Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 20:07

Log_Lady skrev:
Tak :)

Jeg har fået det værre, og hvor er det altså f*cking svært at putte en baby på 6 måneder, når man hoster, hver gang hun lige netop er faldet i søvn. Hun sover meget let i begyndelsen, så det er dælme op ad bakke! :whine: :træt3:


Ååh nej! Jeg håber, du får det til at lykkes og du selv får en ordentlig nattesøvn! :kram: :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 20:17

Pyh! Det trækker tænder, det her! Ufatteligt, som vi først får gjort ordentligt rent, når vi skal have gæster. Og det er tydeligt, hvor sjældent det sker! :tie:

Jeg nåede køkkenet og datterens værelse i eftermiddags - hun fik sin nye seng og en masse Frost-wallstickers op, så hun er i himlen. Vi fik sorteret voldsomt i hendes ting, så nu er der til at være på hendes (ufærdige) værelse.
Så kørte jeg i Netto og bagefter ned for at træne. Jeg blev sgu helt bange, da jeg stod nede i omklædningen; det lød vitterligt som om, nogen var i færd med at smadre hele lokalet... Så jeg var noget utryg ved at gå derop, men det viste sig at være to unge knægte, der hypede hinanden og tog (for tunge?) vægte, som de smed med, når de ikke kunne tage flere reps.

Jeg fik kørt en times cardio og en halv time med 220 mave- og rygøvelser samt squats og curls (?) med vægtstang. Og så var det, det slog mig: jeg har levet af et lille stykke toastbrød, en halv liter Hustler, en snackgulerod i dag og en proteinbar her efter træningen - så det må siges at være en regulær fd. Og med 500 forbrændt på cardioen og et eller andet på styrken, sammen med al rengøringen (som fortsætter om lidt), så kan jeg vist kun være tilfreds. I hvert fald rart oven på "ædegildet" i går.

Nå, badeværelset kalder *gys*
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 17. okt 2015, 09:29

@Guided_Lily Lyder som en helt i øjet fd :gogo:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg var med kæresten (som nu er blevet min løbetræner) ude og løbe i dag.. interval 1:1 og det lykkedes at få 5km ned på 35min :gogo: Kæft det var hårdt dog :puke: Men det gik, og jeg forbrændte 560kcal på det !

SÅ har jeg bagt æggehvide "kage", hvor en portion koster 108kcal og gir 22g protein, hvilket så var morgenmaden efter løb med rigeligt te til :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. okt 2015, 11:23

Jeg har tabt 800 gram denne uge :pompom:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 17. okt 2015, 22:09

Nøøøøj, jeg er træt og mæt! Tidligt op, gøre rent, ind til byen og skaffe det sidste + en gave til min lillebror, der havde fødselsdag forleden og så hjem og bage og gøre klar til gæster. Jeg vil lige advare mod den der tricolore-moussekage ( http://www.oetker.dk/dk-da/opskrifter/r ... ffset%5D=0 ) - den er TUNG!! Ét lille stykke og man er chokoladekureret resten af dagen - OGSÅ selvom man har mens-cravings! :tie:

Nå, men vi har haft en hyggelig dag, jeg har fået de første par gaver, og nu glæder jeg mig bare, til manden kommer hjem fra dyk i morgen, så jeg kan komme ned og træne! Ellers skal der tjekkes lidt op på noget arbejde og et par afsnit af min serie, og ellers nyde, jeg i hvert fald ikke behøver gøre rent i morgen! :tie: :rulle:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. okt 2015, 05:36

Guilded_Lily skrev:Jeg vil lige advare mod den der tricolore-moussekage ( http://www.oetker.dk/dk-da/opskrifter/r ... ffset%5D=0 ) - den er TUNG!!

Udover at se rigtig fin ud - hvordan smager den så? Jeg kan læse, at den skal afkøle af flere omgange, men er den svær at lave?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2015, 08:13

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg vil lige advare mod den der tricolore-moussekage ( http://www.oetker.dk/dk-da/opskrifter/r ... ffset%5D=0 ) - den er TUNG!!

Udover at se rigtig fin ud - hvordan smager den så? Jeg kan læse, at den skal afkøle af flere omgange, men er den svær at lave?


