En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 18. okt 2016, 13:00

Sandkage skrev:Hvor er din traad bare superdejlig :love: .

Jeg er helt oppe at köre over det der med den personlige träner :love: og et löb paa 5km :love: Hvor er du bare supergod!!!

Jeg er saa glad for at have läst din traad, og jeg tror maaske jeg skal pröve det med havregrynene, hvis jeg kan faa det til at passe ind med at spise det för jeg laver aftensmad til börnene eller noget i den stil. Har det väret svärt for dig, at spise raa havregryn til aftensmad naar det er koldt udenfor? Maa man lave dem til havregröd?

Til sidst en lille banandans til äre for dig og dit jakkesät :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:


Tak! Hvor er du dog sød - og så lige her efter jeg har skrevet om mit seneste grovæderi :genert:

Jeg ville mene, man lige så vel kan lave havregrød. Jeg gør det ikke, men det er fordi jeg har det med at putte smør og sukker på havregrød, go så går fidusen lidt af :-D Men jeg kan godt genkende det med trangen til varm mad, så når den kommer over mig, spiser jeg tit røræg i stedet. Eller spiser havregryn og drikker en kop te bagefter for varmen :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2016, 13:11

Vægten vil ligesom ikke rigtig ned. Ligger som regel på 64,noget og smutter ind i mellem ned på 63,noget, men vil ikke rigtig blive stabilt nede på 63.

Føler mig helt fristet til at kaste mig over Nupo eller lignende, når jeg læser alle trådene herinde, hvor folk smider flere kilo om ugen. Hvor hurtigt tager man det på igen? :-D Eller er det faktisk muligt at bruge det til booste et vægttab, hvis man synes det går laaaaaaaaaangsomt, men man er god til at holde vægten? Altså, kan man lige smide et par kilo med Nupo og så bare køre videre med sund fornuft? Eller er lidt faste måske vejen frem?

Eller skal jeg bare erkende, at jeg taber mig langsomt, fordi jeg jo også nærmer mig målet?

Trænger bare sådan til lidt action på vægten :genert:
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Lys » 31. okt 2016, 13:51

Hvor langt er du fra målet? Jeg fornemmer, at du er tæt på?

Handler det mest om et bestemt tal på vægten eller om det, du ser i spejlet? For set udefra er det jo typisk ret ligegyldigt om man vejer 62 eller 64 kg. Du kunne jo også overveje, om det er svært at tabe mere nu, fordi du har ramt din naturlige vægt (eller hvad man nu skal kalde det?)

Det er ikke for at være den trælse (og tykkere) dame, der siger "nu skal du jo heller ikke blive for tynd!" (den type kender vi alle), men jeg vil bare opfordre dig til at overveje, om du bare jagter et bestemt tal for at gøre det, fordi det var den oprindelige plan, eller om det faktisk har betydning, at der ryger 1, 2, 3 kg mere :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 31. okt 2016, 14:03

Lys skrev:Hvor langt er du fra målet? Jeg fornemmer, at du er tæt på?

Handler det mest om et bestemt tal på vægten eller om det, du ser i spejlet? For set udefra er det jo typisk ret ligegyldigt om man vejer 62 eller 64 kg. Du kunne jo også overveje, om det er svært at tabe mere nu, fordi du har ramt din naturlige vægt (eller hvad man nu skal kalde det?)

Det er ikke for at være den trælse (og tykkere) dame, der siger "nu skal du jo heller ikke blive for tynd!" (den type kender vi alle), men jeg vil bare opfordre dig til at overveje, om du bare jagter et bestemt tal for at gøre det, fordi det var den oprindelige plan, eller om det faktisk har betydning, at der ryger 1, 2, 3 kg mere :)


Du er ikke træls! Du er tværtimod god til at holde et fornuftigt fokus :kys:

Jeg tror ikke, jeg er så langt fra målet.

Egentlig havde jeg forventet, at 64 kg. ville være en okay vægt, da jeg startede (hvor jeg ikke havde lagt mig fast på andet end at jeg skulle være normalvægtig ift. BMI, hvilket betyder max ca. 67 kg. for min højde), men jeg kan se, at der skal smides noget mere for at jeg bliver tilfreds. Jeg er stadig meget blød om maven med tydelige håndtag hele vejen rundt, og jeg kan jo mærke, at musklerne indenunder er blevet rigtig fine og faste, så det handler ikke bare om opstramning, men om at der stadig er for meget fedt der. Jeg får aldrig en helt flad mave (det havde jeg i hvert flad ikke i min sprøde ungdom, hvor jeg som 19-årig vejede 53 kg., hvilket er lige over minimums-BMI, så det er nok utopi at få det), men jeg vil meget gerne have, at den er markant mindre flæsket end nu.

