Fødselsdagstraditioner

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Joe » 18. okt 2015, 10:21

Dette er muligvis inspireret af mit liv i dag.

Jeg elsker fødselsdage, fordi det er min dag. Og for mig er det forbundet med mange traditioner, ting jeg gør hvert år.

Hvad er jeres?
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Joe » 18. okt 2015, 10:35

Personligt spiser jeg ikke lækkert morgenbrød eller sådan noget til morgenmad på min fødselsdag. Jeg spiser Chocos. (Som det hed, da jeg var barn. I dag hedder det Coco Pops Crunchers.)
Altså et overdrevet sødt morgenmadsprodukt fra Kelloggs.
Jeg elskede det som barn, men vi måtte kun få det til fødselsdage. Derfor er det blevet en tradition, jeg (og mine søskende) har taget med ind i voksenlivet. Selvom man kunne finde langt lækrere bud på en fødselsdagsmorgenmad.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. okt 2015, 10:39

vi fejrer, vel på ret klassisk maner,og ud fra lyst og ønsker.
Men min egen, og øvrige fødselsdage i hjemmet er typisk præget af at der er mig der bestemmer og arrangerer, kokkererer, bager osv.

Min egen fødselsdag:
Vælger typisk at holde fri på dagen, med mindre der skal ske noget virkelig hyggeligt og sjovt på job - så gider jeg godt bruge min dag der ;)
Nogle gange har jeg inviteret gæster på selve dagen, andre gange gider jeg ikke servicere og gøre ved, og så vælger jeg f.x. at vi skal ud og spise.
I år var det middag ude, og fejring med min familie dagen efter, til kagebord og aftensmad.

Børnenes fødselsdage:

Jeg har altid fri på deres fødselsdage! Under skolealder så har man fri på dagen, og der kan laves noget hyggeligt som f.x. biograftur.
Skolealder så har man fri efter skole, og den står på hygge.
Vi sørger altid for at der er dækket morgenbord inde vi går i seng, med dug, massere af flag, servietter, og så står der typisk boller til hævning i køleskabet, ditto kanelsnegle. Dem sørger manden for kommer i ovnen når han står op, og så vækker vi fødselsdagsbarnet.
Fødselsdagsbarnet bestemmer naturligvis dagens menu.
Fødselsdagen fejres med øvrige familie på dagen eller i weekend tæt på, hvor de også har stor indflydelse på mad og kage, gerne hvor de selv deltager i at lave det forskellige.
Og så naturligvis, kage til uddeling i klasse/børnehave og en børnefødselsdag oveni også - BUM.
Så kan der heller ikke vrides mere ud af det... ;)

Mandens
lidt som børnene, forsøger at få lavet fælles morgenbord, men samtidig skal han tidligt afsted på job *gab*
oftest kommer hans forældre over til os til fødselsdag, og mine forældre, ikke nogen stor fejring.
Men jeg har det også lidt sådan at jeg ikke gidder hoppe på tungen for at få stablet noget stort på benene, når han ikke selv gider gøre noget for det. Umiddelbart lader han også til at være fint tilfreds med at det er mig og børn der fejrer ham ;) Og bare jeg gider bage så han kan tage kage med på job ;)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Pjeps » 18. okt 2015, 10:43

Jeg har kun 1 tradition, give mig selv en gave.

Resten er efter lyst, nogen gange gider jeg fejre den, andre gange lader jeg som om den ikke eksisterer.
1
:ninja:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf HappyPaww » 18. okt 2015, 10:51

Jeg er ret ligeglad med min fødselsdag - især efter jeg har fået barn... Dagen er meget afhængig af om jeg skal på arbejde osv - og skal jeg det, er det som regel som enhver anden dag, bortset fra at vi måske åbner en flaske vin og spiser lidt ekstra god mad om aftenen.
Holdet sjældent noget for gæster, også fordi min kæreste, jeg selv og vores søn har fødselsdag inden for to måneder fra hinanden.
Tager måske en date med kæresten og får drengen passet men ellers er fødselsdagsfejring forbeholdt den lille hvor vi inviterer familie på besøg. Dog bliver det ikke på dagen, hvis det er en hverdag men så bliver det en weekend omkring fødselsdagen der passer...
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Fuck.exe » 18. okt 2015, 11:03

Jeg har en fast fødselsdagstradition:

På min fødselsdag gider jeg ingenting. Absolut ingenting. Dagen bliver så vidt muligt brugt på sofaen med chips, film og chokolade. Om aften går jeg ud og spiser med min mand + søn (og før deres tid var det med en veninde). Bare ren afslapning og hygge :lun:

Nogle af mine nærmeste veninder og jeg har en sjov tradition med at smide slik i hinandens postkasser på fødselsdage. Det nyder jeg virkelig :lun:
4
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2015, 11:30

Den eneste tradition, jeg holder i hævd for dem, der bor hjemme er morgenbrød (som man absolut ikke må kalde det, hvis man ikke vil have nordmanden til at trille rundt på gulvet i latterkramper) og gaver ved morgenbordet.
Og i år havde hele min familie forstået, at jeg også gerne vil vækkes med morgensang og rundstykker :banan:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Filipai » 18. okt 2015, 11:36

Jeg er altid inde og se julesudstillingen i tivoli. Og så crazy christmas cabaret efterfølgende. Sådan har det været siden jeg var 15 år, og har vidst kun en gang lavet noget andet på min fødselsdag.

