Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 19:23

Emma er iøvrigt inde i en periode hvor hun opfører sig som om hun bor på et meget dyrt hotel, og vi er ansat som tjenere :gruble:

Nogen ualmindelig tumpede tjenere iøvrigt....Når hun skriger at hun vil have et glas mælk fordi hun er tørstig, så er det ensbetydende med at vi skal bringe mælken derhen hvor hun befinder sig. Ikke at hun skal være nødt til at komme ud i køkkenet og få at vide at hun må nøjes med vand....Den form for opførsel er totalt utilstedelig :cuss: :cuss:

Tidligere lå hun på gulvet ved siden af min kontorstol og skreg i raseri for at få mig til at give hende nusser. Hun kunne ikke nå den og hun havde brug for den....Nusser lå så lige foran hende....Men det ville jo kræve af hun strakte armen for at hun kunne nå den..... :nerve:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. okt 2015, 20:00

Her trak det også ulykkelige tårer ved sengetid, da storesøster havde smidt sine sutter i skraldespanden. Men det var kun den første aften, at det trak tårer. De næste par aftener kostede det lidt længere tid til at falde i søvn, men det var også det.

Lillebror er ikke nem :gisp: Han er så hamrende stædig, og han kan som Vibbsens datter også skabe et drama over en sut, der ligger LIGE ved siden af ham, men som ville kræve, at han tog hænderne op fra dynen...
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 20:20

Emma er normalt et både nemt og glad barn, og vi har egentlig aldrig haft de store sværdslag med hende....Og hun bøjer som regel forholdsvis hurtigt.........Men hun har sådan nogen flip hvor hun bliver helt umulig....Og det handler typisk om at hun er ved at blive mere bevidst om at hun er et selvstændigt individ....Som har sin helt egen mening....

Forgårs stod hun f.eks. og skreg af raseri ude på gaden da vi skulle op og handle....Hun ville køre i bil. Jeg sagde vi skulle gå. Hun påstod at hun ikke kunne gå så langt. Jeg tilbød at vi kunne gå ind igen. Hun skulle aldeles ikke ind igen. For vi skulle jo op og handle. Jamen så kom, så går vi op og handler. Det endte med at hun erkendte at hun havde tabt og så gik hun pænt med.

Til gengæld så opfører hun sig altid eksemplarisk når vi er ude. Hun ELSKER at være med ude og laver aldrig en scene i det offentlige rum (Vores egen have tæller IKKE som offentlig rum skal jeg lige tilføje)....Det er faktisk så udtalt at hvis hun er en rigtig træt møgunge når vi henter hende, så kan det faktisk tit betale sig at gå ned på vores lokale kineser buffet restaurant og spise......Så bliver hun blid som et lam :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2015, 21:04

Herhjemme holder vi os også en temperamentsfuld dame. Lige i tiden ynder hun at råbe 'Det bestemmer JEG!' eller slet ret bare 'NEJ!!!!', når vi beder hende om noget.
Hun har også tidligere været sød, høflig og harmonisk, men lige i tiden er alt en kamp, hun løber konsekvent sin vej, når hun skal spise/have tøj på/hentes fra dagpleje/rydde op efter sig/osv. Det er især mig, der får de triumferende (og til tider provokerende) blikke fra hende.

Den anden dag legede vi, at jeg var syg og skulle have sut mg putteble, og hun gloede noget, da jeg først protesterede over det var det forkerte putteble og dernæst over, at det ikke var blød nok (gæt selv hvad hun jævnligt brokker sig over). Først accepterede hun det, og fandt nogle nye, men til sidst kiggede hun opgivende på mig og bad mig leve med den, jeg fik tildelt.
Det var sjovt at se hendes reaktion, da jeg (i en mild udgave) gjorde som hende :lol:

Hun tror også, at hun skal bestemme alt, når vi leger, og bliver sur og gal, hvis man gør noget andet end hun har tænkt sig. Det har vi jævnligt en snak om, hende og jeg.


Og med alt ovenstående in mente var jeg lidt nervøs over hvordan eftermiddags barnedåb skulle forløbe, men hun var sød og glad, og blev slet ikke hysterisk, når nogle lånte (eller tog) hendes ledsager. Og så åd hun 3 pizzasnegle. Det ligner absolut ikke hende.