Den smager godt - meget "chocolatty". Moussen er luftig, cremet og lækker. Nøddebunden er blød og bidrager til tyngden. Den er meget nem at lave, det kræver kun en blender og en håndmixer, men ja, den tager lang tid at lave. Jeg tror faktisk, den ville være fin at fryse og bruge som en form for islagkage.

Men man kan godt få et kagechock, hvis man har spist andet inden...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2015, 08:15

Menssmerter from hell! Skrid! :cuss:

Jeg håber godt nok, de forsvinder, så jeg magter at træne senere. Jeg VIL nå mit mål med træning hver anden dag her i ferien!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. okt 2015, 08:53

Guilded_Lily skrev:Den smager godt - meget "chocolatty". Moussen er luftig, cremet og lækker. Nøddebunden er blød og bidrager til tyngden. Den er meget nem at lave, det kræver kun en blender og en håndmixer, men ja, den tager lang tid at lave. Jeg tror faktisk, den ville være fin at fryse og bruge som en form for islagkage.

Men man kan godt få et kagechock, hvis man har spist andet inden...

Den må i mine kage-overvejelser, når jeg har fødselsdag - hvilket er snart. "Problemet" er nok mest, at jeg ikke rigtig har tid til at lave den dagen før - og skulle jeg forsøge mig med den, ville det blive lidt á la islagkage. Fx. lave den et par dage før, lade den stå i fryseren og tage den op nogle timer før den skal spises.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. okt 2015, 08:55

Guilded_Lily skrev:Menssmerter from hell! Skrid! :cuss:

Jeg håber godt nok, de forsvinder, så jeg magter at træne senere. Jeg VIL nå mit mål med træning hver anden dag her i ferien!

Gid, jeg kunne sige "I know what you mean" - men eftersom jeg holder helt og aldeles pause med p-pillerne, så aner jeg ikke hvordan min cyklus er. Men jeg ville ikke blive overrasket, hvis jeg pludselig out of the blue blev ramt af menssmerter.

:kram: til dig i håb om, at det bliver bedre i løbet af dagen, så du kan få trænet og nå dit mål.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 18. okt 2015, 08:58

Manden og pigerne er taget i Randers Regnskov, hvilket giver mig lidt "mor-tid". Jeg skal have forberedt mig til den kommende uge, særligt til i morgen, men heldigvis har jeg ikke så mange lektioner i den kommende uge, så der vil være tid til forberedelse.

Dog overspringshandler jeg. Har sat en maskinfuld tøj over og er også i gang med at rengøre badeværelset. Bør også få vasket gulve i køkkenet og bryggerset inden der skal planlægges undervisning og slappes af.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2015, 09:26

Ally skrev:Den må i mine kage-overvejelser, når jeg har fødselsdag - hvilket er snart. "Problemet" er nok mest, at jeg ikke rigtig har tid til at lave den dagen før - og skulle jeg forsøge mig med den, ville det blive lidt á la islagkage. Fx. lave den et par dage før, lade den stå i fryseren og tage den op nogle timer før den skal spises.


Det tror jeg sagtens, du kan. Prøv evt. at lave en enkelt mousse en dag og prøv at fryse den ned. Bare for at se, om konsistensen ændrer sig.

Jeg kom først i gang med den kl. 12.15 i går, og kl. 15.30 stod den på bordet - perfekt timet.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 18. okt 2015, 11:03

Al den snak om kage altså !!

:genert:

Jeg har løbet/gået 1:1 i 46min i dag.. det med en omgang nedkøling gav 825kcal.. Man forbrænder jo viiiildt, når man er tyk, altså ! :afro:
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2015, 12:33

FitBrideToBE skrev:Al den snak om kage altså !!

:genert:

Jeg har løbet/gået 1:1 i 46min i dag.. det med en omgang nedkøling gav 825kcal.. Man forbrænder jo viiiildt, når man er tyk, altså ! :afro:


Altså løbet 1 min, gået 1 min.?
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 18. okt 2015, 12:44

Guilded_Lily skrev:
FitBrideToBE skrev:Al den snak om kage altså !!

:genert:

Jeg har løbet/gået 1:1 i 46min i dag.. det med en omgang nedkøling gav 825kcal.. Man forbrænder jo viiiildt, når man er tyk, altså ! :afro:


Altså løbet 1 min, gået 1 min.?


yep :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"