Men det er jo max en 3-4-5 kg., jeg skal smide, og jeg er normalvægtig, så jeg kan selvfølgelig ikke forvente, at det går ret stærkt.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Lys » 31. okt 2016, 16:41

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:Hvor langt er du fra målet? Jeg fornemmer, at du er tæt på?

Handler det mest om et bestemt tal på vægten eller om det, du ser i spejlet? For set udefra er det jo typisk ret ligegyldigt om man vejer 62 eller 64 kg. Du kunne jo også overveje, om det er svært at tabe mere nu, fordi du har ramt din naturlige vægt (eller hvad man nu skal kalde det?)

Det er ikke for at være den trælse (og tykkere) dame, der siger "nu skal du jo heller ikke blive for tynd!" (den type kender vi alle), men jeg vil bare opfordre dig til at overveje, om du bare jagter et bestemt tal for at gøre det, fordi det var den oprindelige plan, eller om det faktisk har betydning, at der ryger 1, 2, 3 kg mere :)


Du er ikke træls! Du er tværtimod god til at holde et fornuftigt fokus :kys:

Jeg tror ikke, jeg er så langt fra målet.

Egentlig havde jeg forventet, at 64 kg. ville være en okay vægt, da jeg startede (hvor jeg ikke havde lagt mig fast på andet end at jeg skulle være normalvægtig ift. BMI, hvilket betyder max ca. 67 kg. for min højde), men jeg kan se, at der skal smides noget mere for at jeg bliver tilfreds. Jeg er stadig meget blød om maven med tydelige håndtag hele vejen rundt, og jeg kan jo mærke, at musklerne indenunder er blevet rigtig fine og faste, så det handler ikke bare om opstramning, men om at der stadig er for meget fedt der. Jeg får aldrig en helt flad mave (det havde jeg i hvert flad ikke i min sprøde ungdom, hvor jeg som 19-årig vejede 53 kg., hvilket er lige over minimums-BMI, så det er nok utopi at få det), men jeg vil meget gerne have, at den er markant mindre flæsket end nu.

Men det er jo max en 3-4-5 kg., jeg skal smide, og jeg er normalvægtig, så jeg kan selvfølgelig ikke forvente, at det går ret stærkt.


Ja, så er det nok et spørgsmål om at stramme lidt (mere) op på kosten et stykke tid. Har der mon sneget sig lidt mere vin, ost og chokolade ind i forhold til da du lagde ud?

I sidste ende er det jo en afvejning af indsatsen med kost og motion overfor det resultat, du opnår - om det bliver ved at være til at holde ud. Min egen erfaring er i hvert fald, at jeg giver helt slip, hvis det bliver for surt i for lang en periode.

Under alle omstændigheder lyder det fornuftigt at tage det et kilo ad gangen - men måske du snarere skulle fokusere på, hvad du måler i taljen og så arbejde på at reducere det mål og så fjerne noget af fokus fra vægten?

Din tråd er vildt inspirerende, fordi jeg selv lidt er der, hvor du startede vægtmæssigt og fordi du er kommet (næsten) i mål uden at gå på en eller anden specifik kur. Jeg tager lidt langsomme tilløb til at kaste mig ud i kampen mod vægten... (igen...)
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2016, 09:03

Lys skrev:Ja, så er det nok et spørgsmål om at stramme lidt (mere) op på kosten et stykke tid. Har der mon sneget sig lidt mere vin, ost og chokolade ind i forhold til da du lagde ud?

I sidste ende er det jo en afvejning af indsatsen med kost og motion overfor det resultat, du opnår - om det bliver ved at være til at holde ud. Min egen erfaring er i hvert fald, at jeg giver helt slip, hvis det bliver for surt i for lang en periode.

Under alle omstændigheder lyder det fornuftigt at tage det et kilo ad gangen - men måske du snarere skulle fokusere på, hvad du måler i taljen og så arbejde på at reducere det mål og så fjerne noget af fokus fra vægten?