(Der var i øvrigt både en, der er et halvt år ældre end Signe og en der er et halvt år yngre end Signe med til festen, og de kunne heldigvis begge sige "Neeeej mor!!' på præcis samme sure og kommanderende måde som Signe, det var en trøst :-D)
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. okt 2015, 21:32

Jeg tror alle vores unger er i efterårshumør... :D

Vi har også nogle meget bestemte herrer herhjemme, i alle aldersklasser, og der bliver råbt, trampeti gulv, diskuteret, ignoreret, og provokeret...Virkeligt festligt, og totalt god påvirkning af humør og overskud, eller ikke! Jeg er TRÆT
Og jeg glæder mig over at efterårsferie for denne omgang er slut, og hilser hverdagen så hjertelig velkommen igen.
Særligt glæder jeg mig til døgnvagt tirs-onsdag :D :fløjte:

Selv den yngste der somregel oftest kun kan trylle lidt drilleri og frækheder ud af ærmerne, og ellers normalt charmer sig ud af alt, har i den grad haft visne blade i ørerne, og gået kontra af mangt og meget.


Selvom jeg glæder mig til hverdag har det nu været rart med ferie alligevel.
Min Hr. Mand og far har været i fuld sving med efterisolering af vores gavl, og de er nået langt.
I dag har de bygget hylder på loftet, så vores opbevaring ikke skal ligge hulter til bulter.
Vi har haft besøg af gode gamle venner med børn, det har været rigtig hyggeligt at gense dem, hyggesludre imens ungerne har leget.
Nr. 3 har haft sin kæreste på besøg i 2 dage, og det har bare været helt fantastisk.


R har haf sin kæreste siden de startede i dagpleje i foråret 2011, de blev meget hurtig pot og pande, og fungerede bare så godt sammen, de skiftede fra dagpleje til børnehave samme dag, hvor de kom i samme gruppe. De skiltes sidste år hvor vi flyttede, og de har kun set hinanden 2 gange siden (da de var langt væk en periode), men de falder lige tilbage i deres gamle rytmer. Det er vildt hyggeligt.

Vi "samlede hende op" på Hovedbanegården og tog i Tivoli (sheise der var mange mennesker) og de startede ud med at traske afsted hånd i hånd, med verdens største smil klistret på deres ansigter. Og så tog vi hjem til os, hvor de bare har råhygget, leget en masse, puttet på sofaen til film osv.
Det er et privilegie at se ens barn have så specielt et venskab og bånd til et andet barn :lun:
Og heldigvis kunne lillebror også nemt inkluderes i deres fællesskab, så der er blevet leget nogle fede lege, og rodet til den helt store guldmedalje!
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2015, 22:19

Jeg har læst i den bog der hedder"De kompetente forældre" at man skal passe på med at være "de servicerede forældre. Da det ikke er sundt for barnet.

Emma har sendt forfatteren en lorteble :-D
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:07

^^Dulle, kan det have noget at gøre med hans sygdomsperioder, at han ligesom kommer ud af trit med day care? Eller er der sket nogle forandringer dernede? Vigtigst, er du glad og tryg ved stedet, så du aflevere ham med ro og glæde?
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:26

Hvis I kun har 5 uger tilbage inden I flytter, har du så mulighed for at holde ham hjemme? Jeg tror ikke jeg ville bruge så meget krudt på 5 uger og jeg ville også synes det var synd for C, hvis han lige når at blive tryg igen inden I laver et skift.

Har du ikke mulighed for at mødes med andre børn nogle gange om ugen? Aner intet om de faciliter der er der hvor I bor;)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 06:43

'det kan jeg godt se og så tror jeg du skal ligge dig i selen for at gøre det så godt som muligt. Italesætte dagen for ham måske, så han ved hvor dejligt og hyggeligt det bliver og fortælle at når du har X (spist/sovet whatever) så kommer du og henter ham.

