Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2015, 10:49

Det er et kærligheds-symbol, der illustrerer en forbindelse til et andet mennesker, hvorvidt der har været et frieri, eller er indgået et ægteskab synes jeg er ligegyldigt, og et personligt valg.
Og i har jo jeres respektive bevæggrunde for hvorfor tingene er og forbliver som de er, men det synes jeg ikke skal være en forindring!

Jeg synes ikke det er teenager agtigt, med mindre i har været kærester i 4 måneder og overvejer det billigste sæt sølvringe der kan opdrives på strøget i København, for bagefter at fejre det med billig pizzabuffet ;)


Mine forældre har en klassisk guldring, som er en forlovelsesring fra første gang min mor sagde nej til ægteskab :-P
men det ændrer altså ikke på at hun gerne ville have ringen ;) Hun gider bare ikke have papirer på min far, åbenbart!
Og de har altså levet sammen i 35 år nu :D Og siger også mand/kone om hinanden.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf didas » 19. okt 2015, 10:49

Helt ærligt, så synes jeg personligt, det er lidt fesent :P Jeg får samme associationer som dig til dengang, hvor folk blev ringforlovet i ét væk og gik fra hinanden 14 dage efter. Jeg har også et personligt issue med det at kalde en person for "sin mand", når man ikke er gift. Der er jeg åbenbart tilpas gammeldags til at synes, at når man ikke er gift, så hedder det altså kærester.

Men jeg tænker, hvorfor ikke bare blive gift? Hvis det ikke betyder det store for jer ift. signalværdi osv. kan I jo bare få det registreret på Rådhuset. Hvis I alligevel har planer om at skulle blive sammen, kan I jo ligeså udnytte de økonomiske fordele osv. der evt. kommer med ægteskabet. Måske det ligefrem vil være terapeutisk for "din mand" at lægge de dårlige minder fra det tidligere ægteskab bag sig og starte på en frisk.
12
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2015, 10:58

didas skrev:Helt ærligt, så synes jeg personligt, det er lidt fesent :P Jeg får samme associationer som dig til dengang, hvor folk blev ringforlovet i ét væk og gik fra hinanden 14 dage efter. Jeg har også et personligt issue med det at kalde en person for "sin mand", når man ikke er gift. Der er jeg åbenbart tilpas gammeldags til at synes, at når man ikke er gift, så hedder det altså kærester.

Men jeg tænker, hvorfor ikke bare blive gift? Hvis det ikke betyder det store for jer ift. signalværdi osv. kan I jo bare få det registreret på Rådhuset. Hvis I alligevel har planer om at skulle blive sammen, kan I jo ligeså udnytte de økonomiske fordele osv. der evt. kommer med ægteskabet. Måske det ligefrem vil være terapeutisk for "din mand" at lægge de dårlige minder fra det tidligere ægteskab bag sig og starte på en frisk.



Hvilke økonomiske fordele? :gruble:

Men smilede lidt af dit indlæg, jeg ville DØ lidt hvis jeg hørte mine forældre omtale hinanden som kærester. :tie:
Jeg har altid syntes det var sært når voksne mennesker, der levede i et veletableret parforhold, og med fælles børn, omtalte hinanden som kærester. Husker det f.x. fra fritidsklubben hvor en pædagog altid sagde "min kæreste"


Kærester der er for mig sådan noget "ungdomsnoget" og noget man er i perioden op til man bliver mere seriøse og etablerede, får fælles bolig, børn , bliver voksne sammen... Derefter synes jeg godt man kan kalde hinanden for mand/kone/hustru/husbond etc. uden at man nødvendigvis har skrevet under på det.

Og referancen til "dengang alle blev ringforlovet i et væk" kan jeg godt nikke genkendende til, - hvad pokker skete der lige for det, alle der havde været kærester i mere end et halv år skulle jo ha metal på fingrene :gruble:
Jeg var sammen med en kæreste i 2½ år, fra jeg var ca. 16, og det vagte stor undrend at vi ikke blev forlovet, blandt jævnaldrende. Familie ville nok ha undret sig hvis vi var blevet det ;) "at få ring på" var da virkeligt stort i en periode.
og med associationer til det, jo så kan det godt virke en anelse fesent. Men jeg synes også det fesne ligger i fejringen, og symbolikværdien der jo overhoved ikke holdt vand dengang, på den der ovredrevne måde at omtale sin kæreste/partner som "min forlovede"

Men hvis 2 voksne mennesker vælger at symbolisere kærlighed og tilhørsforhold med et par smukke ringe, og det er en handling imellem de 2, så kan jeg altså ikke koble fesent-elementet på det :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2015, 11:23

Beklager, men jeg synes det er fesent og teenage-agtigt at få ring på som signalværdi hvis man ikke har tænkt sig at blive gift....

