Blær dig!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Blær dig!

Indlægaf Hunkat » 2. jan 2017, 13:49

Jeg har meldt mig til et pilates hold.

Som starter i morgen. Kl. 7 om morgen.

Jeg har ikke dyrket koordineret idræt i 10 år... Jeg er lidt nervøs.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Blær dig!

Indlægaf Hunkat » 3. jan 2017, 10:17

Ballademager skrev:
Hunkat skrev:Jeg har meldt mig til et pilates hold.

Som starter i morgen. Kl. 7 om morgen.

Jeg har ikke dyrket koordineret idræt i 10 år... Jeg er lidt nervøs.


Det skak du ikke være nervøs for. Instruktører elsker deltagere på holdene :gogo:


Jeg har allerede fortrudt :blush:
Jeg plejede at træne på ret højt plan men droppede det i gymnasiet og har ikke gjort noget ved det siden... som i overhovedet. Så jeg har et shitton af følgeskader, for korte sener osv. Det blev RET tydeligt i dag. :tie:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Blær dig!

Indlægaf Jydepigen » 4. jan 2017, 14:59

Har tabt mig 2 kg siden mandag morgen :)
Ved godt at det meste er væske, men pyt, har gjort mig glad :D :klap:
Så hjælper på motivationen til at forsætte den sunde stil.
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Blær dig!

Indlægaf Mulan » 6. jan 2017, 08:44

Prøvede min første crossfit-time i går. Var besynderligt nok virkelig nervøs, som om jeg skulle til eksamen, men det var sjovt (hårdt) og træneren var sød og god til at engagere os.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Blær dig!

Indlægaf Nicolait » 9. jan 2017, 14:02

Jeg er lige kommet tilbage fra træning. Det var godt nok længe siden sidst, men jeg håber, at jeg kan gøre det til en rutine, så jeg kan smide hvalpefedtet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Blær dig!

Indlægaf mindrekreativtnavn » 19. jan 2017, 19:11

Jeg har taget en tur på crosstraineren hver dag i denne uge OG har lige gået 4km i højt tempo :banan:

Det er meget mere end jeg plejer, da jeg ikke er aaalt for god til det der motion :lol2:
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Blær dig!

Indlægaf Fræksak » 19. jan 2017, 20:11

Jeg har siden april bevæget mig fra et BMI på 42 til ét på 34. Stadig alt for højt, men definitivt et stort fremskridt! :)
10
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Blær dig!

Indlægaf Novella » 22. jan 2017, 13:19

Jeg har åbenbart en heart recovery rate som en topatlet. Min puls falder 70 slag på de første to minutter efter træning.
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1558
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5861

Re: Blær dig!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. jan 2017, 00:43

Jeg var blevet lidt fed op til jul ...faktisk mere fed end jeg synes var rart :genert:
Så jeg lavede en juicekur i 4 uger fra 2. juledag til og med mandag d. 23. januar (jeg skulle arbejde over nytår, så det var intet problem at juice i stedet for at spise)!
Jeg reducerede lidt i frugten og fyrede lidt op for grøntsagerne i hver juice, lavede juice med yoghurt hver morgen (incl. spirulina pulver) for protein, psyllium husk i en juice hver dag for fibre... og så kørte det faktisk bare uden at jeg tænkte videre over dét.
Jeg var på ingen måde sulten (har være på 'alm' kur før, hvor jeg efter 3 dage havde lyst til at gnave min ene arm af i sult), da jeg jo fik næring fra flere kilo frugt og grønt hver eneste dag, så det var kun de sidste 1-2 dage hvor jeg VIRKELIGT gerne ville have noget at spise... nok fordi jeg vidste at 'enden var nær'.
Jeg tabte 8,2 kg, var totalt velhydreret, frisk og frejdig, hud som en barnenumse og trænede styrketræning (let) hver anden dag gennem hele forløbet uden problemer... det var fantastisk!!!
Nu er jeg totalt sommerklar og både føler mig, og ligner, en million! :D
Jeg har en rigitig god Tanita-vægt og den fortæller mig at jeg har tabt over 6 kg. rent fedt, en smule muskelmasse (det var den første uge, så sikkert glycogendepoterne i musklerne og leveren) og en smule væske, så alt er som det skal være.
Efterfølgende kører jeg 5:2 for at holde vægten og det ser ud til at lykkes helt fint.

