Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Whoosh » 10. okt 2015, 18:58

Der er for lidt kjoler i den her tråd.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 19:42

Whoosh skrev:Der er for lidt kjoler i den her tråd.


Jeg har jo tidligere skrevet at jeg ikke er til de typiske brudekjoler :-p

Drømmekjolen er en Alexander McQueen - som jeg nok ikke bare sådan lige kan støve op, da den er fra en gammel kollektion.
Billede

Men ellers synes jeg at de her er fine:
Charlotte Simpson
Billede

Jenny Packham resort
Billede

Rime Arodaky
Billede
Billede

Paolo Sebastian
Billede

Og en, der ikke burde tiltale mig, fordi den ligner en rigtig brudekjole. Men de store pailletter er fine!
Vera Wang
Billede
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. okt 2015, 12:26

Jeg faldt lige over denne her sælger på Etsy, der laver fine kjoler: https://www.etsy.com/dk-en/shop/Milamirabridal

Men de er bare ikke helt i øjet. Men jeg kan godt lide, at det ikke er umuligt at finde noget ud over de klassiske brudekjoler i brudekjolebutikkerne.
Senest rettet af flicka 18. okt 2015, 13:21, rettet i alt 3 gange.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. okt 2015, 13:18

Nogen, der ved hvad det nogenlunde koster at få syet en kjole hos en skrædder?

Jeg er klar over, det er et spørgsmål om materialer og om der er en del pailletter/blonder/detaljer.

Jeg overvejer lidt at få syet en kort version af denne her, men ikke en fuldstændig kopi:
Billede
Hvis det altså ikke koster kassen...
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2015, 13:31

Jeg prøvede forleden en kjole i samme snit som Jenny Packham-kjolen, og hold nu k*** hvor sad den godt! :love: Med tusindvis af påsyede perler var den både glamourøs og elegant afdæmpet på samme tid. Den ligger p.t. øverst på min favoritliste, men prisniveauet afskrækker temmelig meget :(
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. okt 2015, 13:35

girl_beat skrev:Jeg prøvede forleden en kjole i samme snit som Jenny Packham-kjolen, og hold nu k*** hvor sad den godt! :love: Med tusindvis af påsyede perler var den både glamourøs og elegant afdæmpet på samme tid. Den ligger p.t. øverst på min favoritliste, men prisniveauet afskrækker temmelig meget :(


Den lyder fantastisk! :love:
Billeder?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2015, 14:34

flicka skrev:
girl_beat skrev:Jeg prøvede forleden en kjole i samme snit som Jenny Packham-kjolen, og hold nu k*** hvor sad den godt! :love: Med tusindvis af påsyede perler var den både glamourøs og elegant afdæmpet på samme tid. Den ligger p.t. øverst på min favoritliste, men prisniveauet afskrækker temmelig meget :(


Den lyder fantastisk! :love:
Billeder?

Njaaeh, jeg tør ikke rigtigt flashe den... Er bange for én eller anden slags Nemesis :genert:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Craver » 18. okt 2015, 16:26

flicka skrev:Ah, det giver mening at I er lidt i tvivl og derfor ikke har afklaret hvornår det skal være. Men begge dele lyder nu ganske godt :)
Vi overvejer også at skære så meget ned på festen som muligt for at kunne rejse i længere tid efter brylluppet. Fordi det betyder mere for os at komme ud og rejse end at holde en fest, egentlig. Men det betyder noget for vores familier og venner at holde fest, så det vil vi også gerne. Også for at vise verden, at vi har valgt hinanden til for alvor. Det gør vi hver dag i forvejen, men vi vil gerne gå skridtet videre. Derfor vil vi gerne have et bryllup også. Men det bliver ikke et kæmpestort bryllup, fordi vi synes, det er fjollet at bruge 100.000+ på et bryllup og hellere vil bruge pengene på at rejse i længere tid.


Jeg tror faktisk lidt, vi er i samme problematik :gruble: :lol2:

Altså, der er jo så mange ting, vi gerne vil - rejse, holde en kæmpe fest og hele ideen med at vise verden, man gerne vil hinanden, som du så fint beskriver. Hvor ville det være fedt, hvis der eksisterede et pengetræ!

