Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 16. okt 2015, 13:24

Vi skal besøge mine forældre lørdag, hvor S skal i badeland med sine mostre, mens min mand fuger deres drivhus. Jeg skal bare med. Møb og badeland går ikke så godt i spænd, og fugning og mig går vist heller ikke så godt i spænd :-D
Søndag skal vi til barnedåb.
Mandag hvor S også har fri kører vi en tur ned og besøger hendes farfar.

Min mand har friweekend med tilhørende hverdagsfri :)

Hvad med jer, Rakel?
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 16. okt 2015, 19:15

Vi har alle tre haft fri siden onsdag.

I dag har vi været hjemme og ordnet lidt praktisk. R hoppede fx i sengen, mens jeg skiftede sengetøj og støvsugede lidt. Vi sov alle middagslur, og bagefter var vi afsted og købe en fødselsdagsgave og handle.

I morgen skal R passes af sin farmor og farfar, og vi skal til åbent hus og fødselsdag det meste af dagen og aftenen.

Søndag skal vi hente R, og ellers har vi vist ikke de store planer.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 16. okt 2015, 20:18

Rakel skrev:Jeg planlægger at sove weekenden væk - den sidste uge har ikke været vanvittig nådig i forhold til mit skånebehov.

Storebror og Lillesøster skal til Toddler's Time i morgen formiddag. Det dækker over leg/sang/musik/bevægelse og målrettet under 3 år iflg. med en voksen.

Manden skal vist arbejde nogle timer lørdag med noget studietursplanlægning. Noget med Amsterdam og det moderne bylivs arkitektur. Jeg burde lave nogle elevting, der har deadline på aflevering til deres arbejdsgiver midt i næste uge - haster jo ikke, men kan bruge mandag bedre end på dem.

Søndag skal vi i kirke, tænker jeg. Alle sammen og spiser frokost med et par andre familier på pubben overfor kirken og ungerne kan lege (altså vores den mindste). De lover sol og 14-15 grader midt på dagen.

Den ældste har inviteret en ven til spisning søndag aften. De laver maden søndag eftermiddag - vegetarmad. Det er nydeligt.

Så skal vi have vasket tøj og gjort lidt rent, men det kan vente til mandag-tirsdag, hvis ingen gider. Handlet er klaret. Det blev bragt ud i dag ved middagstid :)



Det lyder så hyggeligt med en tur i kirke. Jeg kommer det sjældent udover dåb, jul osv men hver gang jeg så er der tænker jeg at jeg gerne vil noget mere afsted. Også bare for at føle roen.
Desværre får jeg det sjældent gjort :(

Nu kender jeg ikke rigtig dig fra debatten men er det i England i bor?
( Er det jer der også nogle gange er i DK, hvor i også er tilknyttet pasning osv eller er det mon en anden debattør)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 16. okt 2015, 20:19

Sorenspige skrev:Vi har alle tre haft fri siden onsdag.

I dag har vi været hjemme og ordnet lidt praktisk. R hoppede fx i sengen, mens jeg skiftede sengetøj og støvsugede lidt. Vi sov alle middagslur, og bagefter var vi afsted og købe en fødselsdagsgave og handle.

I morgen skal R passes af sin farmor og farfar, og vi skal til åbent hus og fødselsdag det meste af dagen og aftenen.

Søndag skal vi hente R, og ellers har vi vist ikke de store planer.


Skønt i har fået slappet af og sovet. Den hygge skal man ikke undervurdere!
Er det R i har købt gave til?
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. okt 2015, 06:43

Mit barn kommer hjem idag :love:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. okt 2015, 06:50

Jeg har sovet 10 timer i nat :love:
Det tror jeg ikke er sket siden før jeg blev gravid :genert:
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 17. okt 2015, 07:11

Vi skal til min fars fødselsdag i dag. Barnet har sovet (forholdsvis) længe så vi er stadig i nattøj :love:

I morgen skal vi en tur i skoven, hvis vejret er til det. Og ellers bare få pakket noget mere ned. Jeg har haft fri hele ugen og er allerede kommet langt :gogo:

Flyttekasser fylder bare :tie:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 17. okt 2015, 08:30

I lige måde A_F. Og god fødselsdag for sønnike!

Her vågnede N kl 5 :( vi har ellers været inde i en rigtig god periode hvor han sover længe. I sær i hverdagen der skal jeg altid vække ham.
Men så snart det er "min" stå op dag i weekenden så vågner han klokken lort!

