når to bliver til tre og så til to igen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. sep 2015, 18:41

Jeg vil simpelthen ikke byde dig at sove i en seng, undertegnede har bygget, men hvis der ellers er noget, jeg kan hjælpe med, når jeg kommer til Berlin i slutningen af oktober, må du endelig sige til :kys:
8
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 26. sep 2015, 12:59

DetSorteCirkus skrev:Jeg vil simpelthen ikke byde dig at sove i en seng, undertegnede har bygget, men hvis der ellers er noget, jeg kan hjælpe med, når jeg kommer til Berlin i slutningen af oktober, må du endelig sige til :kys:


Årh, du er så sød :kys:

Meeen jeg er i DK der i forbindelse med noget arbejde :( Ellers ville jeg byde på kaffe.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 26. sep 2015, 13:00

JessicaD skrev:Jeg har selv samlet min 160 cm brede IKEA seng. Det kan sagtens lade sig gøre. :) IKEA i DK leverer til døren og man kan også få bragt det helt op i lejligheden. Mon ikke de har det samme i Tyskland? Jeg har boet alene i flere år og har fået både seng, sofa m.m. på den måde.


Ja, måske skal jeg bare bestille online? Det ville gøre det hele ti gange lettere :)

Tak for tippet!
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 26. sep 2015, 13:01

Aquadorable skrev:
canoodle skrev:
DD_81 skrev::ae:

Godt du tager dig selv alvorligt, og trækker stikket når tingene bliver for store og uoverskuelige!
Du skal nok komme igennem, også selv om det tærer på kræfter og overskud p.t. !
Husk at bede om hjælp, selvom det er svært at bede om det, så er det altid en lettelse når man får den!
Og jeg ved at et par søde damer herinde tilbød dig at hjælpe med det praktiske omkring din lejlighed i københavn :)


Jeg har tænkt på det, men da lejligheden bliver købt af den nuværende lejer, skal den ikke fremvises osv. Så der skal bare sorteres og smides ud af de resterende småting. Det kan jeg ikke bede om hjælp til :)

Men jeg går og tænker på hvem der mon kan hjælpe hernede. Som måske gider hjælpe med at slæbe ting fra IKEA og bygge en seng osv. Skal have hjælp. Det er stensikkert.


Måske en kollega?


Jeg har allerede fået lovning på noget hjælp fra en kollega, så jeg har rakt ud :D Er faktisk lidt stolt af at jeg gjorde det.
13
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 26. sep 2015, 14:28

Nå, og så har jeg startet en slags dagbogs-blog på opfordring fra mine journalistveninder. Jeg tror, at jeg skal bruge den til at skrive om de svære ting, så det bliver en god oplevelse at kigge tilbage på, mens jeg skriver mig ud af min sorg. For pyh, jeg er godt nok overvældet, ked af det og modløs lige p.t. Det er bare tid der skal gå og ting der skal ske, så jeg kan få ro på og forme mit liv, som jeg vil have det.
4
All Adventurous women do
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25606

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. sep 2015, 17:53

canoodle skrev:Nå, og så har jeg startet en slags dagbogs-blog på opfordring fra mine journalistveninder. Jeg tror, at jeg skal bruge den til at skrive om de svære ting, så det bliver en god oplevelse at kigge tilbage på, mens jeg skriver mig ud af min sorg. For pyh, jeg er godt nok overvældet, ked af det og modløs lige p.t. Det er bare tid der skal gå og ting der skal ske, så jeg kan få ro på og forme mit liv, som jeg vil have det.



At skrive sig igennem utvivlsomt en rigtig god ting for rigtig mange, håber også det bliver en god og brugbar kanal for dig :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 27. sep 2015, 19:32

Dikus skrev:Er du egentlig glad for at bo i Tyskland?


Ja, for det meste. Men det ville da være rart at have min familie tættere på, til tider.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 10:06

Dikus skrev:
canoodle skrev:
Dikus skrev:Er du egentlig glad for at bo i Tyskland?


Ja, for det meste. Men det ville da være rart at have min familie tættere på, til tider.


Det er bare vildt, du bliver boende i stedet for at flytte retur :genert: Jeg har jo lidt tvunget min eksmand til at flytte land, fordi han ikke trivedes med at pendle efter samvær... Og det er altså en stor ting at ændre land for at ens barn skal have begge forældre hos sig.

Jeg håber virkeligt, du kommer til at trives med det. Sådan rigtigt :kys:


Det kan jeg godt forstå at du synes. Jeg har også tænkt tanken. Men jobmæssigt og ift. livsstilen jeg kan have her ift. f.eks. København (Og ikke mindst fordelingen af singlemænd/kvinder ;) ) Vil jeg have det bedre her, lige nu. Jeg har også boet her i tre år nu, og ved at der er masser af tråde at trække i, hvis jeg vil udvide mit netværk. Sidst, men ikke mindst, er jeg jo heller ikke længere væk økonomisk/tidsmæssigt, end hvis jeg boede i Aarhus eller Aalborg :)

Jeg har en rigtig tæt veninde der bor her fast, og en håndfuld venner jeg også kan trække på, plus en barnepige. Det ville ikke se så meget anderledes ud i DK, bortset fra bedsteforældrene. Men der er jo MASSER af folk der gør det uden dem, også selvom afstanden er mindre :)

Når alt det så er sagt, så er jeg vildt glad for dine input, Dikus :kys: Det er rart at nogle stikker lidt til en, så man kan stille de rette spørgsmål.