Jeg er dog blevet mere og mere hooked på et bryllup à la Sneglcilles. Borgerlig vielse, receptionshejs/middag med det tætteste af familien og så leje et sted, så der kan festes med vennerne om aftenen. På den måde tror jeg godt, det kan harmonere med en længere tur ud i verden efterfølgende, da jeg ikke tror, det bliver så dyrt igen. Og på en måde vil det også være en god ting ift. vores personligheder, da hverken jeg eller min kæreste er vildt lystige efter at være centrum til højbords en helt dag.

Jeg kan dog lige forestille mig både min egen familie og svigerfamilien falde bagover af skuffelse over manglende "here comes the bride" op af kirkegulvet, suppe, steg og is. Den tid, den sorg :)


Hvad tænker I egentlig om børn til bryllupper? Altså, om de skal inviteres med?
2
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Craver » 18. okt 2015, 16:34

Og lidt kjolespam: jeg vil smaddergerne have en kort kjole i noget blondeværk med lidt strut :)
Oscar de la Renta, 2015
Billede
Marchesa
Billede
Lela Rose
Billede
Carven
Billede
1
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Mus84 » 18. okt 2015, 16:47

Ih, hvor hyggeligt med snik snak tråd. Dejligt at læse alle jeres tanker og overvejelser.
Blev gift i foråret, men gjorde det gerne igen.
Det er fantastisk at planlægge bryllup og drømme løs.
Huserede en del på bryllupsklar under processen og fik en masse god inspiration.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 18. okt 2015, 17:12

Craver skrev:Jeg tror faktisk lidt, vi er i samme problematik :gruble: :lol2:

Altså, der er jo så mange ting, vi gerne vil - rejse, holde en kæmpe fest og hele ideen med at vise verden, man gerne vil hinanden, som du så fint beskriver. Hvor ville det være fedt, hvis der eksisterede et pengetræ!

Jeg er dog blevet mere og mere hooked på et bryllup à la Sneglcilles. Borgerlig vielse, receptionshejs/middag med det tætteste af familien og så leje et sted, så der kan festes med vennerne om aftenen. På den måde tror jeg godt, det kan harmonere med en længere tur ud i verden efterfølgende, da jeg ikke tror, det bliver så dyrt igen. Og på en måde vil det også være en god ting ift. vores personligheder, da hverken jeg eller min kæreste er vildt lystige efter at være centrum til højbords en helt dag.

Jeg kan dog lige forestille mig både min egen familie og svigerfamilien falde bagover af skuffelse over manglende "here comes the bride" op af kirkegulvet, suppe, steg og is. Den tid, den sorg :)


Hvad tænker I egentlig om børn til bryllupper? Altså, om de skal inviteres med?

Jeg har på ingen måde planer om at inkludere børn i bryllupsfest - i mine øjne er det en FEST og en voksenbegivenhed. Når dét er sagt, så får min kærestes halvstore børn lov at være med til vielse og spisning, så de bliver inkluderet i det omfang, at de er en del af vores store begivenhed :)
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 18. okt 2015, 17:24

Craver skrev:
flicka skrev:Ah, det giver mening at I er lidt i tvivl og derfor ikke har afklaret hvornår det skal være. Men begge dele lyder nu ganske godt :)
Vi overvejer også at skære så meget ned på festen som muligt for at kunne rejse i længere tid efter brylluppet. Fordi det betyder mere for os at komme ud og rejse end at holde en fest, egentlig. Men det betyder noget for vores familier og venner at holde fest, så det vil vi også gerne. Også for at vise verden, at vi har valgt hinanden til for alvor. Det gør vi hver dag i forvejen, men vi vil gerne gå skridtet videre. Derfor vil vi gerne have et bryllup også. Men det bliver ikke et kæmpestort bryllup, fordi vi synes, det er fjollet at bruge 100.000+ på et bryllup og hellere vil bruge pengene på at rejse i længere tid.


Jeg tror faktisk lidt, vi er i samme problematik :gruble: :lol2:

Altså, der er jo så mange ting, vi gerne vil - rejse, holde en kæmpe fest og hele ideen med at vise verden, man gerne vil hinanden, som du så fint beskriver. Hvor ville det være fedt, hvis der eksisterede et pengetræ!

Jeg er dog blevet mere og mere hooked på et bryllup à la Sneglcilles. Borgerlig vielse, receptionshejs/middag med det tætteste af familien og så leje et sted, så der kan festes med vennerne om aftenen. På den måde tror jeg godt, det kan harmonere med en længere tur ud i verden efterfølgende, da jeg ikke tror, det bliver så dyrt igen. Og på en måde vil det også være en god ting ift. vores personligheder, da hverken jeg eller min kæreste er vildt lystige efter at være centrum til højbords en helt dag.

