kylede hun huen i gulvet. Dp-mor var målløs, sådan er hun aldrig deromme (heldigvis da ;) ). Jeg messer jævnligt 'det er en fase, det er en fase ' i tiden.


Vi skal ikke bryde os om at ikke at efterkomme de ordrer Hendes Kongelige Højhed udstikker....Og det med det samme.....

*det-er-en-fase-det-er-en-fase-det-er-en-fase-det-er-en-fase*
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. okt 2015, 17:16

Rakel skrev:200 ord? Sige rent? Det altså meget i den alder. Det kunne den ældste, men den midterste overhovedet ikke og den lille kan 160 ord i en pærevælling af dansk/britisk. Vs er efter os med sproget. De har ingen erfaring med flersprogethed - mens Daycare, hvor der går en del børn af forældre, der arbejder ved min mands arbejdsplads finder hende normal.


Og mon ikke det hele alligevel ender med at komme til at passe til slut? Og så endda på to sprog. Nogle gange har jeg altså virkeligt lyst til at råbe "så slap dog af med jeres skemaer og kasser" Langt, langt hovedparten af alle børn er pænt gennemsnitlige, så rolig nu med alt jeres tjekken efter! Selvfølgelig skal fagfolk være obs på, hvem der falder HELT ved siden af, men normalitetsbegrebet er skisme snart så snævert, at vi alle burde have ekstra støtte og særligt fokus.

Kæphest ovre :blush:
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 13. okt 2015, 18:29

Vi var til samtale i dagplejen for lidt over 1 måned siden, da vores dreng var 22 måneder bla. pga. hans såkaldte manglende sprog.

Jeg var lodret uenig med dem og derudover meget træt af, at han allerede nu nærmest skal bestå diverse "test" for at være "rigtig".

Det endte med at være en god samtale og handlede heldigvis mere om hans generelle trivsel.

Siden samtalen har hans sproget udviklet sig endnu mere, og han lærer nærmest nye ord hver dag.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 13. okt 2015, 19:44

Sorenspige skrev:Vi var til samtale i dagplejen for lidt over 1 måned siden, da vores dreng var 22 måneder bla. pga. hans såkaldte manglende sprog.

Jeg var lodret uenig med dem og derudover meget træt af, at han allerede nu nærmest skal bestå diverse "test" for at være "rigtig".

Det endte med at være en god samtale og handlede heldigvis mere om hans generelle trivsel.

Siden samtalen har hans sproget udviklet sig endnu mere, og han lærer nærmest nye ord hver dag.


Det kan jeg godt forstå du blev træt af, for børn lærer forskelligt. Ofte er drenge lidt langsommere udi det sproglige hvorimod motorisk er de meget hurtigere end pigerne. Godt du lytter til din egen fornemmelse og nej børn bør ikke skulle være rigtig for at kunne sætte flueben i en kasse.

Min egen søn var ultra bagud sprogligt. Han kunne ikke engang tale forståeligt da han startede i bh som 2år og 10 mdr. Men herefter gik det hurtigt, og som 3 1/2 - 4år var hans ordforråd større og bredere end dem på samme alder. Han sagde fx ikke mor før langt efter 2 år og kun jeg forstod ham. Jeg gjorde ellers meget udi bøger, snakke og synge, alt men uanset hvad så vidste han alt hvis han skulle pege eller finde, men udtale noget kunne han ikke rigtigt.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. okt 2015, 20:35

Sorenspige skrev:Vi var til samtale i dagplejen for lidt over 1 måned siden, da vores dreng var 22 måneder bla. pga. hans såkaldte manglende sprog.

Jeg var lodret uenig med dem og derudover meget træt af, at han allerede nu nærmest skal bestå diverse "test" for at være "rigtig".

Det endte med at være en god samtale og handlede heldigvis mere om hans generelle trivsel.

Siden samtalen har hans sproget udviklet sig endnu mere, og han lærer nærmest nye ord hver dag.


Dejligt, at du stolede på dig selv og sproget nu rykker. Min knægt havde stort set intet forståeligt sprog, da han fyldte 2 år, men her ved 2 år og 9 måneder vil jeg mene, at han er ok på niveau med de fleste jævnaldrende. Tænk alle de ressourcer der bliver brugt på børn, der bare udvikler sig i eget tempo :stoned:
0

Tilbage til "Forældre"