Til alle jer andre med jeres søde, opmuntrende kort og ligeså indlæg: Af hjertet tak :blomst: Det er jer der lysner det lidt, når jeg har de der dage, hvor jeg bare tuder og er angst.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 10:51

canoodle skrev:Det kan jeg godt forstå at du synes. Jeg har også tænkt tanken. Men jobmæssigt og ift. livsstilen jeg kan have her ift. f.eks. København (Og ikke mindst fordelingen af singlemænd/kvinder ;) ) Vil jeg have det bedre her, lige nu. Jeg har også boet her i tre år nu, og ved at der er masser af tråde at trække i, hvis jeg vil udvide mit netværk. Sidst, men ikke mindst, er jeg jo heller ikke længere væk økonomisk/tidsmæssigt, end hvis jeg boede i Aarhus eller Aalborg :)

Jeg har en rigtig tæt veninde der bor her fast, og en håndfuld venner jeg også kan trække på, plus en barnepige. Det ville ikke se så meget anderledes ud i DK, bortset fra bedsteforældrene. Men der er jo MASSER af folk der gør det uden dem, også selvom afstanden er mindre :)

Når alt det så er sagt, så er jeg vildt glad for dine input, Dikus :kys: Det er rart at nogle stikker lidt til en, så man kan stille de rette spørgsmål.

Til alle jer andre med jeres søde, opmuntrende kort og ligeså indlæg: Af hjertet tak :blomst: Det er jer der lysner det lidt, når jeg har de der dage, hvor jeg bare tuder og er angst.


Det kan jeg i hvert fald skrive under på. Jeg har lige valgt Berlin fremfor Århus som feriedestination, fordi det slet ikke kunne betale sig andet.

OT - Åhr, jeg synes, det er så dumt og uretfærdigt, at du skal have det grundskidt igen :trist:
Håber at det snart lysner på en blivende facon.
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 10:57

DetSorteCirkus skrev:
canoodle skrev:Det kan jeg godt forstå at du synes. Jeg har også tænkt tanken. Men jobmæssigt og ift. livsstilen jeg kan have her ift. f.eks. København (Og ikke mindst fordelingen af singlemænd/kvinder ;) ) Vil jeg have det bedre her, lige nu. Jeg har også boet her i tre år nu, og ved at der er masser af tråde at trække i, hvis jeg vil udvide mit netværk. Sidst, men ikke mindst, er jeg jo heller ikke længere væk økonomisk/tidsmæssigt, end hvis jeg boede i Aarhus eller Aalborg :)

Jeg har en rigtig tæt veninde der bor her fast, og en håndfuld venner jeg også kan trække på, plus en barnepige. Det ville ikke se så meget anderledes ud i DK, bortset fra bedsteforældrene. Men der er jo MASSER af folk der gør det uden dem, også selvom afstanden er mindre :)

Når alt det så er sagt, så er jeg vildt glad for dine input, Dikus :kys: Det er rart at nogle stikker lidt til en, så man kan stille de rette spørgsmål.

Til alle jer andre med jeres søde, opmuntrende kort og ligeså indlæg: Af hjertet tak :blomst: Det er jer der lysner det lidt, når jeg har de der dage, hvor jeg bare tuder og er angst.


Det kan jeg i hvert fald skrive under på. Jeg har lige valgt Berlin fremfor Århus som feriedestination, fordi det slet ikke kunne betale sig andet.

OT - Åhr, jeg synes, det er så dumt og uretfærdigt, at du skal have det grundskidt igen :trist:
Håber at det snart lysner på en blivende facon.


Jeg synes godt nok også at jeg trænger til en pause. Men den kommer jo, så snart jeg er flyttet, og får de uger hvor faderen har mini til at sove og pleje mine sår. Det bliver bedre, men jeg vil ikke lyve, det er benhårdt, lige nu.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 11:19

Jeg vil lige komme med en af de gode nyheder: Købsaftalen på min lejlighed i DK er sat igang, og overtagelsen sker d. 15/10-15. Der er intet underskrevet endnu, men min lejer virker bare så glad for at købe, hendes bank har sagt god for beløbet osv. Så det ser ud til at den bliver solgt på en smertefri facon, og at jeg endda får nogle penge ud af det, til at købe nogle lidt bedre møbler end IKEA's billigste :banan:

Kryds lige for at det hele klapper, ikke?
11
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 28. sep 2015, 11:36

Hørte lige den her sang, og kom til at tænke på min søn. Selvom hans start på livet har betydet meget smerte for mig, så vokser kærligheden hele tiden.



