Del Noget Med Debatten

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2015, 21:28

Dikus skrev:
kidkomb skrev:Åhhhh... Det lyder ikke spor rart :ae: Jeg kan ikke huske den lange forklaring. Men hvor jeg håber, der er voksne omkring ham (ud over dig), der kan gribe ham og hjælpe ham til at få en god skolegang.


Lang forklaring kort: Moderen (min søster) psykisk syg. Hende og faderen har det ikke godt med hianden. Der er heldigvis en skolepsykolog inde over, men mit hjerte bløder for de børn. De får ikke en normal tryg opvækst :(


Det gør mig virkeligt ondt for jer alle sammen :ae: Har de nogle gode venner, børnene?[/quote]
Yngsten har. Han er charmerende, udadvendt og vellidt. Ældsten. Not so much. Han er kontrollerende, bliver frustreret og ked af det, når legen ikke går, som han havde forestillet sig. Bliver voldsom til tider. Helt klart ikke velfungerende. Og jeg kan på ingen måde bebrejde hverken klassekammeraterne eller deres forældre, når de tager afstand fra ham. At jeg ved hvorfor er jo dem ligemeget kan man sige. Og forældrene forstår ikke, at det primært er deres værk. Og jeg tør ikke gå for meget ind i det, for så er jeg bange for, at jeg ikke får lov at se dem og hvem skal så hjælpe ham?? Hvem skal fortælle ham, at jeg havde det næsten lige som ham, at de ting han oplever med sine forældre, dem oplevede jeg også. At han bare skal ringe eller skrive (nu hvor han er i 1.klasse og læser og skriver bedre end gennemsnittet er der ikke langt tilbage endnu. Jeg har ventet længe på det). På alle tider af døgnet. Jeg vil altid være der for ham. Håber naivt, at jeg kan gøre en forskel. Håber det så meget.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Skralde » 14. aug 2015, 21:55

kidkomb skrev:Jeg er simpelthen nødt til, at dele det her med nogen, som selv har børn og måske kan forstå det lidt.
Jeg kom for, at surprice-hente den ældste (min søsters, lang forklaring, som nogle af jer måske kan huske) Og jeg fandt ham. Mutters alene ude i skolegården på fodboldbanen. Jeg tror alle andre var gået over på FFO'en. Og mit hjerte gik i stykker lige der. Jeg har grædt indvendig hele dagen.
Jeg ved godt, at han har det svært med sociale relationer og i det hele taget er lidt udfordret (ikke spor mærkeligt med de forældre) men jeg stod bare der og så hans overraskede ansigt lyse op i et kæmpe smil og kunne se at det også var et lettet smil. Og mit hjerte bristede.
Jeg elsker ham op til månen og tilbage igen, han er mit hjertebarn, mit gudbarn, mit spejlbillede af mig selv og de problemer jeg havde i min opvækst og jeg vil gøre alt for, at han ikke skal have det lige så svært, som jeg havde.
Åh, min elskede dreng, hvor ville jeg ønske, at jeg kunne være der for dig hver dag!!


Puha, der bristede mit hjerte også en smule :trist: Øv altså.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2015, 23:27

Dikus skrev:Jeg læste en gang en større undersøgelse, der havde fundet en fællesnævner for os virkeligt velfungerende mønsterbrydere: vi havde en person, der tilbød en havn. Ofte brugte vi den ikke, men vi vidste, den var der.

For mig var det min farmor, der var der. Altid. Og jeg brugte hende aldrig. Men jeg turde prøve kræfter med livet - for jeg vidste, at hvis det VIRKELIG blev for meget, så ville jeg blive grebet. Den der "det er håbløst, der er alligevel aldrig nogen, der gør noget for mig" den har aldrig fulgt mig.

Jeg tror på, det gør en større forskel, end man er klar over. Følelsen af, det er selvvalgt. At man har en udvej.
Hvis din søster så samtidig elsker sine børn, men "bare" ikke magter at gøre det godt nok - så er der endnu mere lys i mørket.

Jeg håber, du er klar over, hvor stor en forskel du gør. Hvor stor en forskel det gør, at få det smil på læben, han fik i dag. Bare en gang imellem.


Ooog så tuder jeg lige igen! Jeg håber af hele mit hjerte, at du har ret. Tusind, tusind tak :blush:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Muuh » 15. aug 2015, 05:38

kidkomb skrev:Jeg er simpelthen nødt til, at dele det her med nogen, som selv har børn og måske kan forstå det lidt.
Jeg kom for, at surprice-hente den ældste (min søsters, lang forklaring, som nogle af jer måske kan huske) Og jeg fandt ham. Mutters alene ude i skolegården på fodboldbanen. Jeg tror alle andre var gået over på FFO'en. Og mit hjerte gik i stykker lige der. Jeg har grædt indvendig hele dagen.
Jeg ved godt, at han har det svært med sociale relationer og i det hele taget er lidt udfordret (ikke spor mærkeligt med de forældre) men jeg stod bare der og så hans overraskede ansigt lyse op i et kæmpe smil og kunne se at det også var et lettet smil. Og mit hjerte bristede.
Jeg elsker ham op til månen og tilbage igen, han er mit hjertebarn, mit gudbarn, mit spejlbillede af mig selv og de problemer jeg havde i min opvækst og jeg vil gøre alt for, at han ikke skal have det lige så svært, som jeg havde.
Åh, min elskede dreng, hvor ville jeg ønske, at jeg kunne være der for dig hver dag!!



