Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. feb 2017, 21:09

Bøtte skrev:Jeg ligger i soveværelset mellem pigerne. Er alene med dem for første gang.
Status er at V sover, og S sover overhovedet ikke og har fået vækket V to gange :tie:


Alenetjansen med 2 børn giver SÅ mange skills, man bør huske at skrive på sit CV. Uagtet hvilket pres jeg oplever på jobbet, kan det ikke måle sig med aleneugerne med spædbarn og knap 3 årig :tie:

Håber, at I sover nu :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. feb 2017, 21:26

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Jeg ligger i soveværelset mellem pigerne. Er alene med dem for første gang.
Status er at V sover, og S sover overhovedet ikke og har fået vækket V to gange :tie:


Alenetjansen med 2 børn giver SÅ mange skills, man bør huske at skrive på sit CV. Uagtet hvilket pres jeg oplever på jobbet, kan det ikke måle sig med aleneugerne med spædbarn og knap 3 årig :tie:

Håber, at I sover nu :kys:


Jeg gør ikke. Men begge børn gør. 18.58 var der ro i lejren. Det er vist ALDRIG sket før. Følte mig så sej :cool: :lol:

Umiddelbart skal jeg være alene med dem lørdag aften også. Og hver onsdag fremover, så er ret sikker på mine sejheds skills kommer på prøve :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. feb 2017, 21:28

Altså jeg er jo alene med dem 2-3 morgener hver uge også, så det er ikke fremmed for mig at være alene med dem.
Men det er altså også 100 gange nemmere end at få dem til at sove samtidigt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 23. feb 2017, 00:20

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Jeg ligger i soveværelset mellem pigerne. Er alene med dem for første gang.
Status er at V sover, og S sover overhovedet ikke og har fået vækket V to gange :tie:


Alenetjansen med 2 børn giver SÅ mange skills, man bør huske at skrive på sit CV. Uagtet hvilket pres jeg oplever på jobbet, kan det ikke måle sig med aleneugerne med spædbarn og knap 3 årig :tie:

Håber, at I sover nu :kys:


Jeg gør ikke. Men begge børn gør. 18.58 var der ro i lejren. Det er vist ALDRIG sket før. Følte mig så sej :cool: :lol:

Umiddelbart skal jeg være alene med dem lørdag aften også. Og hver onsdag fremover, så er ret sikker på mine sejheds skills kommer på prøve :genert:


Nu er det jo så ikke for at være lyseslukker eller noget...Men jeg tror det er vejret...Eller nowet For Emma sov klokken 19.07...Og med sov mener jeg :træt: :træt: Hvilket betyder at den obligatoriske "Jeg skal tisse" "Jeg skal drikke" "Jeg skal have et kram" "Jeg vil gerne tale om hvad jeg skal være til fastalavn" og "Mor, er det rigtigt at min onkel bor i Irland" "Jeg skal have et kram mere" rutine var overstået :-D :-D Normalt putter vi omkring 19.15 og så går der cirka 30-45 minutter før hun sover...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 23. feb 2017, 00:21

Iøvrigt så kan jeg oplyse at jeg efter at have haft halsbetændelse (Torsdag sidste uge og frem) nu har fået hold i nakken OG er blevet voldsomt forkølet. Jeg kan endvidere ikke sove fordi jeg faldt i søvn klokken 19.30 og blev vækket 23.27 af Emma som lige skulle tjekke om hun stadig ikke skulle sove i min seng....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2017, 05:49

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Jeg ligger i soveværelset mellem pigerne. Er alene med dem for første gang.
Status er at V sover, og S sover overhovedet ikke og har fået vækket V to gange :tie:


Alenetjansen med 2 børn giver SÅ mange skills, man bør huske at skrive på sit CV. Uagtet hvilket pres jeg oplever på jobbet, kan det ikke måle sig med aleneugerne med spædbarn og knap 3 årig :tie:

Håber, at I sover nu :kys:


Jeg gør ikke. Men begge børn gør. 18.58 var der ro i lejren. Det er vist ALDRIG sket før. Følte mig så sej :cool: :lol:

Umiddelbart skal jeg være alene med dem lørdag aften også. Og hver onsdag fremover, så er ret sikker på mine sejheds skills kommer på prøve :genert:


Nu er det jo så ikke for at være lyseslukker eller noget...Men jeg tror det er vejret...Eller nowet For Emma sov klokken 19.07...Og med sov mener jeg :træt: :træt: Hvilket betyder at den obligatoriske "Jeg skal tisse" "Jeg skal drikke" "Jeg skal have et kram" "Jeg vil gerne tale om hvad jeg skal være til fastalavn" og "Mor, er det rigtigt at min onkel bor i Irland" "Jeg skal have et kram mere" rutine var overstået :-D :-D Normalt putter vi omkring 19.15 og så går der cirka 30-45 minutter før hun sover...