En dag, håber jeg at kunne høre den sang igen, og tænke på en mand som igen fik mit hjerte til at blomstre.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 29. sep 2015, 12:33

JessicaD skrev:
canoodle skrev:
JessicaD skrev:Jeg har selv samlet min 160 cm brede IKEA seng. Det kan sagtens lade sig gøre. :) IKEA i DK leverer til døren og man kan også få bragt det helt op i lejligheden. Mon ikke de har det samme i Tyskland? Jeg har boet alene i flere år og har fået både seng, sofa m.m. på den måde.


Ja, måske skal jeg bare bestille online? Det ville gøre det hele ti gange lettere :)

Tak for tippet!


Det er SÅ smart! Med mindre man kan lide at slide og slæbe sig selv halvt ihjel, så er det da kun en bonus, at tingene bliver bragt og båret helt op i soveværelset, uden at man skal røre en finger! :D :love: Så kan du jo altid få din kollega til at hjælpe med at samle den bagefter. :)


Årh jeg gad så godt slippe for den IKEA-tur, men skide lorte IKEA i Tyskland har 4-6 ugers leveringstid. Jeg skal jo have møbler på fredag. Men næste gang!
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 09:44

Jeg har haft rigeligt at se til, som i nok kan regne ud, men her er en opdatering.

Flytningen gik rimeligt nemt, men stressede mig så meget, at jeg lå i forsterstilling ugen op til flytningen. Mini sover stadig dårligt som natten, så vi føler os alle ret pressede. Han trives dog OK i vuggestuen og er glad når vi ankommer, men træt og overstimuleret, når vi henter ham. Fordi vi arbejder fuldtid (flex) begge to er han der i seks timer. Det er ret stressende, sådan generelt at skulle stå for at hente, bringe, miste søvn, være dygtig til sit job og i øvrigt arbejde, så snart barnet er puttet. Så som i nok kan gætte, er min fødselsdepression brudt op igen, og jeg er blevet sygemeldt. Først i en uge- da jeg har en arbejdsevent i udlandet jeg ikke kan aflyse, og derefter måske på ubestemt tid :( Der er ventetid på 3-6 måneder på at få psykologisk hjælp, men det må jeg jo bare acceptere.

Da jeg ikke har andre end min (også søvndeprivererede og fuldtidsarbejdende) ex til at aflaste mig, har jeg en fornemmelse af at det aldrig bliver bedre. Ja, og så er det hårdt at indse, at en lønforhøjelse og forfremmelse nok har lange udsigter, fordi jeg er blevet syg igen. Det er bare et job, men det er også sikkerhed og alt muligt andet. Der er flere der tilbyder mig aflastning med den lille, men de kan reelt ikke hjælpe, da de jo er fuldtidsarbejdende, ligesom min ex. Hvad dælen skal jeg gøre? Er der please ikke nogen der kan fortælle mig, at det hele nok skal blive bedre?
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 09:58

canoodle skrev:Jeg har haft rigeligt at se til, som i nok kan regne ud, men her er en opdatering.

Flytningen gik rimeligt nemt, men stressede mig så meget, at jeg lå i forsterstilling ugen op til flytningen. Mini sover stadig dårligt som natten, så vi føler os alle ret pressede. Han trives dog OK i vuggestuen og er glad når vi ankommer, men træt og overstimuleret, når vi henter ham. Fordi vi arbejder fuldtid (flex) begge to er han der i seks timer. Det er ret stressende, sådan generelt at skulle stå for at hente, bringe, miste søvn, være dygtig til sit job og i øvrigt arbejde, så snart barnet er puttet. Så som i nok kan gætte, er min fødselsdepression brudt op igen, og jeg er blevet sygemeldt. Først i en uge- da jeg har en arbejdsevent i udlandet jeg ikke kan aflyse, og derefter måske på ubestemt tid :( Der er ventetid på 3-6 måneder på at få psykologisk hjælp, men det må jeg jo bare acceptere.

Da jeg ikke har andre end min (også søvndeprivererede og fuldtidsarbejdende) ex til at aflaste mig, har jeg en fornemmelse af at det aldrig bliver bedre. Ja, og så er det hårdt at indse, at en lønforhøjelse og forfremmelse nok har lange udsigter, fordi jeg er blevet syg igen. Det er bare et job, men det er også sikkerhed og alt muligt andet. Der er flere der tilbyder mig aflastning med den lille, men de kan reelt ikke hjælpe, da de jo er fuldtidsarbejdende, ligesom min ex. Hvad dælen skal jeg gøre? Er der please ikke nogen der kan fortælle mig, at det hele nok skal blive bedre?


NU kan jeg ikke lige huske dine familieforhold i DK, men er det ikke værd at overveje at søge støtte der? Jeg er klar over du ikke vil flytte fra Berlin, men hvis du går sygemeldt må du så tage til DK og komme dig, lade familie passe knægten lidt og på den måde føle du har lov til at have mig tid?

Jeg tænker også det må være hårdt at være der, sådan ret alene, men i sådan en hård tid som du er i, er det nødvendigt at sætte alle sejl ind :kram:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Livets forhold"