Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:01

Allmost_Famous skrev:
Tiger skrev:Har du ser det her? http://www.elgiganten.dk/cms/ipad-mini- ... fri-fragt/

Det er 3'eren og ikke en 2'er. Den er meget lig men med fingeraftryksensor. Der kan forekomme demodeller ved afhentning. Men kan i jo høre om i den lokale elgiganten. Prisen er kun 1999 kr og det gælder kun på nettet

Uh, nej det havde jeg ikke. God pris!

Men jeg var i Elgiganten for et par uger siden, og deres sælger var simpelthen som en glat ål, og jeg mistede enhver lyst til at smide penge efter dem. Sådanne sælgere er der selvfølgelig alle steder...


Idioter er der desværre alle steder. Jeg ville stadig langt hellere købe der end ved Humac :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:01

Allmost_Famous skrev:Nåh, de har den ikke på lager her i Odense, så det giver lidt sig selv :gruble:


Kan du ikke bestille den fra nettet og få den sendt? Så må han vente et par dage? Den står som på lager i spacegrey?
Senest rettet af Tiger 18. okt 2015, 09:02, rettet i alt 1 gang.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tiger » 18. okt 2015, 09:05

Allmost_Famous skrev:
Tiger skrev:Kan du ikke bestille den fra nettet og få den sendt? Så må han vente et par dage? Den står som på lager?

Han vil gerne selv lange pengene over disken ( :lol: ), så det skal være en fysisk butik.


Ah okay, så må han jo hoste op med lidt flere penge så :) God fornøjelse med det, han bliver glad for den lige meget om det er en 2´er eller 3´er :-D Bare I er opmærksomme på at de 16 gb hurtigt kan blive fyldt op med apps osv.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 18. okt 2015, 09:18

Er der nogle af jer, som har købt den der falde i søvn-bog, som lige er kommet på dansk?

Jeg gad helt vildt godt vide, om den virkelig virker, men bliver så nærig, når jeg så står med bogen i hånden nede i butikken :genert:
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. okt 2015, 09:39

Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Tibbler, kan du ikke låne den på biblioteket i et af sprogene og så lure om det er noget for Jer. Om den virker handler ligeså om hvorvidt man tror på det selv og går ind til med optimisme. Tror jeg ;)

Min egen new yorkersøn, har udtrykt flere gange nu at han ihvertfald ikke savner mig og at det stresser ham at jeg har sendt beskeder via skype. Come on, vi snakker en besked på to dage og det er stressende, suk. NÅ ja, han savner skole, fodbold og vennerne og computeren men ikke hans mor. Du er der jo alligevel altid mor, så dig når jeg ikke at savne :genert:
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 18. okt 2015, 10:12

Panton skrev:Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Tibbler, kan du ikke låne den på biblioteket i et af sprogene og så lure om det er noget for Jer. Om den virker handler ligeså om hvorvidt man tror på det selv og går ind til med optimisme. Tror jeg ;)

Min egen new yorkersøn, har udtrykt flere gange nu at han ihvertfald ikke savner mig og at det stresser ham at jeg har sendt beskeder via skype. Come on, vi snakker en besked på to dage og det er stressende, suk. NÅ ja, han savner skole, fodbold og vennerne og computeren men ikke hans mor. Du er der jo alligevel altid mor, så dig når jeg ikke at savne :genert:


Nu har jeg bestilt den på biblioteket :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 11:03

Panton skrev:Tillykke til AF's nye ipad ejer:) Kan godt forstå ham, sådan var min søn også selv i starten og den dag idag har han det stadig med en bestemt Game Stop. Han er ligeglad med at give flere hundrede kroner ekstra end spillet kan fåes til i bilka ugen efter.

