Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 05:31

FruDulle skrev:
xxx---xxx skrev:Dulle hvor lyder det bare hårdt. Og stakkels jeres søn. Er han meget påvirket af det?


Humøret fejler ikke noget, heldigvis. Energien er ikke høj, men det er klart når han ikke spiser og alt er røget ud.

I dag ser ud til at være bedre, han har spist morgenmad, så det er et godt tegn


Åh hvor jeg krydser fingre for, at det er på retur og bliver væk denne gang :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 05:35

Nogle der har erfaringer med allergivacciner og reaktioner? Ældstebarnet på 5 år er for 6 uger siden påbegyndt vacciner mod græs og birkepollen allergi. Hun er top sej til stikkeriet (hun skal have to injektioner pr. uge i 11 uger og derefter vist nok hver 4. eller 6. uge), men hun er SÅ mærket af det resten af dagen og dagen efter. Både med allergisymptomer (hvilket er en kendt bivirkning, fordi der sprøjtes det hun ikke kan tåle direkte ind i blodet), men også med muthed, uro og virkelig kort lunte. Nogle der selv er blevet vaccineret eller har børn, der har, som kan fortælle, hvordan de havde det?

Udover græs og birk er hun allergisk overfor alt pels, støv og støvmider. Og har børneeksem i svær grad. Håber, at noget af det går over med tiden.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 07:26

Dulle - har i overvejet om det kan være noget psykisk der spiller ind. Tænker at du jo ikke selv er voldsom begejstret for jeres nuværende bopæl, den slags er de ret fintfølende overfor. Og "nervøsitet" og "mistrivsel" kan bestemt også sætte sig i maven.
Ellers reagerer han måske på alt det der er i luften? Du skriver jo selv andre steder at der bliver enormt støvet og beskidt i jeres hjem!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Kakro05 » 15. okt 2015, 08:15

FruKuk skrev:Nogle der har erfaringer med allergivacciner og reaktioner? Ældstebarnet på 5 år er for 6 uger siden påbegyndt vacciner mod græs og birkepollen allergi. Hun er top sej til stikkeriet (hun skal have to injektioner pr. uge i 11 uger og derefter vist nok hver 4. eller 6. uge), men hun er SÅ mærket af det resten af dagen og dagen efter. Både med allergisymptomer (hvilket er en kendt bivirkning, fordi der sprøjtes det hun ikke kan tåle direkte ind i blodet), men også med muthed, uro og virkelig kort lunte. Nogle der selv er blevet vaccineret eller har børn, der har, som kan fortælle, hvordan de havde det?

Udover græs og birk er hun allergisk overfor alt pels, støv og støvmider. Og har børneeksem i svær grad. Håber, at noget af det går over med tiden.


Min mand bliver vaccineret og i starten var han meget påvirket........han blev nærmest små syg. Hvilket på en måde givehod mening, Da immunforsvaret er på overarbejde. han er stadig støjfølsom de dage han er blevet stukket. Så det kan sagtens tænkes hun er sløj efter vaccinerne. Har i snakket med allergi lægen om det?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2015, 08:50

Jeg afleverede et barn til en helt tom dagpleje i dag. To børn har ferie, et er blevet syg.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, for jeg går jo bare hjemme. Men jeg anede det jo ikke. Og jeg kunne ikke tage hende med hjem igen, vi har nemlig haft (og har til dels stadig) store problemer med at aflevere, fordi hun er ked af det. Jeg har en gang taget hende med hjem ved aflevering, da et af de andre børn havde fået bræksyge (og vi skulle giftes 5 dage senere), det påvirkede hende længe efter, hvor hun bare gerne ville med hjem igen. Jeg synes bare det er synd, hun skal være der alene en hel dag. Selv om hun sikkert nyder opmærksomheden. Og det er ikke fordi hun aldrig har fridage, det har hun egentlig jævnligt + vi som udgangspunkt undgår gæstedagpleje.
Jeg holder hende dog hjemme i morgen, hvor der heller ikke er andre børn. Hun har også fri mandag og tirsdag :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 08:56

Bøtte skrev:Jeg afleverede et barn til en helt tom dagpleje i dag. To børn har ferie, et er blevet syg.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, for jeg går jo bare hjemme. Men jeg anede det jo ikke. Og jeg kunne ikke tage hende med hjem igen, vi har nemlig haft (og har til dels stadig) store problemer med at aflevere, fordi hun er ked af det. Jeg har en gang taget hende med hjem ved aflevering, da et af de andre børn havde fået bræksyge (og vi skulle giftes 5 dage senere), det påvirkede hende længe efter, hvor hun bare gerne ville med hjem igen. Jeg synes bare det er synd, hun skal være der alene en hel dag. Selv om hun sikkert nyder opmærksomheden. Og det er ikke fordi hun aldrig har fridage, det har hun egentlig jævnligt + vi som udgangspunkt undgår gæstedagpleje.
Jeg holder hende dog hjemme i morgen, hvor der heller ikke er andre børn. Hun har også fri mandag og tirsdag :)