Dagen må meget gerne startes med en omgang brunch. Hvilket den også bliver i år, når min fødselsdag falder på en lørdag.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf HappyPaww » 18. okt 2015, 11:43

Fru Sunshine skrev:Den eneste tradition, jeg holder i hævd for dem, der bor hjemme er morgenbrød (som man absolut ikke må kalde det, hvis man ikke vil have nordmanden til at trille rundt på gulvet i latterkramper) og gaver ved morgenbordet.
Og i år havde hele min familie forstået, at jeg også gerne vil vækkes med morgensang og rundstykker :banan:

Hvad kalder han det så?

OFF topic, så er jeg begyndt at sige morgenkager om wienerbrød, snegle osv - synes det er så hyggeligt et ord :D
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Persnikedy » 18. okt 2015, 11:49

Jeg knus-elsker fødselsdage, især min :-D

Min fødselsdag starter altid med morgenbrød (fra frost, opvarmet i ovn - jeg gider ikke tidligt op) som jeg hygger med ind til det er ved at være tid til at gøre klar til familien. Jeg bager boller, laver en 6lags lagkage (fordi jeg kan), varmer kakao og alt det. Hvis jeg har tid puster jeg balloner op og dekorer.
Mine venner er glade for at jeg er så glad for fødselsdage - for så får de samme behandling af mig som jeg giver mig selv. Alle chancer for at lave en 6lags lagkage bliver brugt :savl:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Fru Sunshine » 18. okt 2015, 12:07

HappyPaww skrev:
Fru Sunshine skrev:Den eneste tradition, jeg holder i hævd for dem, der bor hjemme er morgenbrød (som man absolut ikke må kalde det, hvis man ikke vil have nordmanden til at trille rundt på gulvet i latterkramper) og gaver ved morgenbordet.
Og i år havde hele min familie forstået, at jeg også gerne vil vækkes med morgensang og rundstykker :banan:

Hvad kalder han det så?

OFF topic, så er jeg begyndt at sige morgenkager om wienerbrød, snegle osv - synes det er så hyggeligt et ord :D

Rundstykker eller bare morgenmad.
Morgenbrød i Norge er morgenerektion.
De er underlige, er de.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf icelady » 18. okt 2015, 12:28

Ingen traditioner.

Og var det ikke for ungerne, fik jeg lov at tilbringe dagen som jeg helst vil; i fred og ro og uden noget ståhej. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Aima » 18. okt 2015, 12:31

Jeg holder fri, tager pænt tøj på. I
år havde jeg bestilt ansigtsbehandling og frisørtid om formiddagen, bagefter spiste jeg caféfrokost med en ven, om aftenen kom min familie til middag og omkring 22-tiden kom min veninde til kage-rester og champagne og blev hængende til hygge den halve nat. Det er ikke fordi det er konkrete traditioner, men dog en meget typisk måde for mig at bruge min fødselsdag på.

Og tillykke, søde Johan. Må du få en skøn dag!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Avino » 20. okt 2015, 16:44

Min egen fødselsdag går jeg ikke så højt op i. (Måske- fordi jeg er ved at være gammel- altså :8: )

Men-- min søn- svigerdatter og især børnebørnenes fødselsdag skal da fejres.
Jeg ELSKER, at få lov til at være med til det.
Der skal være flag- balloner - serpentiner -boller- lagkage og hele moletjavsen.

De skal fejres- skal de. :love2:
Synes det er SÅ hyggeligt. Endnu mere, når fødsellaren bliver rigtigt glad. :gogo:

Det er en rigtigt fødselsdag . Mangler lige nogle smileyflag [img]http://www.freelargeimages.com/wp-content/uploads/2014/11/HAPPYBIRTHDAY-6100x4275px.jpg[/img]
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Mædem » 20. okt 2015, 20:19

De sidste to år har jeg holdt en kombineret fødselsdag/påskefrokost for mine bedste venner med stor succes - det har dog aldrig ligget på selve min fødselsdag.

Lige nu har jeg kun én tradition på min fødselsdag, og det er, at jeg må spise en snacksalami. Jeg er ellers typen, der elsker og dyrker traditioner i stor stil, så jeg kunne egentlig godt ønske mig, at der kom lidt flere på min store dag.
0

Tilbage til "Livets forhold"