Bare der er det samme vejr på lørdag, så er det ok. ;)

Vi er faktisk begyndt at putte S en time tidligere end normalt. Hun begyndte at stå op mellem 5.30 og 6 i modsætning til mellem 6.30 og 7, og det gav verdens sureste unge :tie: Før puttede vi 19.30 og så tog hun en evighed om at falde i søvn. Så nu kommer hun ind omkring 18.30 og sover som regel indenfor en halv time.


God bedring til dig :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2017, 05:51

I dag er i øvrigt en af de morgener, jeg er alene med pigerne. Og som altid så kokser søvnen. S vågnede kl 4 og kom under min dyne og sov straks igen. V vågnede 4.15 og spiste og sked. Og spiste så igen og snakkede til kl 5.15. Jeg sov nok omkring 5.25 og kl 5.35 lød det 'Moar, jeg er sulten'. Suk.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 24. feb 2017, 18:21

Tror I ikke lige jeg har gjort det igen. :-D
Manden er på arbejde endnu - og begge børn sover :banan:

Vores hus ligner noget der er løgn, hunden er ikke luftet og jeg har ikke ryddet op efter aftensmaden (men vi har fået aftensmad trods alt ;) ) - men det er lige meget for begge børn sover!

Jeg er dog ikke mere sej end at vi tager hjem tll mormor og morfar i morgen, hvor min mand skal til herreaften!
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2017, 20:01

Bøtte, du er da for sej!

Jeg drønnede i Bilka i går og købte 3 fastelavnskostumer, som R så kunne vælge mellem i dag. Heldigvis kunne han lide dem alle, men havde efter kort betænkningstid ikke svært ved at vælge (han så så sød ud, da han stod og overvejede det :lun:). Så nu har vi en supermand herhjemme, som helst ikke ville have tøjet af, da han skulle i seng (det tørrede heldigvis hurtigt efter vask).

Fordelen ved at være sent ude var, at der var halv pris :-D .
3
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 25. feb 2017, 20:08

Sorenspige skrev:Bøtte, du er da for sej!

Jeg drønnede i Bilka i går og købte 3 fastelavnskostumer, som R så kunne vælge mellem i dag. Heldigvis kunne han lide dem alle, men havde efter kort betænkningstid ikke svært ved at vælge (han så så sød ud, da han stod og overvejede det :lun:). Så nu har vi en supermand herhjemme, som helst ikke ville have tøjet af, da han skulle i seng (det tørrede heldigvis hurtigt efter vask).

Fordelen ved at være sent ude var, at der var halv pris :-D .



Jeg var for en gang skyld ude i god tid - købte chase fra Paw Patrol til N da han er helt åndssvagt tosset med dem.

Men tror du/i drengen vil have det på :sur:
De havde fået ham til at have det på i børnehaven heldigvis men i dag da vi skulle til noget andet fastelavn der nægtede han det totalt.
Lorte dyre tøj! :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2017, 20:19

Xxx, hvordan går det med jer og lillebror?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2017, 20:23

Jeg tænker også, det har været for ambitiøst af børnehaven med sådan et tema, men jeg kan godt forstå, hvis det er fesent for jer, når I har købt ekstra kostume.

R drønnede for resten rundt og råbte Batman hele tiden, men han er altså udklædt som supermand.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2017, 20:27

R skal kun til fastelavn i børnehaven på mandag. Vi kunne have taget til noget i gymnastikforeningen og i mine svigerforældres beboerforening, men R har været meget træt i denne uge, så vi besluttede, at det i børnehaven må være nok i år, så weekenden bliver brugt herhjemme.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. feb 2017, 20:38

Jeg er syg på 3. uge - er normalt aldrig syg, men jeg skal da lige love for, at jeg er ramt nu :tie: Og jeg bliver i top dårligt humør af det.

Ungerne glæder sig til fastelavn - de har begge valgt et genbrugskostume fra klædudkassen, så storesøster skal være kanin og lillebror bjørn. Begge dragter er syet af farmor og kan i en snæver vending gå udenpå en flyverdragt, hvis det bliver aktuelt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2017, 20:53

God bedring Frukuk :ae:. Det lyder som noget af en omgang.
1

Tilbage til "Forældre"