Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 09:52

Bøtte skrev:
Tak :kys:

Ja, det er en god strategi at sige det højt. Jeg hepper på dig :pompom:


Jeg har droppet løb i denne uge. Indtil ørerne arter sig mere. Kan ikke løbe uden musik og det er ikke så lækkert med at proppe øretelefoner i ørerne, når det væsker :tie: Og jeg har heller ikke den store energi, kan godt mærke at kroppen er lidt ramt. Jeg cyklede om til ørelægen igår. En tur på 7 min og det var mega hårdt :genert: Men jeg har jo også noget forkølelse i kroppen.

I aften skal jeg ind og se Grease musicalen med min mor og søstre. Vi henter mad fra Bones :ivrig: De har en roast box, der simpelthen er så godt. Jeg har bestilt bagt kartoffel til og der er masser af salat, så det er ikke så slemt med maden - men der skal altså lidt slik med, og det må jeg godt, har jeg bestemt!


Jeg har i øvrigt taget en beslutning om at cykle mere. Da jeg fik piskesmæld kunne jeg slet ikke cykle, nu kan jeg godt tage nogle små ture, hvis underlaget er godt (uden hullen og ikke er grus), og jeg ikke har for mange smerter.
Jeg cyklede ellers altid før, og var ved at blive idiot, da jeg mødte min kæreste, for han tog kun cyklen lørdag aften, når han vidste, at han ikke kunne køre hjem. Men nu har jeg lige så stillet fået vænnet mig til altid at tage bilen, og det er da dumt, og det blev jeg lige mindet om i en tråd herinde. Jeg vil så gerne lære S at cyklen er det primære transportmiddel, så nu vil jeg til lidt oftere at cykle om efter hende på de gode dage.


Håber snart, ørerne arter sig igen, men kan godt forstå, det ikke lige er løb, der står øverst på listen. :ae:

Lyder som en hyggelig aften, du har foran dig :lun:

Ooooog, fornuftigt med cyklen :gogo: Det handler nemlig også om, hvilket forbillede, man er for ungerne. Noget jeg faktisk er begyndt at tænke en del over den seneste tid, og også prøver at huske på i hverdagen.

Det bliver faste i dag. Tjekkede lige frokostmenuen på job, og har slet ikke lyst til det (og er faktisk ikke sulten), så sådan bliver det. Og så håber jeg bare, at kollegerne har glemt, at de har sagt, de ville købe kage i dag i "min" anledning :genert: Kan næsten ikke få mig selv til at sige nej, hvis de sender en ud efter det "for min skyld"..
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 09:58

MyGirl! De der huller vil du med stor sandsynlighed møde med jævne mellemrum. Og jo tættere på din målvægt, jo hyppigere.
Min erfaring er, at de ofte kommer omkring vejr-/årstidsskifte. Vi har lige været gennem en sommer med masser af lys og relativt godt vejr, nu er vejret pludseligt skiftet til l.o.r.t. og det bliver aldrig rigtig lyst, hvis der ikke er direkte sol på himlen. Det kan ses på mit energiniveau og spisemønster lige med det samme.
Når jeg får de ture, skal jeg have et virkeligt los! Et trick kan være, at manden får sagt noget (uden han ved det), eller jeg prøver et stykke tøj, som jeg VIL kunne gå i - kan jeg ikke det, bliver jeg sur - og vrede er min bedste booster.

Jeg synes så også, at - uanset hvor irriterende og trælse og alt muligt, de perioder er - må man ind imellem acceptere, de er der. Det er en livsstilsændring - et mantra, der er godt at huske :-D Der vil være hick-ups - men for pokker, det er der i alle livets aspekter. Jeg hepper på dig - du skal nok komme ind på sporet igen :pompom:

Bøtte Jeg synes, du er SÅ sej! Jeg misunder dig virkelig dine cykelture! Jeg er simpelthen for dosk - jeg har hele tiden sagt, min søn skal cykle i skole, når han slutter i SFO, og i princippet kan han sikkert også godt (han har cyklet i Brugsen uden vores vidende engang med en kammerat :tie: ), det er bare den store vej med færgetrækket, jeg lige skal komme over, tror jeg...
Jeg burde i den grad cykle mere med børnene, men - og nu kommer simpelthen verdens eminenteste dårlige undskyldning - jeg kan ikke finde en cykelhjelm, der ikke ser ud som om, den mangler at blive banket 5 cm længere ned på hovedet for at den passer. Kæft, det lyder stygt, forfængeligt og egoistisk, men manden er enig - han er lige så overrasket. Jeg har virkelig ikke hattehoved. Det er det samme med ridehjelme - jeg får sådan et "Gøg"-hoved. Det er helt tosset.

