når to bliver til tre og så til to igen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 10:03

Iøvrigt, så boede du side og side med ex'en ik, og så tænker jeg at han jo lyder som en rigtig dødbider der ikke tager hans tørn, hvad med at sige til ham, hey, makker, vi deler knægten 7/7 for så er han jo tvunget til at oppe sig og du kan få noget alene tid og komme dig??

Dette bør ikke straffe barnet, for det er hans far, men far skal øjensynligt have det bøjet i neon for at forstå sit ansvar!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 11:03

Panton skrev:Iøvrigt, så boede du side og side med ex'en ik, og så tænker jeg at han jo lyder som en rigtig dødbider der ikke tager hans tørn, hvad med at sige til ham, hey, makker, vi deler knægten 7/7 for så er han jo tvunget til at oppe sig og du kan få noget alene tid og komme dig??

Dette bør ikke straffe barnet, for det er hans far, men far skal øjensynligt have det bøjet i neon for at forstå sit ansvar!


Han er ikke en dødbider i det her, men han er selv ret skidt, desværre. Skilsmissen er jo heller ikke let for ham, han sover også dårligt pga. mini og stress, og han kommer til at miste sit job omkring årsskiftet pga. nedskæringer. Så det nytter ikke noget at presse ham der.

Ift. Danmark, så er mine forældre begge to fuldtidsarbejdende, min far er syg oven i det hele (så meget sygemeldt fra sit job) og min søster har en autistisk søn der volder problemer, samt en baby på vej om seks uger. Der er intet at hente der, selvom intentionerne ville være gode nok. Desværre.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 13:53

Kan I ikke ved at skiftes til at have barnet, få sammenhængende søvn når barnet er hos den anden? Jeg havde selv en søvn terrorist, så ved godt hvordan det er.

Jeg kan godt se dine danske forhold ikke står til måls med at være en hjælpende hånd i denne svære tid, det er rigtig ærgeligt. Den eneste måde at I begge kan få luft og du kan få styr på din fødselsdep. er at dele barnet mere op.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 14:07

Panton skrev:Kan I ikke ved at skiftes til at have barnet, få sammenhængende søvn når barnet er hos den anden? Jeg havde selv en søvn terrorist, så ved godt hvordan det er.

Jeg kan godt se dine danske forhold ikke står til måls med at være en hjælpende hånd i denne svære tid, det er rigtig ærgeligt. Den eneste måde at I begge kan få luft og du kan få styr på din fødselsdep. er at dele barnet mere op.


Vi deler ham allerede 7/7 :)

Vi er begge to bare så stressede, at selv der, har vi ikke kunnet sove ordentligt. Lige nu fokuserer jeg bare på at mini en dag vænner sig til at være i vuggestue, og at jeg i det mindste ikke skal stresse over deadlines den næste uge, hvor mini er hos sin far.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Panton » 16. okt 2015, 14:17

Det kan jeg godt se så Canoodle, det er svært at finde noget der kan hjælpe dig.. Hvad tænker du selv? har x'en noget familie i nærheden som Jeres søn er knyttet til?
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 14:28

Er der nogen former for aflastning, du er berettiget til, fordi du (inden længe) er sygemeldt?

Og hvis nej, findes der så frivillige initiativer, hvor man kan få hjælp fra? Måske den danske kirke i Berlin kunne kende til den slags. Jeg ved, at de danske kirker i udlandet ofte også spiller en pragmatisk rolle i forhold til at hjælpe landsmænd, også selvom man ellers ikke kommer i kirken.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 14:31

Ja, en fast barnepige er en rigtig god ide, så din søn kan få en ekstra gennemgående voksen.
0
Peanutbutt
Indlæg: 406
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 829

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Peanutbutt » 16. okt 2015, 14:33

Edit: Jeg var lidt langsom med at skrive, kan jeg se.
Har I råd og/eller mulighed for at få en (eller flere) faste passere? Det kunne f.eks. være en studerende eller hvis der er en reservebedsteordning?

Jeg har et vennepar, der ikke har familie eller lign., som er oplagte børnepassere, så de har allieret sig med flere forskellige ordninger - både betalte børnepassere og to reservebedster, som ikke bliver betalt (mere?). Det giver de voksne en meget større frihed og mindre hverdagsjag og giver samtidig børnene et større netværk af voksne og sjove oplevelser med overskudsmennesker - og så er det noget der fungerer for dem.

Jeg er dog udemærket klar over, at det kan være svært at overskue sådan en relation, når man ikke har så meget overskud, og at det for mange er svært og grænseoverskridende at få 'fremmede' til at passe børn. Måske fordi man tænker, at det burde man selv kunne gøre? Men det har jo historisk altid taget en village og alt det der.

Har du fået tjekket om du har normale værdier i blodet af d-vitamin osv.?
Jeg håber, at du snart får ro, overskud og at situationen bliver lidt nemmere.
Senest rettet af Peanutbutt 16. okt 2015, 14:35, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 14:34

Jeg har tænkt mig at kontakte vores tidligere aflastnings-tante, og høre om hun kunne tænke sig at tage noget tid med ham igen, mod betaling. Men jo, jeg skal finde mig en person der kan passe, som jeg stoler på.

Min ex'es familie bor fire timers kørsel herfra og er selvstændige (som i, holder aldrig fridage.) De kommer på besøg om en uges tid, så der kan de måske tage ham et par timer.