Det er lige gået op for mig, at jeg har levet af juice i freakin' 28 dage!!! :8: Det vil jeg faktisk gerne blære mig lidt med!
Senest rettet af Velvet-Goldmine 29. jan 2017, 14:10, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
McFurPants
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:21
Kort karma: 26
Likede indlæg: 464

Re: Blær dig!

Indlægaf McFurPants » 28. jan 2017, 03:46

Fra og med i mandags vejer jeg for første gang i over 10 år UNDER 100 kg :banan:
11
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Blær dig!

Indlægaf Anilara » 31. jan 2017, 16:58

Nå, nu kan jeg vidst godt liste herind.
Jeg har været elitesportsudøver og gået på idrætshøjskole og jeg skal komme efter dig...
Men siden 2012 har jeg ikke lavet andet end at cykle på arbejde (når der var godt vejr).
I dag er det så 3. gang jeg var i fitness siden sidste tirsdag. Min kæreste og jeg løber i 20 minutter, bare lige for at begynde at komme i noget som ligner form (og som ikke er kageform). I dag tog vi i svømmehallen bagefter.

Så. På en uge har vi trænet sammenlagt i en time, hahaha :lol: Og bevæget os i vand. Og cyklet til og fra fitness centre. Og jeg laver lige planken 3x1min efterfølgende. Og kun det. Men det er sgu mere end ingenting.

Tror vi stille og roligt trapper op mht løb, men da vi begge stadig er totalt færdige efter 3km, tror jeg vi skal starte meget stille ud.
Og det er hermed gjort.
4
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Blær dig!

Indlægaf lulu-p » 2. feb 2017, 08:30

Jeg har gået med et aktivitetsur som måler puls de sidste 3 uger. Jeg har en hvilepuls på 44-45. Hvis jeg nu ikke var i god form ville jeg være bekymret, men jeg ER i ret god form og har været det i en del år efterhånden.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Blær dig!

Indlægaf IrmaPigen » 3. feb 2017, 09:03

OMG :nerve:

Jeg har tilmeldt mig noget begynderyoga på søndag. Og jeg er stiv som et bræt.

Det skal sq nok blive interessant :lol:

Næste step i det er, at jeg skal megatidligt op for at nå det. Jeg er ingen haj til at stå tidligt op.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Blær dig!

Indlægaf Luffegås » 3. feb 2017, 09:50

Efter i går at have været på mit 2. hold yoga ever, blev jeg så bidt at jeg tænkte "det her, det vil jeg fandme dagligt i en måned!". Men centret har ikke hold dagligt, så jeg gik da bare i føtex, købte en måtte (nok lidt for tyk, men pyt) og så på youtube, og har fundet en fantastisk instruktør! tog lige 40 minutter med hende Adriane, hun forklarer godt, er sjov nok, men jeg tilsatte lidt musik afslappende musik fra computer nr. 2 der kører med godt anlæg.

Så nu har jeg lige haft yoga herhjemme :D Fuck jeg har fede lår og mave, men det skal nok blive godt :)

Find hendes playlister her: https://www.youtube.com/user/yogawithadriene/playlists
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Blær dig!

Indlægaf Trommedreng » 3. feb 2017, 14:16

Jeg var i biografen for at se Silence og formåede at kværne 3 XL pølsehorn og 2 romkugler inde i salen - altså, inden filmen begyndte. Det' ret sejt....:genert:

Nåh, hovokayforkerttråd.

Nå, men jeg har altså trænet nærmest hundrede gange i de sidste to måneder og mit fedtprocent er igen lige under 10%. Jeg har tilmed en hvilepuls på 40 - så det tæller vel også lidt?
Senest rettet af Trommedreng 3. feb 2017, 16:31, rettet i alt 1 gang.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"