Din tråd er vildt inspirerende, fordi jeg selv lidt er der, hvor du startede vægtmæssigt og fordi du er kommet (næsten) i mål uden at gå på en eller anden specifik kur. Jeg tager lidt langsomme tilløb til at kaste mig ud i kampen mod vægten... (igen...)


Til det markerede: Ja, det har der jo nok, nu jeg tænker over det. Ikke noget overspiseri generelt, men bare en mere loose tilgang. Så det er nok der, der skal strammes op og væres mere konsekvent.

Vil prøve perlesystemet, som jeg læste om her: viewtopic.php?f=61&t=5410 Det lyder rigtig godt til fokus i det daglige.

Jeg har helt samme tilgang som dig - en meget striks livsstil kan jeg ikke holde i længden. Jeg har prøvet mange gange, og længere perioder med snorlige kost følges altid af længere perioder med helt umulig kost. Så jeg skal finde en god balance.

Og godt tip med målebåndet. Vægten er jo alligevel en upålidelig målestok, når man vejer sig hver dag. Der er bare mange udsving.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Lys » 1. nov 2016, 12:13

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:Ja, så er det nok et spørgsmål om at stramme lidt (mere) op på kosten et stykke tid. Har der mon sneget sig lidt mere vin, ost og chokolade ind i forhold til da du lagde ud?

I sidste ende er det jo en afvejning af indsatsen med kost og motion overfor det resultat, du opnår - om det bliver ved at være til at holde ud. Min egen erfaring er i hvert fald, at jeg giver helt slip, hvis det bliver for surt i for lang en periode.

Under alle omstændigheder lyder det fornuftigt at tage det et kilo ad gangen - men måske du snarere skulle fokusere på, hvad du måler i taljen og så arbejde på at reducere det mål og så fjerne noget af fokus fra vægten?

Din tråd er vildt inspirerende, fordi jeg selv lidt er der, hvor du startede vægtmæssigt og fordi du er kommet (næsten) i mål uden at gå på en eller anden specifik kur. Jeg tager lidt langsomme tilløb til at kaste mig ud i kampen mod vægten... (igen...)


Til det markerede: Ja, det har der jo nok, nu jeg tænker over det. Ikke noget overspiseri generelt, men bare en mere loose tilgang. Så det er nok der, der skal strammes op og væres mere konsekvent.

Vil prøve perlesystemet, som jeg læste om her: viewtopic.php?f=61&t=5410 Det lyder rigtig godt til fokus i det daglige.

Jeg har helt samme tilgang som dig - en meget striks livsstil kan jeg ikke holde i længden. Jeg har prøvet mange gange, og længere perioder med snorlige kost følges altid af længere perioder med helt umulig kost. Så jeg skal finde en god balance.

Og godt tip med målebåndet. Vægten er jo alligevel en upålidelig målestok, når man vejer sig hver dag. Der er bare mange udsving.


Glæd dig over, at du har fundet et niveau for vin og chokolade, der holder vægten på status quo. Det er godt gået og viser jo, at du er godt på vej til at finde den rette balance. Er mega misundelig! Men det er nok nødvendigt at være lidt mere striks i en periode, hvis vægten skal yderligere ned.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2016, 19:43

Har indført perlesystemet (og givet mig selv en perle for en god gang træning i går, bare lige for at komme i gang. Jeg er jo trods alt stadig øm i dag :genert:).

Havde hverken fine perler eller glas, så mit system er to tomme syltetøjsglas og 70 tørre kikærter i en vidueskarm i køkkenet, men det skal nok fungere :-D

Vil snart gå en lille aftentur, så jeg kan tjene en perle (kikært :-D) til.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2016, 12:44

Pyh, har haft travlt. Alt for travlt med især arbejde og arbejdsrejseri, en også en del sociale ting. Så træningen har ligget helt stille i tre uger, og det er overhovedet ikke fedt. Min træner har været sygemeldt, og det var åbenbart en lidt for bekvem undskyldning for at lukke øjnene for det lille orange fitness.dk-kort, der lå og råbte på opmærksomhed.

Men jeg har sørget for at kosten ikke er gået galt på trods af, at jeg har været en del væk (det er altid mere besværligt at holde kosten god, når man hele tiden er på hotel og i lufthavn) og så har jeg fået gået rigtig meget. Synes også, det giver lidt ro i hovedet at få gået nogle lange ture, når jeg er stresset over arbejde, og selvom det selvfølgelig ikke er styrketræning, så er det da bedre end sofaen. Har også cyklet lidt ekstra, så vægten har holdt sig under 64 kg. hele tiden.