Tibbler, kan du ikke låne den på biblioteket i et af sprogene og så lure om det er noget for Jer. Om den virker handler ligeså om hvorvidt man tror på det selv og går ind til med optimisme. Tror jeg ;)

Min egen new yorkersøn, har udtrykt flere gange nu at han ihvertfald ikke savner mig og at det stresser ham at jeg har sendt beskeder via skype. Come on, vi snakker en besked på to dage og det er stressende, suk. NÅ ja, han savner skole, fodbold og vennerne og computeren men ikke hans mor. Du er der jo alligevel altid mor, så dig når jeg ikke at savne :genert:


Børn er skønne - og mega strenge :kram: Men jeg tænker, at du skal tage det som den ultimative kærlighedserklæring, at han VED, at du ALTID er der.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 11:07

Vi bruger søndagen på at få ryddet lidt mere grundigt op end hverdagen efterlader plads til. Men nu er der altså lige dømt kaffepause til moderen. Lillebror sover til middag og storesøster laver noget krea. Tror at næste skridt må være at få hr. mand til at køre i Fakta med flasker og glas. Hvorfor skal sådan noget altid hope sig op i kæmpe mængder, førend vi får gjort noget ved det... Idiotisk.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Whoosh » 18. okt 2015, 11:27

Jeg vasker tøj, ser Fargo med et halvt øje, og tænker på at sætte en brøddej i gang.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf primle » 18. okt 2015, 16:25

Tibbler skrev:Er der nogle af jer, som har købt den der falde i søvn-bog, som lige er kommet på dansk?

Jeg gad helt vildt godt vide, om den virkelig virker, men bliver så nærig, når jeg så står med bogen i hånden nede i butikken :genert:


Vi har købt den. Har læst den for hende tre aftener. Indtil videre er hun ikke faldet i søvn under læsningen, men meget hurtigt efter. Jeg synes den virker beroligende på hende.

Det er meget imod hendes natur at overgive sig til søvnen :rulle: så jeg havde heller ikke forventet mirakler efter tre dage :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 18:49

Min lille pige går ikke længere med sut....Vi har idag været ude og købe 2 barbier, en Frost Smykkesæt og en Askepot kjole for hendes sutter. På hendes egen opfordring. "Jeg behøver ikke gå med sut mere"....Vi fik tingene. Manden i Toys r' Us fik sutterne.

Dette kom sig af at vi havde en snak i formiddags om at hun snart skulle holde op med at gå med sut, og så kunne man jo købe ting for sutterne istedet. Det var hun så bare totalt klar på at gøre med det samme. Jeg spurgte sådan ind fra flere vinkler, men hun blev ved med at fastholde at hun ikke længere behøvede sine sutter.

Nøjh hvor var moderen stolt :lun: :lun: :dåne:

Det gik virkelig godt lige indtil hun fik en mindre hjerneblødning da jeg gav hende nattøj på....Og stormede ind på sit værelse for at finde sutten og sin nusser....Og så brød helvede ellers løs. For nu gik det op for hende hvad hun havde gjort. Og hun blev simpelthen så bund-ulykkelig. Hun græd som en pisket :whine: :whine: :whine: . Altså sådan virkelig "ulykkelig-gråd" :( :( :( ....For hun havde ikke fået sagt hej-hej til sutterne og nu ville hun altså gerne se dem igen....Hun var totalt utrøstelig og helt ude af den. Da vi lagde hende i seng græd hun helt utrøsteligt og snakkede om at levere tingene tilbage og få sutterne igen. Her måtte jeg så sætte foden ned og sige at det desværre ikke kan lade sig gøre.

Til sidst lykkedes det mig dog at få hende overbevist om at man ikke kunne få sutterne tilbage, og vi blev enige om at hun kunne få sin nusser og en putteklud med i seng (Puttekluden røg dog på porten lidt senere) men hold da op hvor var hun ked af det....Mit moderhjerte var lige ved at briste.