Jeg kan dog lige forestille mig både min egen familie og svigerfamilien falde bagover af skuffelse over manglende "here comes the bride" op af kirkegulvet, suppe, steg og is. Den tid, den sorg :)


Hvad tænker I egentlig om børn til bryllupper? Altså, om de skal inviteres med
?


Her skal der ikke børn med til festen. Der indtil videre 2 børn i den helt tætte familie, og yderligere 3 lidt længere ude. De bliver inviteret med til kirkebryllup og videre til reception, men når fest og spisning skal igang, så håber vi at bedsteforældre fra den anden del af familien vil komme og hente. Jeg tror ærligt at forældrene vil nyde at børnene ikke skal med :D
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. okt 2015, 17:47

Craver skrev:
flicka skrev:Ah, det giver mening at I er lidt i tvivl og derfor ikke har afklaret hvornår det skal være. Men begge dele lyder nu ganske godt :)
Vi overvejer også at skære så meget ned på festen som muligt for at kunne rejse i længere tid efter brylluppet. Fordi det betyder mere for os at komme ud og rejse end at holde en fest, egentlig. Men det betyder noget for vores familier og venner at holde fest, så det vil vi også gerne. Også for at vise verden, at vi har valgt hinanden til for alvor. Det gør vi hver dag i forvejen, men vi vil gerne gå skridtet videre. Derfor vil vi gerne have et bryllup også. Men det bliver ikke et kæmpestort bryllup, fordi vi synes, det er fjollet at bruge 100.000+ på et bryllup og hellere vil bruge pengene på at rejse i længere tid.


Jeg tror faktisk lidt, vi er i samme problematik :gruble: :lol2:

Altså, der er jo så mange ting, vi gerne vil - rejse, holde en kæmpe fest og hele ideen med at vise verden, man gerne vil hinanden, som du så fint beskriver. Hvor ville det være fedt, hvis der eksisterede et pengetræ!

Jeg er dog blevet mere og mere hooked på et bryllup à la Sneglcilles. Borgerlig vielse, receptionshejs/middag med det tætteste af familien og så leje et sted, så der kan festes med vennerne om aftenen. På den måde tror jeg godt, det kan harmonere med en længere tur ud i verden efterfølgende, da jeg ikke tror, det bliver så dyrt igen. Og på en måde vil det også være en god ting ift. vores personligheder, da hverken jeg eller min kæreste er vildt lystige efter at være centrum til højbords en helt dag.

Jeg kan dog lige forestille mig både min egen familie og svigerfamilien falde bagover af skuffelse over manglende "here comes the bride" op af kirkegulvet, suppe, steg og is. Den tid, den sorg :)


Hvad tænker I egentlig om børn til bryllupper? Altså, om de skal inviteres med?


Det lyder også fedt med sådan en fest som Sneglcilles - det eneste "problem" vi har i forhold til den slags fest er at vi ikke kan samle venner nok til at fylde et diskotek ud :genert:
Der ville det være mere os at vælge en bar - vi kan godt lide at drikke gode øl og drinks. Og danse lidt, men mest snakke og hygge. Uden at det skal være disko-dasko.

Vi vil dog ikke sidde til højbords uanset hvad - så det bliver et helt nede på jorden bryllup, hvor folk kan gå rundt og hygge. Med god mad og drikke. Med mulighed for at gå ud og ind.

Vi vil ikke have børn med til brylluppet. Basta. De er dog velkommen til vielse og reception, men til selve festen bliver de ikke inviteret. Det er vores fest og vi vil gerne feste igennem med deres forældre.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 20. okt 2015, 11:36

Hos os kommer de tætteste børn med - fire styk. Vi arrangerer så en sovemulighed til dem, så forældrene kan putte dem på feststedet og dermed være med igen efterfølgende.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 20. okt 2015, 12:53

For os var det en selvfølge, at børn i familien skulle med. Det vil sige 2 niecer, 1 nevø og en anden nevøs lille søn (der er ret stor spredning på nevøer og niecer i vores familie.
De mindre børn blev "passet" af ældre søskende, fætre og kusiner (og den helt lille af sine forældre. Det var deres eget valg. De store teens tilbød at passe ham).
Til gengæld valgte vi venners børn fra.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Fest og bryllup"