Så snart han er puttet til lur så skal jeg også sove lur!
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 17. okt 2015, 10:12

Øøøjjj der bliver snakket :love: Pigerne er ved at gøre klar til Harry Potterfestivalen
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. okt 2015, 16:49

Jabi skrev:Øøøjjj der bliver snakket :love: Pigerne er ved at gøre klar til Harry Potterfestivalen


Hvor dejligt med teenageliv. Og skønt, at de nyder at være hos jer.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 17. okt 2015, 20:22

vi skal holde halloweenfest i haven mandag,det er fint,jeg vil gerne og det var vildt sjovt sidste år.

men for heeeeelvede og en masse andre eder og forbandelser,hvor ville jeg godt have haft mere end 4 dages varsel,støn.

jeg havde aftalt med lederen at mandag efter ferien ville vi aftale en præcis dag,jeg tænkte torsdag eller fredag i næste uge..men hun ringede herhjem i torsdags og sagde de har kigget i kalenderen og skal det være så er det nødt til at være mandag.arghhh.

den halve have er gravet op,der ligger et bjerg af knækkede fliser,huset ligner noget der er løgn og vi har ting nok der skal smides ud til at fylde en skraldevogn tror jeg,og det eneste jeg har at køre det på er klapvognen,for trillebøren har tabt den skrue hjulet sidder fast med.

jeg har knoklet i 2 dage,igår gravede jeg have i mørke og jeg har betalt 1200 for 13 kvm rullegræs,det er næsten 10 gange hvad det burde have kostet mig,og nu har jeg ondt af mig selv fordi jeg har ondt over det hele og min skodarm ikke vil løftes selv.hrmmpfff.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 18. okt 2015, 08:00

FruKuk skrev:
Jabi skrev:Øøøjjj der bliver snakket :love: Pigerne er ved at gøre klar til Harry Potterfestivalen


Hvor dejligt med teenageliv. Og skønt, at de nyder at være hos jer.
Jeg elsker det og de er så søde :love:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 08:45

Allmost_Famous skrev:Halløj :)

Jeg skal lige spørge jer andre forældre til råds om noget. Sønnike holdt jo fødselsdag i går, og der blev simpelthen kylet penge efter ham fra alle kanter, så han nu har råd til en iPad Mini, efter også at have slagtet sparegrisen. Men... Knægten vil jo frygtelig gerne ud og købe den NU (Bilka har den til 2.300 i butikken), og jeg synes at han skal vente til på tirsdag, hvor jeg kan hente ham direkte fra skole så vi kan tage ind til Humac (de har den til 2.200, og der får jeg også studierabat, så prisen kommer længere ned). Han vil gerne bruge de ekstra penge på at få den i dag, og jeg synes simpelthen, det er så åndssvagt. Han havde jo regnet med at det ville tage måske et års tid at spare op til den, og det er kun fordi hele familien gav ham tilskud, at han har til den nu. Og to dages ventetid kan spare ham 2-300 kroner, som han jo kan bruge på apps eller andre ting. Men jeg kan også godt forstå ham lidt jo, for pengene ER der jo.

Jeg kan sagtens vælge at insistere, så han bliver tvunget til at vente og dermed spare de penge, men det er måske også et dumt sted at sætte foden ned. Det er jo hans penge, og hvis han fortryder, er det jo også en værdifuld lektie i tålmodighed. Han vil uden tvivl acceptere at skulle vente, og det vil højst medføre lidt "Ej, helt ærligt!?" hvis det er.

Argh, jeg er splittet. Jeg ved jo godt selv hvordan det er når man vil have noget NU (og har pengene til det), men jeg synes dæleme det er mange penge for ham at betale ekstra i stedet for at vente to dage :genert:

Kæft, det blev en lang smøre... :genert: Alle inputs er mere end velkomne!


Jeg har det FULDSTÆNDIGT som din dreng :blush: Jeg ville hellere betale ekstra for at kunne erhverve mig noget NU NU NUUUU.
Så jeg siger selvfølge a sti a sted med jer :D
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 08:46

Har du ser det her? http://www.elgiganten.dk/cms/ipad-mini- ... fri-fragt/

Det er 3'eren og ikke en 2'er. Den er meget lig men med fingeraftryksensor. Der kan forekomme demodeller ved afhentning. Men kan i jo høre om i den lokale elgiganten. Prisen er kun 1999 kr og det gælder kun på nettet
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 08:51

Hov jeg glemte at skrive det er den nyere model end den fra Bilka og Humac. Hvis jeg kunne få en spritny (evt. ved at få den afsendt i stedet for collect-a-store (hvor det kan være en demo)), så ville jeg gøre det. Humac har den VÆRSTE kundeservice og bryder loven igen og igen ift. garantisager. Prøv evt. at google deres navn.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Forældre"