Emma er normalt sådan et barn som aldrig bliver rigtig ked af det. Hun kan blive hysterisk, arrig og skrige af raseri. Men hun bliver sjældent sådan rigtig ulykkelig-ked-af-det.....Faktisk er det kun gang nummer 2 vi har oplevet det. Og jeg synes bare det var SÅ hårdt......Min lille pige var bare så ked af det og det har jeg godt nok svært ved at være vidne til....Omvendt så er det også det rigtige tidspunkt at sige slut til sut...Og dagen endte da også med at hun sagde "nu er jeg ikke ked af det mere, mor. Godnat" (Det var her omkring puttekluden blev forvist fra hendes værelse)
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 18:57

Rakel skrev:Vi har haft en god dag - vi var i kirke på den totalt kaotiske måde med mange børn og en uoplagt pige.

Efterfølgende spiste vi på pubben overfor med 6 andre børnefamilie og ungerne legede i solen. Og de voksne fik snakket lidt om stort og småt. Superhyggeligt.

Manden og jeg har arbejdet lidt. Manden mere end jeg og det er fint. Det er lidt kedeligt, det jeg pt sidder med og der er en arbejdsdag i morgen.

jeg har leget med den yngste i eftermidda, der var lidt mere i hopla over middag og sludret med midterbarnet over en kop te.

Til aften har vi spist hjemmelavede burgere og pomfritter og smoothies til dessert. Vi spiser efterhånden kl 17 fordi ellers magter yngstebarnet ikke tilværelsen.

Vi lavede samtidigt en portion oksekød/grøntsager til i morgen, der så blot skal varmes. Så går det let i morgen :)

Der sker et eller andet med vores yngste for tiden. Det er nok noget med endnu mere selvstændighedsgørelseshalløj. Nu vil jeg tage godnatkampen i aften. Vi skiftes lidt. Stod det til pigen, så var sengetid kl 24 - sårh dét!


Selvstændighedsgørelseshalløj er en bitch......Emma kan gå fra at være en sød lille trallende legende trunte til at være et skingert skrigende utyske der vrider og og råber skældsord....Og hendes hænder er nærmest permanent placeret over kors i øjeblikket og suppleres af en fremskudt underlæbe... :sarkasme: :nerve:

Her til aften skulle hun have en ren ble, nattøj, tandbørstning og vask i ansigt. Det blev takseret som et kæmpe overgreb. Og hun endte med at storme ind på sit værelse og smække døren...Og så fik vi ellers en sviner..Noget med at hun havde sagt at hun ikke vil vaskes i hovedet og at hun overhovedet ikke vil have børstet tænder og at jeg altid skal bestemme.....Vi lader hende rende i på værelset og rase ud....Det virker som det mest fornuftige i øjeblikket....Og så har vi altså også lige tid til at få styr på os selv..For det er altså virkelig svært ikke at grine.....Så det lader vi være med at når hun ser det :-D :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 18. okt 2015, 18:58

Uh Vibbsen, det er ikke sjovt, når de er så inderligt uykkelige. Da min søn smed sutten, var han også utrøstelig den første aften, han græd og græd i et par timer ind til han faldt i søvn i mine arme - jeg gik op og ned af gulvet med ham som med en lille baby. Næste aften græd han et øjeblik og så var det slut med det.

Godt at din lille pige blev glad igen - hun lyder skøn :lun:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. okt 2015, 19:07

Xxx, det var ikke Rs fødselsdagsgave, vi var ude at købe, men en gave til mandens kammerat.

Rs gave har vi ikke købt endnu :genert:, men vi har kig på en løbecykel.

Vi har hentet R i farmor og farfars sommerhus, hvor han havde overnattet med dem fra i dag til i går. Vi fik kage og pizza, og så var den dag gået :-D.

R havde haft det rigtigt godt, men ville ikke spise aftensmad og var til sidst ikke let at gøre tilfreds. Det var lidt ærgerligt at slutte en ellers hyggelig dag på den måde.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 19:21

Vi har lige talt om det, og vi kan faktisk kun huske et par gange tidligere hvor hun er blevet så ked af det.

Heldigvis så er hun et meget harmonisk barn som hviler godt i sig selv (Siger de i vuggeren) hvilket betyder at hun er relativ nem at trøste.....Og jeg tror måske at de tårer der skal grædes over sutterne er blevet grædt....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"