Ej det skal du da ikke ha dårligt samvittighed over. Hun får da en rigtig hyggelig dag, bare hende og DP!
Mine kid har indimellem været den eneste i DP, og de har virkeligt nydt disse dage!
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. okt 2015, 08:57

FruDulle skrev:Ej det tror jeg bestemt ikke. Den tanke har vi slet ikke haft. Han reagerer på ingen måde ift humør, det er som det altid plejer. Han leger præcis som han plejer og er glad i Day Care. Og siden vi kom tilbage efter sommerferien har vi vidst at vi havde få måneder igen og det har bestemt haft en god indflydelse på humøret hos min mand og især mig. Han er absolut en dreng der trives, men selvsagt endnu mere i f.eks. DK fordi at der er mere at give sig til og mere energi at brænde af.

Han var ikke ude for en dør fra vi landende til han fik dårlig mave. Så ingen påvirkninger udefra. Det er helt sikkert noget mad relateret. Det er vi slet ikke i tvivl om.

Vi ser de næste uger an og har selvfølglig talt om at C og jeg rejser endnu mere før tid for at han kan få noget ordenlig mad og ernæring. Lige nu er der flere ting der spiller ind på vores situaiton og vi bliver nødt til at tage hensyn til forskellige scenarier.


Så er det nok også som i fornemmer!! :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 11:26

Kakro05 skrev:
FruKuk skrev:Nogle der har erfaringer med allergivacciner og reaktioner? Ældstebarnet på 5 år er for 6 uger siden påbegyndt vacciner mod græs og birkepollen allergi. Hun er top sej til stikkeriet (hun skal have to injektioner pr. uge i 11 uger og derefter vist nok hver 4. eller 6. uge), men hun er SÅ mærket af det resten af dagen og dagen efter. Både med allergisymptomer (hvilket er en kendt bivirkning, fordi der sprøjtes det hun ikke kan tåle direkte ind i blodet), men også med muthed, uro og virkelig kort lunte. Nogle der selv er blevet vaccineret eller har børn, der har, som kan fortælle, hvordan de havde det?

Udover græs og birk er hun allergisk overfor alt pels, støv og støvmider. Og har børneeksem i svær grad. Håber, at noget af det går over med tiden.


Min mand bliver vaccineret og i starten var han meget påvirket........han blev nærmest små syg. Hvilket på en måde givehod mening, Da immunforsvaret er på overarbejde. han er stadig støjfølsom de dage han er blevet stukket. Så det kan sagtens tænkes hun er sløj efter vaccinerne. Har i snakket med allergi lægen om det?


Jeg har kun talt med børnelægen omkring de fysiske symptomer, da det først har slået mig her efter sidste gang vaccine, at der da vist var et mønster i, at hun havde nogle dumme dage i forlængelse af vaccinerne - og så tænkte jeg bare, om der kunne være en sammenhæng. Jeg vil i hvert fald prøve at få lagt vaccinerne efter børnehave, da gange hvor det er muligt fremadrettet. Så skal hun ikke også bruge krudt på at forholde sig til de andre børn.

Tak for svaret :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 11:27

Bøtte skrev:Jeg afleverede et barn til en helt tom dagpleje i dag. To børn har ferie, et er blevet syg.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, for jeg går jo bare hjemme. Men jeg anede det jo ikke. Og jeg kunne ikke tage hende med hjem igen, vi har nemlig haft (og har til dels stadig) store problemer med at aflevere, fordi hun er ked af det. Jeg har en gang taget hende med hjem ved aflevering, da et af de andre børn havde fået bræksyge (og vi skulle giftes 5 dage senere), det påvirkede hende længe efter, hvor hun bare gerne ville med hjem igen. Jeg synes bare det er synd, hun skal være der alene en hel dag. Selv om hun sikkert nyder opmærksomheden. Og det er ikke fordi hun aldrig har fridage, det har hun egentlig jævnligt + vi som udgangspunkt undgår gæstedagpleje.
Jeg holder hende dog hjemme i morgen, hvor der heller ikke er andre børn. Hun har også fri mandag og tirsdag :)


Drop den dårlige samvittighed. Basta! Hun nyder da at have en dagplejemor for sig selv :kys:
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 15. okt 2015, 13:26

Frukuk, jeg blev helt overrasket over det med vaccinen, for jeg troede ikke så små børn måtte starte det op. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor jeg har det fra men min læge har frarådet det til min søn og han er 10. han er nemlig allergisk for nærmest alt, undtagen svampesporer og støv. Hendes (min læge) argument var at man ikke kunne love det holdte ind i voksenlivet, samt det kun var få ting man kunne give vaccine for, så det var på ingen måde carte blanche til at være symptomfri.