Kan han evt. mærke at du bliver usikker når han er ked af det eller bliver afleveringen trukket ud af den grund? Det er bedst at afleveringen er så kort som muligt, for det gør det nemmere for barnet at forholde sig til.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2015, 11:06

FruDulle skrev:nej ikke rigtig, det startede inden at han blev dårlig. Havde kun 2-4 gode dage inden at det gik skidt. Før sommeren var han i 1-2 år gruppen og nu er han i 2-3 år gruppen. Det er samme gruppe børn som før plus et par nye, men selvfølgelig ny teacher. Men han kendte hende godt. Det er et mindre sted så alle mingler lidt i løbet af dagen. Han var meget glad for hende i 1-2 gruppen. Jeg har dog set at han fint sidder og putter hos sin nuværende lærer så tror ikke at det er fordi at han ikke kan lide hende.
Jeg er meget glad for stedet og for de voksne. Han er også altid glad og leger når jeg henter ham og det er jo godt. Men den der aflevering, det synes jeg virkelig er så svært. umiddelbart er de kun 5 uger tilbage her, men det er jo også længe nok når man har en ulykkelig dreng. Jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre.


Ahhhh.....skift af gruppe.....Det kan være et ret stort issue. Kan det have noget at gøre med at det er gået op for ham at han skal afleveres et andet sted/til en anden teacher ?

Emma skiftede sidste år var vuggestue til flexgruppe. Og det gik rigtig fint. Hun var totalt klar til det, og opholdt sig alligevel mest på flexstuen i løbet af dagen da hun og stuepædagogen er vældig gode venner.
Men det var et mareridt af afleverer. Flexgruppen hører nemlig rent organisatorisk til i børnehaven som ligger i en anden del af huset. Og det var derfor der vi skulle afleverer Emma når hun kom før 8 (Og det gør hun altid). Vi skulle altså først ind i vuggestuen og aflevere hendes ting, og herefter over i børnehaven og afleverer hende... Det gik fint i første omgang. Men så lige pludselig så slog hun bremserne i. Og til sidst var det så slemt at bare det at vi nævnte at hun skulle afleveres i børnehaven fik hende til at græde og sige "Vil ikke". Vi gik fra at have et barn som sprang ind af døren om morgenen til at have et barn som nærmest skulle slæbes derind. Hun elsker at være i børnehaven i dagtimerne og er vældig fine venner med personalet derinde. Men hun vil godt nok ikke afleveres derinde.

Vi bad om at få lov til at aflevere i vuggestuen. Det var de ikke meget for. Men vi finder os ikke i en skid. Deres dårlige logistik skal ikke gå ud over vores barn. Så det eneste andet alternativ vi fremlagde var at så måtte de flytte hende til den anden flex stue som rent fysisk ligger i samme del af huset som børnehaven således at vi ikke skal ind i vuggestuen først om morgenen. Dette blev fremlagt som et ultimatum med begrundelse i at vi ganske enkelt nægtede at afleverer et barn der græd som en pisket. Især ikke når det aldrig havde været et problem at afleverer tidligere..Men hun kunne ikke finde ud af det der med at skulle ind og ud og ind et andet sted...... Det hjalp. Stuepædagogen er ualmindelig glad for Emma og havde bestemt ikke lyst til at slippe hende fra stuen for sådan en bagatel...Så pludselig var det ikke et problem at Emma ville afleveres i den del af huset hvor hun rent fysisk hører til istedet for der hvor hun organisatorisk hører til.....

Kunne det måske hjælpe at lave lidt om på afleverings rutinerne ? Bare i en periode så der falder ro på. Hvis vi afleverer før 8 nu så beder Emma ofte om at komme over i børnehaven fordi hun ikke gider de mange småbørn :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2015, 11:08

Jeg havde ikke set at I snart skal flytte uanset....Kunne man måske leve en aftale om at han den resterende tid han skal gå der bliver afleveret til sin gamle teacher i 1-2 gruppen og så kommer den nye teacher og henter ham når han er faldet lidt på plads ???
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 16:56

Er der nogle forældre herinde fra kbh, som enten kender et sted man kan købe uhyggelige halloween kager eller kan bage nogen for guld naturligvis:)

Jeg har oprettet en tråd i mad, men spørger lige her. Jeg ved godt at både AF og DD er killer kage bagere, men de bor bare ikke sådan i kbh :sur: nu
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:35

^^nej ikke mere, hun er flyttet laaaaangt væk
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:41

Men jeg har fundet en kageløsning hos et bageri
Halloween kagen til klassen.jpg[/img]
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 19. okt 2015, 17:42

Nå, jeg kan åbenbart ikke finde ud af at sætte billede ind!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"