Telefoni

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Hvor meget bruger du på mobiltelefoni?

Under 100 kr.
32
54%
100-199 kr.
19
32%
200-399 kr.
8
14%
400-600 kr.
0
Ingen stemmer
Over 600 kr.
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 59
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Telefoni

Indlægaf Karkluden » 18. okt 2015, 08:40

DetSorteCirkus skrev:
Frkvira skrev:200 for fri tale og SMS og 15 GB data. Får så et gavekort retur på 100 kroner hver måned til fx Matas. Så det er altså win - win

Det er hos Zenji


Er det smarte ved abonnementet, at du får 15 GB for 100 kr.?

Edit: Nu ser jeg lige, at det gør man også hos min udbyder, så det kan det ikke være

Det smarte ved Zenji er, at man får 50-100 kr tilbage i gavekort til fx Matas, justeat, magasin, peter beier og mange andre steder, man selv kan vælge. Derudover er der mange rabatter.
For mig betyder det fx, at jeg sparer 50 kr om måneden på fitness, OG får 50 kr pr måned til et gavekort jeg kan købe til steder, jeg alligevel bruger penge, så reelt sparer jeg 100 kr om måneden på at have det her abonnement, selvom det teoretisk set er lidt dyrere end det jeg havde hos Oister. Samtidig med, at jeg så får fri tale og flere GB.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Telefoni

Indlægaf Filipai » 18. okt 2015, 08:51

99 kr for 10 gb data og 10 timers tale. Som aldrig bliver opbrugt (pånær lige i denne måned hvor jeg har måtte hænge i telefon hos Ilva og Idemøbler)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Telefoni

Indlægaf Wizzze » 18. okt 2015, 08:59

FruDulle skrev:
Kyle skrev:Mit eget abonnement står i 249 pr. mdr. Men det inkluderer så adgang til musik, tv2 play, politiken og flere andre ting. Mine børn har abonenementer til 99 pr. mdr. og det dækker deres forbrug fint. Min kone får sit betalt via arbejde, så jeg ved ikke hvad det indeholder. Så vi betaler 645 kr/mdr for 5 abonnementer + hvad min kone betaler i skat for sin.

Hvor er det henne at du har det aBB?


Lyder som Telmore Play

Har det også på mit private nummer, der følger også abonnement med til Gastro, Eurowoman og andre magasiner, udover HBO, Tv2 play, Mofibo, Politikken osv. så det sparede os for en masse abonnementsudgifter så reelt er Telmore Abonnementet gratis.

Fru Wizzze har det zenji abonnement med gavekort til Matas og Magasin, som andre også har beskrevet så nominelt betaler vi de der 450kr. pr. måned, men reelt kun 99,- kr. fordi vi så sparer en række andre udgifter vi ellers ville have.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Telefoni

Indlægaf Panton » 18. okt 2015, 09:05

Her har min søn og jeg to ens abbonnementer hos TDC. Samlet betaler jeg 299kr og det er for fri tale, fri sms/mms og 5GB til hver, samt musik tjenesten tdc play (bruges meget ) og noget spotify. Vi bruger aldrig alt data trafik, da vi hjemme har wifi og de steder vi besøger er deres wifi for længst tastet ind. Overskrides data, sættes hastigheden ned, vi får ikke en ekstra regning.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Telefoni

Indlægaf Elvispop » 18. okt 2015, 09:16

Fullrate Bredbånd...........199,00 kr. 12/1 Mbit
Fullrate Mobil.................79,00 kr. 10 timers tale, 10 GB data, fri sms/mms, fri fullrate til fullrate, når aldrig forbrugsgrænsen.
Fullrate Mobil.................79,00 kr. 10 timers tale, 10 GB data, fri sms/mms, fri fullrate til fullrate, når aldrig forbrugsgrænsen. (datterens)
Fullrate Bredbånd ToGo.....40,00 kr. 1GB data, til den sjældne gang imellem, jeg har den med på farten.
I alt pr. måned..............397,00 kr.