Hvad titlen angår så er jeg en af dem som uden at blinke kaldte hr.vibbsen for min mand. Også før vi reelt blev gift.
Den primære årsag hertil var at vi boede i UK i en periode....Og her oversættes kæreste primært til "boy friend" når han er af hankøn.
Og det fik mig altså til at føle mig endnu mere som en bebumset teenager end termen "kæreste" :-D .
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2015, 11:33

Jeg synes det er lidt fesent, og ville nok som didas foreslår blive registreret på rådhuset uden at gøre mere hejs af det, hvis jeg jeg var jer. Købe en flot ring og tænke, at det jo ikke ændrer på jeres forhold at i har papir på hinanden, andet end at i kan signalere til omverdenen at i hører sammen - hvilket jo er det i gerne ville.
Måske er jeg farvet af at jeg selv ville synes det var helt forkert at kalde min kæreste min mand uden at han egentlig var det, og gå med ring uden at være gift. Jeg synes det lugter langt væk af teenage promise-rings og fjant, og selvom jeg sagtens kan se hvor i kommer fra når i begge har været gift før, så synes jeg det er lidt useriøst at ville flashe ringen men ikke indgå i præmissen der normalt er for den ring.

I sidste ende handler det jo om, hvad i synes i kan forsvare overfor jer selv - har i det fedt med at være ugifte med ring på, så gør da det! Men jeg fornemmer på dig, at det egentlig ikke er ønskescenariet.
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf icelady » 19. okt 2015, 12:02

Jeg synes ikke, det er fesent.

I er voksne og rationelt tænkende personer, der vælger hinanden, dog uden samfundets blåstempel i form af underskrift på et stykker papir.

Ved at få ringe på signalerer I jo, at I vitterlig vil hinanden, og at I betragter hinanden som hinandens ægtepartner :)
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf lulu-p » 19. okt 2015, 12:09

Jeg kan sagtens forstå behovet for at signalere samhørighed. Men hvis I ikke har tænkt jer at blive gift, synes jeg I skal finde et andet symbol end ringe. Det er fesent.

Armbånd? Halskæder? Tatoveringer?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2015, 12:15

Jeg synes, at folk må gøre som de vil, men at forlove sig betyder altså at forhåndslove ægteskab, og så synes jeg, det er noget underligt noget at gå med forlovelsesring, hvis hensigten ikke er at blive gift.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Stars » 19. okt 2015, 12:37

didas skrev:Helt ærligt, så synes jeg personligt, det er lidt fesent :P Jeg får samme associationer som dig til dengang, hvor folk blev ringforlovet i ét væk og gik fra hinanden 14 dage efter. Jeg har også et personligt issue med det at kalde en person for "sin mand", når man ikke er gift. Der er jeg åbenbart tilpas gammeldags til at synes, at når man ikke er gift, så hedder det altså kærester.

Men jeg tænker, hvorfor ikke bare blive gift? Hvis det ikke betyder det store for jer ift. signalværdi osv. kan I jo bare få det registreret på Rådhuset. Hvis I alligevel har planer om at skulle blive sammen, kan I jo ligeså udnytte de økonomiske fordele osv. der evt. kommer med ægteskabet. Måske det ligefrem vil være terapeutisk for "din mand" at lægge de dårlige minder fra det tidligere ægteskab bag sig og starte på en frisk.


Er der andre økonomiske fordele i ægteskab, end man kan udnytte skattefradrag, der ikke bliver brugt?
Til gengæld er der jo også den (potentielle) økonomiske ulempe, at man får gensidig forsøgerpligt ;)
Og min mor skal "aldrig nogen sinde" giftes igen, for hun skal bestemt ikke risikere, at noget af det, hun efterlader sig, ender hos kærestens børn.