Rigtig god bedring med ørerne og hav en fantastisk tur i teatret :kys:

___

Dette indlæg har indtil videre taget lidt over 20 min. at skrive. Jeg afbrydes konstant af ungerne - jeg får pip! Jeg kom alt for sent op - kl. 10! Gik direkte i bad, så lød der et ramaskrig fra køkkenet - sønnen havde taget det sidste yoghurt! Så jeg måtte i Brugsen og så vente med morgenmaden.
Min plan var at stå tidligt op, tage ned og træne før middag og arbejde resten af dagen, mens manden tager børnene med på tur - de er ikke kommet af sted endnu, og jeg skal lige have gjort noget ved neglene. Der er rod i planlægningen, og det hader jeg! Som i VIRKELIG! Stress.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 10:16

Guilded_Lily Tak for tankerne :) Der er ingen tvivl om, at årstidsskiftet har stor indvirkning på det. Jeg fryser konstant, og det afføder trang til "trøste-varm" mad og sofahygge frem for træning. Skal bare lige have fundet mit los, der faktisk giver mig lyst til at fortsætte! :D Og så huske, at jeg faktisk virkelig gerne vil tabe mig og være sund. (Satser på et "los" i morgen/fredag, når jeg måler mig faktisk.. Forudser min første cm-forøgelse, og satser på, at det er nok til at stædigheden vinder... På den anden side frygter en lille del af mig, at der faktisk er røget cm, da det SÅ nemt vil blive en sovepude..)

Jeg er ikke for nuværende klar til at acceptere, at "det bare er en svær periode" - er simpelthen for dødsens angst for, at det får taget om mig, og alle mine gode vaner ryger på gulvet. For ja - det er en livsstilsændring, men netop derfor er det også virkelig vigtigt for mig, at jeg ikke slækker, bare fordi det lige er træls lige nu..

Og tusind tak for hep :kys: De hjælper i hvert fald..
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 12:50

MyGirl skrev:Guilded_Lily Tak for tankerne :) Der er ingen tvivl om, at årstidsskiftet har stor indvirkning på det. Jeg fryser konstant, og det afføder trang til "trøste-varm" mad og sofahygge frem for træning. Skal bare lige have fundet mit los, der faktisk giver mig lyst til at fortsætte! :D Og så huske, at jeg faktisk virkelig gerne vil tabe mig og være sund. (Satser på et "los" i morgen/fredag, når jeg måler mig faktisk.. Forudser min første cm-forøgelse, og satser på, at det er nok til at stædigheden vinder... På den anden side frygter en lille del af mig, at der faktisk er røget cm, da det SÅ nemt vil blive en sovepude..)

Jeg er ikke for nuværende klar til at acceptere, at "det bare er en svær periode" - er simpelthen for dødsens angst for, at det får taget om mig, og alle mine gode vaner ryger på gulvet. For ja - det er en livsstilsændring, men netop derfor er det også virkelig vigtigt for mig, at jeg ikke slækker, bare fordi det lige er træls lige nu..

Og tusind tak for hep :kys: De hjælper i hvert fald..


Det er også svært at acceptere - jeg havde jo også en downperiode efter ferien. Det kører heldigvis relativt bedre nu. Og ja - det med vaner er en svær ting. Nogle vaner er nærmest umulige at slippe, mens andre er hurtigt "optagne" i systemet. Jeg hepper videre! :pompom: :kys:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 12:56

Er lige kommet hjem fra en ok træning. Der var to unge fyre dernede, da jeg kom, så jeg startede med 3 km løb/gang (15 min. løb, 8 min. gang) efterfulgt af coretræning. Så kom to nye til, men de begrænsede sig til bænkpres, så der var plads til mig på "mine" maskiner. Det krævede et los at gå derind, jeg er stadig meget usikker på mig selv, men det lykkedes.