Og vi er 3-4 mennesker der bruger bredbåndet herhjemme.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Telefoni

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 09:48

Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det smarte ved Zenji er, at man får 50-100 kr tilbage i gavekort til fx Matas, justeat, magasin, peter beier og mange andre steder, man selv kan vælge. Derudover er der mange rabatter.
For mig betyder det fx, at jeg sparer 50 kr om måneden på fitness, OG får 50 kr pr måned til et gavekort jeg kan købe til steder, jeg alligevel bruger penge, så reelt sparer jeg 100 kr om måneden på at have det her abonnement, selvom det teoretisk set er lidt dyrere end det jeg havde hos Oister. Samtidig med, at jeg så får fri tale og flere GB.


Så man skal med andre ord kunne få noget ud af rabatterne og have et ret højt dataforbrug for, at det kan betale sig?
Jeg prøver bare at se, hvilken type kunde det henvender sig til :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Telefoni

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 09:51

Frkvira skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Frkvira skrev:200 for fri tale og SMS og 15 GB data. Får så et gavekort retur på 100 kroner hver måned til fx Matas. Så det er altså win - win

Det er hos Zenji


Er det smarte ved abonnementet, at du får 15 GB for 100 kr.?

Edit: Nu ser jeg lige, at det gør man også hos min udbyder, så det kan det ikke være


Er ikke helt sikker på hvad det er du mener, eller hvad det er du spørger om? :) :)
men for mig er det smart at jeg reelt kun betaler 100 kr. for fri sms, fri tale og 15 GB data. Da jeg betaler 200 kr. men får 100 kr. tilbage på et gavekort som jeg så kan bruge mange forskellige steder. Og jeg får dem altid brugt


Jeg prøver at finde ud af, hvad for en type forbrug abonnementet henvender sig til :)
Hvis selve ydelserne, man får, kan fås til de samme penge andre steder, og gavekortene gælder for det beløb, de angiver, må det springende punkt være rabatterne, som Karkluden nævner.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Telefoni

Indlægaf Dime » 18. okt 2015, 10:40

DetSorteCirkus skrev:Jeg prøver at finde ud af, hvad for en type forbrug abonnementet henvender sig til :)
Hvis selve ydelserne, man får, kan fås til de samme penge andre steder, og gavekortene gælder for det beløb, de angiver, må det springende punkt være rabatterne, som Karkluden nævner.


Jeg tror det henvender sig til de fleste. :)

Du får et abbonnement med det normale fri sms/mms, fri tale (til alle mobiler; ikke kun "internt" blandt selskabets egne kunder) og et ret højt dataforbrug.
Datamængden er propotional med prisen, MEN den helt store humle er at uanset hvor meget du betaler, så får du "refunderet" alt over 99,- i form af et gavekort (valgfrit, til en stribe af forretninger)
Så du lægger 200,- på bordet hver måned, men får de 100,- tilbage i form af gavekort, så hvis du alligevel bruger 100,- om måneden i Matas eller et af de andre steder, så betaler du jo reelt kun 99,- for abbonnementet... og så er det sgu lige pludselig ret billigt, for alt det.

Oven i alt det der, så har de en eller anden rabat-aftale med en kæmpe stribe af firmaer (mange flere end dem med gavekortene) som man simpelthen bare får rabat hos fordi man er Zenji-kunde, så vidt jeg kan gennemskue... den rabat er ikke forbrugs- eller abbonnement-afhængig, tror jeg...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Telefoni

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 11:04

Syg Abe skrev:
Jeg tror det henvender sig til de fleste. :)

Du får et abbonnement med det normale fri sms/mms, fri tale (til alle mobiler; ikke kun "internt" blandt selskabets egne kunder) og et ret højt dataforbrug.
Datamængden er propotional med prisen, MEN den helt store humle er at uanset hvor meget du betaler, så får du "refunderet" alt over 99,- i form af et gavekort (valgfrit, til en stribe af forretninger)
Så du lægger 200,- på bordet hver måned, men får de 100,- tilbage i form af gavekort, så hvis du alligevel bruger 100,- om måneden i Matas eller et af de andre steder, så betaler du jo reelt kun 99,- for abbonnementet... og så er det sgu lige pludselig ret billigt, for alt det.

Oven i alt det der, så har de en eller anden rabat-aftale med en kæmpe stribe af firmaer (mange flere end dem med gavekortene) som man simpelthen bare får rabat hos fordi man er Zenji-kunde, så vidt jeg kan gennemskue... den rabat er ikke forbrugs- eller abbonnement-afhængig, tror jeg...