Og så var jeg nede og træne i går, og det føltes SÅ godt at være i gang igen. Morgenvægt 63,3, så det skal nok gå. Julefrokost i morgen til trods.
5
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2016, 13:51

Hvor er du sej! Det er nemlig SÅ svært at få det hele til at gå op, når man er ude af sin sædvanlige hverdag!
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 8. dec 2016, 15:11

MyGirl skrev:Hvor er du sej! Det er nemlig SÅ svært at få det hele til at gå op, når man er ude af sin sædvanlige hverdag!


Ja, og især at skulle med fly kl. 8.15 (= stå op kl. 5.00), hvor jeg vidste, at når jeg kom frem efter flyvetur, togtur og metrotur, så ville jeg på vej fra metro til mødelokale i total søvnmangel efter 6 timers transport skulle gå på en smal gang mellem en Dunkin' Donuts og en L'orchidee macarons-butik. Havde puttet en Nupo-bar med chokolade i tasken og spiste den mens jeg stirrede stift ned i jorden :-D
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2016, 15:18

Akehurst2 skrev:
MyGirl skrev:Hvor er du sej! Det er nemlig SÅ svært at få det hele til at gå op, når man er ude af sin sædvanlige hverdag!


Ja, og især at skulle med fly kl. 8.15 (= stå op kl. 5.00), hvor jeg vidste, at når jeg kom frem efter flyvetur, togtur og metrotur, så ville jeg på vej fra metro til mødelokale i total søvnmangel efter 6 timers transport skulle gå på en smal gang mellem en Dunkin' Donuts og en L'orchidee macarons-butik. Havde puttet en Nupo-bar med chokolade i tasken og spiste den mens jeg stirrede stift ned i jorden :-D


Hahaha, det er sgu rettidig omhu til topkarakter!
3
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 12. dec 2016, 10:15

Ballademager skrev:Kender det godt med rejseriet. Kan ikke huske, om løb fungerer for dig (beklager, hvis du har nævnt det), men jeg plejer at have løbetøjet med, hvis jeg skal overnatte. Så løber jeg en lille tur om aftenen - det er oftest rart efter en dag med først fly og så møder.


Jeg er ikke ret meget til at løbe udenfor, især ikke steder, jeg ikke kender så godt i forhold til løberuter, men sørger for at have sko med til i det mindste at få gået nogle kilometre. Og så bor jeg kun 13 km. fra lufthavnen, så jeg har gjort det til en vane at cykle til og fra, så jeg da får rørt mig på vejen - og får luftet hovedet efter fly og møder.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 2. jan 2017, 09:26

Nå, så er det vel ved at være januar og nytårsforsætternes tid igen...

Julen er jo altid hård med gløgg og æbleskiver, og så har vi været i Frankrig på ski henover julen. Desværre uden ret meget sne, så selvom jeg var på ski 8 ud af 9 dage, så bliver det jo ikke til lige så lange dage som når der er masser af sne - men jeg har alligevel spist og drukket lige så meget som jeg plejer på ski. Det irriterer mig, at det skal være så svært, men min svigerfamilie (især min svigerfar) drikker rigtig meget (ikke store mængder, men både frokost og aften hver dag), så bare det at jeg et par aftener sprang vinen til aftensmaden over vakte opmærksomhed. Men jeg har ikke lyst til, og kan ikke tåle hverken vægt- eller velværemæssigt at drikke vin til frokost og aften 10 dage i træk. Jeg er glad for vin, men det er simpelthen for meget.

Så nu glæder jeg mig egentlig bare til at spise og drikke fornuftigt igen, komme tilbage i fitnesscenter og bare have hverdag.

Vægten tør jeg ikke rigtig tænke på, og skal i øvrigt have købt en ny vægt. Det gør jeg i dag og så er det den nye vægts startvægt, der bliver udgangspunktet for 2017. Nu vil jeg rigtig gerne have smidt de sidste 3-5 kg.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 6. jan 2017, 12:09

Ny vægt indkøbt og årets første vægt var 64,6 kg.

Det er vel okay, her oven på julen og skiferien, tænker jeg.

Så er det bare træningen, der skal i gang. Var ude og ride i morges, og det er jo dejligt at få rørt sig, men det måtte godt lige være ca. 15-20 grader varmere. Savnede helt det varme fitnesscenter, og sådan har jeg det ellers ikke på hesteryg :-D
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"