Det gør helt ondt at læse :trist: Hvor er det godt han har dig
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Novella » 15. aug 2015, 12:34

Jeg hader helt ud over alle grænser at holde fest og fødselsdag, uanset om det er for mine børn eller mig selv. Hvilket er aktuelt, fordi jeg skal holde en i morgen.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Delfin » 15. aug 2015, 18:03

Jeg regner med at spare mange penge på varme til vinter. Noget godt må der da være ved hedeture.
2
14 11 14
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf TurtleSpeed » 16. aug 2015, 23:46

og det er de her forbaskede kajakrulninger som er sværere end som så, og som jeg øvede i et par timer igår.

http://youtu.be/L9n3uUuD4cI
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf TurtleSpeed » 16. aug 2015, 23:50

Og denne her video blev filmet her i weekenden. Bare så I kan se, hvad jeg render og laver :)

https://youtu.be/5piEpz3W1Cw
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Urtekussen » 17. aug 2015, 18:04

Vi er ved at købe hus :banan:

Det er lidt vildt!
6
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Mholle » 17. aug 2015, 18:09

Log_Lady skrev:Jeg er et meget lavkulturelt væsen. Jeg læser stort set aldrig andet end horror og fantasy, og de fantasybøger, jeg læser, er typisk rubriceret som "young adult" på Goodreads. Af samme grund er jeg lidt flov over at tilkendegive, hvilke bøger, jeg har læst. Mange af mine venner læser rigtige "voksenbøger" af den slags, som man bliver klog af, men jeg læser bare junklitteratur - og jeg ELSKER det. :blush:

PS: jeg er også flov over, at jeg er flov over min litterære smag. Jeg er jo faktisk lidt af en snob, og jeg har ikke engang noget at have mine fine fornemmelser i. Det er meget fjollet alt sammen.



Åh jeg kan så meget være med der, jeg er totalt afhængig af YA bøger, hører mindst 3-4 lydbøger om ugen, de er bare så lette at høre, volsenbøger kan jeg ikke rigtig koncentrere mig om at arbejde til, men YA bøger :love:

Dog er jeg ikke så meget til fantasy bøgerne, men hvis nogen mangler anbefalinger på YA kærlighedsbøger så siger de bare til :D

Jeg er dog heller ikke videre stolt over det :lol:
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Whoosh » 17. aug 2015, 18:23

Jeg spiser stort set pålægschokolade hver dag.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14443

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Pjeps » 17. aug 2015, 18:36

Jeg hader at købe sko, og hvis jeg finder nogle jeg virkelig bliver glad for, skynder jeg mig at købe et par mere - til når de første er slidt op :genert:
2
:ninja:
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf canoodle » 17. aug 2015, 20:32

Jeg har et stankelben i mit soveværelse, der er faret vild. Og så højt til loftet, at jeg ikke bare kan kyle den ud.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Thestral » 18. aug 2015, 05:06

Jeg har svært ved at finde tøj der passer. Ikke fordi jeg er overvægtig eller noget men jeg har sindsygt lange arme og åbenbart længere ben end de fleste :rulle:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Thestral » 18. aug 2015, 05:07

Log_Lady skrev:
Mholle skrev:
Log_Lady skrev:Jeg er et meget lavkulturelt væsen. Jeg læser stort set aldrig andet end horror og fantasy, og de fantasybøger, jeg læser, er typisk rubriceret som "young adult" på Goodreads. Af samme grund er jeg lidt flov over at tilkendegive, hvilke bøger, jeg har læst. Mange af mine venner læser rigtige "voksenbøger" af den slags, som man bliver klog af, men jeg læser bare junklitteratur - og jeg ELSKER det. :blush:

PS: jeg er også flov over, at jeg er flov over min litterære smag. Jeg er jo faktisk lidt af en snob, og jeg har ikke engang noget at have mine fine fornemmelser i. Det er meget fjollet alt sammen.



Åh jeg kan så meget være med der, jeg er totalt afhængig af YA bøger, hører mindst 3-4 lydbøger om ugen, de er bare så lette at høre, volsenbøger kan jeg ikke rigtig koncentrere mig om at arbejde til, men YA bøger :love:

Dog er jeg ikke så meget til fantasy bøgerne, men hvis nogen mangler anbefalinger på YA kærlighedsbøger så siger de bare til :D

Jeg er dog heller ikke videre stolt over det :lol:


Min sjæleven :love: :-D
Jeg ryger lige med på den her vogn. YA er noget af det bedste :banan:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Generelt"