Der er den her organisation, der hjalp mig under barsel. Dem kan jeg kontakte igen.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 14:39

Jeg synes virkelig, du skal tage kontakt til den organisation. Om ikke andet har du brug for nogen, der har et overblik over dine muligheder.
Dernæst tror jeg også, at det er vigtigt at finde en betalingsløsning, så du er og din søn er sikret en kontinuitet, som du kan planlægge ud fra. I din situation er det ganske rigtig ikke nok, at venner og tidspresset familie spontant kan passe et par timer her og et par timer der.
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 16:17

Peanutbutt skrev:Edit: Jeg var lidt langsom med at skrive, kan jeg se.
Har I råd og/eller mulighed for at få en (eller flere) faste passere? Det kunne f.eks. være en studerende eller hvis der er en reservebedsteordning?

Jeg har et vennepar, der ikke har familie eller lign., som er oplagte børnepassere, så de har allieret sig med flere forskellige ordninger - både betalte børnepassere og to reservebedster, som ikke bliver betalt (mere?). Det giver de voksne en meget større frihed og mindre hverdagsjag og giver samtidig børnene et større netværk af voksne og sjove oplevelser med overskudsmennesker - og så er det noget der fungerer for dem.

Jeg er dog udemærket klar over, at det kan være svært at overskue sådan en relation, når man ikke har så meget overskud, og at det for mange er svært og grænseoverskridende at få 'fremmede' til at passe børn. Måske fordi man tænker, at det burde man selv kunne gøre? Men det har jo historisk altid taget en village og alt det der.

Har du fået tjekket om du har normale værdier i blodet af d-vitamin osv.?
Jeg håber, at du snart får ro, overskud og at situationen bliver lidt nemmere.


Jeg har for nyligt fået tjekket mine blodværdier og får den stærkeste dosis D-vitamin dagligt. Jeg skal helt sikkert finde mere hjælp, skal bare lige kigge på mine muligheder i næste uge, hvor mini er hos sin far, så jeg har mere ro :)

Tak allesammen for grønne kort og gode råd. Det er jeg så glad for. Lige nu tæller jeg bare ned til at mini skal være hos sin far, så jeg ikke har en sur og søvn-terroriserende lille fis til at forstyrre alt det praktiske jeg lige skal have kigget på. Det lyder lidt strengt, men sådan er det.

On another note, så skal jeg til DK på sen efterårsferie i slut-oktober, og min mor har taget en dag fri til at passe, så jeg får lidt ro der. Desuden har de booket en tre-timers session hos en dygtig hypnoterapeut, til at få igennem mit fødselstraume. Det er lidt grænseoverskridende, men det kunne jo også være, at det gik hen og var rigtig godt.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 16:28

Rakel skrev:Jeg kender ikke til lægesystemet i Tysklang, men kan din læge hjælpe dig? Det er længe at vente 3-6 måneder uden nogen behandling.


Systemet er sådan, men hvis man ringer til 20 behandlere der ikke kan behandle akut (som jeg er berettiget til) Så kan jeg få tilskud til en privat, som der er oftere er kortere ventid hos. Min læge foreslog at jeg satte en time af til det de dage det tager, i næste uge uge.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 16. okt 2015, 17:35

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes virkelig, du skal tage kontakt til den organisation. Om ikke andet har du brug for nogen, der har et overblik over dine muligheder.
Dernæst tror jeg også, at det er vigtigt at finde en betalingsløsning, så du er og din søn er sikret en kontinuitet, som du kan planlægge ud fra. I din situation er det ganske rigtig ikke nok, at venner og tidspresset familie spontant kan passe et par timer her og et par timer der.


Det tror jeg, du har ret i. Jeg kontakter dem, så snart jeg har ordnet det med at skaffe psykologhjælp :) Ift. babysittere, vil jeg som sagt spørge vores besøgstante om hun har lyst.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 20. okt 2015, 16:49

Jeg har kontaktet psykoterapeuter i dag, og fundet en der har plads til at tage mig, såfremt min sygeforsikring vil dække det. I morgen printer jeg ansøgningen ud, og prøver lykken.

Som det ser ud nu, har jeg børnefri til søndag i denne uge, og så har min ex lovet at tage ham om natten, indtil vi tager på en uges ferie til Danmark, så jeg får min nattesøvn. Mit projekt med at vænne mini fra flasken, har virket, selvom jeg mistede en del søvn, og har haft stressen dunkende rundt i kroppen pga. det, så er han blevet vænnet af det, så han sover bedre. Det er jeg stolt af og alle har det lidt bedre, fordi vi får sovet mere.

Selvom jeg er ked af det og bekymret meget at tiden, holder jeg fast i at det bliver anderledes, og prøver at tage tingene en ting ad gangen. Forsøger at glæde mig over de små ting, som at mini har været glad, at min lejlighed er ved at blive rigtig hyggelig, og at mine få, men søde veninder lufter mig, så jeg ikke føler mig så isoleret.

Jeg kan ikke huske om jeg skrev det, men min lejlighed er blevet solgt, og jeg får pengene om to ugers tid. Det bliver rart, for min konto er glødende rød, lige nu. Sjovt nok stresser det mig slet ikke. Men sikken en lettelse, at det gik så nemt, og at jeg ikke mere skal bøvle med dumme lejere o.lign.
8
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Panton » 20. okt 2015, 17:54

^^ej Canoodle, det lyder da vildt godt, tillykke med det :banan: Små skridt betyder utrolig meget og bare det at læse du er mere positiv er da fantastisk.

Fedt med pengene og den danske lejlighed, alt i kbh ryger bare så hurtigt synes jeg. Det er taknemmeligt især for dig i din situation. Du fortjener det:)
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Livets forhold"