Hvis I selv føler, det er rigtigt med en ring uden vielsesattest, så "go for it" - man kan jo ikke se på ringen, at papiret mangler :D
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2015, 12:43

Stars skrev:
Er der andre økonomiske fordele i ægteskab, end man kan udnytte skattefradrag, der ikke bliver brugt?
Til gengæld er der jo også den (potentielle) økonomiske ulempe, at man får gensidig forsøgerpligt ;)
Og min mor skal "aldrig nogen sinde" giftes igen, for hun skal bestemt ikke risikere, at noget af det, hun efterlader sig, ender hos kærestens børn.

Hvis I selv føler, det er rigtigt med en ring uden vielsesattest, så "go for it" - man kan jo ikke se på ringen, at papiret mangler :D


Man sparer arveafgiften, som jo immervæk er 15 pct., så der er noget at hente.

Har man kun fællesbørn får man mulighed for uskiftet bo.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Whoosh » 19. okt 2015, 12:55

Jeg ville kun tænke positivt om det.
Hvis jeg overhovedet ville tænke noget om det.
I er voksne, seriøse mennesker.
Det er langt fra de 14 årige, der blev forlovede 7 gange på et år for 25 år siden.

Min kæreste og jeg kalder os selv mand og kone, især hvis vi telefonerer eller er "ude".
Vi synes vi er for voksne til at kalde os kærester.

Hvad andre gør er vi ligeglade med.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2015, 13:04

didas skrev:Helt ærligt, så synes jeg personligt, det er lidt fesent :P Jeg får samme associationer som dig til dengang, hvor folk blev ringforlovet i ét væk og gik fra hinanden 14 dage efter. Jeg har også et personligt issue med det at kalde en person for "sin mand", når man ikke er gift. Der er jeg åbenbart tilpas gammeldags til at synes, at når man ikke er gift, så hedder det altså kærester.

Men jeg tænker, hvorfor ikke bare blive gift? Hvis det ikke betyder det store for jer ift. signalværdi osv. kan I jo bare få det registreret på Rådhuset. Hvis I alligevel har planer om at skulle blive sammen, kan I jo ligeså udnytte de økonomiske fordele osv. der evt. kommer med ægteskabet. Måske det ligefrem vil være terapeutisk for "din mand" at lægge de dårlige minder fra det tidligere ægteskab bag sig og starte på en frisk.


Jeg synes det samme.

Og selvom flere i tråden argumenterer rigtig udmærket for, hvorfor man lige så godt kan have ringe uden at være gift, og at det på ingen måde behøver at signalere useriøse teenager-masseforlovelser, så synes jeg bare, at enten er man gift og mand og kone, eller også er man ikke. Det med at lade som om, virker fjollet på mig. Især hvis der ikke er konkrete grunde til at man ikke vil giftes. Som ´så ikke er, at det har man prøvet før og haft dårlige erfaringer med.
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Thestral » 19. okt 2015, 14:57

Hvis det er fesent at få ring på uden at ville et ægteskab som sådan, så er min kæreste og jeg også fesne. Vi "gav hinanden ringe på" i april i år men har ingen forestående planer om at blive viet. For os var det mere signalværdien frem for noget andet. Vi elsker hinanden og vil hinanden og vil gerne vise det til vores omgivelser, men ser ingen grund til at gå skridtet videre. Vi kalder dog ikke hinanden mand/kone. Sådan noget er forbeholdt folk der er gift

Vi har været kærester i 11 år og bor ikke sammen, så allerede der er vi lidt anderledes :-D
Senest rettet af Thestral 19. okt 2015, 15:03, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Pjeps » 19. okt 2015, 15:00

Jeg. Synes I skal skide højt og flot på hvad andre mener, og gøre lige nøjagtig hvad der føles rigtigt for jer.
2
:ninja:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Aima » 19. okt 2015, 15:19

Jeg bryder mig ikke om at omtale andres personlige valg som fesne, slet ikke, når det ikke er generelt. Jeg synes jo bare, man skal gøre, som man selv ønsker mest, selv hvis det var den der kærestetatovering, og jeg ville ønske at folk, mig selv inklusiv og især, ikke dømte andre på den slags, for det er ret personligt, synes jeg.

Personligt ville jeg ikke gå med nogen forlovelsesring, medmindre jeg skulle giftes indenfor et max par år, jeg ville ikke omtale min kæreste som mand, og betegnelsen 'min forlovede' ville jeg aldrig bruge uanset om det så var det, vi var.
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Forhold og sex"