Manden er taget i legeland med ungerne, men hans medicin er begyndt at miste sin virkning, så han har smerter, der muligvis ender med et migræneanfald (nyt for ham), så de er nok snart hjemme igen. Så jeg må hellere lade rod være rod og kaste mig over arbejdet. Jeg skal læse op på historie og have fundet et par noveller til analyse. Det er bare svært for mig at koncentrere mig, når det roder omkring mig...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 13:26

Guilded_Lily skrev:Er lige kommet hjem fra en ok træning. Der var to unge fyre dernede, da jeg kom, så jeg startede med 3 km løb/gang (15 min. løb, 8 min. gang) efterfulgt af coretræning. Så kom to nye til, men de begrænsede sig til bænkpres, så der var plads til mig på "mine" maskiner. Det krævede et los at gå derind, jeg er stadig meget usikker på mig selv, men det lykkedes.

Manden er taget i legeland med ungerne, men hans medicin er begyndt at miste sin virkning, så han har smerter, der muligvis ender med et migræneanfald (nyt for ham), så de er nok snart hjemme igen. Så jeg må hellere lade rod være rod og kaste mig over arbejdet. Jeg skal læse op på historie og have fundet et par noveller til analyse. Det er bare svært for mig at koncentrere mig, når det roder omkring mig...


Seeeejt, at du kom "ind til drengene", selvom det var grænseoverskridende :gogo: Kender SÅ godt følelsen, og er fuld af respekt for, at du fik den overvundet - det er ikke altid nemt!

God bedring med manden, og håber, du får noget fra hånden!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 13:28

Guilded_Lily skrev:
Det er også svært at acceptere - jeg havde jo også en downperiode efter ferien. Det kører heldigvis relativt bedre nu. Og ja - det med vaner er en svær ting. Nogle vaner er nærmest umulige at slippe, mens andre er hurtigt "optagne" i systemet. Jeg hepper videre! :pompom: :kys:


Ja, du er en sand inspiration ud i, at man kan komme "ud på den anden side" :kys:

Bare at skrive herinde føler jeg faktisk allerede har hjulpet.. Og så glæder dullen inde i mig sig til at komme hjem og trække i min nye, fede løbejakke, jeg fik i fødselsdagsgave ;) Og så passer den! (Selvom den faktisk er et nummer mindre, end jeg havde ønsket mig).
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 15:11

MyGirl skrev:
Guilded_Lily skrev:
Det er også svært at acceptere - jeg havde jo også en downperiode efter ferien. Det kører heldigvis relativt bedre nu. Og ja - det med vaner er en svær ting. Nogle vaner er nærmest umulige at slippe, mens andre er hurtigt "optagne" i systemet. Jeg hepper videre! :pompom: :kys:


Ja, du er en sand inspiration ud i, at man kan komme "ud på den anden side" :kys:

Bare at skrive herinde føler jeg faktisk allerede har hjulpet.. Og så glæder dullen inde i mig sig til at komme hjem og trække i min nye, fede løbejakke, jeg fik i fødselsdagsgave ;) Og så passer den! (Selvom den faktisk er et nummer mindre, end jeg havde ønsket mig).


Årh :blush: Tak for rosen :dåne:

Fedt med jakken!!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 15:15

FitBrideToBE skrev:

Jeg læser ergoterapi :)

Det lyder sjovt med heksetema.. hvis der bliver bagt noget spændende, må det gerne vises i tråden :engel: :lol:

God aktivering af ungerne ! :) :-p


Vi fik ikke lavet noget af det - det eneste, der lige så rimeligt ud, var støvkager - men jeg havde ingen farin, og gad ikke køre efter det :genert:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 15:17

Hm. Der er læst op på svenskekrigene og forløbet ligger klar - resten må vente til i aften. Familien kommer hjem nu, og det er ved at være tid til aftensmad.

