De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Akehurst2 » 15. okt 2015, 10:03

Hvad er du blevet spurgt om af mærkelige/sjove/upassende ting til jobsamtaler?

Jeg blev engang spurgt, hvorfor jeg dog var så ung. Blev helt paf og kunne slet ikke finde på noget at sige :blush: Altså, hvad skulle jeg have svaret? "Fordi jeg jo blev ført i det år og nu er vi det år og derfor er jeg kun 24 år."

Jeg blev også engang spurgt, om jeg selv syntes, jeg var en god jurist. Der var jeg heldigvis kvik nok til bare at svare "ja da".

Men hvad med jer andre?
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Wizzze » 15. okt 2015, 11:05

Jeg er engang blevet spurgt om, hvis jeg var et dyr, hvilket dyr ville jeg så være. :rulle:

Spurgte som om det var seriøsitets niveauet i pågældende firma, for så havde jeg faktisk ret travlt og bedre ting at bruge min tid på. Så blev der ikke brugt mere tid på pseudopsykologi :D
12
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Danseprinsesse » 15. okt 2015, 11:12

Til min sidste jobsamtale gik halvdelen af samtalen med spørgsmål til mig om permanent makeup, og det var altså ikke en stilling, der havde noget som helst med mit tidligere fag at gøre.

Jeg var sådan lidt forvirret over, hvordan jeg skulle tolke det efterfølgende. Men jeg fik da stillingen.
4
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2015, 11:25

Ved ikke om det var mærkeligt men jeg er engang blevet bedt om at give et eksempel på en dårlig leder.

Regel nr. 1 til jobsamtaler er jo ikke at bagtale sit gamle job/chef/kollegaer. Så er blev lidt noget roderi hvor jeg prøvede at sige noget generelt om emnet.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf milisa » 15. okt 2015, 11:27

Sakset fra vores jobsøgningstråd:

* Kan du lide dyr? (I en stilling som forsker i babyernæring)
* Er du god til at samarbejde? (Forventer I seriøst, at jeg siger noget som helst andet end 'ja da' lige nu?!?!)
* Hvordan var det at opvokse i sønderjylland? (..............øhm............. godt?)
* Hvad gør du for ikke at kede dig? (Ikke et åndssvagt spørgsmål men jeg blev sat helt skakmat, for jeg har aldrig tænkt over, OM jeg gør noget for
ikke at kede mig....!)
* Hvad kan du bedst lide ved dig selv? (!!!! Æh!!! Blev I trætte af at spørge om stærke sider, oder was?!)
2
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf milisa » 15. okt 2015, 11:28

Wizzze skrev:Jeg er engang blevet spurgt om, hvis jeg var et dyr, hvilket dyr ville jeg så være. :rulle:

Spurgte som om det var seriøsitets niveauet i pågældende firma, for så havde jeg faktisk ret travlt og bedre ting at bruge min tid på. Så blev der ikke brugt mere tid på pseudopsykologi :D


.......men......hvilket dyr VILLE du så være?!?! Jeg er da herre nysgerrig over at høre svaret!!!! Jeg har nemlig et forslag........... :fløjt:
2
Tally-ho
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Myresluger » 26. dec 2015, 23:09

Hvad med børn/skal du have børn/skal du have flere børn - det er jeg blevet spurgt om til alle jobsamtaler jeg har været til, indtil jeg fyldte 40. Hvad forestiller man sig lige at svaret skulle være?? Og så er det jo også ulovligt at spørge om!!
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Maoam » 27. dec 2015, 06:58

Myresluger skrev:Hvad med børn/skal du have børn/skal du have flere børn - det er jeg blevet spurgt om til alle jobsamtaler jeg har været til, indtil jeg fyldte 40. Hvad forestiller man sig lige at svaret skulle være?? Og så er det jo også ulovligt at spørge om!!


Skal du have børn? Er du medlem af en fagforening?
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Elvispop » 27. dec 2015, 07:58

Klassikeren;

"Hvor ser du dig selv om 10 år?"
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Lurende Peber » 27. dec 2015, 14:22

Det er nok : "Hvad Fanden bilder du dig ind?"
Da jeg afbrød en jobsamtale med " Jeg tror, at vi stopper her. Ingen grund til at spilde hinandens tid mere"
Den organisering af arbejdet og styreform, der blev anvendt på stedet er SLET ikke mig.

Og en anden gang blev jeg spurgt om, hvem jeg var ....som menneske :mellow:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Delfin » 28. dec 2015, 06:00

Ikke kun et spørgsmål, men en af de mærkeligste jobsamtaler, jeg har været til. Jeg søgte som ufaglært nattevagt på et plejehjem. På det tidspunkt havde jeg allerede været ansat på et andet plejehjem i en del år, så jeg havde masser af plejeerfaring og en pædagoguddannelse med i bagagen.

Lederen starter jobsamtalen med at sige, at de allerede har besluttet, at de vil have en uddannet nattevagt, men jeg havde jo skrevet sådan en spændende og ansøgning. Jamen tak for roserne da, men var I seriøst interesseret, eller ville I bare se giraffen? Det skinnede i hvert fald tydeligt igennem det meste af samtalen, at de stadig var mest interesseret i en uddannet, men hvorfor så spilde min tid, og deres egen?

Hun spurgte om et par simple ting, som jeg ikke lige havde haft brug for at lære på det plejehjem, jeg var ansat på, men det var småting, som jeg kunne lære på få minutter. Det virkede lidt som om, hun bare ville fange mig i noget, jeg ikke kunne, men helt ærligt, hvis en let opgave som fx. at give sondemad skulle stå imellem mig og jobbet, var det nok heller ikke lige stedet for mig. Det lærte jeg da også let, da jeg senere fik brug for det. Det er ikke raketvidenskab, som hun gav det indtryk af.

Jeg ringede og trak ansøgningen tilbage, da jeg kom hjem, så jeg ved ikke, om jeg ville have fået jobbet.
1
14 11 14
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf limitededition » 12. apr 2016, 16:27

Hvad skal vi gøre for at få lov at få dig?
Jeg var nær faldet ned af stolen. :lol: Sådan får man elevplads en uge før de oprindeligt skulle have give tilbagemelding :)
6
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf Anne Droid » 12. apr 2016, 16:39

Hvordan har du det med atletik?
Det var til et lærervikariat indeholdende, i hvert fald iflg annoncen, matematik, natur/teknik og engelsk. De havde så skiftet halvdelen af skemaet ud med idræt.

Jeg svarede med et mærkeligt grin, for jeg er håbløs som idrætslærer. Og jeg fik heller ikke jobbet.
0
Klimatosse
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. apr 2016, 16:48

"Er der nogle dage, hvor du ikke føler, det giver mening at stå ud af sengen?"

Fisker I efter en depression eller dovenskab?
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: De mærkeligste spørgsmål til jobsamtalen

Indlægaf avdotja » 13. apr 2016, 17:44

POCKETKITTEN skrev:"Er der nogle dage, hvor du ikke føler, det giver mening at stå ud af sengen?"

Fisker I efter en depression eller dovenskab?

Det var nok et af de spørgsmål, jeg ikke skulle svare alt for ærlig på :-p
3

Tilbage til "Job"