Jeg har forstået systemet :)
Hvis man som jeg allerede kan få det beskrevne for 99 kr. om måneden, kan jeg ikke se fidusen i det, medmindre rabatterne som sagt skulle vise sig at passe ind i mit øvrige forbrug. Når gavekortene repræsenterer den værdi, de angiver, ville den del af abonnementet for mig blot betyde, at jeg bandt 100 kr. hos et firma i stedet for frit at kunne disponere over dem.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Telefoni

Indlægaf Stars » 18. okt 2015, 11:51

Daine skrev:Jeg har et abonnement til 129,- i måneden, hvor der vist nok er 2 timers tale og 4 GB data med. Jeg har endnu ikke præsteret at bruge mere.

Det lyder dyrt?

Jeg og ældste-datteren har 8 timers tale, 8 gb data, fri SMS/MMS for 88kr.
Mindste-datteren har vist 15/15 for 109kr.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Telefoni

Indlægaf Stars » 18. okt 2015, 12:03

DetSorteCirkus skrev:
Jeg har forstået systemet :)
Hvis man som jeg allerede kan få det beskrevne for 99 kr. om måneden, kan jeg ikke se fidusen i det, medmindre rabatterne som sagt skulle vise sig at passe ind i mit øvrige forbrug. Når gavekortene repræsenterer den værdi, de angiver, ville den del af abonnementet for mig blot betyde, at jeg bandt 100 kr. hos et firma i stedet for frit at kunne disponere over dem.

Hvor får man fri tale og 15 gb data for 99kr? For det lyder da vildt billigt.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Telefoni

Indlægaf Sophaya » 18. okt 2015, 12:03

Jeg har telmore - 7 timers tale, 14 GB data med 4G, fri sms. 99 kr/md. Og så har jeg en rentefri afbetaling på min tlf der er på 500 kr/md i 12 måneder, der snart er betalt ud, men det har jo intet med mit forbrug at gøre.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Telefoni

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. okt 2015, 12:37

Stars skrev:Hvor får man fri tale og 15 gb data for 99kr? For det lyder da vildt billigt.


18 timers tale, fri sms/mms og 18 GB data for 99 kr.: http://www.oister.dk/mobilabonnement/ta ... r-18timer/

Her er 15 timers tale, fri sms/mms og 15 GB data for, ret skal være ret, 109 kr. https://www.fullrate.dk/privat/mobil/mo ... imer-15-gb
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Telefoni

Indlægaf Stars » 18. okt 2015, 12:58

DetSorteCirkus skrev:
Stars skrev:Hvor får man fri tale og 15 gb data for 99kr? For det lyder da vildt billigt.


18 timers tale, fri sms/mms og 18 GB data for 99 kr.: http://www.oister.dk/mobilabonnement/ta ... r-18timer/

Her er 15 timers tale, fri sms/mms og 15 GB data for, ret skal være ret, 109 kr. https://www.fullrate.dk/privat/mobil/mo ... imer-15-gb

Æv - de lukker for data, når det er brugt.
Fullrates er samme pris som datterens hos CBB (bortset fra, at CBB har fri tale resten af året)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Telefoni

Indlægaf Sophaya » 18. okt 2015, 13:04

Stars skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Stars skrev:Hvor får man fri tale og 15 gb data for 99kr? For det lyder da vildt billigt.


18 timers tale, fri sms/mms og 18 GB data for 99 kr.: http://www.oister.dk/mobilabonnement/ta ... r-18timer/

Her er 15 timers tale, fri sms/mms og 15 GB data for, ret skal være ret, 109 kr. https://www.fullrate.dk/privat/mobil/mo ... imer-15-gb

Æv - de lukker for data, når det er brugt.
Fullrates er samme pris som datterens hos CBB (bortset fra, at CBB har fri tale resten af året)


Det jeg har fra Telmore med 14 GB, fri sms og 7 timers tale til 99, der sætter de bare hastigheden på data ned når man har brugt sine GB. Men hvis du skal bruge mere end 7 timers tale dur det jo ikke :)

Edit: kan se at Telmore også har 10 timers tale, gratis sms og 18 GB til 109 kr.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Generelt"