Så må noveller og KMD ( :puke: ) vente til senere...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2015, 18:02

Ser ud til, jeg overlever min fastedag :)

Har lige indtaget min havregrød med frugt og et enkelt stk knækbrød med ost (ca. 450 kcal), og har nu ramt sofaen til bagedyst.

Oooog fik løbet(og gået) en halv times tid, da jeg kom hjem.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 19:00

Jeg sidder med farve i håret og skumler over, manden ikke er til at få fat i (han besøger en kammerat), når jeg skal bruge pinkoden til nettet for at komme på min arbejds-pc, hvor mine forløb til KMD ligger... :cuss: :ticks:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 14. okt 2015, 19:03

Jeg har lige set et afsnit af bagedysten, men før det har jeg arbejdet på min opgave hele dagen med en ven fra mit studie. 19.56 stoppede jeg og fandt dr1 frem :D Nu overvejer jeg om min hjerne kan klare et par sætninger mere eller om jeg skal vente til i morgen. Madmæssigt har dagen været god! Ingen snacks, kun rigtige måltider.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 14. okt 2015, 19:17

Jeg synes, at efterårsferien går en tand for hurtig - i morgen er det allerede torsdag... Ikke desto mindre NYDER jeg ferien. Jeg elsker kvalitetstiden med pigerne, men jeg kan til tider have lidt svært ved at have svært ved at holde ferie med familien. Misforstå mig ikke, jeg elsker dem og nyder tiden sammen, men jeg har også brug for mig-tid. Giver det mening?

Ugen byder på mange planer. I går var pigerne og jeg på shoppetur. I dag var Ældstebarnet hjemme hos en klassekammerat og jeg fik trænet og lavet ny træningsplan. I morgen skal vi lave græskar og vi skal have græskarsuppe til aftensmad + hjemmebagte suppebrød. Lørdag skal jeg købe ind og Yngstebarnet har en legeaftale.

Mht. min træningsplan. De næste tre uger skal der være fokus på cardiotræning samt fysioterapeutens anbefalede øvelser. Cardio'en kommer til at bestå af træning i fitnesscentret, gåture og svømning. Jeg kan mærke, at jeg føler mig motiveret - sådan rigtigt. Kosten er OK, men der er plads til forbedringer - og det skal der nok komme.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. okt 2015, 19:41

Ally skrev:Jeg synes, at efterårsferien går en tand for hurtig - i morgen er det allerede torsdag... Ikke desto mindre NYDER jeg ferien. Jeg elsker kvalitetstiden med pigerne, men jeg kan til tider have lidt svært ved at have svært ved at holde ferie med familien. Misforstå mig ikke, jeg elsker dem og nyder tiden sammen, men jeg har også brug for mig-tid. Giver det mening?

Ugen byder på mange planer. I går var pigerne og jeg på shoppetur. I dag var Ældstebarnet hjemme hos en klassekammerat og jeg fik trænet og lavet ny træningsplan. I morgen skal vi lave græskar og vi skal have græskarsuppe til aftensmad + hjemmebagte suppebrød. Lørdag skal jeg købe ind og Yngstebarnet har en legeaftale.

Mht. min træningsplan. De næste tre uger skal der være fokus på cardiotræning samt fysioterapeutens anbefalede øvelser. Cardio'en kommer til at bestå af træning i fitnesscentret, gåture og svømning. Jeg kan mærke, at jeg føler mig motiveret - sådan rigtigt. Kosten er OK, men der er plads til forbedringer - og det skal der nok komme.


Det giver SÅ meget mening! Jeg tror faktisk, vi snakkede om det i sommers også - at der lige går en uges tid, før familien er "kørt ind" i samværet. Så er det bare træls, denne ferie (aka afspadsering) kun er en uge... :lol:

Det lyder rigtig hyggeligt hjemme hos jer! Jeg har haft det meste af eftermiddagen for mig selv :lun: I morgen skal vi til Hamborg, og af ren erfaring ved jeg, jeg kommer til at skulle sluge et par kameler, hvis ikke turen skal ødelægges af begyndende PMS :fløjt:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"