Hvad er Jeres tanker omkring det og jeg kan også læse hun er allergisk for andet samt har eksem (det har min også) her er der også astma!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 17:46

Panton skrev:Frukuk, jeg blev helt overrasket over det med vaccinen, for jeg troede ikke så små børn måtte starte det op. Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor jeg har det fra men min læge har frarådet det til min søn og han er 10. han er nemlig allergisk for nærmest alt, undtagen svampesporer og støv. Hendes (min læge) argument var at man ikke kunne love det holdte ind i voksenlivet, samt det kun var få ting man kunne give vaccine for, så det var på ingen måde carte blanche til at være symptomfri.

Hvad er Jeres tanker omkring det og jeg kan også læse hun er allergisk for andet samt har eksem (det har min også) her er der også astma!


Jamen vi blev henvist af egen læge til en børnelæge, da hun var 4 år, fordi vi ikke kunne få styr på allergien, og vores egen læge turde ikke blive ved med at øge medicindosis. Børnelægen startede med en priktest, der viste det, vi godt vidste - nemlig overfølsomhed overfor alt undtagen bynke. Lægen mente, at vi skulle se denne sommer an mht. pollen og så tage stilling til evt. vaccine, når vi ramte efteråret. Hun nævnte godt, at min datter jo ikke var særlig gammel, og at hun helst ikke startede vaccinen op, førend børnene var omkring 7 år, da det var vigtigt, at de var i stand til at gennemføre de mange injektioner. Sommeren gik, og hendes allergi nærmest lammede hende. Til trods for store mængder medicin, så var hun helt ødelagt. Hun blev tilset af børnelægen flere gange, der til sidst anbefalede, at vi startede vacciner mod birk og græs op, når pollensæsonen klingede af.
Jeg var noget skeptisk, fordi jeg havde læst, at vaccinen kun holdt et par år - og så synes jeg, at det var alt for voldsomt for hende. Men lægen understregede, at langt de fleste havde glæde af vaccinen i helt op til 15 år, og at der ikke var forskel på, om man var voksen eller barn. Det handlede udelukkende om, at det er en ordentlig omgang, at det gør ondt, og at der er risiko for anafylaktisk chok. Og så ville hun kun vaccine for 2 ting af gangen - og hun ville starte med birk og græs, fordi det kan man ikke undgå at komme i kontakt med. Så vi endte med at vurdere, at der var flere fordele end ulemper. Og så må hun igennem en ny omgang vaccine, når hun er 15-20 år.

Som jeg har forstået det, så kan man vaccinere for det meste. Men man skal have en vaccine for hver ting/dyr, man ikke kan tåle.

Hov det blev en lang smøre :blush:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 17:50

I morgen skal en veninde og tøsehygge med vores piger. Vi har jævnaldrende drenge (3 uger mellem dem), og de fylder tit ret meget, når vi er sammen, så i morgen har vi lovet tøserne (på 5 og 8 år), at vi skal på cafe, i biffen og have ordnet negle/hår UDEN drengene, så dem har venindens mand lovet at passe.

Bliver dejligt bare at skulle hygge om den store. Og om aftenen skal vi holde pyjamasparty.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 15. okt 2015, 18:05

FruKuk skrev:I morgen skal en veninde og tøsehygge med vores piger. Vi har jævnaldrende drenge (3 uger mellem dem), og de fylder tit ret meget, når vi er sammen, så i morgen har vi lovet tøserne (på 5 og 8 år), at vi skal på cafe, i biffen og have ordnet negle/hår UDEN drengene, så dem har venindens mand lovet at passe.

Bliver dejligt bare at skulle hygge om den store. Og om aftenen skal vi holde pyjamasparty.


Ej, hvor lyder det hyggeligt med sådan en tøsedag :lun:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 18:18

Jeg glæder mig vist også lige så meget som barnet :blush2:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. okt 2015, 18:22

Hvordan har sønne det Allmost?

Og hvad med dine ører Bøtte?
0

Tilbage til "Forældre"